Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Tuse Creek Ranch
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 08:11

Hej alle i western-hoveder

 

Ja jeg er jo selv dybt inkarneret som dressurrytter, og kommer nok aldrig til at ride western, men jeg følger min mors interesse, med stor entusiasme.

 

Så vi er startet på denne rejse gennem western-verdenen sidste år omkring juli måned. Vi har været ovre og se på DM i Odense for Allbreed sidste år og i denne weekend fandt vi så vej til Tuse Creek Ranch's stævne

 

Det der er så fantastisk ved denne verden er at man kan komme mange kilometer hjemme fra bare for at kigge og alle hilser pænt på og vi blev endda kapret til at holde heste mens de gennemgik trailbanen osv. Det er bare vildt fedt synes jeg. Vi er virkelig grønne i det endnu, men man føler sig bare hjemme

 

Vi prøver jo så at finde rundt i de forskellige klasser i de forskellige dicipliner, og det går sådan set meget godt med at finde rundt, MEN! Til stævnet på Tuse Creek Ranch, var speakeren så utydelig at vi ikke forstod hvad han sagde, og synes ikke vi hørte præsentation af skiftet mellem klasserne. Så vi havde lidt svært ved at finde ud af når det var open/amatuer/novice... men vi fik MEGET ud af at kigge alligevel Og jeg må jo nok sige at dressurfolkene kunne lære lidt af det der med at ordne bane mellem hver klasse også selvom der kun var 3 der havde redet.. Den bane var bare SÅ indbydende at ride på, så jeg jo næsten kom til at savle

 

Men stor ros til arrangørerne for et godt stævne deroppe, også selvom der jo altid er plads til forbedringer

 

Vores næste landevejsfærd bliver den 6-7. april hvor vi kører til klappekage stævne i jylland og kigger... Vi har jo SÅ meget at lære endnu...

 


MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

 

Sofie født 9/3-2010 kl. 11.51

3470g og 51 cm

 

Undervisning tilbydes på Lolland/Falster - Klik her!

 

Min pige går i Børnehytten i Kettinge og er stolt af det!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hor skønt at høre
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 11:24

at westernverdenen stadig er appellerende til udefrakommende og at i har følt jer vel modtaget.

I kan godt glæde jer til Klappe Kage. Det plejer at være noget af det mest hyggelige. Jeg skal selv til Blåhøj og se reining om søndagen.

 

Jeg har været westernrytter i mange år men henter da inspiration fra dressur og har hjulpet dressurryttere med westernteknikker som de har haft glæde af. Korrekt ridning i dressur og western er såmænd ikke så langt fra hinanden. Der er også flere og flere der blander og rider begge dele. Og hvorfor ikke bare få det bedste fra alle verdener? :-)

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 20:05

denne del at hesteverdenen....





Proud owner of the australien cattledog " Archi"

Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA

westernundervisning tilbydes

heste tages i træning....omskoling af heste til western

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 12:53

Velkommen til vores lille verden, det kan være vi ses til KK.




Anne


Ingen arme, ingen småkager!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Harmony celebration
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 13:59

Jeg vil anbefale jer at kigge forbi Stevns 26-27-28 april. Det bliver et stort stævne med ryttere fra Danmark og Sverige. Der er 3 dommere dvs. At der uddeles 3x rosetter. Der bliver en masse at se på. Tjek evt http://www.harmony-ranch.dk. Western verdenen er en hyggelig verden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha da.....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 14:18

Ja så var det da lige ved ikke at lykkeds. Vi er jo somregel sent ude med booking af bed&breakfast til klappekage stævnet, men vi fandt da et ledigt i Give.. Så det skal nok blive sjovt

 

Ja Anna, vores plan var også at kigge forbi Harmony stævnet, når nu det ligger så tæt på hvor vi bor (lolland), så det skal nok også blive sjovt

 

Jeg skal jo også have noget at tage mig til når nu jeg er gravid (har 2måneder tilbage), og især når det er så meget sjovere at tage til westernstævner hvor man rent faktisk hygger sig

 


MVH

Maria von der Lieth Hyldgaard

 

Sofie født 9/3-2010 kl. 11.51

3470g og 51 cm

 

Undervisning tilbydes på Lolland/Falster - Klik her!

 

Min pige går i Børnehytten i Kettinge og er stolt af det!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Check...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 19:38

bricksite.com/westernregelbogen/ forside

 

Gå ind under "reglelbogen" og så under "klasser".

 

Så kan I finde lidt ud af hvordan de forskellige klasser afvikles...

 

Så er det måske lidt sjovere at kigge på.

 

God fornøjelse!


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej med jer
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 21:44

Jeg har først set dette oplæg nu. Men jeg var med til at arrangere HCWR's stævne på Tuse, og synes det er rigtig rart at høre, at i følte jer velkomne og havde en god oplevelse. Håber i får set nogle flere stævner :) Westernverdenen er fantastisk :)


Fra Mie & Kaptajnus

Kære Lille Fis, min dejlige skat, min smukkeste stjerne på himlen.

R.I.P 3/6-2004 - 9/10-2008

Min Tøffe-mus, tak for alt. Endnu en smuk stjerne på himlen.

R.I.P 19/3-1994 - 25/7-2012

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider