Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Undervisning/showing i krisen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 11:33



Hvor meget må du skære ned på undervisning og showing pga krisen?

Hvad går det mest ud over?

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen ting
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 12:19

Hej.

 

Kort og godt ingen ting.

 

For mit vedkommende er det nok nærmer modsat.

 

Sådan som det ser ud til nu, vil jeg kunne komme afsted til 3 QH shows i 2013 i forhold til 1 show i år.

 

Pt står jeg også med tilbudet om 2 clinics her i november/december som jeg overvejer.

 

Jeg har også planlagt et weekendt ophold i Sverige hos min faste træner der.

 

Men nu er det heller ikke "krisen" der er den afgørende for mig, her er det mere et spørgsmål om jeg er hjemme eller på søen. ;-)

Sari


Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krisen
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 17:24

For mit vedkommende betyder krisen alt hvad der er = dårligt.

 

Ingen undervisning, ingen showes, intet nyt rideudstyr/showestøj, ingen clinics....... INGEN TING OVERHOVEDET.......

 

At vi har råd til, at holde de krikker vi allerede har er stort :0)

 

Jeg kunne godt vælge at opstalde til billiger penge (halv delen af hvad jeg giver nu) tætter på hjemme, også spare penge på benzin.

 

Også bruge det sparede på undervisning og showes......, men så skulle jeg også sige farvel, til ordentlige ridefaciliteter.

 

Så det har jeg valgt at prioriterer, også må alt det andet bare vente........, før eller siden går den krise vel over :)

 

 

 

 

/Signe :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krisen...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 18:57

Hos mig blev økonomien "voksen" i takt med krisen, så der kom huskøb, bryllup, nyt fyr osv :-)

så mine manglende shows og clinch er ikke fordi krisen kom, men simpelthen ændringer i livet.

men jeg synes at der er færre starter til de små shows nu og jeg hører mange sige at de vælger det fra pga økonomi. De større shows prioriteres op.

 

 


www.mia-haugsted.dk


Dale Chavez Showsadel sælges. En sadel som alle drømmer om! Masser af sølv og flot tooling. galleri.mia-haugsted.dk/#13.0


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det flovt at erkende?
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 09:23


Jeg har leget med tanken om et sponsorat på foreløbig et år med gratis undervisning og lidt "frynser".

Kriteriet skulle være:
1 Reiner + 1 Pleasurerytter
Med hver deres relativt unge hest (Quarter ell. paint) 4-5 år, men som måske synes det er svært at få råd til både at showe og få undervisning.

 

Jeg har ikke selv showet i lang til, er både blevet for gammel og tyk, men har masser "i kassen" til at kunne hjælpe et par talenter rigtigt godt frem i rækkerne.

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 finanskrise
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 09:33

jeg har ikk skåret helt ned, men tænker mig mere om.

 

Har næsten lige købt hest, og får undervisning ca en gang om ugen.

dog skiftet til dressur, men det fordi jeg er lidt tosset....gammel cutting hest og dressur er mægtig skæg kombi..

 

dog er jeg blevet bedre at se efter brugt udstyr og kun købe det jeg mangler. vil gerne spare lidt til evt. dyrlæge og bilmekaniker regninger, som jo altid vil komme. jeg spare så meget jeg kan, for ved jo ikk hvor længe der er arbejde. man skal ikk tage alt for givet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krise...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 10:04

Her betyder det ALT . På ALLE måder. Og det er ikke flovt at erkende. Det går faktisk rigtig skidt pt, så jeg håber at de snart har styr på mine allergi ting og kan sende mig ud i et eller andet skide godt job... mange timer, natarbejde, lager...er ligeglad. Jeg vil bare gerne tjene penge, for mit eneste ønske i verden, ud over at blive 100 % rask, er at få råd til at komme til træning med min lille søde pony. Jeg trænger så meget. Det har været nogle stygge år... Ønsker intet andet.

Jeg syntes ikke at det er flovt at erkende at det er svært det hele, for jeg håber da ikke at mennesker sidder ude bag deres skørm og fryder sig over at det er svært for andre, så derfor tør jeg da godt være ærlig og åben omkring det. Jeg kan så også sige at det er det jeg arbejder mest intest på i kulisserne... At få vendt det til noget godt. Og håber så bare at det ser bedre ud senere... Kæmper med blod sved og tårer, sådan føles krisen her.

Hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen krise her
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 10:45

Bare Et radikalt ændret liv ( og prioteringer)

Efter vi har fået et nyt lille menneske ind i familien, så ligger prioteringerne der ( og mange af pengene)

Hestene kan jeg ikke undvære, men lysten til at ligge og terpe på en bane er dalet betragteligt, lige nu nyder jeg nogen gode lange skovture istedet hvor jeg får koblet af, faktisk så meget at jeg har leget med tanken om at sælge den ene quarter og købe en islænder- det gør jeg dog nok ikke, reining hesten må sku bare lære at gå skovtur :-) hvilket hun egenligt gør glimrende :-)

 

Kan godt forestille mig lysten til at ride mere seriøst kommer igen når Malthe er et par år, for økonomisk set er der ikke krise

det er bare mit hoved der er blevet omorganiseret

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja her kniber
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 12:24

det sgu godt nok også en del med at få enderne til at nå.. så det bliver til en clinic i ny og næ og så er det som det har været det sidste år, at lyne bare bliver en wannerbe-pleasure/hunterhest :-D så hun er jo nok færdiguddannet når hun er 15 eller sådan noget lignende..

 

Ja og showhest nummer 2 har jeg solgt for et halvt år siden dels pga. tid men bestemt også pengene...

 

Ja og så vil jeg altså bare med til Paint-DM hvert år så det bruger jeg alle mine lommepenge til.. men det er en fantastisk weekende hvert år, så det er alle pengene værd..

 

men ja krisen kradser også her..


At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krise eller ej.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 12:40

Hejsa

 

Hos mig står jeg med en hest på 3,5 år og jeg har slet ikke travlt med hende, vi går lige så langsomt frem.

Vi er startet med lidt undervisning en gang om måneden. Og rider maks 3 gange om ugen. Så jeg overvejer slet ikke, at bruge penge på at starte stævner pt.

 

 

Hvad angår økonomien, selvfølgelig tænker jeg over hvad jeg bruger af penge til hestehobbyen...Og dette gælder både clinics og udstyr, jeg holder meget øje med hvad der er af brugt udstyr på nettet og har også solgt noget den vej. Så pt skal jeg bruge noget udstyr, så er det nok den vej jeg går for at købe.

 

Krisen krasser ikke hos os, men hellere være på den sikre side, en den usikre side... Så her bliver alt vel overvejet.

 

 

 



Hilsen


Bitten & Elena Upon A Star. (min prinsse hest)


RIP Gp Pocostar Dancer.




Hvad nytter den skudsikre vest,

når døden kommer fra hjertet!



Når jeg skriver "krikke" er det kærligt ment!!!:o) ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 19:16

Her er krisen nok af mere personlig og mental karakter.

 

Har 2 heste, hvoraf den ene, ikke rigtig vil (kan) det jeg (tror jeg) vil og den anden ikke rigtig vil noget, udover det det den selv vil ((Det går dog fremad i hest 2s tilfælde...))

 

-Men de er begge mine bedste venner og de tilgiver mig nu også når jeg får en raptus og slæber dem ud på alle mulige halvhjertede forsøg

 

Med hensyn til økonomi, har jeg nu altid været i stand til at holde heste, uanset hvor fattig jeg har været.

 

Jeg køber ikke mad i farvede poser og checker godt ud på grovfoderpriser osv. Har heldigvis et langt liv med heste og kan godt finde ud af at ikke lade mig forblænde af "tidens trend". Og de står hjemme.

 

Mine to sommerferier i år, var hhv. mega-clinic og 6-dages clinic med Gino. Jeg startede til et enkelt klub-show. Alle 3 tiltag var mægtig fornøjelige for både mig og hestene. Men ikke særlig prætentiøse. Og det har sammenlagt kostet langt under en røvsyg discount charter-ferie, som jeg ikke gider alligevel.

 

Jeg kunne nok skaffe mere guld, til at deltage i dyrere aktiviteter, men det er ikke dér jeg lige er i mit liv pt.

 

-Og jeg tror egentlig, at der er andre der har det parallelt som jeg. Man pusler lidt rundt med sine egne ting derhjemme og de tiltag der udbydes er ikke helt interessante nok, til at man gider at ofre den højre arm på dem.

 

Ja, der er økonomisk afmatning, men nåske også afmatning på andre planer?

 

 


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld Jette
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 20:40

men jeg griner stort når jeg læser nedenstående :

 

Har 2 heste, hvoraf den ene, ikke rigtig vil (kan) det jeg (tror jeg) vil og den anden ikke rigtig vil noget, udover det det den selv vil ((Det går dog fremad i hest 2s tilfælde...))

 

Åhh hvor jeg kender det - men det går også fremad.

 

Men som svar på Conny´s spørgsmål. Jeg har længe fået undervisning én gang om ugen ( når der var hest til det )og får forsat hver 14 dg, og det alene pga at der kun er undervisning hver 14 dg. Jeg ville gerne tilbage til én gang om ugen.Desværre vil det betyde min. 1 times kørsel hver vej, og det er for meget.

 

 

Jeg har været heldig at være uberørt rent jobmæssigt ( udover lidt mere stress og lidt mindre fritid )

 

Clinics har jeg aldrig været på som sådan da jeg prioriterer min ugentlige undervisning - så i mit tilfælde er det ikke så meget krisen som muligheden for at få undervisning der har gjort at jeg p.t får mindre.

 

Når vi er mere klar skal vi helt sikkert også ud og møde omverden.

 

H.Susanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 kriserise
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 22:39

Jeg synes da, at det er en rigtig fed idé du har fået med at sponsere nogle upcoming ryttere derude

Jeg synes, at det er tydeligt, at folk har færre penge mellem hænderne og det gælder da også herhjemme...

 

 

 

Jeg prioriterer både shows og undervisning, men har skåret ned på begge dele.

Til næste år regner jeg med to quartershows og quarterDM - havde jeg masser af penge, så skulle jeg helt klart med til eurocup i Kreuth og se om jeg kunne vinde en guldmedalje i reining, og om vi kunne stille et hold som kunne gøre det endnu bedre end sidst, hvor vi fik bronze. Jeg var med sidst, men det bliver der nu bare ikke penge til denne gang....

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 04:52

Sidste år væltede vores økonomi. Så meget at jeg satte min skøne hest til salg. Heldigvis redede vi økonomien så jeg alligevel kunne beholde min hest.

Lige siden har vi humpet af sted. Hele tiden hænger truslen om at være nød til at sælge hesten.

Det har gjort at jeg totalt har mistet lysten til show og undervisning. Jeg er gået totalt i stå.

Jeg rider lidt i skoven og så tuller jeg lidt rundt i ridehus.

 


Pragtfuld prinsessepony sælges. Spændene farver, let at ride. Går nemt i trailer og lastbil. Stævnevant. Se mere på min præsentation.

 

 

Sulten?

www.halv-gris.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 1223345
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 12:43

Same.. Ingen shows, ingen clinics, ingen undervising.. Dog mener jeg ikke det er krisen men bare min generalle uheldighed :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er også ramt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 10:10

af krisen og har helt droppet at få undervisning,Cats og jeg har redet i skoven,men desværre er vi alene,så jeg er nu nærmest gået helt i stå og har derfor valgt at sætte hende til salg.

 

Drømmen om at få Sonny redet til og måske prøve noget kvæg i fremtiden er helt slukket, så han er også sat til salg.

 

Mit håb lige pt. er at få råd til en Islænder til skovtur, for her i det område hvor jeg bor er det vist de eneste som der stadig sker noget for (turridning) inden for overskuelig afstand.


 


Stahr

 

Med Paint og "Appi" i stalden.

 

 


 

If there´s no horses in heaven, I ain´t going !!

 

"Appi" tilsalg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt emne Conny
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 12:47

Det er et fint emne, du bringer op Conny. For det er altså faktisk lidt flovt ikke at kunne gøre som førhen. Sådan har jeg det i alle tilfælde.

I mit tilfælde er der skruet helt ned for hesteaktivitet pga økonomien. Jeg er netop blevet færdig med studiet og jobs er ikke så lette at få fat i, så vi har strammet livremmen herhjemme. Der bliver ikke længere kørt i ridehus og til clinic. Hestene mærker ikke at vi sparer, de får det samme foder og wrap og synes måske det er helt rart at slippe for clinic Planen er bestemt at når der en gang kommer et job, så er vi klar til clinics og forhåbentlig også shows.

 

Glædelig tirsdag


Viavia :o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er synd!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 15:02

Men alle mærker krisen pt. Der er ikke det økonomiske råderum, som der var for få år tilbage.

Det er nok klart at for nogle, må man gå hele vejen og skille sig af med ridedyrene, men for de der er tilbage må der da være noget at stille op. Mit hoved kværner med kontroversielle muligheder. :)

HVad kunne I tænke Jer? Hvad ville gøre det muligt for Jer aT KOMME VIDERE?


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 komme videre ?? bob bob ..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 09:52

Måske ikke Raske Penge .... Men Trygge Penge. Tilliden til at fremtiden også bringer en månedsløn.

 

Mange folk har jo penge nok - men utrygheden får dem til at pure dem. "Hvad hvis nu jeg mister mit arbejde"

 

Samtidig tror jeg, at hos dem der har penge, er der opstået en mental "mæthed". Folk gider ikke mere bras - vi har alle de fladskærme, biler, luksus og spabade vi behøver - Tiden er måske moden til nogle andre værdier?

 

Måske nogle Bonderøvs værdier - ikke så meget shows og flash? Men stille og roligt hesteliv, hvor man hygger med sine dyr.

 

VH KD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige mine ord
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 19:15

Til kjelds indlæg, ikke om det med opsparingen, men mætheden overfor at ville alt det store med heste og shows, bonderøvs værdier, det kan sku egenligt godt være det vi har gang i :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 19:25

...Det tror jeg også.

 

det er lissom at western-ridning de senere år, er meget centreret omkring reining på dyre heste eller pleasure. Altså meget meget discilin-rettet.

 

Og måske er det derfor, at flere efterhånden bare fedter lidt rund derhjemme og ikke rigtig gider/har behov for, clinics og shows.

 

Og det er der jo egentlig ikke noget galt i.

 

Der er jo mega mange måder at hygge sig med sine heste og muligheder for at dygtiggøre sig, hvis det er dét man vil.


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 23:06

måske har Kjeld lidt fat i noget der. Vi har nok også lidt fat i andre værdier og prioteringer... Jeg er trappet meget ned med alt ridning de seneste år, men må da indrømme at krisen har pænt fat her, og en clinic eller 3 ligger højt på ønskelisten eller bare lidt undervisning. Men det er måske netop fordi jeg har holdt lang pause, og nu trænger igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ret uhyggeligt scenarie
Forfatter: 
Dato:  07-11-2012 23:09


Du der ridser op Jette!
Så er der mistet meget, hvis reinning og pleasure reelt har kvalt det hele.:(


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige årsager...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 06:46

-Jamen det er nok mere et samspil af forskellige årsager.

 

Flere har jo allerede tilkendegivet, at der ikke er penge nok, så¨det er vel for nogen, årsagen.

 

Mens andre har tilkendegivet, at scenen måske ikke er så interessant, disse år.

 

Det er jo idag, som regel ikke nok at have en Quarter, for at kunne ride med, på højere plan end klubplan.

 

En reininghest, der har evner og træning til at score stabilt 70+ og som ikke er i stykker, koster vel i omegnen af 100.000, og gerne mere og så er den ofte så disciplinrettet, at den ikke kan bruges til andet.

 

En god pleasure-hest koster måske lidt mindre, men til gengæld, bruges der så løbende rigtig mange penge på moderigtigt udstyr/tøj.

 

Og det er jo oftest de to discipliner, vi ser flest deltagere i.

 

Rundt omkring, er der små tiltag i andre retninger, men de har ikke den store offentlige bevågenhed. Både klassiske westernrideformer og lidt mere alternative.

 

Cutting

Penning

Roping

Vacquero-style

Ranch klasser

Off-roading

Anatimisk korrekt ridning

Bridleless

Bareback

Udvidet groundwork

Trick-roping

Langtursridning

Pleasure driving

Sortkrudt-ridning (?)

Cattle driving

Extreme klasser

Lejrbåls western

Old timing

...Nævnt i flæng + flere.

 

Når det kan være svært at få fyldt op på clinics, som er målrettet, reining, pleasure eller basic, må det være næsten umulig at samle folk nok til nogen af de andre former.

 

Så derfor tror jeg, at folk med andre interesser end lige pleasure og reining, er lidt opgivende disse år og holder sig lidt hjemme.

 

Den første indskydelse folk normalt har, når de overvejer at ride western er som regel at det handler om at ride i en fed sadel, på en en veltrænet hest, som de behandler efter bedste horsemanship-begreber. Noget med små signaler, venlig heste-behandling, god bonding osv.

 

Og det kan man jo komme langt med, men ikke hvis man vil ride reining eller pleasure på højere plan. De fleste, der snuser den vej, har måtte sande, at hvis man skal lave en konkurrencehest på højere plan, skal der altså strammes ret hårdt på møtrikkerne, i et omfang der ikke rigtig passer ind i grundtanken.

 

Flere af de yngre ryttere, har slet ikke været introduceret for grundtankerne, men har udelukkende beskæftiget sig med rideteknik, inden for én af de to discipliner.

 

Der har jo været en del debat om konkurrenceheste der rides i tvangsholdninger og overtrænes. Man ser idag, folk på pladserne, som er lisså langt fra at forstå hestens grundlæggende psyke, som man ser i engelskridning.

 

Så kommer western-konkurrence-ridning, til at ligne den form for engelskridning, som mange af de ældre westernryttere valgte at tage afstand fra, da de i sin tid konverterede.

 

 

Måske er det blandt andet derfor, at flere er lidt i tænke-boks og vælger "bonderøvsmodellen" og fedter lidt rund derhjemme?

 

 

 

 

 


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 09:30

Vi har ikke mistet noget - vi holder siesta og venter på et nyt yeeee- haaeee. Pludselig mødes de rigtige mennesker og en ny trend opstår - en ny ridning - en folkesport, en dille hvor alm. heste til alm. penge kan deltage OG gøre sig gældende.

 

Det behøver ikke at blive Wildt - men må da gerne blive heftigt. En hest kan faktisk godt lide, at bevæge sig hurtigt.

 

Westernridning er blevet nørdet og alt for smalt. Meget feminint og styret af race og avl.

 

Som Jette rigtigt skriver:

Så kommer western-konkurrence-ridning, til at ligne den form for engelskridning, som mange af de ældre westernryttere valgte at tage afstand fra, da de i sin tid konverterede.

 

Vh KD

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget feminint
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 21:37

...Og ret bøsset

 

Tja, syntes efterhånden at reining er blevet en hyper bøssesport, men mænd der ride pleasure, syntes jeg til gengæld er ret for seje.

 

(Sen-aften-useriøst-indlæg-undskyld)

 


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 09:54

Jamen det klæder dig Jette - med et kort (useriøst) indlæg, en gang i mellem.... Det sker ikke så tit.

 

Er der virkelig mænd der rider pleasure? De må være på EPO eller bloddopet ... Måske med deres moders eller kones blod?

 

Nå.. nu skal vi "pakke os" lidt. Alle har jo ret til deres -kirke - ridestil mm.

 

Men vi har jo lov at håbe, på et nyt daggry over Dansk westernsport.

Det kommer selvfølgelig en dag - men forhåbentlig i vores tid.

 

Vh KD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes ikke, det er fair
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 16:39

 

- at der sidder to eller 2-3 "gamle" og er ved at skrive nekrolog over dansk westernridning.

Så galt står det altså heller ikke til Kjeld!

Der er ingen tvivl om, at mange af de de ting som Jette og Kjeld skriver er rigtige, men jeg tror ikke på, at westernridningen helt stagnerer eller dør.

Vi er på et farligt skråplan mht. "meget moderne metoder", som praktiseres af unge ryttere og "fantastiske" udenlandske trænere, der blæser på baggrund og historie, idet mange nye ryttere gennem tiderne netop har kunnet hverves ved, at fremhæve logikken, psykologien og horsemanshippen i westernprincipperne.

Vi skal passe på at den mindre skønne "top af isbjerget" ikke bliver identisk med god westernridning, men det ville også være kønt, hvis foreningerne arbejdede ud over at fremme deres egne snævre kredse.

Der er stadig en del newcomers, det mærker jeg da, men det går bestemt ikke så hurtigt som før. Ærgerligt for masser af ryttere, skovturtryttere som hyggeryttere, kunne finde mange bedre stunder i westernridningen.


MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Interessant tråd
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 22:15

Conny nu vi snakker penge, og hvad der er råd til - holder du nogle clinics i foråret 2013? Er nemlig begyndt at planlægge mit kommende år med min Reining-avlede-Quarter-skønne-3-års- hest

 

For mit vedkommende og mindre deltagelse på stævnepladserne har jeg haft en uheldig 3 års periode med en quarter plag som blev aflivet pga pssm... Siden har jeg så fundet en ny, som jeg så har ventet et par år på, og er kommet igang med ham, og han er bare SKØN - MEN mangler så tiden til at få trænet optimalt.... MEn har besluttet at 2013 skal byde på et par shows og Clinics. Jeg gider ikke at tænke på krisen, har jeg råd pt hvor jeg står og vil melde til clinic så gør jeg det, vil ikke tænke på fremtiden på denne måde, at man ikke kan tillade sig noget og skal spinke og spare.... Tingene skal nok gå alligevel hvis jeg mister mit job ( skolelærer er heller ikke sikket mere).

Lige nu skal jeg lære og være nærværende, da jeg har stress og det er jo ikke nærværende KUN at tænke på TÆNK hvis jeg bliver fyret osv.... Så her gør jeg det jeg føler for.

 

God weekend

Mange hilsner

Maja

 

Egentlig også længe siden jeg har været herinde :-)

 


Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.


Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt


NU:

Selvstændig Aloe Vera forhandler

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Maja!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2012 23:27


Ja jeg holder helt sikkert clinics i 2013.
Jeg sender dig en PB.

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 10:14

Conny - jeg syntes ikke vi skriver nekrolog over westernridning DK. Den form, toppen af isbjerget, skal nok klare sig - den bygger jo på den amerikanske drøm og Barbie-kultur. Den overlever så længe der er noget der hedder, følelser/drømme kontra guld/Dollars, tror jeg.

 

Når jeg sidder her og græder og trygler om en ny udvikling, er det jo en form for, panik før lukketid. Personlig håber jeg jo, at tage en tur mere i Showkarusellen.

 

Man kan desværre ikke forcerer en ny udvikling/trend. De har det med at opstå når de rigtige ingredienser er til stede.

Per Beinov har flere gange foreslået, at vi "gamle" gik i plenum og tænkte, udviklede. Det er måske muligt?

 

Tror bare ikke, at en flok gamle hippier kan forcerer en NY udvikling, som kunne skabe en ny Thylejr eller Christiania, -

Undskyld sammenligningen.

 

Noget nyt - skal naturligvis komme fra nogle nye, eller en stor portion af newcomers. Som du skriver, at der stadig kommer en del af ? Conny. Håber du har ret - for det er derfra udviklingen skal komme, tror jeg/håber jeg.

 

Vh KD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Kjeld
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 18:40

Men så skal de gamle røvhuller altså måske også gå ud og prøve de nye tiltag, der måtte bringes til skue.

 

Syntes tit, at de gamle (og unge) garvede, er meget afvisende for noget der anderledes, end det de lige selv har lavet for 150 år siden.

 

Prøver selv at arbejde lidt med det. Tog f.eks med til Mega-clinic i år, selv om jeg ellers nok mente, at der nok ikke var noget nyt i posen til mig. Det var der så måske heller ikke, men jeg havde da nogen fornøjelige dage. Og jo, konceptet har faktisk ændret sig, siden jeg deltog et par gange i en fjern fortid.

 

Herregud, det koster ikke så meget og bare det at mødes med andre (også) søde mennesker med hestene, var da hyggeligt.

 

 

 


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså westernridning
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 21:41

er en af de bredeste rideformer der findes.

Fra hardcore stævne/sandkasseryttere (med et utroligt bredt udvalg af discipliner) over turryttere, avlere som rider lidt ved siden af til wanna-be cowboys og alle variationer der imellem.

 

Vi er ikke og skal ikke være enige om hvad der er westernridning.

Der skal være plads til alle og alle kan dyrke netop den/de gren(e) der er spændende for den enkelte.

 

Jeg tror det der er svært for udeforstående er netop at western er så bredt. Hvis man siger westernridning til andre ryttere ser nogen meterlange slidingspor for sig. Andre ser carrot-sticks og andre igen ser Zulu kvægræs eller rodeo.

 

Men hvis vi nu gør plads til alle og hver især agiterer for vores interesse og samtidig informerer åbent om andre muligheder så er det nok den mest ærlige måde.

 

Jeg er sikker på at ægte westernrideskoler ville øge tilgangen da der fra tanke til praksis er upraktisk langt for mange der står lidt på sidelinien og indimellem kigger lidt ind. Men det er økonomisk nærmest umuligt at få til at løbe rundt med tilstrækkeligt med lokale elever og nogenlunde trænede heste.

Og igen et gammelt ønske. Hvis man kunne lave en maxgrænse på indtjening for amatører så kunne mange flere mennesker billigt og overkommeligt få en lille forsmag på hvad western er uden at skulle til en hel clinic eller køre langt for en dyr times undervisning. Vi er mange amatører der kunne føde nye ryttere ind til de professionelle og grundlægge et bredere fundament og kilde lidt ved en interesse der bestemt findes derude men som har det svært pga det er lidt svært at komme i gang for nytilkommere.

Jeg synes vi skal hjælpes ad med at starte så mange som muligt op og så lade dem gå videre til den del af westernridning de foretrækker. Jeg ser ikke et behov for flere "grene". Udvalget er bredt, men hvordan skal udefrakommende nogensinde høre om det eller få indsigt når det er så svært at komme i gang. Vi skal fremstå som en blandet men enig flok og undlade at åbent fordømme andre grene end den vi selv dyrker. Lidt mere "velkommen i flokken" - jeg gør sådan men man kan også..... til de nye ville vel gøre os mere tilnærmelige.

 

Mvh Tina

 

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kjeld hvor var du, da vi havde
Forfatter: 
Dato:  10-11-2012 23:49

præmiere på working cowboy klasserne?

Du kunne i det mindste være kommet og kigget.
Det var ny vin på gamle flasker eller omvendt, men det var dælme fine klasser.
Håber vi får flere af de arrangementer, det var sjovt og godt at være med til.

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 westernridning
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 07:16

Amerikanske drøm og Barbi-kultur, ja hvis der kunne gå lidt mere "Barbi-kultur" over westernridningen idag så kunne vi måske komme væk fra den kampsport som jeg synes westernridningen er gået hen og blevet også på toppen af isbjerget ! Det er desværre ikke meget pænt ridning man ser mere til stævner desværre.

Jette Dawson.


Showtøj fra hobbyhorse sælges jakker og slinkye.

kontakt Jette Dawson

 

http://granlyarabians@mail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 10:35

Jamen I har da ret - Vi er da enige langt hen af vejen ... Men!

 

Tina skriver: westernridning er en af de bredeste rideformer der findes.

Enig, og det er samtidig Dens problem! Til shows er der 40 klasser med 2½ deltager i hver. Med rossetter til de første 6 placeringer er der virkelig lagt op til succes. (og en lang dag)

 

Selvfølgelig skal man da ikke "styre" hvad folk vil ride, eller hvilke klasser der rides - Nej tak til den slags smagsdommeri.

 

Det lyder paradoksalt ja .. men westernridningen ville have gavn af en NY HYBER POPULÆR KLASSE, der så at sige, tog livet af, eller den sidste luft, ud af de mange knapt så populære klasser. En klasse der simpelthen ryddede bordet. Ikke i tvang - men i folks egen lyst.

 

Prøv at forestille jer Engelsk ridning i DK med 30-40 forskellige discipliner? Selv med deres enorme udøverskare, ville det virke total lammende på deres stævner og arrangementer.

 

Ja Conny, jeg havde valget mellem at tage på weekend (Bornholm) eller til Haslev og se det "nye vin". Bornholm vandt

 

Min Appy bliver klar til shows til sommer - Så må vi se om der er nogle interessante klasser, show med noget "stockcar/horserace" ?

ellers må vi lave dem selv.

Helst noget ridning der kan tages med indendørs til vinter. Jeg har størst behov for show i de triste 8 vintermåneder.

 

Vh KD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Keld
Forfatter: 
Dato:  11-11-2012 13:10

Som det skrives i tråden - ja så byder westernridning på mange forskellige discipliner - og som du rigtigt skriver, så kan det også være svagheden ved konceptet.

 

Hvis vi forestiller os, at Dansk Rideforbund vil lancere en ny klasse som f.eks. har interesse for 10% af medlemmerne - ja så er de allerede kommet godt fra start, fordi interessegruppen sikkert vil tælle ca. 6000 medlemmer ud af en medlemsskare på 60-70.000 medlemmer.

 

Hvis det samme sker indenfor dansk westernridning, altså 10% af konkurrencerytterene - ja så taler vi måske kun om 200 personer. Mit gæt er, at det samlede antal western konkurrenceryttere ikke tæller mere end ca. 2.000.

 

Det er den oplevelse jeg har haft når jeg har prøvet, at introducere nye klasser som Extreme Cowboy Race og Working Cowboy Challenge. Jeg har fået ca. 20-30 henvendelser - altså markant mindre end 10%.

 

Sammenholder du det med, at disse 200 ryttere er spredt rundt i Danmark så er problemstillingen temmelig tydelig. Dansk Rideforbund vil have det noget nemmere med 6.000 interesserede rundt i Danmark.

 

Jeg fornemmer, at din interesse primært er placeret i speed events og jeg forstiller mig, at du har udtænkt eller gjort dig nogle tanker om, hvordan sådanne nye klasser skal udformes.

Derfor vil det for mig og sikkert også andre være interessant at høre, hvad du har i tankerne.

 

Og du har ret - vi skal tænke ud af "kassen" - den der rider i andres hovslag - kommer aldrig foran.

 

Med venlig hilsen

Per Beinov

www.horsemen.dk

www.kofangerne.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2000 konkurrenceryttere?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 08:21

I western-regi i Danmark?

 

Det tror jeg er skudt meget højt over målet...

 

Jeg tror ikke der er mere end max. 300, nok nærmere 200.

 

Og en del af dem, shower nok kun en enkel eller 2 gange på en sæson.

 

Hvis man ville afdække dette mere præcist, kunne man jo prøve at fremskaffe resultatlister, fra de shows der har været afholdt i år, i hhv klubberne og avlsorganisationerne.

 

Dette kan dog nok blive probelmatisk, da de ofte ikke er tilgængelige on-line, men så kunne man måske i det mindste skaffe programmerne.

 

Det kunne være int. hvis nogen gad at nørde sig frem til et eksakt tal.

 

Antallet af konkurrence-ryttere, bør tælles på et enket år, altså 2012.

 

Måske en relevant opgave for DWF?


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 10:45

Præcis Per, helt enig. Westernridning drukner jo sig selv i mere eller mindre ligegyldige klasser - discipliner som jo ikke har nogen vægt og folkelig appeal. (set uden smagsdommer briller)

 

Jeg forstår meget bedre nu, hvorfor DRF er meget tilbageholdene med nye discipliner ... Vi er et lille land med et begrænset antal ryttere - ikke som staterne - derovre passer det måske bedre med 40 klasser? Her i DK er det ødelæggende.

 

Tror du har ret Jette - Per´s tal er sikkert for optimistiske? - Det kunne være godt at vide hvor mange der egentlig shower.

 

Jeg har før omtalt mine drømme om en Super Speed klasse - en hybrid mellem ExRace og Agility tilsat STOPUR - enkel i principet uden at være simpel. Noget alle kan forstå og ride i forskellig sværhed.

 

2 vigtige parametre er:

 

1 Klassen skal kunne afvikles indendørs, også i vores relativt små ridehaller i DK. Vi har gråt til sort vejr halvdelen af året og det er sgu i vinterhalvåret vi har mest behov for adspredelse/sjovt.

 

2 Klassen skal give mulighed for at brænde noget adrenalin af - der må godt hørme lidt af testosteron. Både fra heste og mennesker.

 

Det sidste er vigtigt. Hvis vi skal have unge mænd med i western sporten, og det skal vi, Så må det tillades, at der gives havre på langbanerne.

Det der virkelig jager unge mænd væk, er en flok ophidsede klid- mostre der syntes at hesten lider overlast. Det stakkels dyr både sveder og pruster.

 

Vi ved alle at der kan rides heftigt og hurtigt, uden det på nogen måde, går ud over hestens velfærd. Heste elsker race, hel sikkert.

 

Unge mænd får os gamle røvhuller til at stramme os an og tænke: jeg skal fandme vise den knægt - Og det kan modne damer godt lide - at der pludselig er liv i de gamle hønisser. Det er en dobbelt vinder.

 

Vh KD

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Keld.....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 12:36

Extreme Cowboy Race er faktisk en Trail tilsat stopur....!

 

Personligt synes jeg, at sådan en klasse skal afvikles udendørs.

Det vil være svært, at opstille en bane indendørs, men selvfølgelig kan det gøres.

 

Jeg er bekendt med, at andre rideforbund (spanske heste) har en form for trail, der afvikles på følgende måde:

 

Banen rides igennem 2 gange lige efter hinanden - altså ingen pauser for rytteren.

1. gang bedømmes klassen på korrekt ridning, men uden tidsfaktor.

2. gang bedømmes klassen på hurtigste tid.

 

Vinderen af klassen er den med den bedste korrekte ridning og den hurtigste tid.

 

Det var faktisk meget underholdende, at se på...!

 

Keld prøv, at beskrive hvordan "din klasse" skal være med forhindringer m.v. - jeg har lidt svært ved, at forstå nøjagtigt, hvad du mener...

 

Mvh. Per

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 18:57

Jeg har en 5 mdrs hingst jeg påregner som minimum skal showes til DM 2013 - Futurity, halter måske showmanship.

 

Jeg er netop startet op med at genoptræne min 8 års reining hoppe, efter et årstids ro. Og manner hvor er det dejligt!!! MEN når man er på su er det meget lavvandet i kassen, jeg savner indput og aha oplevelser, hård træning og målbevist at vide hvad man sigter efter.

 

Show og clinic har der ikke været nogen mulighed for de sidste 1 1/2 år, og det sku svært at holde sig oppe og bevare gejsten. Men jeg må da indrømme at WOW hvor har jeg savnet træningen, min skønne og smukke hest, og føle sig motiveret..

Især nu hvor jeg står et dejligt roligt sted, med et ridehus der har bund man kan slide i (jeps det finder man ikke mange steder ejet af dressur ryttere, i dette tilfælde en fjordheste avler).

 

Så nu står den på en masse genoptræning, muskelopbygning mm. også mon ikke der skal ski på ponyen igen. Så håber vi 2013 bringer et heldigere økonomisk år for husstanden her.

 

Jeg sys det er et fantastisk tiltag Conny - THUMBS UP!!

Stormy går kan desværre ikke gå for at være 4 år mere ;) selvom hun ligner en ungmø endnu <3

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 19:21

Har da også været lun på exstreme Cowboy Race ,siden Conny præsenterede klassen for mig, her på nettet i en Youtube, for år tilbage.

 

En af grundende til at, ridebanespringning og dressur er meget populære er sikkert, at de kan tages med indendørs om vinteren. Derfor forbliver military og langdistance marginale.

 

Jeg elsker at ride ude - men vi har 2 måneder om foråret, så er det ferietid. Derefter 2 måneder eftersommer - så er det mørkt. Det er ikke særlig lang tid, at lege og afholde shows.

 

Hvis en rideklasse, her højt mod nord, skal blive virkelig populær skal den kunne dyrkes hele året. Det er jeg stensikker på.

 

Men agility er da også som skabt til en ridehal ?? Hvad er problemet? Vi skal bare glemme floder/åer, bakker, kirkegårde og køer + elefanter som forhindringer.

 

Jeg tænker mere agility end cowboy - og så er det jo kun fantasien der sætter grænser. Gynger, karruseller, vipper, tunneler, lyskryds broer og dynamolygter.

 

Den der Spanske trail lyder fin - lidt som ridebanespring. Der er springningen bare mere genial. Der skal ikke Dømmes - der er det rytteren der suverænt tager hånd om sin egen præstation. Ingen smagsdommer til at "trække ned" fordi vedkommende ikke kan lide røde heste eller måske røde ryttere.

 

Det er fint med en dommer til at håndhæve reglerne - men ikke til at bestemme placeringerne. Det dræber enhver god leg.


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en 4-års
Forfatter: 
Dato:  12-11-2012 21:03

men der er vist lidt langt til sydhavsøerne og desuden gider jeg ikke showe så der må findes mere værdige emner til Connys fine ide.

 

Vi blev ramt lidt af krisen og andet uheld lige i starten da jeg mistede jobbet, stalden brændte, føllet døde, den ene hoppe kastede og den anden blev forfangen osv osv osv men siden har jeg tilranet mig et fantastisk job, bygget ny stald og solgt ud af unghestene så der i dag er to hopper og to "rideheste" tilbage.

Minusser er at et job man engagerer sig i og kører langt efter tager fritiden og en ny stald tager økonomien så jeg har ikke fået redet (stort set) i 3 år. Har avlet lidt men det indstillede jeg da bunden gik totalt ud af markedet.

Nu rider jeg så på min 4 års hoppe og holder clinic 24/11.

Jeg vil gerne forbedre mig sammen med min hest men stævner siger mig ikke noget.

 

Så nu er der ridning på programmet igen og helt ærligt så er jeg vist gået fra at være reiner til at være ponyrytter igen som da jeg var 12...i hvert fald delvist. Vi hygger os og skal ikke nå noget nogensinde. Nu må jeg se at få afprøvet om tiden er der til fortsat at ride. Selv om jeg ikke er seriøs stævnerytter vil jeg alligevel gøre noget ud af ridningen og have hesten i rimelig form osv.

 

Undervisning. Tjah som sagt en enkelt clinic nu og en anden til foråret med min faste træner. Skal ikke kunne sige om jeg kunne finde på at tage en clinic hos andre trænere for lige at få undervisning lidt oftere end måske 2-3 gange om året og for at mentaltræne hesten mht at komme i byen. Det må tiden vise.

 

Jeg kommer aldrig til at deltage i sådan en cowboy-på-tid klasse, men hvis det skaffer de ca 15-1800 manglende stævneryttere i DK så er det da bare med at få gang i tiltaget. Jeg tror dog stadig ikke at klasse nr 17 af 17 gør en voldsom forskel og jeg tror ikke deltagelsen bliver større end ved en alm pleasureklasse.

Vi havde faktisk en lignende klasse med ved gårdstævnerne i 80erne ...kan ikke huske hvad vi kaldte den men det ar netop over-under og igennem på tid. Meget sjovt, men det var netop kun for sjov og som supplement til den obligatoriske ringridning der foregik efter dressur og springklasserne. Når folk kom højere op i dressur og spring stoppede de med forhindringsbanen da "havre på langsiderne" ikke er superforeneligt med de øvrige klasser. Men det burde da komme an på en prøve ved et arrangement.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror jeg også Tina
Forfatter: 
Dato:  13-11-2012 01:05


Men foreløbig kunne det se ud til at jeg mangler en pleasurerytter.
Så vi må se, hvad verden bringer. :)

MH Conny




Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 ridehus
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 19:40

Man kan da få lidt af hvert ind i et ridehus

 

www.youtube.com/watch?v=fmQeNy25iTI

 

 

Når det så er sagt, så tror jeg en anden udfordring er at western i dk er meget "spredt". I alm ridesport har man drf at henvende sig til, men i western er der ikke noget "samlende" organ. Vi har dwf, de forskellige avlsforeninger, nrhadk ect. og det virker bare uoverskueligt for nye. Det er hvad jeg har fået af komentarer fra nye jeg har mødt.

Samtidig burde "vi" tænke os lidt om mht hvad der vises frem ved mindre skuer osv. En dårlig opvisning skræmmer SÅ mange væk, fordi folk tror det er gode ryttere og derfor tænker at det er sådan der rides. Dette punkt er svært at styre, det ved jeg, men jeg har hørt div tilskuere ved en knap så vellykket opvisning (det var ikke pænt), hvilket var synd for der var sikkert arbejdet benhårdt for det, men mange fik et negativt syn på western, desværre. Derfor burde man måske ved opvisninger være lidt kritisk istedet for at give alle lov der melder sig. Jeg ved godt at det vil give meget få ryttere der vil ofre sig, men hellere én god rytter end 8 dårlige.

Håber jeg fik formuleret mig, så det ikke misforstås ude bag skærmene. Det er ikke altid lige let sort på hvidt

 

Vh

Helena

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  15-11-2012 09:01

Det er da en flot bane ... Colorado flyttet indensdørs... heheh

 

Jeg er helt enig i dine betragninger, Helena - har selv prøvet , at skræmme et propfuld Vilhelmsborg væk.

 

Vi var tre ropere med ATV og dummy der lavede opvisning for et stort internationalt springstævne. ALT GIK GALT. Skræk og ve...

Vi solgte ikke billetter til fordel for westernridning den dag. Conny speakede tappert til - og skyndte sig at tale om vores heste og alle andre afledninger ... Åhh ja vi var ynkelige.

 

Dyrk denne her. Den bane kræver ikke et entrepenørfirma i kulissen.

 

www.youtube.com/ watch?feature=player_d...0b6wkwpcVw

 

Personlig syntes jeg, at den her, er for Trail agtig - lidt mere agility og lidt mere speed - så er den ved at være hjemme.

 

Vh KD

 

 


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krise eller ej...
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 12:28

Nu kan det godt tænkes at jeg synker dybt - og udtalsen står også for min egen regning - MEN som nogen før har nævnt i denne tråd så er det ofte Reining og Pleasuer der dominer både når det kommer til clinic og klasser til div stævner - og hvad så med alle os andre der bare ikke er til lige de to disipliner - ja vi er der da stadig men vi deltager altså ikke i jeres clinic med vores cutting heste (det skal ikke forståes negativt) - men de to disipliner har bare overskygget alt det andet rigtig meget, så måske skulle man åbne sin verden lidt og prøve noget andet.

Jeg kender da et par trænere som godt ved hvad de skal tage for en halv times undervisning, hvor de det meste af tiden sidder og snakker med andre frem for at koncentrer sig om den rytter der nu engang faktisk betaler for at denne træner har "råd" til at sidde og snakke og drikke kaffe... Det jeg med andre ord vil sige er at i de gyldne dage da alle havde penge nok, var det lige meget hvad undervisning/clinic og stævner kostede - men det er det ikke nu - så hvis western ånden skal blusse op igen så nytter det ikke at det koster 1000 kr at komme til undervisning i en halv time for det er der ingen der har råd til - måske trænerne skal sænke deres priser lidt, det er ikke gyldne tider mere. Tænke alternativt - oprette en side hvor folk kan melde sig til og så mødes i nærområdet i stedet for vi altid skal ud at køre 200 km. Det koster både i tid og penge - og i sidste ende er det hestene der taber for de gode heste falder i pris når krisen kradser hos rytteren og det virker negativt nedaf, så de heste der er knap så "værdi fulde" falder også i pris og så ender vi med at gode rideheste med gode linier går tabt - det lidt som huspriserne...

At det i de gyldne dage ikke kunne være flot nok hjælper bare ikke nu - der må være en masse dygtige ryttere som sagtens vil kunne lære fra sig og give noget grund viden videre til andre, behøver det at koste 300 kr for 30 min? næsten uanset niveau så kan man altid lærer noget af andre, så er det ikke lige så meget et spørgsmål om at holde fast i western-ånden der bor i os alle og så komme ud på vores dejlige dyr - de fortjener ik hvertfald ikke at de knap så gode tider går ud over dem!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil give dig ret
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 14:29

i at det ikke er rimeligt at betale så meget , hvis træneren ikke er engageret , prøvede sådan en - første - eneste og sidste gang Man har lov til at være kritisk - desværre så ved "nye" indenfor western verdenen ikke hvad de skal gå efter .

 

Har været på clinic nogen gange og skal prøve en anden efter 2 års pause snart , så jeg bliver nok noget træt , men er utrolig spændt

Det kan være svært nogen gange hvem man skal vælge , penge , transport og i sidste ende skal motivationen være der - har lige genfundet min .

Der skal være en god conection med træner og som jeg ser det , skal du vide hvad du går efter , når du sidder deroppe i sadlen , jeg er nået dertil hvor jeg vil vide mere rent rideteknisk .

Starter et par små Show om året og bruger det til at fastholde mig i at træne


Den største kunst i hestetræning, er at være i stand til at kigge på sin hest og kunne se hvad hesten har behov for LIGE NU.(www.horsemind.dk )

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kvaliteten og behov
Forfatter: 
Dato:  20-11-2012 15:25

For mig er det kvaliteten og mit behov, der hvor jeg er lige nu, der er afgørende for hvor meget jeg rider undervisning og ikke mindst hvor jeg rider.

 

Har i mange år haft en træner som jeg kom ved ugentligt og var glad for det. Nu tager jeg mere på clinic og kører gerne langt, hvis underviseren er god. Jeg føler dog stadig tilknytning til min 'gamle' træner og skal da helt sikkert også bruge hende ind imellem igen til specifikke ting. Det jeg får der handler også om opbakning og personligt kendskab til mig og min hest og vores formåen. Det får man ikke på clinic.

 

For mig er krisen egentlig mest at de danske træner er meget fokuseret på reining og ikke (føler jeg) har et ønske om at uddanne sig inden for de øvrige dicipliner. Har endnu ikke mødt en dansk træner på de clinics jeg deltager på (alt andet end reining og ko). Underlig nok, for jeg har indtryk af at det ville være meget efterspurgt at ride ved en dansk træner, som var lidt mere 'opdateret' i flere dicipliner.

 

Heldigvis er der mange af de udenlandske trænere, som gæster dk, der underviser i de andre dicipliner (også andet end pleasure...) og så må vi jo bruge dem i stedet for de danske, hvis vi synes det er bedre. Det koster jo så unægtelig noget mere, men til gengæld sker det måske ikke så ofte.


Bokse udlejes i mindre stald med vandrefolde syd for Odder. Veldrænet 20 x 50 bane med lys

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår ikke?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 00:26

 

Vi har to trænere herhjemme, med stort set samtlige dommercertifikater, mon ikke de er rimeligt opdaterede?

Men når jeg sådan ca ser på standarten ved de fleste stævner, så ville jeg jo nok mene, at ihvertfald en god håndfuld danske trænere, ville have masser at byde på til de fleste herhjemme i andre discipliner end reining, pleasure og cutting.

Mange skifter til udenlandske trænere/clinics, når de når den barriere, hvor det begynder at blive svært.

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pleasure og reining
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 00:34

 

..dominerer jo billedet, fordi, det er de discipliner der fanger flest, ikke fordi trænerne bestemmer, at sådan skal det være.


At have cuttingheste har altid været den sværeste disciplin at få trænet i (bare at kunne skaffe kvæg har førhen været et problem) og da der ikke er mange trænere der har dyrket disciplinen, er der jo derfor heller ikke mange der kan undervise i den, men de alvorlige undervisningspriser du omtaler, må jo bero på at du også skal betale for kvæg, og der ER dyrt.

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder lidt sjovt
Forfatter: 
Dato:  21-11-2012 15:31

at så mange fokuserer så meget på de enkelte discipliner.

Nu bruger jeg en træner der faktisk kan undervise ret godt i de fleste discipliner undtaget de engelske klasser og cutting som hun godt nok ved noget om men ikke vil påtage sig at undervise i.

 

Jeg forestiller at ride reining.

 

Men ud af feks en weekendclinic med op til 2 timers sammenlagt decideret undervisning så træner jeg nok reiningøvelser i 15 minutter. Resten er grundridning. Samling, temposkift, balance, præcision osv i skridt trav, og galop på volter og ligeudrettet.

En bedre grundridning gør alverden i forhold til ridningen og også i forhold til reiningøvelserne. Perfektion af skulderkontrol og fremaddrift og kontragalop gør rigtigt meget for ens spin ligesom jeg kunne forestille mig det er vigtigt for en pleasurelope.

 

Jeg forstår godt at de rigtigt specialiserede stævneryttere, feks reinerne har en større vægt på deres konkurrenceøvelser og har nok også bedre styr på deres grundridning men uanset om man er forhindringsbane-cowboy eller pleasurerytter/horsemanshiprytter i bling bling eller andet kan vi tage rigtigt mange grundridningsclinics sammen.

Hvis træneren er god tilpasses træningen alligevel hest og rytters niveau og hestens fysiske kapacitet på forskellige områder samt endelig rytterens mål. Men der går lang tid med de to første punkter. Hverken pleasure eller reining eller noget andet kan rides på højt niveau uden at feks hestens overlinie er i topform og der er god accept af hjælperne. Hånden på hjertet. Jeg kan godt bruge lidt mere grundridning inden jeg skal bruge en weekend på at afpudse mine meterlange slides, seriechangementer og lynhurtige spins....

 

Endelig står det altid enhver frit for at arrangere en clinic med lige den træner man vil hyre. Stod der nu 75 cuttingryttere og råbte på træning i DK så ville der enten være en cuttingtræner der flyttede til DK eller også ville endnu en dansk træner specialisere sig mere i cutting.

 

Mht priserne så ville jeg ønske at amatører kunne få en maxgrænse og så måtte tjene feks bare 1000 eller 2000 dollars om året på undervisning/træning. Det ville give en meget større gruppe mulighed for at snuse billigt til western og på sigt måske blive kunder hos de professionelle. amatørerne kunne godt og vel få deres udgifter dækket og med en større bredde bliver der også en større elite til de erhversdrivende at leve af og en forretningsmæssig og økonomisk grund for dem til at uddanne sig yderligere.

 

Mvh Tina

 

 

 

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Endu et af dine
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 10:04

Gode indlæg Tina og ja kan forstå din tankegang - mange af os har ikke lært ordentlig grundridning og det er et must - ikke kun til show , men øger da i den grad hesten velbefindende og holdbarhed - den med at man vælger western ridning fordi det ser nemt ud - been there -done that


Den største kunst i hestetræning, er at være i stand til at kigge på sin hest og kunne se hvad hesten har behov for LIGE NU.(www.horsemind.dk )

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes også
Forfatter: 
Dato:  22-11-2012 23:32

 

du lige præcis slår hovedet på sømmet Tina.
Grundridning,grundridning, grundridning og så grundridning 10 gange mere.
Og så fik du lige sagt det ind imellem om grundridning som jeg selv kunne have sagt.

 

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så evig ret...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2012 14:13

Du har ret, vi må tænke som bonderøve!

Er med i HWR, en (tidligere) kvægklub, hvor hestene, socialt samvær og seriøse clinic var kodeordet. Det var så sjovt at være med til:-)

Det var derfor vi købte vores heste ! Tænkte for 4 år siden, det vil jeg være en del af.

 

Det er ikke sjovt længere, klubben har ikke mange medlemmer mere og der kommer ikke mange til klubbens arrangementer, på nær stævnerne.

Og det er drøn ærgeligt, har tænkt meget på hvorfor? Krise kombineret med standardklasserne fremgang?

 

Jeg er selv standard rytter og elsker pleasure mm., men samtidig ridder min 12 årige datter på kvæg og det støtter vi hende 100% op i, for hos kvægfolkene får vi en masse hygge og social samvær som gør glad

 


Miss Dakota Salsa & Hot´n Sweet Haley

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ajjjjjj
Forfatter: 
Dato:  29-11-2012 20:02

Kvægarrangementerne går nu ikke tilbage fordi "standardklasserne" går frem.
I kvægsektoren som i den øvrige sektor forsømmes det at udbrede kendskabet til vores rideform og det gør , her i DK, at så snart der nåes et vist niveau i tilslutning, så ligger folket stille, "for nu er vi nok, og hold kæft, hvor er det sjovt". Man glemmer at folk bliver trætte af at konkurrere med de samme hele tiden og mener ikke der er grund til at gøre noget, for at nå nogle flere.
Først når frafaldet er til at mærke så starter piberiet.

 

MH Conny


Vi har masser af kvalitetsvarer til fornuftige priser
og en nyopdateret hjemmeside
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Udstyr, Undervisning, Træning....
Tlf. 3045 0291

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 08:15

 

Jaa jeg tænker mest på at min hest bliver redet korrekt som han nu skal, undervisning ca hver 14 dags, og weekend clinc ca 1 gang hver anden, tredje mdr...Bare lige for at justere..

 

Mit show sæson vides ikke endnu, da jeg mest er til kvægshows...Det brænder jeg virkelig for..Men har en plan om at hvis alt går vel ville vi gerne til tyskland og prøve et bette show. men mit første priotet er at vi skal have det sjovt og hygge os.

 

Håber at kunne gøre en lille forskel i paintregi(kommet med i paintbestyrelsen) og få lidt med indover i deres shows på den ene eller anden måde.


HUSK JULERÆSET I COWHOUSE DEN 1 DEC:::::

 

Hilsen Tina http://www.kenos.dk

Danmark´s dejligste Painthingst står til avlsbenyttelse


0
0
Svar på denne tråd
 
 smoke your pibe ...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 09:35

Du har ret Conny - det er dødsygt at konkurrerer mod den samme skare af ryttere år efter år. OG vi alle glemmer at UDVIKLE sporten, imens det går godt og det er skide sjovt. Helt enig.

 

MEN hva´ er dit bud? Du har været med siden begyndelsen og tager jo nærmest ejerskab på Dansk westernridning, det er positivt ment, og det er der mange flere der burde gøre! - være med at løfte.

 

Måske forsøger western-DK at være alt for seriøse? Der forventes nærmest fra det øvrige ride-Danmark, at vi westernfolk er experter i horsemanship og korrekt ridning - og det åg tager vi så frivillig på vores skuldre. Det kan vi slet ikke leve op til - og det skal vi vel heller ikke?

 

Hvorfor skal vi være ridningens artige dukse-pige? - Jeg tror vi skal satse på at være spændende, underholdene og ha´ det sjovt, og dermed tiltrække flere aktive.

 

Vh. KD

 

 


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har jo set, Kjeld
Forfatter: 
Dato:  30-11-2012 17:56


Den store markedsførelse i Tyskland. Utroligt effektivt!
men det er svært at komme igennem med i DK.
Forbundene (Her er DWF virkelig undtaget) og mange lokalklubber, sidder bare og puger penge sammen i stedet for at bruge dem efter formålsparagraffen. I samtlige formålsparagraffer i danske klubber og specialklubber, handler det om at udbrede westernridningen og disciplinerne.

Hvis vi havde et DWF, som fik lov at have lidt kapital, kunne vi måske se (kæmpe)stande ved de store internationale engelskstævner, hvor der virkelig kommer folk, hvor DWF kunne stå skulder ved skulder med avlsforbundene og repræsentere lokalklubberne og ridning på alle hesteracer.

Vi skal da som tyskerne startede på fra sidst i 80`erne albue os ind på disse megastore stævner og have en afdeling for os selv hvor vi afvikler westernshow og hvor finaler i reining, cutting og working cowhorse, kan afholdes ved gallashowet lørdag aften. Kan selvfølgelig lade sig gøre, ved de store FEI stævner, som bliver holdt i de store halanlæg. Tænk alene på hvad overkommelige udgaver af ekstremtrailklasserne kunne byde på af underholdning.

Det gavnede økonomien både for western og engelskshowet, hver eneste gang og flere shows blev faste og tilbagevendened og eksisterer stadig sammen og ikke mindst; det sugede folk til westernridningen.

MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 08:57

Det lyder rigtigt - det kan jeg nemt følge dig i ... men det er jo også ud fra den antagelse/drøm at: HVIS NU DWF fik lov at have noget kapital. Så kunne vi rigtig markedsføre Westernridningen.

 

Virkligheden er at det hár DWF altså ikke !!! Western DK er altså fattig og har ikke Engelskridningens privilegier og lidt forkælede deltagere. - Ingen Kvaler - Far betaler. + store medlemsindtægter.

 

Dit bud er altså - Der skal flere penge til ... enig. Men har du et bud på hvorfra disse penge skal komme?

 

Jeg ved godt der er lidt, hønen og ægget, i denne problematik og det er ikke for at være trættekær - Men løsningen på udfordringen skal altså findes Uden penge - til at skaffe de penge, der så kan bruges til en massiv markedsføring.

 

Mit bud er, sikkert ikke overraskende, at vi skal sælge os på nogle mere spiselige og lækre rideklasser der lokker nye aktive til vores sport. Det giver indtægter og baner vejen for øget markedsføring.

 

Vh KD


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 10:31

Den store markedsførelse i Tyskland, den er utroligt effektivt!

 

De har:

Europas erste Adresse für Westernreiten> www.wittelsbuerger.com

 

Hvad har Western Danmark?!

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 :o) :o) :o)
Forfatter: 
Dato:  03-12-2012 22:53

I alt 758 besøgende på wittelsbuerger. 106 registrerede og 652 gæster i dag kl 22.30.

 

Markedsføring (eller marketing) er en bred betegnelse for alle de aktiviteter, en virksomhed kan foretage sig for at afsætte en idé, et produkt eller en serviceydelse på et givent marked.

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 09:55

Poul - du er westernridningens Detektor ... Poul tager et Tjek

 

Syntes jeg husker noget med, at der er 10.000 aktive westernfolk i Tyskland?? Nogen der kan be eller afkræfte det? - Poul?

Det gør det jo unægtelig lettere, at drive hvad som helst!

 

Hvor mange aktive western showryttere er der i Danmark? Per gættede på 2000. Jette mente 200-300 ... Det ville være interesant at vide hvor mange der ren faktisk dyrker westernridning her i landet.

 

Kan man fremskaffe resultatlister fra showsæson 2011 og 2012 ?? Har westernportalen dens slags materiale ?? Poul ?

Det ville jo hjælpe med, at sætte det hele lidt i perspektiv.

 

Vh KD


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 10:44

Jeg kan se wittelsbuerger har lige pt 13.517 medlemmer.

 

I Danmark er der ca. 400 medlemmer????

 

Det store ? er hvor vil Western Danmark samle deres markedsføring/ informationer/nyheder m.m.!

 

Generel information om westernridning på dansk.
Det skal da være meget meget mere tilgængeligt og brugervenlig for alle, med et par få klik!

 

(Det ville jo hjælpe med, at sætte det hele lidt i perspektiv.)

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer vel an på
Forfatter: 
Dato:  04-12-2012 12:42

hvordan man tæller.

 

Jeg er tilfældigvis medlem af DKQHA i år, ellers har jeg været medlem af NRHA.dk en måneds tid i 08 og nogen år før det (en gang i 90'erne?) var jeg medlem af WHC som vist i mellemtiden er nedlagt.

Mange år har jeg ikke været medlem nogen steder og tror der er andre end mig der heller ikke er medlem af nogen dansk forening men som stadig rider westernridning.

 

Og hvad er en westernrytter? Udelukkende aktive showryttere som starter mindst et stævne om året? Os der ikke starter stævner men rider ren western? De, der fifler lidt med western ved siden af anden ridning? De der ikke rider men som måske avler stock horse racerne?, skovtursrytteren i westernsadel?...De der rider Hunter under saddle? :-)

 

Jeg tror at Jettes bud på 2-300 egentlige showryttere i DK er meget godt ramt. Derudover er der vel 4-600 der rider western rimeligt stabilt med måske en clinicdeltagelse eller et sjældent show og et ukendt antal der er mere løseligt tilknyttet. Mit bud vil være omkring 1000 westernryttere i bred forstand i DK + en del der kommer og går eller kigger med på sidelinien.

 

Hvordan vi får flere? Finder et system der giver interesserede mulighed for at prøve lidt af det her western på egen eller en uddannet hest med en rimeligt ok instruktør. En mulighed for amatører for at kunne hjælpe nye i gang og dermed et bredere netværk der dækker de små kroge af landet. Ikke alle har mulighed for at transportere hesten 100 km og betale 300 kr for en halv times undervisning....i hvert fald skal man være rigtigt bidt først.

Og så at vi allesammen er gode ambassadører der hvor vi kommer. Hvis vi har en åbenlys fest så skal der nok komme nogen og crashe os.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 06:22

Hvordan vi får flere!

 

Finder et system!

 

Markedsføring (eller marketing) er en bred betegnelse for alle de aktiviteter, en virksomhed (Western Danmark) kan foretage sig for at afsætte en idé, et produkt eller en serviceydelse på ét givent marked.

 

Det store ? er, hvor vil Western Danmark samle deres markedsføring/informationer/nyheder m.m.!

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 07:14

Kan man læse/se, nyheder /reklamer banner fra DKQHA. PHCDK. ApHCDK. NRHADK. DWF. på:

 

Heste nettet dk

Ridehesten dk

Horse online dk

Western Portalen dk

 

Markedsføring/ informationer/nyheder m.m. ?????????????????

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 :o) :o) :o)
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 07:39

Der skal stå

 

Hest online dk

 

 

 

MVH Poul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig ...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 10:36

Tina og Poul. Det er absolut gode mediciner, syntes jeg.

 

Det ville være guld værd for westernridningen, hvis der opstod små lokale rideskoler, hvor der blev udbudt undervisning på western grundredet heste. Men hvis der ikke er lidt mønt i det - er der ingen der investerer eller skaber et sådant tiltag.

 

Det samme gælder jo for en samlet portal/netsted for Dansk Western. Hvis der ikke er lidt penge at tjene, er der naturligvis ingen der gider knokle med det.

Peter og Tanja på Westernportalen har jo i mange år, arbejdet på et sådant projekt - har det mon været særligt lønsomt?

 

Hvis der kun er mirakler eller penge - må vi jo nok tro på pengene.

Hvis vi nu laver en indsamling til westernridningens fremme. En fond som forvaltes af DWF.

For at være medlem/støtter betales årligt 200,- pr person. Familier kr 300,- Gavebeløb uden loft er velkomne.

 

Pengene skulle være øremærket til marketing og tiltag der fremmer westernridningen især lokalt - græsrods plan og til Internet.

 

Hvis vi er 1000 personer i Western-DK Og vi vil donerer disse penge? Det bliver rundt regnet kr. 150 til 200.000 om året - Så kan der iværksættes en del tiltag.

 

Men er DK westernworld så fragmenteret og måske i knæ? Så den ikke orker eller kan mobiliserer et sådant tiltag?


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fremme westernridningen
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 06:50

Hvor er det bare herligt at læse alle jeres gode forslag både de lidt højtflyvende og mere jordnære.

 

jeg ville bestemt ikke være afvisende overfor ideen med at give x antal kr til dwf årligt, synes det lyder som en god ide, men jeg ville personligt kræve en mere informativ vinkel fra dwf side.

 

samtidig tror jeg det ville hjælpe at dwf blev en åben gruppe alle kunne være medlem af, uden at skulle være medlem af en anden klub først. Det ville give bredden et bedre afsæt.

 

jeg ville også til en hver tid være med til at starte nogle sjove tiltag der ikkke behøver at koste en formue

 

fx.: er vi nogle stykker på sjælland der mødes med vores føl og plage - første gang var her hos mig og det var rigtigt hyggeligt og vi gentager succen til januar - det koster gratis -

 

bredden er for mig det vigtigeste og jeg giver gerne en hånd og låner et ridehus ud til et bredde arrangement.

 

Vi har her hos os flere westernryttere in spe, både nogle, der kommer og får undervisning og opstaldede.

 

det er ikke elite ryttere, det er ryttere der gerne vil lære western til deres behov, og i min verden er det her alt nyt starter - nogle bliver måske med tiden eliterytterer andre bliver ved hyggeridningen og der skal være plads til os alle.

 

jeg tror ikke vi mangler rideskoler, men en holdning, der gør det lidt nemmere at komme med sin dressur, springhest eller musse uden fra marken og få undervisning der kan forstås, på et pædagogisk niveau, der er målrettet rytterens ønsker.

 

en helt anden snak er børnene, der er vi ikke mange der har rideskole med westernredet ponyer, men jeg kan fortælle at det er fantastisk.

 

Jeg vil gerne opfordre til at man ikke glemmer bredden det er trods alt den der fostre eliten, og om vi har et site i lighed med tyskland eller vores egen westernportal betyder nok ikke det store i dagens dk, men tilgængeligehed bør være nøgleordet.

 

jette

 

 

 

 

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig Jette
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 09:32

Det er nemlig bredden og alle de lidt nysgerrige med alle Musse-hestene og alle de ryttere fra andre ridegrene der gerne ville snuse til western som vi skal gøre vejen mere farbar for.

 

Jeg tror 80-90% af alle westernryttere er startet som noget andet-ryttere. Primært fordi westernridningen er lille og derfor ofte kræver at man kender nogen eller møder nogen for at se det.

Men mange af de der har oplevet western er mere eller mindre interesserede. Så jeg tror ikke vi som sådan behøver at promovere western. Det sker allerede. Vi skal bare give de motiverede en mulighed for at komme i gang.

 

Mht promovering skal vi nok slå på at vi er en meget forskelligartet flok og der findes noget for alle og alle er velkomne.

Hvad man ikke bliver mødt af som westernrytter. "Er det sådan noget rodeo-noget?"...."Åh nej endnu en af de horseman-@!#$ typer med en uopdragen pony"..."Alle westernryttere ødelægger enhver ridehusbund" osv osv. Vi kunne godt gøre noget ud af at vise lidt tolerance og forståelse udadtil og alle opføre os som rollemodeller.

Jeg kunne se en annonce i et hesteblad med "kom og prøv en introduktion til western med din egen hest/pony. Det koster 100 kr og der er 3 trænere til rådighed hele dagen samt 5 erfarne westernryttere der svarer på dine spørgsmål og viser dig til rette og viser westernridning på deres heste. Kom som du er - der er noget for alle, ungheste, problemheste, introduktion til westernklasserne, lidt teori osv." og så nogen gode billeder af forskellige racer og discipliner eller bare et stort billede af en "cowboy" sammen med en stylet sandkasserytter feks der følges i noget smukt kuperet natur eller over en bro.

Fik man 20 blandede ryttere ind til sådan en dag ville der måske blive 2-3 westernryttere ud af det på længere sigt og et par stykker der ville prøve mere en overgang.

Hvis det blev holdt et par gange om året på hhv Sjælland og Jylland Så var der også et sted man kunne henvise alle de små usikre måske-interesserede til hvor de kunne se meget om western på en uforpligtende måde sammen med andre i samme båd. Efter første arrangement ville der forhåbentlig være en masse god feedback og billeder man kunne bruge som reklame.

Mvh

Tina

 


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 09:32

Det er godt skrevet Jette ... god ide med et DWF som alle kunne tegne medlemsskab af. Jeg er pt ikke medlem af en klub i øjeblikket. Men jeg ville da gerne være direkte medlem af DWF.

 

Så kunne DWF lave et centralt netsted eller bede westernportalen om at være den officielle DWF-portal.

Den kunne virke som en avis for al aktivitet i Dansk Westernridning.

Ikke et HUS FORBI men et WESTERN FORBI netavis.

 

Det kunne da nemt indrive kr 200,- i et årligt abonnement pr husstand ... kunne det ik?

 

Det er bredden der trods alt, fostrer eliten ... enig Jette

 

Vh KD

 


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 god ide Tina
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 05:38

Det er da en helt fantastisk god ide,Tina, jeg kan også godt se sådan en annonce for mig, og jeg tror helt bestemt det ville blive en succes.

 

jeg tror også som dig at det er de færreste, der kommer direkte til westernridningen uden først at have være igennem en eller anden rideform/metode, og så er det vigtigt at vi møder mennesker og heste der hvor de er.

 

Tina, du har givet mig en ide og jeg vil da lige snakke med vores faste træner, måske kunne vi tilbyde sådan en dag -

 

eller lave nogle aftener her i foråret.

 

Kjeld, jeg er heller ikke medlem af en klub, jeg må indrømme at jeg som gl. engelsk rytter med tvunget medlemskab, nyder at have valgfrihed -

 

Men jeg tror stadig vi har brug for en landsdækkende forening, et talerør, der kan promoverer western ridningen i dk. -

 

desværre er det min opfattelse at dwf er en meget tung organisation og meget afhængig af de forskellige medlemmer (klubbers) holdninger og egne ønsker -

 

- samt at det at dwf er bundet til få klubber betyder at de ikke er en landsdækkende organisation, men en paraplyorganisation for medlemsklubberne, og det giver en skævvridning.

 

Åbner dwf, dørene for menigmand/kvinde, så vil jeg med glæde tegne medlemskab og deltage i arbejdet.

 

jette

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 :o) :o) :o)
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 06:39

 

IGEN IGEN

 

Fra 19-09-2011

 

"Man kunne nedlægge DWF i dens nuværende form og oprette DWF for menige medlemmer."


Et økonomisk attraktivt DWF kunne se sådan ud, hvis man ser bort fra det helt store budget.


500+ aktive medlemmer.


Årligt kontingent. 400kr? x 500? 200.000kr?


Rytterlicens. 100kr? x 500? = 50.000kr? > (Buffer =reserve) Hvem skal betale et underskud!


Stævnegebyrer ca. 400.000kr?


Med et årligt budget på ca 600.000kr? er der måske et lille overskud.


Hvor får jeg de tal fra, jeg har set nogle regnskaber og lagt lidt til!


Hvis "alle" bakkede op om DWF skulle budgettet op på 1.000.000kr eller mere!


Tænk!

Hvad skal der til af frivillige hænder / Økonomi, for at afholde et DWF DM der KAN huse xxx antal heste + xx antal kvæg + xxxx starter i en uge eller mere!



MVH Poul

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klubberne bestemmer
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 18:09

Herlig debat. Den er nok bevæget sig lidt langt væk fra det oprindelige oplæg. Men det gør den ikke mindre spændende.

 

Bær over med mig. Men jeg må lige være lidt saglig og kedelig.

 

DWF's Bestyrelse vælges af et repræsentantskab fra medlemsklubberne. Det vil sige at et medlem af en klub i princippet ikke vælger direkte, men gørd det via sin klub. Dette er fastlagt i vedtægterne og er derfor noget klubberne lave om hvis de har ønsker om det.

 

Hvis klubberne ønsker at ændre på strukturen, er der nogle tanker man må gøre sig. Et direkte medlemsskab der ikke kræver nogen klub, vil kunne være med til at fjerne en god del af eksistensgrundlaget for klubben. Jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis er i klubbernes interesse.

 

Men der kommer et tidspunkt hvor vi må tage strukturen op til debat og beslutte en vej videre frem.

 

Lidt mere spændende er dette:

 

DWF's har indledt et nært samarbejde med det Tyske EWU. EWU er store og den der pt. leder vejen i Europæisk westernridning.

 

Vi har sat fire hjørnesten for dette samarbejde.

  1. Dyrevelfærd og sikkerhed. EWU og DWF har valgt at tilnærme sig hinanden på disse punkter. DWF vil sammen med EWU være med til at holde et højt etisk niveau.
  2. DWF vil kunne uddanne dommere der er internationalt annerkendt. Dette opnås ved at DWF i samarbejde med EWU uddanner danske dommere i regi af EWU.
  3. DWF vil kunne uddanne westerntrænere med international annerkendelse. Dette opnår vi igen ved at der uddannes i regi af EWU.
  4. Dansk deltagelse ved German Open. German Open i Kreuth havde i år en præmiesum på 92.000,- Euro. Dette er et af de aller største western stævner i Europa, og allerede i 2013 kan vi havde de første DWF-ryttere med i kampen om de store præmier. Både som landshold i Eurocuppen eller i de individuelle konkurrencer.

DWF arbejder med mange tiltag. Men de menneskelige resourser er med til at bestemmer farten. De fleste af os har mere end 37 timer om ugen på jobbet. Så det er nok naturligt at ting tager lidt tid.

 

Lars Toftdahl, formand.

Dansk Western Forening

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært at forene
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 09:05

Ja, på dit svar Lars Toftdahl, må vi jo nok konstaterer at det bliver svært at forene bredden og eliten med dwf som primus motor - det er da endnu engang slået fast med 7-tommer søm hvem og hvad dwr arbejder for at fremme.

 

noget andet er at du postulerer at klubberne ville lide hvis menigmand fik mulighed for at være medlem af dwf uden at de skulle gå gennem en klub.

 

der skulle du nok se lidt på din nye samarbejdspartners håndtering af problematikken.

 

men jeg glæder mig da til at se hvad der kommer ud af samarbejdet, selvfølgelige ud over at man kan deltage i german open, blive træner og dommer.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

Se Kursus Tilbud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt kommentarer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 04:28

Fra en der har opgivet westernridningen. Jeg er 40 år, økonomisk råderum til at dyrke på et seriøst plan og redet i mange år. men alligevel har jeg opgivet og begynde på westernridningrn af mange grunde. Man tager sig ikke ikke godt af nysgerrige og måske kommende "kollegaer" når man er ude til stævner. Jeg har prøvet tre stævner i Danmark af de lidt store, og jeg blev så skuffet. Der er utroligt meget snobberi. Ingen smil eller hilsen på hinanden andet end dem man lige kender fra inderkredsen. Der er lige så meget hakken i tøjlerne og med schenklerne som almindelige stævner, halte heste og heste der lige skal afrettes på den hårde måde under opvarmningen.

Begrænset brug af trænere pga antal, og det er ikke sikkert den der bor tæt på lige passer til ens eget syn på dyrevelfærd. Amatørerne vil/tør ikke give gode råd, da de risikere og blive straffet fordi de ikke er professionelle (rigtig forstået?) spørger man om noget, er det bedste råd man får, at man skal deltage i en clinic. Hm, det bremser altså enhver lyst til at spørge mere. Forbundet varetager ikke den almindelige rytters interesser, og derved vil jeg selvfølgelig ikke støtte op om de arrangementer der varetages af dem.

Der er flere grunde der gør jeg har mistet interessen for at kaste mig over westernridningen, men de her er de væsentligste. Og så kan jeg kun ryste på hovedet over dwf's målsætninger. Det øger ihvertfald ikke den kundetilstrømning, som man på den lange bane skal leve af. Det er faktisk os med "Musserne" som smørret til brødet skal komme fra. Men hvis målsætningen er, nogle enkelte skal repræsentere westernridningen og resten sådan set er ligemeget, så kan man da kun sige det lykkes til fulde.


Har du snakket med din hest idag??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 21:03

DWF "Forbundet" ??????????????

 

DWF er altså ikke westernridningens forbund, som DRF f.eks er engelsk-ridningens forbund.

 

Det er bare noget de gerne vil være og lader som om de er. Men der er altså ikke særlig stor opbakning sådan overodnet. Det er også et postulat. Og det er generelt en ret rodet butik med et hav af personudskiftninger og redigeringer af regelsæt som oftest ikke giver mening og som sammensættes af folk med perifær kendskab til sporten. OK, mange har blødt hjerteblod for den forening gennem årene men det har desværre aldrig fået den op og svinge til noget som kunne bruges til noget. Ambitioner har der altid været nok af og oftest i de helt tynde luftlag. Lissom nu, når Lars nævner at DWF-medlemmer kan deltage i German Open i Kreuth. Godt Lars. Hvilke af DWF's medlemmer har du tænkt at sende afsted? Mon ikke der max er en 2-3 stykker med kapasitet, vilje og pengepung til det? (Og man kan vel i øvrigt godt starte i Kreuth, uden at være medlem af DWF?, Så hvad er det lige det samarbejde drejer sig om? Det lyder smart, men hult, præcis som med "international anderkendte træner/dommer-uddannelser, anerkendt af hvem? En 3 års pige på Filipinerne? For mere skal der jo faktisk ikke til, for at dække begrebet "intenationalt anerkendt", hule ord og varm luft, sorry Lars...)

 

Der er et hav af "forbund" inden for westernridning og det hele er ganske forvirrende, for den u-indviede. Masser af små klubber, fraktioner, hemmelige sammenhold, avlsforeningen, disciplinforeninger osv.

 

Synd at M Pedersen ikke har været heldig at ramle ind i et af de små, stadig hyggelige hjørner af sporten, som måske stadig findes...


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd
 
 APO-FN og FEI
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 03:16

 

 

Dommer- og trænernuddannelserne i EWU er bundet op i APO (Ausbildungs- und Prüfungs-Ordnung). Denne er en del af FN (Fédération Equestre Nationale) hvilket som bekendt er det Tyske rideforbund med rundtregnet 740.000 medlemmer.

APO-en er i øvrigt godkendt af den Tyske Forbundsdag.

 

FN er i lighed med andre forbund af samme karakter en del af FEI (Fédération Equestre Internationale).

 

Jeg opfatter dette som ret så internationalt.

 

Hvis man er medlem af EWU og kan kvalificere sig kan man starte ved German Open i Kreuth.

Hvis man har en DWF-licens og kvalificere sig kan man starte ved German Open i Kreuth.

Belgien, Holland, Italien, Østrig og Schweiz, har lignende muligheder.

Er man ikke med nogen af stederne har man altså ikke mulighed for at deltage ved German Open i Kreuth.

 

Jeg vil tillade mig at konkludere, at det ikke er nok, bare at købe sig et medlemsskab et eller andet sted for at kunne deltage.

 

Dem der kan og vil, skal havde muligheden for at komme med. Alt andet er da ulogisk.

Har svært ved at se det negative i, at man nu får denne mulighed.

 

Med venlig hilsen

 

Lars Toftdahl, formand

Dansk Western Forening

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2012 08:59

Hele problemet er, at der er ingen tilbage, i hvilken som helst forening, der vil bløde hjerteblod for noget som helst. Den slags mennesker er desværre en udøende race.

 

Som lars skriver i første indlæg, citat:

DWF arbejder med mange tiltag. Men de menneskelige resourser er med til at bestemmer farten. De fleste af os har mere end 37 timer om ugen på jobbet. Så det er nok naturligt at ting tager lidt tid.

 

Der skal ikke lyde et pip eller kritik af dette fra min side.

 

Jeg har aldrig selv haft tid eller overskud til frivillig, gratis eller nogen form for foreningsarbejde. Det har altid undret mig, at nogen gad? Men har været taknemmelig for nogen kom og organiserede og stillede banen op - så vi andre bare kunne det sjove, at ride.

 

Hvordan får vi flere frivillige, der vil lægge deres resourser i western foreninger rundt om i landet og i DWF? HVORDAN??

 

Det må være første trin i en bedre udvikling - flere menneskilige kræfter som kan akkumulerer flere midler, som kan udmynde sig i bredere tiltag.

 

 


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et positivt indlæg..
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 10:25

Jeg har så fået en helt anden opfattelse af westernridningen end M Pedersen.

 

For et års tid siden var jeg simpelthen blevet så træt af den måde hestene blev behandlet på og alt det snobberi, der var i dressuren, så jeg besluttede mig for at prøve noget helt nyt; western. Jeg søgte lidt på nettet og fandt et show her på sjælland, som jeg slæbte min far med til, så jeg kunne se, hvad det der "western" var for noget. Og det var godt nok en god oplevelse! Intet snobberi overhovedet, alle hjalp hinanden, både heste og ryttere var glade og tilfredse, og man fik mere fornemmelsen af at være til familiesammmenkomst end konkurrence. Da dagen var overstået havde jeg fået 6-7 tilbud fra folk, om at jeg da endelig måtte komme forbi og få en tur på deres hest, så jeg selv kunne prøve at ride western, og om at jeg selvfølgelig bare skulle ringe, hvis jeg havde brug for gode råd eller for at blive hjulpet igang med westernridningen.
 
Inden længe fik jeg så part på en Paint horse og begyndte at modtage undervisning, igen en super oplevelse, hvor underviseren var 100% fokuseret på at undervise hver gang, og ikke stoppede undervisningen, når tiden var udløbet, men når vi var færdige med det vi var igang med, og når jeg havde fået noget ud af undervisningen.
 
På gården, hvor min part står, er (næsten, 1 turrytter) alle westernryttere, og jeg synes bare at man føler sig så velkommen deroppe. Alle hjælper alle, og der er altid nogen der er klar med et godt råd eller to, hvis man har lidt "problemer" med ridningen.
 
Jeg har også altid haft lidt "præstationsangst" og har derfor ikke gjort mig så meget i stævner, selvom jeg godt kunne tænke mig det. Men efter at have været ude at se på et par forskellige steder, bla. til DLWR's Summer Show, er jeg blevet helt grebet af det, og regner selv med at stille en klasse dér næste år.
 
Så alt i alt har det været en super god oplevelse at skifte til western. Det har været nemt at komme igang, og jeg har følt mig MEGET velkommen

 

Mvh. Maiken

 

Nu med part på den skønneste Paint Horse i verden!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det ærgerligt!
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 21:39

 

At der er nogle som westernridningen har skuffet så dybt, at de næsten i samtlige tråde, kører frem med, hvor dårligt det hele er.

Vi er trods alt rigtigt mange der har dyrket rideformen i adskillige (1000 tror jeg ) år, hvor interessen stadig byder på nye udfordringer og masser af herlige timer.

Så hvis vi taler om at fortsat udbrede westernridningen, så er dette forum næsten snart lukket land, for hver eneste seriøse tråd ender i, at de mest skuffede, har fået/taget en masse taletid.
Gad vist om det ikke kunne få eventuelt fremtidige ildsjæle til at holde sig langt væk???

Jeg er selv en halvgammel, tyk og mere ller mindre udbrændt kone, for hvem westernridningen, har budt på nogle af de største og mest fantastiske oplevelser i mit liv og i hesteregi.
Nogle af alle disse muligheder, er det mig stadig muligt at hjælpe andre videre med og sådan er der jo mange der har det, men da HN har tabt slaget lidt til FB, er det jo næsten umuligt at se en masse positive indlæg herinde mere.
Lidt ærgerligt for alle de mange der stadig forvilder sig forbi herinde.

Jeg tror den politiske del af westernridningen er en svær nød at knække i DK, men det forandrer ikke det faktum at ridningen har kunnet blomstre alligevel og at der i mange (de fleste) tilfælde har hersket den skønneste borgfred ved stævner og arrangementer.

For de der ikke har lyst til at være med længere, synes jeg det er ærgerligt, at vi har fejlet, eller at Jeres søgemål ikke har svaret til det, som egentlig foregår/gik. Synd og ærgerligt, men der er jo ingen grund til at blive ved med at nedbryde for os andre, når I alligevel ikke vil deltage.

Som den ukuelige optimist jeg er, oplever jeg stadig igen og igen at westernridningen har noget til rigtigt mange ryttere, især hvis de vil fordybe sig og gå helhjertet ind for det.

Som jeg sagde i 90èrne:
Westernridningen er kommet for at blive!

Det tror jeg stadig på, så kald mig bare naiv.

MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må du sørme undskylde Connie
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 07:16

Jeg har skrevet et indlæg for et par år siden, da jeg stod i det og var skuffet over det jeg så og oplevede. Det skal så ikke ske igen. Jeg troede det var et frit forum, og der skal nok mere end nogle enkelte meninger til at holde potentielle emner væk. Bare rolig. Det er vist ikke den eneste tråd hvor man ikke kan vælge den retning den tager.


Har du snakket med din hest idag??

0
0
Svar på denne tråd
 
 M Pedersen :)
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 10:38

 

Kan altså ikke huske at have set et indlæg fra dig for nyligt!
Det var nu mere den lidt mere faste garde jeg sigtede efter.
Det ER et frit forum - skal der ikke herske tvivl om.

Jeg synes det er ærgerligt at du har følt dig dårligt modtaget generelt. Det er også ufedt at du har set nogle møgmetoder til stævnerne. Men jeg vil nok sige at de kedelige oplevelser du har haft ikke tegner hele westernsektoren.

Har nok på fornemmelsen at du er jyde, hvis ikke synes jeg du skal komme herned en lørdag eller søndag, så kan du møde glade westernryttere, hestevelfærd og en gammel ildsjæl, der stadig taler sig høj af den harmoni,man kan få med sin hest, når den er redet efter westernmetoder. Tag din hest med, hvis det er muligt! :)

Kunne være hyggeligt at møde dig!


MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 11:08

Selvfølgeligt er dette et frit forum MP - alle har ret til at ytre sig her. Ingen hellige køer her.

 

Conny. Det er jo netop den politiske del af westernridningen, som dette forum er velegnet til at debaterer i - som vi gør nu. HN er vel mere ord og mindre billede? - hvor FB er SE&Hør, mere billeder og mindre ord.

 

Jeg tror ikke nogen forvilder sig herind, det er helt bevidst når folk kommer her. Man køber jo ikke avisen Politikken i stedet for Billed Bladet ved en tilfældighed.

 

Conny. Jeg kan godt lide dit ordsprog, men du har glemt et ord til sidst.

 

Westernridning er kommet for at blive ..(større)(sjovere)(bedre)

eller hvorfor ikke: (populært)

 

Det er vel udviklingen herfra, der er det interessante eller hur?

 

Vh. KD

 


 

 

Hyl dem der søger sandheden - Frygt dem der siger de har den.

 

Man kan få udrette meget i livet - hvis man ikke kræver æren selv.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da godt...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 23:01

Det er da godt at ikke alle har dårlige oplevelser når de besøger et western stævne.

 

Jeg tror faktisk, at de fleste får et rimligt godt indtryk.

 

www.heste-nettet.dk/forum/13/91171/ 91171/

 

Denne tråd er et positivt eksempel, som jeg er personligt meget glad for at høre.

 

 


Lars Toftdahl

Red Horse Ranch

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 07:43

HHMMMM...

 

Syntes det er synd at nogen har fået den opfattelse af westernverden...Da jeg jo syntes den er sjov og hyggelig, specielt´til vores kære kvægshows. Men syntes alt efter hvor MPedersen kommer fra skulle hun komme forbi en af os..

 

I Cowhouse har vi lige afholdt Juleræs hvor vi var en meget blandet folk 8 børn ( fra små westernryttere til dressurtøser) 10 blandet voksneryttere med meget forskellige heste (tennez walkinh horses, pintoer, osv).

Her i januar har vi en ropingclinc en weekend dernæst i feb og marts kommer Heiko Keuchel og laver clincs...

Så kom frem af busken og sig "hej" Vi har altid tid til en kop kaffe. www.123hjemmeside.dk/cowhouse


 

 

Hilsen Tina http://www.kenos.dk

Danmark´s dejligste Painthingst står til avlsbenyttelse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemlig Lars
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 03:35

Den ene dame har en 170 trakehner, som altid har voldt problemer i dressuren til trods for supergarter mm. Den ville bare ikke.
Nu er den efter ca 3 -4 mdr. som westernhest, ved at ligne noget nær en million ( ) og både rytter og hest er superglade.

Den slags historier, har jeg oplevet i stakkevis, det er virkelig en af de store årsager til at jeg elsker western. Glade heste, glade mennesker.

MH Conny


Kvalitetsvarer til fornuftige priser
WWW.WESTERNHORSEMAN.DK


Stedet hvor westernrytteren kommer godt i gang!
Du kan komme på kortere ell. længere undervisningsophold,
hvor vi også finder din sadel

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider