Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Bona Allen sadel
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 19:42

Hej, folkens

Jeg er blevet tilbudt at købe en sadel af et mærke der hedder Bona Allen. Så vidt jeg kan se ser den ligesådan ud som den i dette album: profiles.google.com/ 100269314079030978514/photos/ 5628666038267524945
Altså har prøvet at sidde i den på en af de der "falske hesterygge" man kan prøve sadler på, og den er rigtig lækker at sidde i, og den virker umiddelbart meget som om den er kvalitet.
Men da det er lidt svært at finde en masse om mærket (og jeg heller ikke er vildt kendt i westernverdenen), ville jeg gerne høre her inde, om der var nogen der kendte noget til mærket og evt. til selve modellen :). Mener I at det ville være et god
t køb?

På forhånd tak!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 08:29

Om det er et godt køb afhænger meget af prisen - hvis det er en ok sadel og den er fx 3000,- kr. værd vil den jo være et godt køb for mindre, men et dårligt køb for mere

Gitte

Forskelligt udstyr sælges - se billeder m.m. på præs
Memento mori

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 09:27

Helt enig med Gitte - men hvis du mener med dit spørgsmål: Er det en Volvo eller er det en Hyundai? Så er den, helt klart det sidste.

Og dermed er det jo et temperament spørgsmål,- Jeg vil råde dig til, at købe en brugt saddel, af et anerkendt mærke. En brugt Volvo

Hilsen KD (EXSTREME COWBOY RACE = Agility/Trail tilsat STOPUR)

www.filmheste.dk Quarter vallak købes. Kørespand købes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 13:41

Jamen, det er netop fordi jeg ikke ved om det er en "Volvo" eller en "Hyundai". Så tak for dit svar på det punkt, Kjeld.

Jeg er grøn i westernverdenen, og det er nok mest derfor jeg ikke selv kan kende forskel, men vil da meget gerne høre hvordan du kan se at det er en "Hyundai" ;).

Jeg vil også meget gerne høre om i evt. ved noget om mærket, for det jeg kan finde om det, siger at det er udemærket, men altså hvad ved jeg? Der er ikke så meget om det...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 21:46

Hej

Så vidt jeg kan se på wikipedia, så Bona Allen et gammelt velrenommeret firma, som har lavet rigtig mange sadler og andet læderudstyr i det sidste århundrede og det havde hele 2200 ansatte i 1940'erne. Firmaet lukkede dog i 1968 da grundlæggeren døde og mærket blev frem til 1981 videreført af firmaet Tandy Corp. - så det er en gammel sadel du har kig på...

Jeg synes dog ikke det ligner en pap-sadel og den ser umiddelbart pæn og velholdt ud. Så hvis den passer din hest, du kan lide at ride i den og du kan få den til en god pris, synes jeg da du skal købe den.

Mvh.

Camilla

Bona Allen showsadel:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 23:41

...egentlig at sadlens kvalitet er ok som sådan. Den vil næppe brække midt over, eller andet ubehageligt, hvis hesten feks bukker.

Læderkvaliteten ser også ok ud.

Men. Den har et besynderligt dybt sæde, der ligger langt tilbage. Så det ser ud til, at man kan komme til at belste hestens ryg, på et uhensigtsmæssigt sted. Det ser også ud til, at man ikke kan rokke med ørerne i den sadel. Fenderne er placeret ret langt fremme, så man bliver nok tvunget i stole-sæde. Det kan jo være ret behageligt som sådan, men det er nok svært at udøve ridekunst i den stilling, specielt, når man sidder med røven dybt begravet i vandskorpen.

Så hvis du skal bruge den til at ride en tur i, tror jeg den er fin og god, hvis den altså passer på hesten.

En anden ting jeg lægger mærke til er: Fenderne ser ud til at være ret lange og på billedet er bøjlerne spændt så højt op, som de kan. Hvis du har korte ben, er det ikke sikkert du kan nå bøjlerne. Det er jo så ikke så fedt.

Den er ikke helt umoderne, men absolut heller ikke top-moderne. Det kan man jo så være ligeglad med, men vil man ud og starte shows, går der nok ikke så længe, når du har kigget lidt på dine konkurrenters sadler, før du føler du nok hellere vil have en anden sadel.

Je tror nu nok det er en Volvo, men af typen Amazone...

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 01:14

Tak for svarene, allesammen!

Har i dag fået et kig på den igen, og får den nu "på prøve", da den lå rigtig pænt på dyret. Har opdaget at den ikke er helt magen til den på billederne, da den på billederne er en 9211 mens den jeg har kig på er en 9111. Har sammenlignet dem lidt ekstra, og jeg kan til dig, jettenimand, heldigvis sige, at den 9111'erens sæde er knap så dybt, og faktisk er fendersene lidt anderledes og det samme med hornet, men udover det ligner den meget.

Skal se om jeg kan tage et par billeder af den.

Jeg vil i hvert fald prøve at tage mig en lille ridetur i den i morgen, og så kan jeg sikkert komme med lidt mere info .

Men igen, tak for svarene! Kan også bedre få det til at passe med en Volvo (måske ikke den bedste Volvo, men trods alt en Volvo)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider