Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 trail..
Forfatter: 
Dato:  15-10-2011 11:07

Hej,


jeg søger inspiration til at komme igang med trail..

En disiplin som indtil nu ikke har interesseret mig meget,men nyeste træningshest har en del erfaring som stævnehest indenfor trail,så vil gerne prøve det af også.

Vores træner kommer først om en mdrs. så tænkte at jeg kunne finde lidt video osv. inden,men synes ikke rigtig jeg finder noget der forklarer særlig godt,mest showvideoer osv.


Rent teknisk vil jeg gerne vide med hvilken afstand tingene skal sættes op osv.

Vi laver selvfølgelig en masse forskelligt fra jorden af,men vil gerne vide hvad man starter op med fra ryggen af hesten, det er jo så mest rytteren der tænkes på her, da hesten godt kan


Hvad kan i anbefale?


MVh Hotbandit!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Bandit .....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2011 17:09

...... du kan jo lade dig inspirere af § 209 i Regelbog 2011 på DWF's hjemmeside: www.dwf.dk


Vh

Claus


Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !


Støt www.naturrytter.dk !

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for link
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 12:57

Hej,


det ser ikke ud til at der er så mange herinde der rider trail..

men tak for linket,så har jeg da lidt at gå igang med..


MvhHotbandit!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trail...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2011 19:58

Hej.


Du kunne også prøve at se på de baner der bliver lagt på nettet op til shows, for at se hvad du kan blive udsat for i en trail bane.


Men ud over det så er det kun fantasien der sætter grænser for hvad du kan lave i en trail banen. Tit er det en god ide at udfordre sig selv på hjemmebane så man ikke få et chok når man kommer ud.


Der er som sådan ikke nogle regler for afstande, men det siger sig selv, jo flere bomme på et lille område, jo svære er det.


Jeg kan kun anbefale at man fokusere på en enkelt eller 2 øvelser under træning sådan at man ikke blander for meget sammen. Også mere så hest og rytter finder en rytme sammen.


Nu er du jo heldig at hesten godt ved hvad det drejer sig om, så er det "bare" piloten der skal være med.


Sari



Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011


Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 AQHA..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 07:53

Hvis du kigger i AQHA's regelbog er der udførelig beskrivelser af afstande og alt muligt andet godt at vide hvis man vil ride trail.


Kom selv lidt igang ved at starte trail at halter nogle gange og så tage på en trailclinic. Ellers er det selvfølgelig 'øvelse gør mester' princippet som gælder.


I regelbogen er en masse opstillingr med bomme og jeg har som regel en liggende på min bane som vi så kan lege lidt med ind imellem træningen. Det er super afveksling for min hoppe som ellers let kører sur i den almindelige træning. Den bliver så skiftet ud efter behov og vi lærer noget nyt hver gang.


Skal på clinic igen midt i november og min hest elsker det. Her får jeg så de fif, som jeg ikke kan læse mig til. Feks. overraskede det mig hvor meget tid der bruges til at få hesten til at 'hænge ud' og slappe af. En øvelse, der er rigtig god for det videre arbejde.


Rigtig god fornøjelse med de nye udfordringer.


Hesteejendom sælges syd for Odder

www.edc.dk/Sag/ ?Pid=83006882&cid=s01m05

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider