Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

American Days
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:30

Her i weekenden d 18-19 juni blev der af holdt American days på Jägersro galop bane i Malmø. Det var også weekenden for årets første Quarter race.

Der blev løbet et løb lørdag om 10.000 skr og et om søndagen om 20.000 skr.

Vi var jo alle spændte på om Bob igen i år ville leve op til sin farvorit rolle eller om der var nogen der kunne melde sig ind i kampen. Bob har været svær at træne i år da han er blevet svær at fodre på og der skal ikke ret meget til så taber han sig, der for har han ikke helt den samme power som sidste år.

Løbet om lørdagen gik rent galt og Bob måtte indkasser sit første nederlag og måtte se sig henvist til 2 pladsen efter Blacks Baby Blue. Dina Bobs jockey fortalte at lige da de var ved at laste den sidste hest til starten er der en der råber lige bag den boks som Bob står i, der så gør at han springer fra og knalder hovede ind i lågen, det gør jo han slå op med hovede og trækker sig tilbage i boksen lige da starten går. Han er klart sidst ud af boksen og kan ikke finde rytmen til at løbe som han plejer og må virkelig kæmpe for at komme op gennem fæltet. Hvor han alligevel kun ender med at blive slået med en næse længde.
Han er noget oprevet og bløder fra munden da han kommer tilbage, han har et skrab sår på den ene overlæbe.

Hele TPH racing teamet var noget uforstående over for hvad der sket, men nu gik det hele ud på at få ham ned på jorden igen behandlet ham og gjort ham klar til dagen efter. Efter en god nats hvile rigeligt med vand, mad og en gang massage gik turen igen til Jägersro.

Om søndagen kunne jeg selv være med på Jägersro, og gå med Bob op til og efter løbet. Jeg må indrømme at jeg aldrig har været så nervøs i mit liv før.
Overreskende nok var Bob rolig og koncentret som han nu en gang kan være når adranalinen pumper i kroppen på ham. Alt gik plan mæssigt og der var ikke de store problmer med at få lastet hestene til start.

Da starten gik kunne vi alle ånden lettet op da man kunne se "the big white" komme flyvende ud af boksen og tordenede ned langs railen. Han over lod resten af fæltet til at slogs om de andre placeringen, han havde sat sig på sin vandte plads i spidsen for showet.

Efter løbet var Bob helt sig selv og meget tilfreds med sin tur i winder´s circel. Han er lidt sjov han står stort set altid stille når han er der, kamara folk, photografer, speakeren og præmier kan fare rundt om ham. Men han ved godt han er den bedste.

I år var Bob faktisk ikke den eneste danske hest til start. Birgitte var også kommet for at været med med Freddy, der gjorde en god indsats når det er hans første løb, et løb hvor alle de andre heste har prøvet det før.

Så nu håber vi på flere dansker vil være med til at vise den gode stil i Sverige.

Endnu en gang tak til TPH racing teamet der står bag Bob, til alle hans fans og ikke mindst Jägersro for at gøre det muligt for Bob at udleve det han elsker mest i verden.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010
Og bedste tid, 17 sek på 300m.

www.youtube.com/watch?v=ykJp1S2dCKQ

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

0
0
Svar på denne tråd

Godt gået
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:41

Sådan godt gået. Surt han fik en enkel dårlig oplevelse. Men det gør ham kun stærkere. Godt Gået BoB, du er sq for sej. Tillykke med det.

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat, min smukkeste stjerne på himlen.

R.I.P 3/6-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

0
0
Svar på denne tråd

STORT tillykke.......
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 13:01

Han er bare så sej og lækker!

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

Bob er en stjerne
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 13:39

...Mere er der ikke at sige til det!

Stor hest, stort hjerte.

Tillyke med sejren OG den fine andenplads.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider