Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kombinert ride/cykel ferie til Sverige
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 10:37

Hej allesammen.

Jeg er i fuld gang med, at planlægge en forlænget ride weekend til Sverige, og jeg kunne rigtig godt bruge noget hjælp/inspiration.

Næsten alt er klart......., har lavet en liste over alt nødvendigt vi skal have med (jeg på hesteryg -Glen- og manden min på cykel med anhænger) og det vi mangler bliver købt ind, så der er alt iorden.

Der mangler bare en destination - jeg mangler et rigtigt lækkeret sted over i sverige, som opfylder alle krav/ønsker om natur, fred og ro, vand/søer og gode overnatnings muligheder, og man må også godt komme igennem nogle små hyggelige byer.

Det skal også være sådan, at cyklen kan færdes der, så ingen afstikker igennem krat og floder, eller bjerg bestigninger - kun lidt måske, men jeg er da sikker på, at en racercykel godt kan cykle på en skovsti;)

Det bliver sådan, at vi tager bilen og hestetrailern til Sverige. Der parkere vi så bil og trailer, og rider/cykler vider ud på hvors tur, og fire dage senere skulle vi, meget gerne være tilbage ved start.........

Så starten på turen skal starte et sted hvor bil og trailer kan står, og jeg regner med, at vi rider/cykler 30-40 km om dagen før vi slår lejer :)

Nogle der har nogle gode forslag :)

Mvh

Signe

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Rideferie
Forfatter: 
Dato:  15-06-2011 09:21

Hmmm........, slet ingen der har kendskab til hvors kære naboer, og som vil, dele lidt ud af deres erfaringer.........

Jeg har siddet og kigget lidt..., og tror nok at jeg har fundet frem til, at tage til Småland, også følge flod Emån, med at starte med, at følge Solgenån der går fra Värne og ud til havet.

Det er en tur der rigtig godt ejnet til kano-folket, men nu bliver det så bare til hest;)

Det er ikke vigtigt om vi når, at komme helt ud til havet inden vi skal vende om og komme hjem igen..., men det kunne da være hyggeligt:)

Så nu lyder spørgsmålet nok mere på, om der er nogle af jer der kender til området eller måske floden og kan/vil fortælle lidt om jers erfaringer......, om der måske er noget jeg skal være special opmærksom på........

Jeg har læst lidt om området og tror ikke, at det er hverken et naturresavat eller nationalpark......., også skulle problemet vel ikke være så stort.....

Fra Värne til havet - 178 km
Den klassiske kanorute på Emån starter i den største biflod Solgenån. Efter ca. 18 km mødes Solgenån med Emån, som man fortsætter ad.

Det er den rute der er vist på kortet med talene 6,7,10,11

Mvh
Signe

Highland Pony

Man er vel Skotte

0
0
Svar på denne tråd

Bukefalos.com
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 12:41

Spørg inde på den svenske hesteportal, bukefalos.com

Der sidder helt sikkert nogle derinde der ved meget mere om det område, end nogen her på HN.

Du kan også rette henvendelse til turistkontorerne i området. De kan helt sikkert svare dig på alt det du ønsker at vide. Find dem via google.

Salvia

230 stk. hestepostkort sælges. *Ny pris d. 31/5-11* Se annoncen her

Don't let go
Never give up, it's such a wonderful life

The thing women have yet to learn is nobody gives you power.
You just take it.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 12:11

Hvor lyder det dejligt - glæder mig til at høre om turen og se billeder.

Gitte

Totalrenoveret Mitsubishi Pajero 2,5 TD 4x4

til salg - se præs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider