Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kender du disse hingste/hopper
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 21:46

Jeg har kig på nogle ungheste 2-3 års der er efter disse hingste/hopper:

Joe Dun DidIt/ Lady Jaywalker

Mega Pine/African Queen HH

Tequila smoking gun/ westfarm dream Girl

Proud colonel Jay/Docs skunk Music

Jeg leder efter reining/all round emne - min kommende showhest

Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har afkom efter disse hingste? og hvad de har præsteret til show?

Kender du en/eller har du måske en unghest til salg,som ikke er blevet annonceret, og som kunne være interessant - så skriv endelig.

-Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

qurter eller paint?
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 07:58

De 2 af dem er da paints. Hvad søger du.

Megapine og Tequila smoking gun er reinere, ikke?

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 08:11

for smagog behag er jo som bekendt forskellig.

Jeg kender/kender til de fleste af disse forældredyr og endda en del af bedsteforældrene også.

Umiddelbart er der kun to kombinationer jeg synes er interessante og da jeg ikke er til paint er der kun een tilbage.

Men det kan da kun anbefales at du ser på mange for at have et sammenligningsgrundlag.

To ting du skal afgøre med dig selv er måske om du vil have paint eller quarter og (kan se der er hopper imellem) om du vil avle senere. For så skal du lægge ekstra vægt på afstamningen.

Det ejg gjorde sidst jeg købte en ung reininghoppe var først at lave en bruttoliste md nok 20 heste. Så snævrede jeg det ned til 6 ved at stille spørgsmål til ejerne, sortere hårdt på afstamningerne da jeg ville have en rigtig god avlshoppe og så til sidst på alt muligt andet.

De 6 tog jeg ud og så på. Fik det derpå ned til to og endte med at vælge den efter den sikre faderhingst med resultater.

Så jeg synes du skal lave en bruttoliste med hjernen og så derpå væge din hest med hjertet. Husk endelig at se på mange. MAn bliver en masse klogere af det. Også på sig selv og hvad det egentlig er man prioriterer. Og er du heldig så finder du hesten du ikke kan leve uden.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 10:42

Jeanette:

Ja det er både quarter/paint. Jeg søger begge dele - det jeg priotirere er at hesten er GOD i sit hoved, er fornuftig og samarbejdsvillig og er reining potentiale... så er pletter eller ej NÆSTEN lige meget, men de to paint jeg har fundet er solid paint, så der er ingen pletter

Tina: Det er ikke vigtigt for mig lige nu, at der bliver tænkt avl - og så kan jeg heller ikke være med i priserne jeg har nemlig ikke millioner. Jeg vil have en hest jeg kan bruge til show, helst unghest 2-3 års.

Men vil da tage dine råd til mig, og være kritisk når jeg er ude og kigge, og jeg kan love dig for jeg har lært af mit sidste køb - IKKE at købe det første og det man TROR er det bedste.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

skal du have ny
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 12:19

hest? du har da en hest???

Pia

Vi er helt fremme i skoene, så hos os finder du det største udvalg på Professional Choice! Har vi det ikke, så skaffer vi det

www.noas-shop.dk

Husk vi har Danmarks sejeste priser på Professional Choice! ...

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 12:50

Ja jeg har en hest lidt endnu...

Men har fået lavet en muskel biopsi på Lady - og har fået bekræftet min mistanke - hun har PSSM, så hendes adfærd har været helt forståeligt, når damen står og har ondt - hvordan ville vi andre ikke reagere...

- Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

jamen så skal
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 13:14

hun vel bare have omlagt sin kost og se om det hjælper?

Pia

Vi er helt fremme i skoene, så hos os finder du det største udvalg på Professional Choice! Har vi det ikke, så skaffer vi det

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pia......
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 14:02

Jeg har læst om mulighederne - og finder ud af noget i samråd med min dyrlæge.

Kosten har været lagt om det sidste halve år sådan ca.

- Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

dvs du så kører
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 14:10

med low glykæmisk foder, hvordan virker det så?

Ved der er en anden med en hoppe, hvor det kører ok, hvor den bliver redet på low foder, så der er jo muligheder, har du opgivet hende siden du kigger på ny hest?

Pia

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 14:57

Jeg ved ikke om man kan kalde det at give op - men at se realiteterne i øjnene, vil jeg hellere kalde det.

Jeg har ikke i tankerne at prøve ALT muligt forskelligt-det ville da være synd for Lady.

Der er her at gøre med en unghest, som ikke engang er i ridning endnu.. hvordan vil hun dog ikke reagere når hun skal det? Og det ville jeg mene var dyrplageri - det ville jeg aldrig nogen sinde byde hende, sådan som hun har det.

Jeg mener man her skal tænke på hestens bedste.

- Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

jvdsæjvps<æ
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 15:04

Det lyder som om, at du har taget den rigtige beslutning... Jeg har ihvertfald aldrig hørt om en PSSM-hest, som endte med at kunne bruge til reining. Sjældent kommer de vel længere end til at være luksusplæneklippere el. skovtursponyer. Super ærgeligt.

Nå men. I forhold til dem du har kigget på, så er Mega Pine jo ihvertfald et næsten bombesikkert valg, når det gælder reining/all round. Han har godt nok mange børn på konkurrencebanerne, og så har de vist generelt et super temperament...

0
0
Svar på denne tråd

men så
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 15:37

kunne man jo bruge den til andet end reining

Ved der en der riders i pleasure så man kan altså ride...

Mener man altid skal give dyrene i chance, da jo er en forholdsvis ny opdaget diagnose, kan du da ikke have nået at have prøvet alt muligt??

Men hun står jo stadig i stalden og du kigger på ny hest?? Ja jeg kan ikke forstå det, suk men nogen skal nok bare lade være med at forstå.

Så skal hun vel aflives?

Har du så kontaktet avler, da det er jo en arvelig sygedom?

Pia

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

pia hendes
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 15:48

mor er her ikke længere, hun drog over regbuebroen sidste år, og hendes far er jo john og lones gamle jack og han laver jo heller ikke flere føl, så der er ikke så meget at fortælle...

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

Og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud!"

0
0
Svar på denne tråd

ja så behøver man
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 16:24

ikke at fortælle videre med den tunge besked...

Pia

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pia..........
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 16:54

Pia: Der er også meget jeg ikke forstår!

Jeg mener en hest skal fungere 100 % - ikke bare 70 eller 80%.- for så er den her jo NETOP på menneskets premisser.... Og det er ikke noget jeg vil diskutere med dig - MEN med min dyrlæge... for vi to bliver aldrig enige.

Og hvis jeg føler for at kigge hvad der er på markedet - så er det det jeg gør!

Og jeg bestemmer selv hvad jeg fortæller - du kan bare lade være med at kommentere det.

Jeg har ikke hørt noget negativt om min beslutning fra nogen andre end dig.

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 17:17

nu er der stor forskel på hvordan en PSSM hest reagere ikke to er helt ens, nogen har det godt med foderomlægning og dækken og løsdrift mens andre, uanset hvor meget man gør, ikke har det godt.

På samme måde er der nogen der fungerer med KS og andre der må slåes ned.

man må se på den enkelte hest og hvordan den har det og dem der er omkring hesten dagligt er jo nok bedst til at vurdere hvordan hesten har det, vi bag skærmen har ikke en chance for at vide hvordan hesten har det.

Men det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til sin bedste ven.

for nogen er det terapi at sidde og se på nye heste ingen vi reagerer alle forskelligt.

Det er svært at sige hvordan vi reagere før vi selv står i situationen.

Maja lyt til dig selv og det er kun dig der ved hvordan Lady har det og hvad vil være bedst for hende.

Hilsen

CJ

CK Ranch - Horses for life

Vær altid god og venlig når det er muligt.

Det er altid muligt.

Dalai Lama

0
0
Svar på denne tråd

nu skulle der altså
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 17:18

have stået noget i stedet for nogen....så der var altså ikke dig personligt jeg kommenterede

Jeg er min meget gode ret til at kommenterer på dit indlæg eftersom jeg undrer mig over du allerede søger ny hest, din hest er ikke lagt i graven endnu.

Hvordan kan du vide alt det om din hest når du fornyligt har fået denne her diagnose, aldrig har redet hende...ja så bliver jeg altså mundlam på dyrets vegne, jeg kan finde mange heste som ikke fungerer 100% men derfor lever de i bedste velgående.

Hvis det er bare et spørgsmål om du vil slå hende ned fordi så er det slut. Så er vi flere som gerne vil give dig tilbudet om overtage hende for et lille beløb. Synes hun fortjener nogle chancer både i fht kosttilbud o.s.v og jeg kan tilbyde professionel træning ind over hende, som er målrettet hendes problemstilling, skulle det ikke gå er vi villige til at slå hende ned. Vi er absolut ikke interesseret i at hun vil blive vandringshest, men interesseret i at give hende en chance.

Det kan være hun ikke bliver reiner, men det kunne jo være hun kunne blive en lille god westernhest som kunne ride andet..ikke

Pia

www.noas-shop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 17:23

vallak efter Mega Pine og en hoppe som også er på Tuse. Han er en super rar hest. Han er lige blevet 5 så i øjeblikket er han teenager og drengerøv og opmærksomt på alt - men ud over det så er han super sød. Han har altid taget tingene rimeligt cool og han har ikke travlt. Han bliver brugt allround. Jeg skal primeært ride trail, horsemanship og reining på ham - og sikkert også noget hunter. Han er reiningavlet men er rimelig høj (1,58) så han kan gå lidt af det hele. Jeg kan selvfølgelig kun anbefale Mega Pine. Men jeg vil mene at alle afkommene fra hingstene på Tuse Creek Ranch er super afkom - så kig på hjemmesiden og tag evt. en snak med Jette om valgmulighederne deroppe. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

1234556
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 17:52

Pia: Lady skal ikke i andres hænder.

CJ: Lige præcis :-)

Tina: Ja har tjekket Tuse´s side, og de har også nogle lækre, MEN de skriver jo ikke priser på - så tænker at prisen er høj.

- Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Hingste og afkom
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 18:06

Uha det er jo et stort spørgsmål.

Der går så mange fine heste ( ung heste i dk ) lige pt.

Så ud og kig. :D

Som Allround heste går der pt mange. både ældre og unge. som er tilsalg.

Men dem du har nævnt ( forældrene ) lyder fine. Men som Tina Stormy skriver. ring for hør ad. hvorfor lige de 2 som forældre.

Kan godt forstå dig med Lady. Godt at du fik taget teste. Så du ved hvad der sker med hende. For det som man kan læse sig frem til med PSSM heste, og fra hvad man høre fra nuværrende ejer af PSSM heste. er det ikke spor sjovt at være heste ejer når de er i deres dårlige periode. Og så må det være mindre spændene at være hest.

Så lydt til Lady og dig selv.

Go vind fremover....

Trine

Fotograf Trine Christensen

PintoAraber Manthas Girl Nell - solgt til Heidi Rasmussen

Pretty Lace Vision

Nyhedsbrev kan tilmeldes nu skrive til min mail!

www.trine-christensen.dk

Fotografering Tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 18:48

Jeg vil ikke kommentere vedr valg af ny hest, men jeg kan kommentere på Lady.

Jeg er bekendt med majas og Ladys situation via maja selv, som jeg har taget mange "samtaler" med "Bagom" her på nettet i løbet at de år hun har haft Lady.

Jeg kan sige at jeg, som avler ved at Jack var testet for arvelige sygdomme og var fri for den slags mens han avlede. Netop pga HYPP , en anden arvelig lidelse i Jack´s familie , var vi meget omhyggelige.

Ladys mor var så vist vides ikke testet og var ikke en helt ukompliceret dame. Har hun haft sygdommen... Ved det simpelthen ikke, og kan heller ikke se hvad det skulle hjælpe at finde ud af det nu.

Jeg er gået meget langt i at "Overtale" maja til at give Lady alle chancer.. og ærligt, jeg var en af de som måske tænkte tanken at hesten var "misforstået". Maja holdt fast...og fik ret.

Når en hest diagnostiseret med en så potiensiel alvorlig og smertefuld lidelse INDEN den overhovedet er ryttertilvænnet, så ville jeg slet ikke overveje at forsøge at lave den til ridehest... Hvorfor skulle man dog det ? Til hvilken gavn og for hvem ?

Vi alle bruger vores penge for at få en ridehest...eller vel de fleste af os.

Jeg ville vælge akkurat samme vej som Maja. Der er ingen grund til at chance og prøve dit og dat , uden garantier, for en hest som slet ikke er redet endnu. Ja hestene er vores "børn" a la ...men vi må også være realistiske og se på både økonomi og prognoser...og med sund fornuft. Og i dette tilfælde opfatter jeg at Maja har haft alle de betragninger ind over...og vælger sidste udvej...med hjertet.

Jeg ville også begynde at kigge mig om. Maja har været uheldig nok.. Hun skal altså snart have lov til at RIDE hest igen.

Hilsen Lone

Reining Cutting.

jlcowhorses@email.dk

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse

FED NCHA CUTTING JAKKE TIL SALG

se præs

0
0
Svar på denne tråd

Hej Trine
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 19:01

Hej Trine: Tak for det :-) Ja jeg må bare ud og spørge :-))

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

Lone......
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 19:31

TAAAK Lone

Ja jeg kan love dig for der er blevet læst alt hvad jeg kan finde om den sygdom - har snakket med folk der ved noget om den sygdom, og følt efter aller inders inde. Nu har jeg endnu engang lært at man skal holde fat i sin inderste følelse.

- Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 19:33

Flot at du tager den svære beslutning, som du ved er den rigtige - stærkt at du holder fast, selv om der bliver sat urimelige spørgsmål ved beslutningen.

Alt muligt held & lykke med det hele.

Gitte

Jubiiiii for YTRINGSFRIHEDEN !!!

Godt vi har www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 10:24

Hej Maja

Grunden til der ingen priser er på Tuses hjemmeside kan jeg ikke svare på - men jeg ved at Jette C. gerne vil tale med dem som er intresseret i hendes afkom. jeg kan kun anbefale at du ringer derop og spørger. jeg tror deres priser er som mange andre steder.... men ved det ikke - jeg ved bare at deres avl er i top og det betaler man jo for. held og lykke med søgningen. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

kan kun anbefale
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 20:11

Tuse :) glæder mig stadig over min smukke hoppe, som er købt derfra

Nu med Scarlett (Pretty Kohilena)

Quarter? Simpelthen et MUST :)

www.amorinchihuahua.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ridning og PSSM
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 12:15

Mht PSSM, jeg tror jeg har skrevet et svar i en anden tråd på et tidspunkt. Men jeg har en hoppe på 16 år, og hun har PSSM, MEN i en mild grad. Dvs hun kan rides rimelig moderat og til stævner, men det kræver seføli også at hun bliver rørt 4-6 gange om ugen.

Men ellers kan jeg også kun sige god for Tuse's avl. Har en vallak efter Spirit of Rooster, og han er simpelhent så sød og rar.

Noget andet er, jeg har har altså tilbage i 2008, kigget på ny hest mens den anden stadig stod i stalden. Det skal så lige tilføjes at der var beslutningen så også taget om at hun skulle over regnbuebroen.

Men god jagt Maja, og jeg kan godt sætte mig ind i din situation.

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat, min smukkeste stjerne på himlen.

R.I.P 3/6-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maja!
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 16:30

Kan forstå på dit indlæg at du vil aflive din hoppe
Lady pga pssm. Beslutningen er taget i samråd med din
dyrlæge efter du har fået lavet en biopsi som er
sendt til forskere i USA. Man må derfor stole på dyr-
lægens ord. Dyrlæger har trods alt en meget lang ud-
dannelse bag sig.
Jeg kan også se at der er en der udtaler sig som noas
ark. Vedkommende lyder ikke særlig kompetent på om-
rådet. Især ikke når kostomlægning ikke har den store
virkning på svær pssm. Synes det er en rigtig be-
slutning ikke at gøre Lady til en forsøgskanin. Du
har med garanti gjort alt hvad du kan for hende og
heste med pssm lider nok i forvejen. Træk derfor
ikke pinen ud for hende og lad da slet ikke nogen kom-
me på ryggen af hende. Tænk på hvordan vi mennesker
måske ville have det hvis vi fik en meget stramt mave
bælte på og samtig skulle bære rundt på noget på ryg-
gen.

Der er mange måder at holde hest/heste på. Jeg er sik-
ker på at du nok har gjort alt for at hun skulle få
så dejlig en tilværelse som muligt. Det er jo vig-
tigt at de ydre rammer også er iorden. Her tænker jeg
på at boxen er ordnet, hesten er i hænder dagligt og
ikke mindst at hesten føler sig værdsat og ikke bare
er en brugsgenstand som ejeren kan ride på efter for
godt befindende.
Gode oplevelser kan både hest og rytter leve længe på.
Man skal altid huske på at det er mennesket der har
bedt hesten om at komme, ikke hesten der har bedt men-
nesket om det.Derfor skal de passes, motioneres og
dresseres med omhu.

Det er altid svært at tage afsked med en god ven, du
har jo desværre prøvet det før kan jeg se. Håber
inderligt at du finder en ny og dejlig ven for livet.

Mange tanker
Farvorit

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider