Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 For få deltager ved Shows.
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 15:10

Jeg er lige blevet opfordret til at starte denne tråd, da jeg har noget på hjertet, angående for få starter til stævnerne og hvordan man tiltrækker nye westernrytter.


Lige en kommentar fra mig, som også er rigmelig ny i westernverden.

Jeg syntes problemet ligger i, at ud af de få westernrytter vi er i DK, rider nogle paint-stævner andre quarter-stævner, lidt igen appaloosa-stævner og måske flertallet DWF-stævner(Som der ikke er for mange af) og så er der de stævner som ikke er DWF eller noget.


Jeg kan godt forstå når begynder western rytter skriver at det er svært at forstå opdelingen i western, og hvor de lige kan være med.


De 4-5000 tusind westernrytter der er er ikke samlet.


Man skal køre langt med hest og trailer for at deltage i undervisning og stævner, og så går det sjowe lidt af.


Det var nok mere tilgænglig for nye rytter, hvis der var flere små stævner i lokal området man lige kunne køre hen og kikke på eller deltage i, men det er jo ikke muligt med alt det forenings politik der så gå i det.


Om der skal nye klasser til, tror jeg ikke.

Der er jo walk and trot klasser og beginner og novis horse klasser.


Så har jeg lige lidt mere på hjertet....


Hvis man skal tilgodese begynder westernrytter, så er det en fejl fra DWF at lave de regler at hvis man starter klasser med galop, må man ikke starte "walk and trot" klasser, Dvs. at hvis en begynder vil starte pleasuer walk and trot, kan begynderen ikke starte Polebending, Barrelrace, eller Hunter.

Hunter bliver tit udskrevet som Open klasse da der ikke er nok starter, og vil man så starte den er der lukket for Beginner og Novis Horse klasserne.

Det syntes jeg sætter begrænsninger.


Hunterklasserne er da gode klasser for nogle som kommer fra "Engelsk ridning".


Derfor kommer der så mange og nye rytter til K-K- stævnet,

Der er reglerne ikke, og der er mange klasser at vælge imellem, noget for alle. Det er et rigtigt godt stævne. Det var også mit første westernstævne. Og det var så fedt at jeg absolut måtte blive westernrytter (også selv om jeg ikke vandt noget )


Jeg syntes nu ikke det er et problem at nogle af de rigtige dygtige ryttere starter walk and trot, på et tidspunkt er de jo udklasset, det kommer helt af sig selv.


Det er bedre at have mange klasser at vælge imellem,

så de klasser der er, kan blive fyldt op med rytter og der ikke kun er 2-5 starter.


FEKS. til DWF DM sidste år var alle Hunterklasser aflyst pga. forlidt starter. Der var faktisk næsten ingen starter til det stævne, fordi folk ikke havde lyst til at tage afsted når man kun kan starte 2-3 klasser.

Det er da enorm træls

Jeg gad heller ikke selv køre der op, så langt for så lidt

og stakkels arrangører.


Og sådan stævner kommer der flere af nu

Hvis der overhovdet er nogle tilbage som orker at arrangere stævner. Her i Jylland er der ikke mange DWF stævner tilbage.

Og man skal måske nå at ride 2 stk. hvis man vil med til DM ???


Hvad mener i ?????


Lisbeth.

Abetta westernsadel, 15" sælges.

2 års knabstrupper plag sælges.

Han er rigtig rar og bliver en god ridehest.

Hjem før pris.

www.ulvegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg mener du har helt ret, men...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 16:25

... man skal bare huske at når man peger en finger af andre, så er der tre der peger direkte retur på dig selv.


Dermed mener jeg selvfølgelig ikke kun dig, men alle der brokker sig lidt over DWF, stævner, regler osv.


Nu sidder jeg i bestyrelsen i en lille klub i nordsjælland og folk er hurtige til at brokke sig og melde sig på banen når vi er nødt til at aflyse, men melde sig til og betale, det er de ikke vældig gode til (undertegnede inkl.)


Så jeg mener faktisk at vi først og fremmest må gibe i egen barm og få halet lidt op der. Meld dog til de stævner der er i nærheden af hvor man bor og få lokalklubben til at køre.


Dernæst kan man som medlem komme til klubbernes generalforsmlinger og på den måde få klubbens repræsentant til at gå direkte til toppen af DWF og dermed få ændret nogle ting.


Hvis man må citere Michael Jackson "i'm starting with the man in the mirror" og det er hvad vi westernryttere trænger til.


Jeg glæder mig i hvert fald til at se en masse OHWR'er til generalforsamlingen den 17 og igen til kommende stævner og clinics, så vi undgår aflysninger og irriterede medlemmer her i 2010.






Venlig hilsen
-miki-


Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.


Hjemmesiden om krybbebidning og vævning



0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har ret
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 18:00

Man må også selv gøre hvad man kan, og jeg tager også afsted til de få stævner der er. Men der skal være noget at tage afsted for.


Vi var 4 stk som desværre ikke kom afsted til generalforsamling pga. vejret.

Vi ville nemlig gerne spørge til disse ting.


Men derfor kan man da godt give sin mening til kende her.

Ville også gerne høre hvad andre mener....


Lisbeth.

Abetta westernsadel, 15" sælges.

2 års knabstrupper plag sælges.

Han er rigtig rar og bliver en god ridehest.

Hjem før pris.

www.ulvegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Synd Miki
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 22:27

at du belaster en newcomer med "gammel politik" i dansk western ridning og specielt mener jeg at den er forkert adresseret fordi menige medlemmer da sagtens kan rette henvendelse til DWF vedrørende problemstillinger i regelbogen der ikke fungerer.

Der er ikke nævneværdig tid på Repmøderne til at diskutere regelbogsændringer og det er heller ikke Repræsentantskabets opgave.

Denne klares derimod af Regelbogsudvalget, der kan tilsendes indsigelser mod eventuelle nye tiltag og eller nye forslag.

At sige til en helt ny rytter at hun må begynde med sig selv og skubbe stenen op ad bakken før hun overhovedet er kommet i gang, virker lidt groft. Måske du ikke selv har tænkt på det.


Jeg opfatter ikke det læste som et angreb på lokalklubberne, tværtimod! Der gøres jo netop opmærksom på at det efterhånden er umuligjort at få DWF stævner til at løbe rundt økonomisk med de begrænsninger der er kommet i bl.a. walk+trot og begrænsning på klasseantal der må startes.


Ligeledes er der da ikke noget mærkeligt i at folk undres over opdelingen i hvad folk foretrækker at ride i forhold til avlsklasser og DWF. Det er en mærkelig verden for udefrakommende, det har vi både hørt og set masser af gange.


Lisbeth!

DWF er jo All Breed foreningen og burde svare til DRF. Det gør den bare kun i sin opbygning, men ikke rent praktisk. Der tilgår nemlig ikke DRF midler fra Idtætsforbundet hvilket gor at økonomien aldrig kan gøres stærk nok til at noget at det rent administrative arbejde med stævner o.l. kan gøres lønnet.

Det betyder også at der påhviler den til enhver tid siddende Bestyrelse nogle urimeligt tunge opgaver.

Det umuliggør så at skubbe tingene frem således der kommer en tisvarende prestige i mesterskaber og store DWF stævner, som der er i f.eks AQHA stævner og Reiningstævner.

Men også internationalt er det sådan at Avls og specialforbundsklasser prioriteres højest blandt rytterne.


Flere har undret sig over Reiningens særstilling i DK.
Svaret er at da Reiningen blev endeligt optaget som olympisk disciplin med førstegangs egentlig optræden i 2012 fik den også DRF`s bevågenhed, dikteret af det internationale rideforbund, der jo af hensyn til OL har optaget disciplinen.

I flere år kastede DRF derfor en håndfuld penge ind i Reiningen, som gjorde at der kunne støttes op om Reiningen på en hel ny måde.

Ved et stormøde afholdt i Odense vedtog danske westernryttere, at det var ok at reinerne indgik et samarbejde med DRF, men man havde intet ønske om at afgive nogensomhelst suverænitet, endsige indgå samarbejde med DRF for resten af sektorens vedkommende. Derfor fik reiningen alene et boost ind i næste årtusinde.


Det skal dertil siges at skiftende politiske bestyrelser i DRF har haft skiftende krav til westernridningens strukturelle sammensætning i forb.m. kriterierne for indgåelse af samarbejde, så summa summarum; så er vi hvor vi er fordi vi mangler penge.


Når så siddende Regelbogsudvalg skyder Lokalklubberne i fødderne, ved at opstille nye begrænsninger for deltagelse i stævner, ja så underminerer de derved klubbernes og arrangørernes lyst og mulighed for at arbejde. Stævnerne kan derved ikke køre i sig selv uden der tilføres sponsorater af en anseelig størrelse og det siger sig selv, at det er ikke alle der er lige dygtige til at skaffe disse.


MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså også, nå!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 09:16

Næsten hver gang der er én som stiller et sprøgsmål eller kommer med et forslag, så skal vedkommed tit og ofte lige have den der tilbage i hovedet.


Du kan jo bare selv melde dig!

Vil du selv stå for det!?

.. altså janteloven i højeste gear!


Det er jo slet ikke sådan det er ment. Ofte er det undren eller tænkt som en hjælpende hånd, på den måde at måske have en anden ikke selv fået ideen og vil gerne formidle den videre...


Jeg syndes folk skal tænke sig om, inden de kaster den jantelov i hovedet på folk. Det er absolut ikke med til at øge lysten til at gøre noget for sporten!


Bedste hilsner
Susanne www.heste-madrassen.dk

Når også din hest skal sove godt!

www.sh-pleasurehorses.dk


HAVE A NICE DAY THE WESTERN WAY !

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu starter
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 09:21

jeg jo så kun til kvægstævnerne, der kan man ikke ligefrem sige at der mangler deltagere, til de almindelige stævner er der ca 40-50 ryttere tilmeldt og tæt på 200 starter på en weekend, til DWFs kvæg DM sidste år var der 61 tilmeldte ryttere og der var omkring 240-250 starter på de tre dage. Start gebyret ligger fra 150-200 kr hver gang man går ind på banen i en klasse, der er dog to go for de penge. Så vi skal vist ikke pive i den del af western verden og det fede ved det er at der kommer stadig flere nye til.

Morten


husk phcdk kvægclinic

på Alhambra 6-7-03-10

kun paint horses 3 pladser

tilbage. Info phcdks hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 er jeg den
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 09:45

eneste der synes der er stævner nok? Når man kigger på stævnelisten på westernportalen så må jeg da sige at inden for de sidste par år er det kommet ret mange flere shows. Det er både allbreed shows og avlsforbunds shows. Jeg personligt deltager måske i 6-7 shows om året og det er rigeligt for mig. Ligeledes deltger jeg i 3-4 clinics om året. Når året er omme så er jeg mættet og det er hesten også. Vedr. deltagere til shows så er det min opfattelse at når der er så meget at deltage i så er der færre deltagere. Og min opfattelse er da også at folk måske også bliver mere kræsne når der er flere valgmuligheder. Jeg personligt deltager i min klubs stævner (HCWR) og så deltager jeg i AQHA shows og et par enkelte shows derudover. Der er genemsnitligt 40-50 startende både til Take it easy og Klubmesterskabet og det er vi (klubben) meget godt tilfreds med når man tænker på det er et en-dags stævne. Det gør at showet er hyggeligt for deltagerne og overkommeligt for hjælperne og bestyrelsen som står for showet. Når man afholder stævner skal man jo også sikre sig der er hjælpere nok og det er der desværre ikke - derfor er det ofte sådan at selve bestyrelsen har mange jern i ilden på sådan en dag og også mange dage op til selve showet med indkøb, planlæggning, skaffe dommere og hjælpere, lave stævneprogam osv. osv. - det er bestemt ikke nogen loppetjans. Vedr. klasseopdeling så synes jeg det er helt fair at der er regler for klasserne om du er beginner, amatør eller openrytter. Måske er der ikke helt vildt mange klasser at deltage i som beginner men det kan jeg nu ikke se det store problem i. Hvis man som beginner føler sig rustet til at være med i "galop"klasserne dvs. amatørklasserne så står det jo en frit for - men det er et valg man tager. Jeg synes også man skal tænke på hesten - hvor mange klasser skal hesten deltage i på en dag? Den bliver også træt..... Hilsen Tina som glæder sig til at showsæsonnen går i luften

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej Morten
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 09:56

Det er klart at det kæmpe arbejde,der har været gjort i årevis for at fremme arbejdet med kvæg, virkelig begynder at give pote og det er jeg den føste til at juble over.


Tilsvarende har vi bare en organisation, der de sidste 5 år har ligget i dvale i deres bestræbelser på at fremme westernridningen som helhed i DK, samtidig med at man har sat begrænsninger på de stævnemuligheder, der gjorde at det var tillokkende for dem selv i sin tid at begynde en karrierre som som atævnerytter i westernverdenen.

Disse begrænsninger gør sig især udslag i at man sætter begrænsninger på walk+trot, der førhen var de klasser som alle ønskede at starte i.

At nogen kan forarges over at visse ryttere bruger dem som "Paid warm up", er mig en gåde.


For det første var walk+trot klasserne førhen det største tilløbsstykke ved samtlige DWF shows. Det var disse klasser rytterne først og fremmest ønskede at starte i på alle niveauer; youth, begynder, amatør og Open.

Dermed blev de også i høj grad, det økonomiske underlag for stævnerne om vi kan lide det eller ej.

I min bog: Hvis folk vil ride walk+ trot, så lad dem da ride walk+trot, i stedet for at begrænse dem. Sålænge folk melder sig til disse klasser er det fordi, der er et behov.
Mange har et lille gys ved at galopere og hvis en walk+trot klasse kan indgyde dem modet til at tage et skridt mere ved et stævne, så er det da det der skal til.


Walk+trot klasserne har førhen trukket mange nye voksne ryttere til fordi de her så en mulighed for "at være med", i et tempo de turde deltage i. Mange af disse ryttere avancerede til supergode pleasureryttere og nogen af dem blev reinere, andre igen havnede i kvægklasserne.


Så lad os lige få de oprindelige regler tilbage på det felt, så der både økonomisk og tilgangsmæssigt er noget ved at arrangere DWF stævner. Sandkasse eller ej.


MH Conny



0
0
Svar på denne tråd
 
 det er vel
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 10:18

snart seks år siden jeg satte mig på en hest, sådan rigtigt, første gang, jeg skulle jo også starte stævner, det var så i walk and trot og pleasure beginner, men der var jo så lige nogen af de "gode" der også stillede op der, men det gjorde jo så at man trænede som en gal, for kunne man bare slå en af dem så var man en fand... karl, det lykkedes så bare ikke alligevel, men jeg kan da huske at mit mål var at slå Lillian, hvilket bare var umuligt for hendes hest kunne bare sit kram, men det var en udfordring og sådan burde det også være idag.

Morten


husk phcdk kvægclinic

på Alhambra 6-7-03-10

kun paint horses 3 pladser

tilbage. Info phcdks hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tes01...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 10:24

Nu kommer du så i en af de ældste og mest velrenommerede klubber, der har stolte traditioner for sammenhold, hygge og stort fremmøde. Stor respekt for det!

At du derved rigeligt fær dækket behovet for clinics og stævner, når du yderligere også starter aqha, er da klart, men sådan fungerer det bare ikke for alle, dels pga lokaliteter og dels pga de måske rider på all breed heste.


Andre klubber starter bare på et helt andet plan og der er en årsag til at f.eks KK stævnet i Jylland og Rollatorshows`ne kan få den bevågenhed de kan. Det er fordi der til stadighed er brug for gode opsamlingsmuligheder for nye og usikre ryttere.


Du er jo selv ved at være en rigtig erfaren rytter, hvilket er super - super, men vi er til stadighed nødt til at tænke på på bredden og rekrutteringen af nye ryttere. For der må vel gerne være en stadig tilgang ikke? For prøv at tænke på hvor mange i HCWR stævnerne, der stadig er den gamle trofaste skare og hvor gå nye der kommer til der.


Mht opdeling af begynder, amatør og åben, er der ikke nogen, der ønsker dem nedtaget. De SKAL da være der. Folk ønsker bare at beholde deres walk+trot klasser i alle lagene og ønsker ikke begrænsningerne på deltagelse i walk+tror og galopklasser.


Mht antal starter pr rytter pr dag, er der mig bekendt ikke indført begrænsninger i hverken Aqha eller specialforbundene, hvorfor i alverden skal de så være i DWF regi?

Dommerne har beføjelser til at udvise en rytter hvis hesten udvider træthed og udmattelse, så er rytteren ikke selv i stand til at mærke hestens begrænsninger, er der intet til hinder for at dommeren skrider ind.


MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige præcis Morten
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 10:31

De der stadig ikke er udklassede på point i begynder, er så bare blevet lidt bedre, men det gør dem ikke mere sikre på sig selv og som jeg siger: Har de et behov for at ride de klasser, skal de dæleme have lov, specielt i DWF, der skal og bør være en rugekasse for nye ryttere og byde på de muligheder som rytterne har brug for, for at blive bedre. Og man må siges at være ny, så længe man ikke har kunnet udklasse sig.

Hvis man derimod får så meget selvtillid, at man ikke ønsker at starte walk+ trot eller finder det under sin værdighed, er det jo bestemt ikke nogen tvang.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 jfwojga
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 13:34

Jeg mener, at hvis som atævnearrangør oplever, at der ikke er nok starter til et show, så må man tage ansvaret på sig.


Hvis man holder et godt show, så skal der skam nok komme starter. Fx tror jeg ikke at KK-stævnet i Give vil komme til at opleve de problemer...


At der ikke var mange starter til DWF-DM sidste år, kan da ikke komme bag på nogen; Stævnet blev flyttet i sidste øjeblik, man kunne ikke få en klasseoversigt inden stævnet, DWF har lavet reglerne sådan at mange reelt ikke må starte særlig meget osv. osv.


Selv starter jeg ikke DWF shows mere. Primært fordi jeg med de nye regler ikke selv må bestemme, om jeg er begynder eller amatør. Jeg er tvunget til at ride begynderklasser indtil jeg har et vist antal point, og det vil jeg ikke.

Nu er jeg så også så heldig at jeg har en quarter, så jeg savner bestemt ikke stævner ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen i bund og grund
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 14:00

så er du jo helt enig.

Stævnearrangører kan jo så netop vælge at lægge deres arrangementer i et regi, hvor DWF`s nuværende alt for rigide regler ikke kommer til at få indflydelse.


MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 CMN...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 18:34

Jo du har ret i at jeg rider i en klub med gode traditioner. Vores Take it easy show er beregnet til nye/begyndere - selv om der jo er klasser til alle. Selvfølgelig vil man som klub gerne have mange deltagere - men vores erfaring siger os at hvis der kommer de 40-50 deltagere så er stævnet afviklet i et tidsrum der hedder fra 8.00 - 18.30 ca. og det er jo dejligt at man kan komme hjem i ordentlig tid. Der er som du også selv antyder mange af de sædvanglige ryttere men hvert år kommer der også nogle nye. Men showet er super hyggeligt.


Hvorfor der er begrænsninger på starter? tja det burde ikke være nødvendig - jeg kan ikke se problemet - Men har dog været tilskuer til et stævne hvor der var en der fortalte om en hest som havde gået 15-18 klasser (i beginner og amatør) med den samme rytter. Det var et DWF show. Hvorfor man ikke gjorde ringsteward opmærksom på dette aner jeg ikke - men jeg må indrømme at det var svært at forstå. og dette var et en-dags stævne. Men det er så vidt jeg ved sjældent (håber jeg da).


Men stadig så synes jeg altså at det virker som om der er kommet lidt/mange flere shows de sidste par år. Men måske er det store problem beliggenheden? hvem har stedet og reccurserne?


Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Conny....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 20:09

... jeg ser intet problem i det jeg skrev! Det er bestemt ikke gammel politik. Det er da noget der sker lige nu og her!


Alt det her omkring DWF vælger jeg ikke at udtale mig om, da det bliver meget grimt og meget personligt.









Venlig hilsen
-miki-


Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.


Hjemmesiden om krybbebidning og vævning



0
0
Svar på denne tråd
 
 15 starter Tes01
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 00:32

på en dag, er selvfølgelig ikke acceptabelt.

Her bør man selvfølgelig gribe ind. Ingen hest må som før nævnt startes når den er udmattet og træt, så det burde ikke have forekommet og kunne være bremset.


Med hensyn til antallet af DWF stævner synes jeg netop at det er synd, at der pt kun er 2 klubber på Sjælland, der arrangerer stævner. I Jylland er det endnu mindre idet, der arrangeres Jyske mesterskaber og??????


Resten af de stævner der arrangeres er kvægstævner og uorganiserede. Det synes jeg så ikke er så overvældende.


Igen mener jeg ikke at man i den forbindelse skal tælle avlforbundenes og specialforbundenes stævner med. Det er ligesom en anden bolledejg


MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige set
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 10:05

At dette emne kører paralelt på Westernportalen.dk

AnnaH fra DRF`s sportsudvalg er inde i debatten og fortæller, at der arbejdes på Regelbogen med de forskellige problemstillinger pt. og jeg kan ud af tråden udelde at der er mange flere end dem vi her har opridset.

Vi håber på forbedringer og nye/gamle muligheder for de nytilkomne ryttere og så må vi jo se hvad der sker.


MH Conny

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mig igen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 20:33

Så vil jeg lige komme med et forslag til den nye regelbog!


Til de klasser som der som regel er få tilmeldinger, som barrelrace, polebending, hunter, westernriding osv.

Der er feks. en tilmeldt i beginner, en i youth og en i open.

Så bliver disse klasser ikke til noget. Det syntes jeg er synd!

Kunne det tænkes at i sådanne tilfælde at stævne arrangørene må slå divisionerne sammen og afvikle klassen som en "trænings-klasse"(når den nu ikke kan hedde open). så man kan få redet det man har øvet sig på.

Denne "trænings-klasse" kunne jo så bare være ikke point givende (hvis man går op i de point :-)

Det vil være rigtig synd for westernridningen hvis disse mange forskellige klasser falder ud af programmet, som hunter hack allerede er. Det er jo lige netop forskelligheden der gør western tiltrækkende.

Selv min mand gider at stå at kikke på et western show i 4-5 timer. Da jeg red dressur gad han ikke det, fordi dressuren for ham var det samme program der blev redet hele dagen.

I western kan han da se forskelligheden i klasserne (tempo, osv)


Hilsen en som glæder sig til en ny regelbog.


Vil så lige sige at jeg gerne ville være med på westernportalen, men det er umulig for mig at logge ind?????


Lisbeth.

Abetta westernsadel, 15" sælges.

2 års knabstrupper plag sælges.

Han er rigtig rar og bliver en god ridehest.

Hjem før pris.

www.ulvegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjgfjhgf
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 18:45

Med kun et stævne (KlappeKage sidste år) og en clinic, kan jeg vist roligt kaldes begynder.


Jeg er en af dem der meget gerne vil til stævner og synes det er skønt med så stor variation i indholdet af klasserne.


Men det er godt nok besværligt at finde stævnerne!

Ja de fleste står på westernportalen, men for det meste er der intet om HVOR det foregår. Der står kun en klub feks Alhambra (som er det eneste jeg kan huske lige nu) men det kan jeg ikke finde på noget kort. Skriv dog bare et postnr, så vi engelskryttere der er intereseret ved hvor i landet vi kan tage hen og kigge.


NÅR det så lykkes at finde et stævne kommer næste problem. Udstyret!

Det er jo en ren videnskab at finde en sadel der passer hesten. Har læst utallige tråde om hjælp til at finde den rigtige sadel. Så jeg har slet ikke turde gøre forsøget. Jeg er derfor endt med en bomløs ud fra den tanke at den da ikke vil kunne trykke min hest.

Så kunne det tænkes at man lavede nogle klasser hvor engelskryttere også kunne deltage? Evt begrænset til Beginner?

Når så folk havde fået lov at prøve hvor sjovt og varierende westernridning er kunne det jo tænkes at de ville skifte helt over sådan som jeg selv er ved at gøre.



Skal der komme nye til vil langt størstedelen nok komme fra den traditionelle engelskridning. Så der skal gøres lidt ekstra for at invitere dem indenfor.



Og lige til sidst en stor ros til alle ved KlappeKAge sidste år. Tror aldrig før jeg har spurgt SÅ meget om alt muligt til et stævne. Men I blev bare ved med at svare pænt på alle mine spørgsmål






Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 minoma
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 19:44

der står faktisk i regelbogen at youth beginner og beginner gerne må starte i engelsk udstyr indtil der er optjent 5 point.

Denne regel er lavet netop for at gøre det nemmere for engelsk ryttere at prøve westernridning til shows, så der er da en mulighed for at starte.

Morten


husk phcdk kvægclinic

på Alhambra 6-7-03-10 1 plads

tilbage. Info phcdks hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 hghgfgf
Forfatter: 
Dato:  18-02-2010 21:03

Morten.

Det er så kun sådan nogle underlige nogle som mig der sætter sig til at læse regelbogen som har en chance for at vide det.


Det bør skrives i propositionerne, så alle ved det.





Opdræt af Tibetansk Spaniel

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halihaløj
Forfatter: 
Dato:  19-02-2010 12:31

Hey Minoma og alle Jer andre


Tusind TAK for de rosende ord om K-K-stævnet, det er dejligt at høre fra en af de nye at de føler sig vel modtaget til KK.

Det er netop vores hovedmål med K-K stævnet at det er mest for alle de nye ryttere og heste.

Derfor gør vi meget for at hjælpe de nye ryttere, og tro mig du er ikke den eneste, hvert år, har jeg masser at opringninger inden showet, hvor folk spørger om ALT muligt, og det er jo fantastisk at kunne hjælpe dem, så de lige får mod nok til at komme ud af busken og starte, og se at det slet ikke er så "farligt" som nogen tror.

Vi vælger også at lave klasserne så nemme som muligt i beginner og novice horse, så hverken heste eller ryttere føler at de kommer ud hvor de ikke kan bunde, men kan ride et nemt pattern og derfor kan fokosere mere på deres hest.

Vi prøver så vidt det også er muligt at henstille til at de øvede ryttere viser hensyn til de nye og hjælper dem med spørgsmål, det er som regel ikke en nødvendighed, da de "garvede" ryttere er gode til at gøre det helt af sig selv.


Kh


Marlene, som glæder sig til igen i år at se en masse nye og gamle ryttere



Klappe kage stævnet finder sted i Give D. 16+17 april 2010.

Kig på www.westernportalen.dk kalender for tilmelding...




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider