Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Min stald er brændt
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 19:43

Nogen gange er man bare ekstra glad for at det er forår og solen skinner og græsset vokser og hestene går ude på græs.

For i dag brændte min stald. Noget vi har været bange for skulle ske længe da vi har halmfyr. derfor har vi bl.a. installeret ekstra heftigt sprinkleranlæg og i sommers blev alt el efterset og opdateret efter alle forsikringens regler.

Brandårsagen kendes ikke men er muligvis noget med el alligevel.

Heldigvis var hestene ude og bortset fra en hudafskrabning på den ene er de uskadte.

Spooky at komme kørende op ad sin indkørsel og finde brandbiler fra flere amter samt politi og hele egnens befolkning.

Alle vores naboer var ilet til med alt hvad de havde af reb og grimer og sørget for at hestene blev lukket endnu længere væk på en fold hvor de ikke længere kunne løbe ind i deres løsdrift i enden af laden. Den stod nemlig i flammer.

Tak naboer.

Brandfolkene er nu ved at rulle slangerne sammen, politiet er kørt og vi har lige været i TV Midt Vest.

Denne gang var det os der var naboen.

Hestene må sove ude i nat. Jeg har en løsdrift mere men noget af staldbygningen er spærret af pga sammenstyrtningsfare så vi skal have flyttet hegnet og lavet noget om så de ikke kan komme tæt på stalden. det blive ri morgen. Jeg skal også ud og finde grimer og foder (Slæbte ellers flere sække hjem i går...)

Mit stuehus står og alle hestene har det godt og kattene har reddet sig ud også. Så pyt med resten.

Alle sammen. Check en ekstra gang om jeres brandsikkerhed kan yderligere forbedres.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker MA-springhest.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Puha Tina
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 20:07

Sikken et chok !!! Og så stort "held i uheld" at hestene var ude. Gud, jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive, for det er da en helt utrolig grim oplevelse.

Sender bare mine varmeste tanker og ville ønske at jeg var din nabo så jeg kunne hjælpe dig med plads til hestene og andet relevant...

Kram Lone

Avl Kvæg Reining Cutting.

www.sitecenter.dk/ranchhorse

PEP`N PERFECT QH stallion

American Quarter Horse ...

0
0
Svar på denne tråd

fy for den lede
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 20:35

det kan godt være alle dyr mv er i behold, men det er eddermageme et chock og ekstremt ubehageligt alligevel!!

I får alle en krammer med herfra, mon ikke i alligevel har brug for lidt af den slags.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

Føj da
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 20:42

Pyh ha - det må være forfærdeligt.

Godt, at hestene gik ude.

Gad vide, hvor galt det var gået, hvis ikke I havde de ekstra kraftige sprinklere?

Sig endelig til, hvis jeg kan hjælpe med noget.

0
0
Svar på denne tråd

for pokker
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 20:43

får helt ondt i maven af at læse det, det er simpelhen min største frygt det der, hvor er det godt at høre at alle dyrene slap uden skader.

og hvor dejligt at naboerne sådan er der når det gælder

Heldigvis er årstiden da med dig, men sikken en omgang håber i ok også her bagefter, tror den slags sætter sig

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 21:26

Puha en forskrækkelse i må have fået.

Hvor er det skønt at naboerne var så hjælpsomme.

Godt der ikke skete noget med heste eller mennesker.

Jeg håber forsikringen giver jer en ny lækker stald

Hej fra

Irene

www.ladylama.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 21:28

Ja det eneste der ikke brændte var sgi fyrrummet. Så sprinklerne gik end ikke af. Det er jo et brandsikret rum så der brændte fint uden om.

Tjah hestene har det jo godt nok. Deres aftensmad blev så lidt letopblødt lucerne jeg sneg mig ind i stalden efter selv om der var adgang forbudt og mine to gamle sadler. Min Billy Cook og min gamle Hubertus er totalt gennemblødte. De kan vist ikke reddes. Men faktisk er stueplan udover sod og en masse vand ikke så tilredt. Førstesalen derimod er væk og gavlene kan styrte sammen. Der er rigget strøm til i det meste af stuehuset undtaget kraft og i morgen får vi en skurvogn med varmt vand så vi kan komme i bad. Oliefyret døde nemlig og halmen til halmfyret er brændt og halmbanerne er forvredet skrotmetal.

Mulerne har fået et lille ekstra klap.

En af naboerne fortalte hvilken der havde fået en hudafskrabning og at en anden hest nok har været en tur inde i løsdriften for der var dryppet noget smeltet stads ned på dens ryg...men det havde han fået børstet af den.

Det var en nabo jeg aldrig havde mødt før.

Nej hvor bliver man glad. Indtil de havde fået lukket hesten længere væk havde de dannet kæde foran løsdriften så de ikke kunne komme derind.

En vi kender bedre som er bange for heste vidste alligevel at vi skulle have fem så han havde talt dem flere gange og røgdykkere havde alligevel været inde og lede efter flere.

Så faktisk går jeg rundt og er helt glad. Af alle årstider og alle måder det kunne ske på var det så nådigt som det kunne være. De par tage og mursten er ikke så vigtige.

Selv kattene er kommet hjem igen nu der er blevet roligt.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 21:50

dækker forsikringen ikke de ting der er gået til mm?? Det håber jeg da uanset om det er synderligt værdi fuldt el ej- ved godt det ikke er det samme som de minder mm der kan være i ens gamle saddel- men det er vel lidt bedre end slet ingenting.

håber i får det hele på fode hurtigt igen og kan få en helt notmal hverdag endnu engang.

Super at menneskene selv de der er bange for hestene var der og hjalp, talte op mm flere gange.

til dem.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 21:58

Min første tanke var, åh nej nej nej ikke en gang til... (Zip var lige i mine tanker, der en gang for mange år siden)

Godt der ikke skete hestene noget, så skidt da med stalden.

Knus og kram til dig og Niels, og som du ved, sig til hvis der er noget :-)

Kærligste hilsner

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 00:04

Puha Tina - jeg sank lige en ekstra gang, da jeg så overskriften.

Gudskelov at der ikke er "sket" mere, og at alle heste er i god behold.

Sikke et nabosammenhold - nu skylder du vist en middag til dem

Apropos brandsikring har vi installeret en brandalarm i stalden, som ved brand/udvikling af røg vil sørge for, at vi bliver ringet op. Det er ret betryggendeo om natten, når hestene står i stalden.

Vi er blevet vækket en enkelt gang ved en fejlalarm midt om natten. Hold kæft - jeg kom hurtigt ud af sengen og styrtede hen til vinduet. Gudskelov ingenting men støv i brandalarmen.

Håber at I alle kommer godt igennem dette chok. Heste som mennesker.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Noget forsikret
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 07:24

er vi i hvert fald.

Nok ikke til at få nyt rideanlæg med hal og det hele, men tag skal der nok komme på igen :-)

Om tingene var forsikret ved jeg ikke, men det var begrænset hvad der var for af penge. Det klarer vi nok.

Ja Anette. Zip og Tom fløj også lige gennem hovedet på mig. Det var endnu tættere på dengang.

Her da brandmændene var ved at være færdige.

De havde også lige tid til at nusse hestene som tog det hele i stiv arm.

De fleste var gået hjem på det tidspunkt.

Der var nok 50 mennesker i og omkring min fold da jeg kom hjem.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

som jeg skrev
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 07:28

ved jeg godt at det ikke kan udgøre det man havde og måske ikke alt dækkes- men nårnu det desværre er sket, så er det bedre end ingenting trods alt jo*S*

I får lige en krammer mere med på vejen herfra. klap hestene en ekstra gang fra mig- og giv staldmisserne et nus*S*

0
0
Svar på denne tråd

Uhaa..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 07:50

Hej Tina,

- Pyha, for et chok!!! Det er da bestemt ikke det man venter at komme hjem til, en fredag efter arbejde...!

Føler med dig, og virkelig glad over at høre, at ingen er kommet noget til, ej heller nogle af hestene, eller kattene. Og at du har oplevet et godt naboskab ovenikøbet. Det er uvurderligt i sådan en situation.

Kan jeg/vi, hjælpe på nogen som helst måde, overhovedet, så er vi kun et opkald væk... Tøv endelig ikke med at sige til, hvis der er noget.

Mange hilsner og tanker

Rikke & Allan.

0
0
Svar på denne tråd

det var dog
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:02

noget forfærdeligt noget, håber alt er vel

Pia

0
0
Svar på denne tråd

puha sikke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:02

en forskrækkelse. Godt der ikke skete noget med dyrene - det andet er "kun" matrielle skader - selv om det er hårdt at miste sine ting. Brand er altid uhyggeligt. Håber i alle kommer godt igennem det. Dejligt at høre misserne også er kommet hjem igen. Et kram herfra skal du ha selv om vi ikke kender hinanden. Hilsen Tina

0
0
Svar på denne tråd

Man bliver
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:53

så galgenhumoristisk i sådan en situation når alt nu efter omstændighederne er gået godt.

Hvad med "Stakkels hjemløse ungheste søger tag over hovedet" til den næste annonce :-)

Nå nu vil jeg ud i verden og finde nogen grimer og noget hestefoder og sådan det allermest nødvendige. Måske lidt salve til Kittens forben.

Det eneste jeg sådan set mangler er en ekstra løsdrift. Det var meningen at Stormy skulle have den ene for sig selv (evt. sammen med Kitten) nu hun skal fole om en måned. Jeg kan jo ligesom heller ikke tage hende ind om natten. Måske kommer de andre så bare til at undvære et hus i et par uger. Det skulle de vel også kunne overleve omkring 1. juni trods alt. De er bare forvænte.

Tak for alle de gode tanker. Det giver nu alligevel lidt rod i logistikken sådan at mangle en stald. Mon ikke alt kan blive afklaret med forsikringen, projekteret og genopbygget inden vinter. Det må bestemt være muligt. En ting ad gangen og det var foder og grimer først....

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 10:09

Hej Tina

Sikke et chock - jeg skulle bare lige se om der var sket noget inden jeg skal ud og lave noget - øv at det så er sådanne nyheder.

Godt at alle er stort set uskadte og dejligt med så hjælpsomme naboer.

Stort trøstekram fra mig - tænker på jer.

0
0
Svar på denne tråd

What..............
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 10:23

Hold da kæft.. Ja det er vores allesammens mararidt....

Godt der ikke skete noget med nogen af jer.. det materielle er ærgeligt, men noget man kan erhverve sig igen.

Tanker herfra.. og pøj pøj med alt for det forsikrings-halløj...

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

puha Tina
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 12:04

godt der ikke skete noget med mennesker eller dyr!

Har selv prøvet det for et par år siden - man får en knude i maven når man kører ind i ens indkørsel og ser der holder brandbiler og det ryger fra stalden...

man går rundt lidt uden for sig selv de første par dage...

Igen - det er kun materielle ting - dem skal forsikringen nok dække, det var langt værre hvis der var sket noget med jer eller med nogen af dyrene.

Trøstekram herfra.

MVh Dorte Ørom

Westernrytter? - gå på:

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Å... nej da
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 18:17

De bedste tanker herfra, bare jeg kunne hjælpe dig, godt det

" kun " var mursten og tag, og ikke dyr eller mennesker det gik ud over. Håber der hurtigt bliver ryddet op, og I får en ny fin stald. pøj pøj med det hele.

LITTLE YELLOW RANCH

Quarter and Paint

Mette Bülow Friis

0
0
Svar på denne tråd

øv altså....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 18:46

Hej

Er rigtig ked af at høre om jeres ulykke, men rigtig glad for det "kun" er materiale skader...

Jeg ønsker jer alt det bedste fremover...

Knus

Gitte

Gitte

En gang koldblod, altid koldblod.......

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 19:50

Nej hvor var det godt det "kun" var stalden og at der ingen dyr eller mennesker var der inde. Men hvor må det dog være forfærdeligt alligevel!!!!!!

Pyha, ja man skal bare være på vagt med sådan nogle halmfyr mm. Vores er heldigvis lige blevet flyttet over i en helt anden bygning, det har ellers også haft et par ture med overophedning mm.

Knus fra Randi

.
0
0
Svar på denne tråd

Også herfra
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 19:54

Får i lige en hilsen med, kunne forestille mig hvor skræmmende det er og komme hjem og gårdspladsen er fuld af brandbiler, det er da ens værste mararidt, håber aldrig man selv kommer til at opleve dette...7-9-13......

Men god vind fremover og håber at hestene trives og selvfølgelig også dig og familien.

Hilsen

Fra

Bitten

Der nu ejer en quarter!!!

Basse savnet og elsket R.I.P

0
0
Svar på denne tråd

I dag styrtede der
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 19:55

så en lille gavl/kvist ned (den kan ses som en trekant på billedet ovenfor). Så godt der var spærret af.

Ja man render rundt om sig selv. Mere end jeg sådan lige havde regnet med.

Det bliver rart at få styr på forsikring og hvad der skal ske så man kan komme i gang med oprydning og opbygning. Der stinker af våd sod over det hele.

Men vi har lige fået en badvogn stillet op så nu vil jeg i bad.

Vi har jo selvf. hverken varme, varmt vand, kraft eller strøm i hele huset. Vi har dog strøm i noget af huset og koldt vand og det er da altid noget.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

hvor...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 20:16

uhyggeligt, det må være alles store skræk. godt det kun var materiel skade, som om det ikke er nok, der skete..

we do it
the Hippie way !

do the hippie hippie shake

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 21:52

Det er bare det man går og frygter allermest!

Hader når man hører historier om staldbrande, men hvor var det heldigt for jer at det kun var materielle skader - selvom det selvfølgelig osse er træls, er det til at bære når ingen dyr eller mennesker kommer noget til.

Og fantastisk med al den hjælp fra naboerne - ja som du selv er inde på, har i været heldige med jeres uheld, når det nu skulle ske.

Håber ikke der bliver nogen problemer med forsikringen, så i snart kan begynde at tænke på en ny stald til hypperne.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

For dælen da....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 08:22

sikke en oplevelse.

Godt at I er sindige westjyder og ta'r den med ophøjet ro.

Træls at I bor så langt væk - ellers var jeg kommet forbi med et par store "belgiere"...

Dem må I have til gode.

Knus til dig og hypperne - og gemalen

med venlig hilsen

Pernille

Jeg benytter også

Westernportalen
0
0
Svar på denne tråd

grim oplevelse
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 20:43

Det har været en grim oplevelse for jer men det lyder til at i tager det rigtig flot ..jeg ved ikke hvordan jeg ville ha reageret op det som du har oplevet ....

Håber i får det bygningerne er værd så i kan bygge op igen ..

Kram og knus her fra H-farm

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

åhneåhnej
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 14:55

chock altså!!!

Det er jo det vi alle går og frygter.

At se billederne får det altså bare til at løbe koldt ned ad ryggen.

Godt der ikke skete noget med jer og med hestene.

Gode tanker herfra og pøj pøj med forsikringerne.

Mange hilsner

Gitte

Smuk og dejlig Quarterhoppe sælges

www.wisemice.dk/salg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 19:25

Pyha, sikken et Chok! Sender endnu en stor trøstekrammer afsted herfra og en lille hilsen til Vorherre som nok holdt hånden over jer

knus Miriam

www.Frieserstald-Birkely.dk

De virkelig vigtige ting i livet er usynlige for øjet..

0
0
Svar på denne tråd

puha den var
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 20:53

grim.. godt der ikke skete noget alvorligt..

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

Og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud!"

0
0
Svar på denne tråd

Bedste tanker herfra.
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 21:48

Kære Tina.

Selvom jeg ikke kender dig.. kan jeg virkelig mærke det i hjertet hvor grusom en oplevelse dette må være for jer.

Hvor det gør mig ondt, at høre at i skulle have "fornøjelsen" af dette. Jeg fik virkelig tårer i øjnene af din historie. Det er så dejligt at høre at både katte og heste har det godt som du selv siger er det DET ALLER vigtigste, men efter det første chock kommer nok tankerne om hvor grimt det kunne være gået og alle de "praktiske" ting som at i står uden de normale ting som strøm, varmt vand mv. de ting som vi alle tager for givet. Jeg har selv stået som nabo til en svinefarmer hvor vi måtte redde alle de grise ud vi kunne. Jeg er så taknemmelig på jeres vegne og alle os dyrevenner vegne, at i har nogle årvågne og fantastiske naboer som har varetaget dyrenes sikkerhed samt at dette er sket på et "heldigt" tidspunkt, hvor hestene går ude.

Håber du får huset din ifolede hoppe til hun er nedkommet.

Jeg synes du er fantastisk sej og stærk, at du har kunnet overkomme, at dele dine oplevelser med os andre samt dine advarsler om at tjekke vores allesammens stald sikkerhed en ekstra gang!!!

Som sagt synes jeg du er fantastisk stærk og jeg har dyb respekt for dine tanker udtaleser og handlinger i denne situation. Og ja man bliver næsten nødt til, at have en speciel humor i sådan en situation og den efterfølgende tid

Jeg håber, at i kommer på fode i jeres bolig og stald situation indenfor kort tid. Og som du siger det vigtigste er at hverken jeres dyr men også jer selv ikke er kommet noget til.

Boede du tættere på havde vi bokse og folde ti din rådighed, da det er noget jeg håber andre også ville gøre for os og vores heste hvis vi stod i samme situation!!! Vores er nu kommet på græs selvom de aldrig har gået på døgnfold, da de er lidt "forkælede" og de nyder det faktisk. vejret er jo også til at de kan overnatte ude, selvom de ikke har læ de kan gå i.

Beklager min lange mail, men vi føler så meget med jer, at jeg måtte sende dig og dine de allerbedste tanker.

Pas godt på hinanden.

Mange hilsner Kim og Stinne

GHpaints
0
0
Svar på denne tråd

Tak Stinne
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 08:09

og alle andre

Ja jubelen er virkelig begrænset. I al nødflytningen af hestene fik jeg stillet noget af det nye foder så hestene lige nøjagtigt kunne nå hjørnet af to sække fra løsdriften.

Jeg tror de har teleskophalse.

Vupti vupti havde de tømt en sæk tilskud (20 kg) og en sæk havre (25 kg).

Og Stormy som er 10 mdr drægtig og tung er den værste madpony af dem så hun blev selvfølgelig syg og er nu akut forfangen. Det går bare helt vildt godt for tiden......

Men hun tager sin medicin som en gutterpige og har løsdriften + jordfolden for sig selv mens de andre er på græs om dagen og så kommer de ind til hende om natten.

Mon ikke vi redder det fra at være andet end en akut omgang.

Men alle de andre heste har det fint, de kender begrænsningens kunst.

Men bortset fra det, Fru Kammerherreinde, så går det godt så går det godt...

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

hvor trist...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 14:40

Hvor trist for jer Tina heldet må da vende snarest, godt du har din optimisme i behold, man kan ane den mellem linierne

positive tanker til jer!!!

Lotte

www.klmreininghorses.dk

Grundet et afbud, er der nu en ledig plads på Dell Hendriks clinic´en d.18.+19. Juli, kontakt Lotte 23343037 for info....

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 13:08

For f###den da, Tina...Nu kan det da ikke blive værre.....

Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider