Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Nu skete det!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 13:03

Endelig!

Gennem en længere periode har Røde og jeg haft vores små "kampe", vi kunne ikke finde hinanden, og hun/vi havde svært ved at slappe af.

Men nu, er den der:

Igår stod hun på fold med flokken til omkring 20 tiden, derefter besluttede jeg mig for at tulle lidt med hende, og hygge mig. Havde ingen forventninger, andet end at vi skulle slappe af (dem der kender Røde vil vide at hun er en dame med lidt tænding), jeg sadlede op og trak i hallen, de første 15 minutter gik som altid, og vi skulle lige krutte af, men pludselig gik et lys op for hende, vi forstod hinanden, og signalerne sad som de skulle, hun satte tempoet helt ned i en feed jog (for første gang nogensinde) og søgte selv ned på tøjlen, jeg gav hende god plads og lod hende finde det punkt som passede hende. Hun fik stor ros og for ikke at ødelægge den fede oplevelse, holdt vi os bare i trav/jog. Alle øvelser jeg bad hende om at udføre lykkeds med pil op og det hele.

Vi sluttede af og hun fik masser af ros.

Idag skulle jeg så ride tidligt (inden fold) og forventede igen ikke at hun skulle opfører sig på nogen speciel måde, men efter bare 5 minutter, søgte hun ned og slappede af, hun løftede ryggen og samlede sig på mit signal.

Er simpelthen så lykkelig, for som sagt har der være dumme dage for os begge.

Har måtte indse at som det ser ud nu, så skal jeg slet ikk træne reining da hun simpelthen bliver for hidsig af det.

Så vi træner signaler for vægt og jeg selv træner åndedrag og afslapning.

Men wauw, hun er så skøn!

Nu har jeg endelig fundet den hest, som nyder at blive brugt, og nyder mit selvskab. Så dejligt!

Glade vrinsk, Anne og Søde Røde

Snowys Sweet Red Too..! My beauty.

0
0
Svar på denne tråd

jamen det er
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 14:00

jo bare herligt når tingene lykkedes og man får et godt samarbejde for begge parter- tillykke med det her fra.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

2-3 bokse udlejes i 6040 Egtved.

0
0
Svar på denne tråd

hej søde røde og anne
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 14:03

Se i kan jo godt gøre det. men det ta jo også tid at finde sin hest.men nå det så er der så køre det . men det sagde jeg jo også igår hehe ..

skips Bu

felicia

0
0
Svar på denne tråd

Super skønt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 17:32

Super super super SKØNT, det er så dejligt når det lykkes

LITTLE YELLOW RANCH

Quarter and Paint

Mette Bülow Friis

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 19:13

Stute: Tusinde tak, mine arme er os helt ømme af at være over hovedet af glæde :D

Ronnie: Og du havde jo ret, det har hjulpet mig meget at omgåes andre ryttere.

Er super happy. - Glæder mig til at du snart skal se os igang.

Mette : Jarh, er os SÅ stolt af min dejlige pige, hun fik os en ekstra godbid og lidt nussen i panden :P

0
0
Svar på denne tråd

Hvor skønt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 19:48

Nogen dage er de møgkramper og andre dage er man næsten forelsket og vil ikke bytte sin fantastiske hest for alt godt i verden.

Det er jo grunden til at vi gider knokleriet, skuffelserne og alt det trælse alle de andre dage.

Er det ikke bare en skøn fornemmelse :-)

Håber i får mange flere af de gode dage.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Flere gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

Nu også stor lækker MA-springhest.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 00:29

Tak Tina, jeg håber virkelig det samme :D

Men hvis jeg fortsætter som nu, så skal det nok gå det hele. hehe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 10:23

hun har jo bare indfri dine "forventninger" med at hun nok ville tænde af osv.

og hvilken "forventninger" havde du da det gik godt "ingen" eller "om at slappe af" så

super god fornøjelse med din hest

Hilsen Hanne

- som arbejder i psykeratrien - hvor man glæder sig - over de små ting

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 18:05

Hanne: Du har helt ret, mine høje forventninger (nok mest til mig selv som rytter) lagde jeg fra mig og prøvede bare at nyde min dejlige hest. Det gav resultater.

Nok os derfor det gør så godt, for hesten kan jo sit kram, jeg skulle bare lære at slappe af.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt :-)
Forfatter: 
Dato:  20-04-2009 15:02

Hvor fedt... Det er sku så vildt når tingene lykkedes, det er rart at have den følelse, at det hele bare klapper som det skal.

Dejligt for dig :-) og keep up the good work

Maja

Picó 28. Maj 2006 R.I.P

Basse 5. Dec. 2007 R.I.P

I vil altid være i mine tanker.

Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Wildhorn alabama reiner sælges - semiquarter bom.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 15:15

Som en lille update kan jeg tilføje at : Det fortsætter! - Hun søger nu ned med det samme og finder i al ro den stilling der er rar for hende.

Hun acceptere mine hjælpere meget bedre og jeg kan nu trække vejret når jeg rider. (hvilket før var et stort problem for mig, sådan en time kan være hård, når man holder vejret) ;)

Er så stolt af min Røde, og i morgen skal vi i byen og ride. Er super spændt, og glæder mig som et lille barn, men hun er jo genial at have i byen, så det bliver intet problem.

Det er skøn at have en hest der fra fødsel er så godt "skolet". :)

Røde og jeg skal nok blive gamle og glade sammen!

0
0
Svar på denne tråd

TRÅDSTARTER!!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 22:34

Ihh hvor skønt at se sweety igen:D jeg har arbejdet for hendes tidligere ejer og var selv den første der sad på hende.. stoppede dog med at arbejde for ham da vi blev uenige om nogle ting.. lækkert at høre at hun har det godt er at ridningen er ved at komme i orden;) får vi hende at se til stævne i løbet af sommeren?? for så kommer jeg og kigger på en af "mine" små beauty'er;)

Hmm hun har aldrig været tændt da jeg passede hende, hvor længe har du haft hende??

Merete Mikaelsen, Nu med hest der tror den er en Quarter..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 00:22

Yellowbailey:

Tror hun har haft nogle oplevelser, men man kan tydeligt mærke hendes fuldblods side når man rider, og kræver noed af hende. Hun er en engel i hverdagen, og den mest nuttede lille dame jeg nogensinde har kendt, men hvis hun blir usikker (fx i hendes højre galop hvor hun mangler balance) så blir hun hidsig og forvirret. Det er den forvirring jeg arbejder med, for at give hende rum til at udvikle sig, uden at presse hende.

Skal ikke showe i år, da hendes papiere endnu ikke er i mit navn (lang historie) , men regner med at starte ud i Give næste år med en halter og pleasure Walk and trout. - Men hvis hun bliver ved med at udvikle sig i denne fart, så starter vi nok en del shows næste år.

Kender ikke meget til hendes fortid, da jeg ikke har udspurgt sælger, (hvilket stadig ikke føles nødvendig, da jeg har fået det jeg så - og købte)

men oplever efterhånden flere og flere der kender hende, og sjovt nok også har alle redet hende.

Dette kunne evt forklare hendes lidt usikre sind når man rider hende, da hun er meget knyttet (nu til mig) og bliver nemt forvirret over at der gives forskellige signaler. - Plus, dyrlægen har lige ordnet hendes tandspidser, det har hjulpet VILDT meget. :D

Har haft hende siden oktober (mener jeg, det føles jo som jeg har haft hende altid :D ) , så vi er stadig ved at lære hinanden at kende.

Jeg har endelig selv fundet en træner som kan hjælpe mig, da jeg ikke selv er proff på nogen måde, og helt klart har fået for lidt undervisning. - så det håber vi vil hjælpe, på de fejl jeg laver.

Men hun har det som blommen i et æg, bliver passet, nusset og pusset efter alle kunstens regler.

- Men du er velkommen til at komme på besøg, men show bliver først ca næste år, hvis vi begge er klar.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 00:33

Vil lige tilføje:

Det er Snowys Sweet Red Too (bedre kendt som Søde Røde) jeg ejer.

Hun kan forveksles med hende søstre der ligner hende meget, men ta ikk fejl. :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 21:39

Blir SÅ meget nødt til at tilføje et billed fra vores første tur i byen :D - Røde var en engel, og alle de problemer vi engang havde, er glemt helt og aldeles fra idag af :D

0
0
Svar på denne tråd

hej anne
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 22:44

JA godt ser det ud, dejligt at høre a hun var sød i byen også .

0
0
Svar på denne tråd

super godt
Forfatter: 
Dato:  04-05-2009 09:22

Hej.

Det er bare super godt at læse og se billederne.

For et par år siden gik hun hos mig for jeg manglede et par heste til at græsse min fold ned så hende og hendes søster kom herud.

Dengang kaldte jeg dem for Mary-Kate (din røde) og for Ashley ligesom "the olsen twins" for de lignede simpelthen hinanden så meget og gik hele tiden sammen og travede den ene, ja så gjorde den anden det osse :-D

Jeg tror faktisk jeg har nogle billeder af hende fra dengang, jeg tror hun var 2 år, jeg kan da se om jeg kan finde dem, hvis du er interesseret i det??

Det er godt at høre, at hun har fået et godt hjem med masser af kærlighed, som jeg husker hende, er hun en hest, der forsøger at behage sin "ejer" men samtidigt osse har brug for at "ejeren" tager førerskabet i den lille tomandsflok. Jeg trak hende jo kun frem og tilbage til fold/stald, men en hest der var opmærksom på personen, der gik ved siden af.

God fornøjelse fremover

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-05-2009 21:36

Hej Helle.

Jeg ville simpelthen være overlykkelig for nogle billeder af hende fra "dengang" hun var yngre :D

Hun er også idag, en lille dame der gør sit bedste for at behage mig, og viser sin fulde charme, styrke og godhed, når jeg tager lederskabet, og arbejder med hende.

Holder utroligt meget af hende, og gør mit bedste for at den tossede prinsesse har det som blommen i et æg :D

Hilsen Anne og Søde Røde/Mary-Kate ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider