Yellowbailey:
Tror hun har haft nogle oplevelser, men man kan tydeligt mærke hendes fuldblods side når man rider, og kræver noed af hende. Hun er en engel i hverdagen, og den mest nuttede lille dame jeg nogensinde har kendt, men hvis hun blir usikker (fx i hendes højre galop hvor hun mangler balance) så blir hun hidsig og forvirret. Det er den forvirring jeg arbejder med, for at give hende rum til at udvikle sig, uden at presse hende.
Skal ikke showe i år, da hendes papiere endnu ikke er i mit navn (lang historie) , men regner med at starte ud i Give næste år med en halter og pleasure Walk and trout. - Men hvis hun bliver ved med at udvikle sig i denne fart, så starter vi nok en del shows næste år.
Kender ikke meget til hendes fortid, da jeg ikke har udspurgt sælger, (hvilket stadig ikke føles nødvendig, da jeg har fået det jeg så - og købte)
men oplever efterhånden flere og flere der kender hende, og sjovt nok også har alle redet hende.
Dette kunne evt forklare hendes lidt usikre sind når man rider hende, da hun er meget knyttet (nu til mig) og bliver nemt forvirret over at der gives forskellige signaler. - Plus, dyrlægen har lige ordnet hendes tandspidser, det har hjulpet VILDT meget. 
Har haft hende siden oktober (mener jeg, det føles jo som jeg har haft hende altid
) , så vi er stadig ved at lære hinanden at kende.
Jeg har endelig selv fundet en træner som kan hjælpe mig, da jeg ikke selv er proff på nogen måde, og helt klart har fået for lidt undervisning. - så det håber vi vil hjælpe, på de fejl jeg laver.
Men hun har det som blommen i et æg, bliver passet, nusset og pusset efter alle kunstens regler.
- Men du er velkommen til at komme på besøg, men show bliver først ca næste år, hvis vi begge er klar.