|
|
| mand og hest imellem |
| Forfatter:  |
Pinto Prinsessen |
| Dato:  |
14-04-2008 13:14 |
|
Hey Jeg har min hest stående i byen, da jeg bor i et parcelhus, så det begrænser det jo rimelig meget. Jeg har job, to små børn, hus og mand. Jeg synes nogen gange det kan være svært at få alt til at hænge sammen?? Min søde mand forstå heller ikke altid det her med at jeg er Heste menneske?? Han er en go mand ikke noget der, men forståelsen for, at det fylder enormt meget hos mig kan godt være sværd at finde Jeg vil på ingen måder droppe min hest og det vil min mand da heller ikke have for han kan jo godt se hvor glad jeg er for det.. Jeg tænker bare er der andre der har det på samme måde?? Hvad gør i andre mødre der har jeres hest ude?? Der er ingen tvivl om at mine drenge nyder at have fred nogle gange Men et par råd fra jer andre heste mødre ....
Gitte Med pinto vallaken Holger.. Dejlig Irish Cob Hoppe Tilsalg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!!!!!!!!!!!!:O) |
|
|
Hej Gitte Kender godt den der følese at manden måske synes det er for meget (tror nogle gange at det bare er inde i mit hoved, da jeg ved jeg bruger meget tid hos krikkerne), men min mand er også sådan at han kan se hvor meget det betyder for mig,så det er ikke tit han nævner noget og nu hvor jeg skifter til western bliver det nok endnu bedre for mig, for det viser han også interesse for... Så på en eller anden måde, se om i ikke kan lave nogle dage hvor du ikke behøver og skal ud til krikken, andre kan måske tager over, så i har en enkel eller to dage sammen uden krikken... Bare mit råd  Håber du får det til at hænge sammen.
Hilsen Fra Bitten Basse savnet og elsket R.I.P Carracci er nu til salg, jeg stopper som dressur rytter!:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vjihsoå<fu |
hmmmm |
14-04-2008 16:22 |
|
Jeg har også hesten opstaldet ude og mand, barn, hus, job og hunde... Jeg synes nu, at det hænger rimelig godt sammen hjemme hos os. Nogle dage rider jeg inden manden får fri fra arbejde; jeg tager Matilde med, som heldigvis stadig er så lille, at hun kan sove eller sidde og lege i barnevognen. Ofte venter jeg dog til om aftenen, når jeg kan komme afsted uden barn. Jeg bruger ca 2 timer i stalden, og manden synes skam, at det er helt fint at flade ud imens; især hvis jeg venter til Matilde er kommet i seng, så han kan få helt ro  Dog har jeg også ihvertfald en dag om ugen, hvor jeg bliver hjemme; dem hesten står hos, skal nok sige til, hvis der er noget galt, så hun overlever fint uden mig indimellem...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opskrift |
|
|
Nu er jeg godt nok ikke mor, men far. Min kone har altid haft hest, godt nok har vi dem hjemme, men nøj hvor har de hængt mig ud af halsen engang imellem, MEN det gør de ikke mere fruen slæbte mig med ud og kigge engang hun skulle lege med køer, jeg må være ærlig og sige at det var meget imod min vilje at JEG skulle bruge en hel lørdag på at stå der og glo på at hun skulle ride!!!! Men jeg var bare solgt lige på stedet så idag er det mig der fare rundt med hest og der er også kommet flere heste i stalden siden, for man skal vel have sin egen hest at ride på. Så tag ham under armen og kom ned på Alhambra og se om det ikke var noget for ham, vi rider hver Tirsdag aften. Der er varm mad fra kl. 18 og vi rider kl. 19 Hilsen Morten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender godt problemet... |
Jillmlp |
14-04-2008 22:47 |
|
Jeg har også mand,børn ( dog halv voksen) 2 papagojer, en hund, en kat og en lidt krævene arbejde. Da jeg købte min hest, købte min mand samtidig en fiskebåd... så det hjælp lidt, men hans båd skal ikke passes og plejes hver dag,og den skal ikke have hetalte foder osv. plus hans båd er mere en sommer aktivitet, hvor min hest er hele året rundt hver dag; selv om han er opstaldet ude har jeg dårlige samvittighed hvis jeg ikke kommer ude til ham dagligt. Vi har haft mange diskussioner og jeg vil sige, at min hest har haft en stor påvirkning på vores ægteskab ( snart 25 år) men han vide hvormeget min hest betyder til mig og det er faktiske ude ved min hest at jeg har mit fri rum, det er med ham at jeg slappe af og få ny energi til at klare resten af mit liv. Lige som min mand har, når han er ude og fiske. Vi respektere hinandens Hobbier(dog min er mere dyrt end hans) og han har kørte mig ofte til show og har hjulpet mig hvis jeg har været væk at kigge efter ham. Jeg også kan lide at fiske en gang imellem. Men du har fuldstendigt ret i at det er svært at få det hele til at hang sammen Gitte. Foresten jeg havde kigget på Holger flere gang over nettet, og skrevet til S.M. om ham, men min egen hest er ikke solgt endnu, Holger ser bare sød ude... hvordan går det med ham? mvh, Jill
Life is what you make it! " I go nutts over cowboys butts!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.............. |
|
|
i "gamle" dage hvor jeg havde hesten stående på Amager, og boede i lejlighed, havde min mand også ind imellem lidt svært ved at se det "fede" i at jeg havde hest! Men sådan var det nu engang - for jeg havde altid været hestemenneske! I dag, hvor vi har vores eget sted, er det meget anderledes. Han har nemlig selv hest nu - og har redet godt fire år. Så her er absolut ingen problemer - han er også mand for at spænde traileren for og køre diverse steder hen med sin hest (og mig og min hest)  Pinto Prinsessen: ting tager tid - Tag din mand med ud til Steen og sæt ham på Hatte, og lad ham få noget undervisning. Det kunne være han faldt for ridningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Pinto Prinsessen |
15-04-2008 11:16 |
|
Jeg er ikke hos min heste basse hver dag, min hest er i gode hænder og jeg vil osse gerne være lidt sammen med manden. Min mand er faktisk blevet ret vild efter at få en båd, så han kan tane på nogle hygge fisketure, det kan jo være at det osse hjælper her  Morten Tak for invi, jeg skal prøve at dreje armen om på ham  det kunne være dejligt hvis han osse kunne falde lidt for det.. Men jeg tvivler, jeg vil lade tvivlen komme mig til gode Så jeg finder lige en tirsdag så kommer vi og kigger lidt på jer.. Jill Det går rigtig godt med Holger, han er en dejlig fyr Jeg er meget glad for ham. Han har jo været brugt af forskellige på rideskolen inden jeg købte ham, så lige nu er han igang med at prøve mig af så vi tar nogle sjove ture.. Vi skal til stævne på ohwr her den 26. april, det bliver altså lidt spændene Men han er helt sikkert den hest jeg har ønsket mig..
Gitte Med pinto vallaken Holger.. Dejlig Irish Cob Hoppe Tilsalg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min mand er |
|
|
godt nok ikke lige til at lokke til noget af det "hestepjat". Vi bor nu på 7. år på vores gård og har hestene hjemme, men det er kun lykkedes mig et par gange at få ham op på min gamle Oldenborg hoppe, da jeg stadig havde hende. Det bliver dog aldrig ham, det der med at ride! Han hjælper selvfølgelig til, når der skal laves nogle af de større ting i stalden - køre halm ind, alm. vedligeholdelse samt reparerer diverse ting så som hegn og den slags, når hestene ødelægger noget  Men i det store hele er det min hobby og jeg da også holdt op med at forsøge at overbevise ham om at heste er guddommelige dyr, som alle burde elske  Har dog slæbt ham med til stævner et par gange og der synes han helt klart at ko-klasserne var de fedeste. Nok fordi der var mest action og cowboy-stemning over disse klasser. Der er ikke fart nok på, når jeg rider pleasure  Til gengæld har han sin fodbold, som han render til 3-4 gange om ugen (bl.a lige nu), hvilket jo interessere mig lige så meget som hækling  Mvh. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| imellem |
Gidget ♥Mr Crazy Horse Geronimo |
15-04-2008 22:41 |
|
Nu har jeg en kæreste som er hamrende hesteræd, men det fortalte han mig først da vi var kommet ud til stalden første gang. Men han og Bassemanden klikkede bare, og det endte da os med til sidst at han selv turde og gå ind til dyret i boksen, tage ham ud, tage dæknet af, begynde at strigle ham og endda rense hove. Vi kom endda såvidt at han faktisk også var ude og gå tur med ham en dag, hvor jeg lige skulle muge. Men ud og ride det ville han BARE IK! Aldrig nogensinde skulle han op og sidde på sådan et bæst igen! MEN! Man har som bekendt et standpunkt til man tager et nyt...og så sent som her igår ville han pludselig se nogle reining og cutting videoer, og spurgte meget ind til hvad det egentlig gik ud på, hvorefter han gjorde op med sig selv at lege med køer kunne måske godt være rigtig sjovt... Så engang ude i fremtiden bliver der købt hest til ham så længe det ikke er en af de store krabater, altså de der monsterstore dressurheste. Dem kan han absolut IKKE lide... Så jeg synes det er meget godt gået...han er gået fra slet ikke at ville i nærheden af en hest overhovedet til faktisk og ville have sin egen bare ved at tilbringe lidt tid med mit lille vildbæst...mænd er mærkelige, men det siger de jo også om os hehe Så jeg giver også Morten ret...lok ham med ud og se noget nyt og inspirerende. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan være svært |
|
|
ja herhjemme kan det også være svært at finde tiden til det hele..Men undvære hesten ville jeg aldrig kunne. Sommetider tager mand og barn med derud og elelrs bliver det som regel aften, efter puttetid. Så kan jeg tage ud og slappe på min måde og manden kan flade ud herhjemme foran fjerneren eller pcén. Men jo det er svært. derfor har jeg valgt nu at søge en part, men kan dælme ikke finde nogen?? træls og trist. Troede ikke det var helt umuligt.. Jill: godt at se du er her endnu..har prøvet sende dig en sms, men den bliver vist ikke leveret til dig? det skriver den ihvertfald her. håber du og den store smukke har det godt.. gitte
Er konverteret til western Nu har vi prøvet en runde galop!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|