|
|
| det er da vildt grimt |
|
|
er det bare mig eller ser det bare forfærdeligt ud.. www.youtube.com/watch
hvor er det dog underholdende det var sgu værd at vente på.. total top grinagtigt
Noelle savnes som bare fanden... RIP western sadel, Herreford Brand sælges Kieffer dressur sadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke... |
|
|
Ja ikke just det kønneste man har set 
Dejlig vallak med STOR udstråling sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
...og s¨står der i overskriften at det er 2 års??? Hva fanden tænker folk på når de rider på en PLAG!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| hold da op... |
|
|
hvor ser det mærkeligt ud. mændene på hestene ser ud som om de har skidt i bukserne. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke... |
|
|
Hvad det er for en sportsgren, men jeg ved at Racen normalt går sådanne. Jeg ved ikke om de må/kan rides som 2 års, kun at de er avlet til at gå sådanne. Deraf navnet "Tennessee Walking Horse"..
Med venlig hilsen Bolette ღ En gang Zobel - altid Zobel ღ ~~ Hastværk er lastværk ~~ www.stald-westphal.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tennesee walking |
| Forfatter:  |
Mattie |
| Dato:  |
11-10-2007 21:33 |
|
Det er Tennesee Walking horses, de har vitterligt en gangart der er sådan. Læs i racebeskrivelsen her på HN: www.heste-nettet.dk/heste/73/ At de så lige rider på 2-års synes jeg nu heller ikke så godt om. /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Walker.. |
|
|
Det er godtnok ikke ligefrem smukt...
Mai & Mustang Sally Medlem af NWR ~Natural Western Riders~ Med et overforbrug af smileyer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man ville |
|
|
da godt nok glo hvis der kom sådan en vraltende igennem skoven.. der er flere videoér af tennesee hesten, bla en palomino, den ser ikke så aparte ud
hvor er det dog underholdende det var sgu værd at vente på.. total top grinagtigt
Noelle savnes som bare fanden... RIP western sadel, Herreford Brand sælges Kieffer dressur sadel sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimt grimt |
|
|
For f... det ser da enormt anstrengende ud, og MEGET grimt. Og det kan da godt være vi starter med vores heste når de er to år, men da slet ikke på det niveau som de tilsyneladende er på. Puhhaaa!!! Føj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ligner... |
Knabber |
12-10-2007 07:34 |
|
det ligner en giraf...  Hilsen Charlotte
* ~* SUWR *~ * saddleupwesternriders.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islændere |
Mattie |
12-10-2007 07:41 |
|
Jeg kan nu ikke se det er værre end så mange andre gangarter. Det er en gangart den har, ligesom en islænder har 5, men dem er vi jo bare mere vant til at se på i DK. Jeg havde det nok på samme måde da jeg første gang så et klip fra en pleasureklasse i USA, hvor hesten slæbte sig afsted og med hovedet og halen nede i sandet. Det er der jo heldigvis gjort noget ved nu i regelsættet. Jeg har en veninde der prøvede en tur på en Tennesee Walker på en tur i USA, hun sagde det var en fantastisk tur. Tænk på hvor behageligt det kan være, på Youtube er der et klip med en dame der rider "normalt" på den og fremviser gangarten normaltsiddende i sadlen. Jeg ville da hellere have en tur på en Tennesee Walker i skoven end en lillebitte ismule selvom den også har den behagelige gangart, der er lidt mere "hestestørrelse" over den anden  /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det ser |
|
|
godtnok ikke pænt ud i den første video. Det ligner lejemordere (som har skidt i bukserne) på babyheste  Synes hestene ser meget mere ufærdige ud end to års quarter, og gik min sådan, ville jeg nok begynde at overveje om den ikke bare skulle slåes ned med det samme  Bryder mig ikke om den der "bagudvendte" haseaktion og den stive måde de bevæger hoved og hals på - det ligner ikke heste, der holder særligt længe  mvh Maria
Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Racebeskrivelsen |
Mattie |
12-10-2007 10:20 |
|
Læs nu lige racebeskrivelsen. Hvis man ikke kendte til en islænder, der løber med hovedet helt oppe og udviser "vilje" ville man da også slå den ned med det samme. Men sådan er racen. /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Tessa885 |
12-10-2007 10:24 |
|
Jeg bryder mig nu heller ikke særlig meget om det. Hestene ser slet ikke ud til at være klar. Og JA hvad sker der lige for de mænd der sidder i sadlen , det er langt tid siden at jeg har set sådan noget grimt noget. For mig ligner det et par høns/haner der kommer gående. De stakkels små babyer. Hilsen tess og Rie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
Miss irish cob |
12-10-2007 10:25 |
|
Ikke det er for smart at de kun er to år... Menn generalt synes jeg det ser meget sjovt ud, ikke direkte grimt.. Mændene er måske ikke for smarte, men det er jo ikke hestens skyld.. Jeg ville da gerne have en tur  Mvh Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo jo... |
|
|
altså når man ikk er vant til det ser det jo mega underligt ud- men det er vel ikk anderledes end med ismulerne i sidste ende.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tennessee Walking Horse |
Sugar Belle Charisma |
12-10-2007 15:32 |
|
Ja, det ser lidt mærkeligt ud!  Jeg gad i hvertfald ikke at have en hest, hvis den gik sådan dér! 
American Quarter Horses » Sugar Belle Charisma » Two Eyed Tucker Doc » April Charisma Medlem af AQHA DKQHA DWF NWR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
mknudsen |
12-10-2007 17:25 |
|
Men der er vidst også noget med at hovene beskæres på en bestemt måde, samt der sættes noget på deres forhove. I hvert fald ved showhestene. så helt fair er det nu ikke i mine øjne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jeg syntes det ser fedt ud, og mon ikke de netop sidder sådan for at skåne ryggen på dem?
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke naturligt |
|
|
Hvis I søger lidt på TWH, så vi i finde ud af, at de TWH showhorses slet ikke har det særligt godt. Der bliver sat vægte på og tit også kæder, der får hestene til at benytte de unaturligt høje benløft. Der blev/bliver også brugt ætsning, hvilket godt nok er forbudt, men flere dyreværnsforeninger har film som dokumentation for at det stadig bruges. Jeg får kvalme, når jeg ser de ting mennesker udsætter dyr for, bare pga. et "modefænomen". Jeg kan ikke forstå, hvorfor alting skal overdrives uden hensyntagen til dyret, det går ud over. Tænk bare på pegingesere, der taber øjnene - boksere, der næsten ikke kan trække vejret. I dette tilfælde heste, der ved hjælp af smerte tvinges til at gå i underlige gangarter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TWH Shows... |
99E |
12-10-2007 22:00 |
|
Der er rigtig, rigtig mange grimme ting i TWH-verdenen - altså til det, de kalder "Big Lick" shows. Men der er også en bevægelse i gang hvor man holder stævner for TWH uden specialbeslag - så har de en blød, langt mindre ekstrem gang. Jeg kender også en, der avler + rider distance på sine - de har "normale hove" og bliver ikke mishandlet... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gangarten er en ting |
|
|
ja det ser besynderligt ud, men hvis det var en naturlig gang ja så var det jo bare sådan, men mishandling er IKKE ok ligemeget hvad. Det jeg undrede mig mest over var at det er to års der går så "kontrolleret" og med stangbid på??? fyyy 
Er konverteret til western Sidder nu rent faktisk til tider på dyret!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halen.. |
|
|
Jeg studsede også over den måde halen var på ... den har en unaturlig oprejsning??  Og som jeg ser .. er det en halerem der spændt godt op.. jeg kan virkelig ikke se noget naturligt i den form for ridning.. det virker på mig som total overbelastning. At hesten i forvejen skal slæbe rundt på os ryttere er en ting - men det her er da helt ude propertioner??!!! Igen en menneskets fikse ideer 
Charlotte Franke ............som er bidt af western
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad man finder på nettet |
Mattie |
14-10-2007 08:10 |
|
Denne video er grim ja, og så er der andre der ikke er det. Der er vel altid brodne kar inden for hver race/sportsgren af heste og rodeo ik? /Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|