|
|
| western sadel - stock ? |
| Forfatter:  |
Kristina |
| Dato:  |
20-08-2001 20:00 |
|
Hej
Jeg ville egentligt bare lide vide, hvor mange forskellige western sadler - altså typer der findes.
Der er jo feks. en der hedder en stock-sadel - det er vel også en form for western sadel ?
bruges en "stock" til noget specielt - eller kan den bruges allround ?
håber på svar
Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: western sadel - stock ? |
AG PALADINI |
20-08-2001 20:26 |
|
af basisk former er der kun tre, derefter er der mange former som er lavet per ønske af et eller andet kendt cowboy så som, Bob Loomis, reining saddle, eller Craig Johnson reining saddle, så er der J. Lyons cutting saddel eller Joe Heines, cutting saddel, osv osv.
De tre basisk typer er
1) 3/4 dobbel rigging, det er favoriten af de fleste.
2) Fuld dobbelt rigging, favorit af dem der lazoer kvæg
3) er en meget populær type fordi den tillader at stigremmen og fendernkan svinge frit og derved giver større komfort til rytteren-
med venlig hilsen Ariel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: western sadel - stock ? |
Heidi |
12-09-2001 22:59 |
|
Hej Ariel.
Undskyld jeg bryder ind, men jeg er blevet tilbudt en Genuine Stock Saddle i brunt læder der der pæn og velholdt ud, og som efter sigende skulle være en del år gammel. Ved du om det er noget en nybynder indenfor westernridningen kan bruge til noget? (Jeg har ingen planer om at skulle ud og fange kvæg, men mere det "dressuragtige" (Hør bare hvor lidt jeg ved om alting, jeg føler mif komplet idiotisk. Efter 21 års hesteerfaring ved jeg intet om western....)
Jeg håber ikke det gør noget jeg bryder ind her på linien.... ellers undskyld.
Mange hilsner fra Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet