Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

den evindelige snak om sadel
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 10:50

Ja ja så er jeg her igen

men mit problem er vistnok reelt nok hehe

Jeg har jo nu fundet mig en mule at ride på og skulle jo gerne have en sadel til kræet.

Jeg har lånt en jeg skal have prøvet på ham MEN HVORDAN I HELV:: ved jeg om den ligger som den skal??? Og hvem ringer man til som liiige gider komme farende ud og se efter uden det koster så jorden ryster???

Og mærkerne..herre jemini hvor er der mange mærker og mange meninger om disse.

Hvad er skidt og hvad er kanel???

Kom med jeres bud og hjælp mig lidt...

hov ja..hvordan måler jeg om sædet er et 16 eller et 17"???

Mvh gitte

Er konverteret til western

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 10:59
Og velkommen i klubben af westernsaddelsøgende individer...
0
0
Svar på denne tråd

Du kontakter
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 11:26
en som forhandler sadler. Nu ved jeg ikke hvor du bor men der hvor min hest står på Tuse Creek Ranch forhandler Claus Ceklark westernudstyr og tager ud med div. sadler og prøver osv. osv. Hans hjemmesider er www.jeko.as - ellers kig på www.westernportalen.dk der står også forhandlere. God fornøjelse. Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

tak det vil jeg
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 16:31

prøve...

rentakt; ja jeg ved jeg ikke er den eneste der leder ude i det ganske land..jeg er dog så heldig jeg har to i kikkerten de skal bare prøves af på dyret og så må vi se...

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

HUSK at
Forfatter: 
Dato:  27-01-2007 16:42

navne sadler er ikke sadler der er lavet af forskellige sadel leder personer, men af

fabrikker, eller i mange tilfaelde er det firmaer som koeber i udlandet og saetter deres navn til.

Crates laves i Mexico, og i Brazilien, osv. mange gange er det svaert for ikke indviede at finde rundt i det, det er som at finde en god skomager, dem er der mange af men ikke saa mange sbo fabrikanter. OK?? love AG

PAL-BAR RANCH speciale er at saelge QH. Vi saelger sadler, nye&brugte til priser fra 4975dkk til 2500.-dkk Med 3 aars garanti paa bomen. Toejler, stoevler, grimme, fortoej, osv i kvalitet arbejde og leder.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa ag
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 11:52

du mener altså at fordi der står circle Y på dene r det ikke ensbetydende med dete r en god sadel???

Så er jeg da helt på skideren for at sige det mildt...

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

leidesdorff
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 12:04

når du står med en sadel, der er mærket fra circleY, kan du godt regne med kvaliteten er en, som de fra "værkstedet" kan stå inde for - ellers ville de jo ikke mærke den med deres navn.

Circle Y er generelt kendt som et mærke af god kvalitet, men derfor er det jo ikke sikkert, at det er en god sadel - TIL DIG...

Da jeg skulle købe min første sadel, prøvede jeg tre forskellige circleY sadler, der alle var gode kvalitetssadler, men alle lå forfærdeligt på min hest - ergo, circle Y er ikke en god sadel til mig.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

NEJ DA DE
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 14:22

HAR et godt renome og vaelger de gode fabrikker til at lave det efter deres specificationer, min kone har en Cirkel Y og vil ikke bytte den for nogen anden, den passer til hende og hun har haft den i 35 aar, saa saa daarlig er de ikke.

Hvad jeg hentyder med mit forhenvarende udsagn er at der er mange smaa sadlerier som laver specielt saddler til specielle STJERNE cowboys og disse koster ualmindeligt meget i forhold, fordi de er lavet med haanden og for exempel er blomsterne i Cirkel Y saedvanlig vis maskin trykt, hvor i de gode saddler er de haand arbejdet.

Saadan er der mange smaa detaljer som naar man har redet nogle aar saa laegger man marke til det og ved hvad er hoej kvalitet og hvad er maskin fremstillet.

love AG

PAL-BAR RANCH speciale er at saelge QH. Vi saelger sadler, nye&brugte til priser fra 4975dkk til 2500.-dkk Med 3 aars garanti paa bomen. Toejler, stoevler, grimme, fortoej, osv i kvalitet arbejde og leder.

0
0
Svar på denne tråd

men hvis man gerne
Forfatter: 
Dato:  28-01-2007 22:46

vil have fingre i en af disse her gode håndlavede sadler der virkelig er kram og ikke maskinfremstillet, ja så skal man vel ligge en lille formue på bordet???

jeg ville jo gerne have en uden alt for meget halløj på (pynt, sølv osv) men som er godt redet til og er blød for min sarte behind

Jeg har en forkærlighed for godt brugt læder og er ikke så meget til alt det nye..det er for stift og har ikke sjælen med..men hvor finder jeg sådan en sadel når jeg ikke ligefrem vælter mig i penge og ikke lige har råd til turen til the wild west..

mvh gitte

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

MARY SOVER SAA
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 11:43

Jeg har lige tid til at skrive at jeg har 2 sadler af den rigtige type for 2700.- kroner plus transport for BEGGE SADLER, (ELLER EN)

BILLEDER SENDES, TIL E-MAIL UPON REQUEST

LOVE AG

0
0
Svar på denne tråd

hejsa igen
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 14:03

ag ja send mig endelig et par billeder og meget gerne med beskrivelse af str på bom osv..

gittesanniejoergensen@jubii.dk

mvh gitte

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

sAA SNART JEG HAR
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 14:11
FAAET BILLEDERNE SENDER JEG DEM LOVE ag

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 14:34

tak skal du ha..

mvh gitte

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor vipper de op bagtil???
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 19:40

Hmm har i dag prøvet 3 forskellige sadler der alle 3 lå meget forskelligt men de havde dog en ting til fælles; de vippede op bagtil. Ikke når han bare stod men når han gik rundt. Jeg prøvede dem uden underlag og ikke med rýtter på. Jeg har jo ikke så meget forstand på det så nu spørger jeg jer..hvad går der galt???

Er det bom vidden elelr selve modellen elelr???

mvh gitte

Mangler nu en sadel

0
0
Svar på denne tråd

DET KUNNE VAERE
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 20:52

AT 1) DU STRAMMEDE SADLEN FOR MEGET FORTIL.

2) AT DET VAR SADLEN

3) AT GJORDEN SIDDER FOR LANGT FREMME

4) AT UNDERLAGS TAEPPET ER EN TYND EEN.

5) AT HESTENS HOVED ER FOR HOEJ, NAAR DEN GAAR.

KAN IKKE TAENKE PAA FLERE GRUNDE

LOVE AG

0
0
Svar på denne tråd

Leder også
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:01

Jeg leder også efter en sadel til min hest...

Ville vildt gerne finde en brugt gammel roping sadel... Ikke fordi jeg står og skal fange en ko... Vil bare gerne have en ;)

Men efterhånden er jeg skam villig til at overveje hvad som helst :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider