Hej - blander mig lige lidt. 
Jeg fik ellers at vide af min træner og beslagsmed Anders Michaelsen, at jeg skulle vente med sliders til min araber indtil han satte sig rigtigt i stoppet.
Han har slidet et par meter med slidingsko på og ½ meter uden for 1½ års tid siden, men jeg har haft lidt problemer med stoppet siden og træner det nu mest fra skridt og trav. Problemet er at han stopper mest op forparten eller alle fire ben.
Jeg er lidt forsigtig med det, da han har været halt på grund af at korsbenet sad skævt siden foråret og først er kommet ovenpå nu ved hjælp af kiropraktor og svømmetræning.
Bør jeg indstille stoptræningen indtil sommer, for får tør jeg altså ikke få sliders på, på grund af vintervejret. Jeg vil jo bare nødig gøre ondt værre, og hvis først han mærker, at det er ubehageligt, så er det vel sværere at få dem til også med sliders???
N.B. Kan man egentligt træne stop i en kombineret flisbund/sandbund. Slide kan man vel næppe. Det er der nemlig i ridehallen, det nye sted jeg flytter hen pr. 1. december.