Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

sliding sko?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 20:43

Hvor mange af jer herinde har sliding sko på jeres heste?

Min smed spurgte mig lige igår om jeg ikke snart skulle have slidingsko på Bob, men jeg ved snart ikke... bør jeg have det? Eller er det kun når man når en vis klasse?

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Sliding sko
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 21:17

Hej Miki!

Det bør/skal du da have!!!

Uanset hvilket niveau du rider på.

For det første hvis den gerne vil prøve at gøre det, kan den ikke rigtig.

For det andet er det da ikke godt for benene, når den ikke kan gøre det rigtigt...

For det tredje når den prøver og det ikke er godt for den, vil den heller ikke synes det er rart næste gang du beder den om det, og så bliver det bare noget træls for hesten, og for dig...

Måske er det bare min mening...???

Men jeg vil ikke gøre det uden...

Hilsner

Christina

0
0
Svar på denne tråd

hørt hørt Christina
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 22:52

En hest som Bob, bør hya sliders på. Ja

MH Conny

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Vil du vide noget om NONI Juice?

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

men men
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 10:14
jeg tror de er rigtige sjove at ride i skoven med når sneen kommer.. så er det ikke bob men bambi

Sussie

Shampoo sælges til pelsdyr, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

bonusspørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 17:05

Ja, se det var min næste spørgsmål... vores primære formål med ridningen er jo at kunne ride en god tur i skoven, men der kommer hans sliding sko vel så til at påvirke ham så meget, så det ikke er sikkert at tage en tur ud i det blå... eller hur? Hvad gør i andre, som har sliders på?

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Snevejr er
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 18:18

selvfølgelig et problem. Det samme er dyb mudder og frostknolde.

Så vil man have en god reiner, må man prioritere.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stoptræning unden sliders
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 19:15

Hej - blander mig lige lidt.

Jeg fik ellers at vide af min træner og beslagsmed Anders Michaelsen, at jeg skulle vente med sliders til min araber indtil han satte sig rigtigt i stoppet.

Han har slidet et par meter med slidingsko på og ½ meter uden for 1½ års tid siden, men jeg har haft lidt problemer med stoppet siden og træner det nu mest fra skridt og trav. Problemet er at han stopper mest op forparten eller alle fire ben.

Jeg er lidt forsigtig med det, da han har været halt på grund af at korsbenet sad skævt siden foråret og først er kommet ovenpå nu ved hjælp af kiropraktor og svømmetræning.

Bør jeg indstille stoptræningen indtil sommer, for får tør jeg altså ikke få sliders på, på grund af vintervejret. Jeg vil jo bare nødig gøre ondt værre, og hvis først han mærker, at det er ubehageligt, så er det vel sværere at få dem til også med sliders???

N.B. Kan man egentligt træne stop i en kombineret flisbund/sandbund. Slide kan man vel næppe. Det er der nemlig i ridehallen, det nye sted jeg flytter hen pr. 1. december.

0
0
Svar på denne tråd

slidere
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 19:31

jeg skifter mellem almindelige sko og slidere, har forsøgt med slidere om vineren en sæson, det var ikke en succes, faktisk frygtede jeg for hestens førelighed ind imellem, skal man have slidere på om vinteren skal man nok have hestene mindre på fold ed jeg har!

jeg plejer at lægge sliderne på sidst i april og tager dem af igen sidst i oktober, og det giver ingen problemer, det eneste er at man lige skal starte forsigtigt op efter de har fået sliderne på, også selvfølgelig ikke træne stops om vinteren ( men da vi ikke kører i ridehus så bliver det alligevel ikke til det store)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 19:53

en kombineret sand og flisbund der var helt kanon at stoppe i, men det kommer helt an på sandet og ridelagets tykkelse.

Om du specifikt ikke bør træne stops, kommer an på mange ting.

Er din hest erklæret rask?

Har han de nødvendige muskler?

Jeg ville nok vente til foråret, for hvis du ikke træner hvor der er en god bund og du ikke vil have sliders på i vinter, vil friktionen på dine stops blive så stor at du risikerer problemer med ryggen på din hest igen + du også belaster knæ og haser for meget.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

Slidingstop
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 20:07

Hej Conny

Tak for dit hurtige svar!

1.Ja han er erklæret frisk og rask igen - heldigvis! Han har været i fuld træning siden september, og været haltfri siden juli.

2. Muskelmæssigt er han også nogenlunde, men ikke superfit endnu. Svømmetræninen hjælper en del hertil (kører til svømning hver 14 dag), med det er selvfølig en helt anden form for belastning!

Jeg må jo nok lige prøve bunden af i den nye hal, når jeg kommer dertil, men det lyder jo ikke så tosset igen med den type bund. Hallen og bunden er helt ny, så det kan være at den lige skal rides til før den er 100% i orden, men den så umiddelbart fin og ikke for dyb ud! Jeg regner under alle omstændigheden med kun at træne stop fra skridt og trav indtil sommer, men undlader selvfølgelig, hvis underlaget ikke virker ok.

0
0
Svar på denne tråd

kompromis...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 21:56

Ja, jeg vil jo frygtelig gerne have en god reiner, men jeg vil jo så nødigt miste mine ture. Det er jo trods alt turene også, der holder modet oppe på Bob.

Kan man sætte "snesko" på slidere når man rider en tur i skoven, ligesom man kan på almindelige sko?

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

slider
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 19:56

Hej

Jeg har slider på Pajero fra marts til november- december. Når han går uden træner jeg ikke slidingstops.

At skridte en tur om vinteren med slider er som at stå på skøjter for hesten. Og hvem vil undvære en skridt tur på en dejlig vinterdag.

Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du med snesko
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 20:04

mener mordax, havde jeg faktisk engang en smart smed som kunne lave en mordax gevind i slideren og jeg fik løse mordax med til et stævne på Flyinge, hvor bunden var ekstrem glat.

Jeg satte dem på i Cuttingen, så Bobs mor stod bedre fast der og hun kunne slide noget så lystigt i reiningen.

På den måde kunne jeg tage dem af og på efter behag.

MH Conny

WWW.NoniUser.dk

0
0
Svar på denne tråd

nej, med snesko mener jeg...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:36

... sådan nogle som man kan få i hooks. De hedder "snowpad" og er sådan nogle gummisåler som man sætter udenpå skoene.

Men mordax var jo naturligvis også en mulighed. For som I siger, så kan man altså ikke undvære sine vinterture i skoven. Både mig og Bob ville blive sindsyge hvis vi ikke kan ride i skoven.

Venlig hilsen
-miki-
0
0
Svar på denne tråd

hej ...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2006 22:39
og jeg har det hele året
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider