Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Westernheste som køreheste?
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 11:04
Vi sad og så en gammel western i går aftes, og pludselig sagde min mand: sådan en quarterhorse må da være helt fantastisk for vogn i en marathon - se bare lige på de lårbasser! Og så så vi faktisk ikke mere film, for så kom vi jo til at snakke hesteracer og kørsel kontra westernridning, og nu er det så jeg spørger: Er der nogen af jer der ved, om sådan en fætter overhovedet duer til at køre med? Er der nogen der har prøvet? - eller skulle jeg have spurgt i westerforum? Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Køreheste
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 11:39
He he, havde først svaret på dit indlæg, men da jeg så trykkede godkend var det hele forsvundet... nå, men nu fandt jeg det igen. Det er nok en god ide, at spørge inde på westernforummet... Men så vidt jeg ved, kan en quarter godt være en god kørehest. De kendt for et godt og roligt temperamet. Jeg mener også, at man til AQHA shows kan starte køreklasser, det er dog ikke så kendt i DK (endnu)? Men prøv evt. at gå ind på http://www.aqha.com, måske i kan finde noget om det der? Mvh Kirstine :-)
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 12:21
...kan quarterheste bruges til at køre med. De køreklasser der afholdes i AQHA regi, er foran en slags sulky. Men på ranchene har man førhen brugt quarterne til at køre med i stor udstrækning. De har både trækkraft og udholdenhed. Vil man i gang med at køre med QH heste, er det uden tvivl bedst at få nogle af de mere stoutbyggede heste. Dem er der dog stadig nogle af herhjemme. MH Conny
WESTERN Journalen
Danmarks nye Westernmagazin

WESTERNPORTALEN
0
0
Svar på denne tråd

her er..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 12:40
et link til AQHA pleasuredriving

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har googlet lidt...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:28
... og har fundet dette: drivinghorse - men det er sørme en noget anden holdning end vi ønsker at se i sportskørsel. Måske er det årsagen til at vi ikke ser dem? Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

sif...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:31
var det positivt eller negativt ? jeg syntes da bestemt at hestene har en pæn holdning og går flot men nu skal du jo osse tænke i pleasure-baner for det er jo faktisk pleasure med en sulky..næsten 8-)

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Positivt eller negativt...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:39
... fra min side var det såmænd helt neutralt. Jeg kan jo nemt se, at de to ting ikke har ret meget med hinanden at gøre - men jeg er bange for, at en køredommer nok ikke vil udtale sig alt for positivt :) Jeg sætter lige et par billeder ind - bare for sammenligningens skyld. Kan du se, hvad jeg mener? I øvrigt var det dette her, vi talte om, at de må være gode til, med alle de muskler de har bagtil: Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Nej for som
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:12
jeg skrev tidligere, skal man have de mere stoute typer. Pleasure Driving er for helt lette køretøjer og er for som du ser meget lette leste. Det man skal bruge til sportskørsel er de mere stoute typer som ranch hestene og ikke de lige de spinkle pleasure heste. Men hvis det er baglårene der fascinerer, vil en blanding af en velegnet varmblod og QH nok være bedre. Desuden ligger quarterens force mere i galop end i trav. MH Conny
WESTERN Journalen

WESTERNPORTALEN
0
0
Svar på denne tråd

Her er
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:20
et billede af en ranch horse (quarter) Det er som du kan se en hel anden type. De er nok mere egnede end de der tynde Greyhounds man dyrker pleasure driving med. 8-) MH Conny
WESTERN Journalen

WESTERNPORTALEN
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det anede mig nok...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 14:21
... og galoppen er jo ikke så velset i dressurprogrammerne :) Men både i marathon og i toppekørsel kører vi skam også i galop - jeg tror faktisk at vi allesammen laver galoptræning med hestene. Det er såmænd heller ikke fordi vi drømmer om at udskifte guldhestene :) - men nysgerrige, det er vi. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Hvor fedt
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 21:40
at du har een hesterace men alligevel er åben for verden omkring dig. Alt for mange bliver lidt ehh...navlebeskuende når de først har valgt race, inklusive nogle westernfolk. jeg har selv redet flere fjordheste, dog mest krydsninger, og må sige at en god velbygget fjordhest er en utroligt dejlig hest og kunne godt være mit valg hvis jeg ikke lige havde quarterne i forvejen. At der så står nogen dårligt avlede heste rundt omkring (gullash-heste)og skræmmer folk fra fjordhestene ændrer jo ikke på at mange af dem er helt fantastiske. Det er dem (de dårlige) vi inden for QH kalder containerheste. De fleste blev importeret i store ladninger dengang en hvilken som helst QH med papirer på kunn koste en lille formue...eller også er de efterkommere af samme. Men igen ændrer det ikke på de gode eksemplarers fortræffeligheder. Jeg har faktisk selv for nyligt kigget på shetlænderhopper (1. klasses, man læser selvf. dine indlæg Sif) og det er utroligt spændende at se en ny verden folde sig ud. Det blev så ikke til noget denne gang da den udvalgte blev trukket tilbage fra markedet og kræsenheden ingen ende vil tage mht. avlsdyr. men det er smaddersjovt og givende at diskutere avlsprincipper med seriøse avlere af andre racer. Mvh Tina
0
0
Svar på denne tråd

Ih tak for...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 18:42
... de pæne ord :) Jamen selvfølgelig er jeg da åben over for andre racer/typer også - ellers blev verden hurtigt et kedeligt sted. Jeg er ikke vanvittig dygtig til at se, i hvor høj grad de forskellige heste lever op til racens standard/avlsmål - men jeg tror nu nok, jeg kan kende en god hest, når jeg ser én. Og så er det jo egentlig ligemeget om den er høj eller lav - eller er gul eller plettet. Og en god hest, der nyder det den laver, er jo altid en fornøjelse at se på :) Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider