Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Westernrytter i Nordjylland søges
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 23:05
Jeg ligger inde med en westernsadel, som desværre ikke passer min hest. Jeg vil derfor gerne have den solgt, men jeg er ikke sikker på hvor meget jeg kan få for den. Jeg har forhørt mig hos nogle forskellige westernfolk, men det kan være lidt svært at bedømme ud fra billeder, så jeg søger en western-ekspert i Nordjylland til at tage et kig på sadlen og give et bud på hvad den er værd. Så hvis du har forstand på westernsadler og bor i nordjylland, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Jeg bor selv i Sindal 40 km nord for aalborg. Jeg vil også gerne have nogle flere bud ud fra billeder og beskrivelse. Det er en brun sadel med roper-opbygning. Den er håndlavet med udskæringer overalt. Hvide syninger og sølvtråde flettet ind på for- og bagvidsel. Det er en 16´ i "western-mål". I mine øjne en meget!!! stor sadel. For stor til mig og den vejer utroligt meget. Det er med træbom betrukket med råhud. Bøjlerne skulle være nogle specielle, som er lidt bredere end de normale. Jeg aner intet om sadlens alder eller model, men den er tjekket af sadelmager, som intet havde at påtegne. Indtil videre ligger budet på 4000-4500 kr. Hvad siger I kloge cowboy-folk?
0
0
Svar på denne tråd

Det er en
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 23:17
mexikansk fabrikeret sadel og den er sandsynligvis mere end 20 år gammel. De kostede dengang 2500,- (nypris). Ridemæssigt er de ikke noget at løbe efter så, hvis du er blevet budt 4500 - 5000, skal du godt nok slå til. MH Conny
WESTERN Journalen
Danmarks nye Westernmagazin

WESTERNPORTALEN
0
0
Svar på denne tråd

Hej Conny
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 23:29
Tak for svar. an du sige lidt om hvordan du kan se at den er mexikansk fabrikeret? Jeg vil også gerne vide lidt om hvad den mangler, for at være "værd at løbe efter" hvis du forstår. Når jeg kigger i markedet, så synes jeg jo den ligner alle de andre sadler, så jeg ville meget gerne høre lidt om hvordan den skiller sig ud? Hvad gør den dårlig osv? Mvh Tine
0
0
Svar på denne tråd

Der mangler hobles
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 09:17
Det foerste der falde mig i oejnene er at der mangler de såkaldte hobles ved stigboejle remmene. Det er små laeder remme der går rundt om stigbøjle laederet lige over stiboejlerne. De forhindre at stigboejlerne drejer sig. Få lavet et par nye da der ellers er god chance for at man blive haengende fast i stigboejlen hvis man bliver smidt af. Spaenderne på stigremmene er ikke de mere moderne blevins spaender, men en noget dårligere kvalitet. Laederet ser doedt og livloest ud. Det kan jo selvfoelgelig vaere lyset, men skyldes nok snarere at der ikke er meget naturlig olie tilbage i laederet. pasformen er gået lidt floejten så skoerterne boejer opad, men det kan ordnes. Generelt ser sadlen ud til at vaere af en ringere kvalitet, og jeg er helt enig med Conny. Saelg den for det nuvaerende bud på 4000Kr. Det ser ikke ud til at formen på kassen passer til sadlen. Så hvis du ikke vil goere pasformen vaerre så laeg den på siden, saet den på fronten eller haeng den op i hornet. Hav en god dag Frank
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider