Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Hvilken start sadel anbefales?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 10:17
Jeg skal jo' til at starte så småt indenfor western og kigger naturligvis efter sadler.

Men hvilken type anbefales til en begynder som ikke aner hvilken disciplin der er den "rette" :-)

Jeg har kigget lidt på følgende sadler:

Rio Grande fra Wintec

Kunstlæder fra Pfiff

Abetta.

De er alle i "syntet" fremfor læder, da jeg nok må erkende at jeg er en ko til at vedligeholde læder. Og de ligger alle i det lidt lavere prisleje, da jeg godt vil have en fornuftig sadel som jeg kan starte op med uden at jeg er tvunget til at forgælde mig :-D

Jeg rider i en 17" dressur sadel, skal Western sadlen så også være 17"?

Kommentarer modtages med kyshånd :-)
mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

til start
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 10:29
jeg ville som udgangspunkt vælge en læder sadel.. dernæst ville jeg finde ud af hvad pris den må have... så ville jeg få fat i en af landets sadelkonsulenter og få dem til at komme og prøve sadler... det vigtigste er at den ligger på hesten..og det er dæulens svært at se selv.

Sussie

Du kan ikke ændre andre mennesker,men du kan ændre din måde at opfatte dem på.
0
0
Svar på denne tråd

det vigtigste
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 10:36
er ikke så meget om det er det ene eller andet mærke eller om det er kunstlæder eller ej- det vigtigste er at den passer hesten!- der er ingen stopning i westernsadler, så den hviler med hele fladen på hesteryggen - så det er meget vigtigt at den ligger rigtigt, og det kan være meget svært at se selv ( jeg har stadig problemer med at se det efter at have været igennem 4-5 sadler!
så få en ud der har forstand på det- de har også ofte brugte sadler på lager.- det er meget vigigt at få set sadlen på hesten inden man køber

det kan godt være du skal af med 1-2000 kr mere end du havde planlagt, men det er godt givet ud- jeg tør slet ikke regne sammen hvad det har kostet mig at skifte alle de sadler ud

mht sadelstr så skal man lidt med i tommestr i forhold til de engelske, normalen i western er 16 tommer, er man lille og spinkel foretrækker nogen 15 tommer
!
0
0
Svar på denne tråd

enig med sussie...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 10:37
Jeg har også været ude i det med billige sadler, men de er virkelig ikke pengene værd. Jeg troede bare folk herinde var snobbede, da de ville have mig til at købe en dyr hat og en dyr sadel, men efter kort tid red jeg rundt og lignede noget der var løgn. Hatten lignede langt fra en cowboyhat -noget nærmere en sol-kasket der var blevet godt våd og pjasket og sadlen lå ad ht på hesten.

Så mit råd er bestemt at du skal ud og købe dig en god brugt sadel i læder. De er ikke så slemt dyre igen.

Og når den er brugt, så er den olieret godt til at starte med, så kræver det bare en pudsning i ny og næ, hvis du har været ude i regnvejr.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hey hey
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 00:02
hey trine

er det en sadel til din oldenborger du skal have ?
så vil jeg tro at, det skal være en full quarter horse i størrelsen --
vores oldb.efter silas på 160 cm i stang og med alm. oldb. trivlighed fyldig bruger sådan en.
kik på western imports hjemmeside johns foretning ligger på alhrambra i haslev, han har nogle kanon sadler / start pakke med hele pibetøjet, sadel, hovedtøj, bid, tøjler, underlag, gjord, sporer og sporerremme til ca. 9000 kr

hilsen hanne
0
0
Svar på denne tråd

Og så.......
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:11

Liiige et link til Western-import

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

tusind
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 10:53
tak søde !!!!

hilsen hanne
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 22:16
Hej Allesammen,

Tak for jeres svar.
Hmm, jeg havde godt på fornemmelsen at I alle var svorne læder mænd (og kvinder) ;-D

Ja, sadlen er til min oldenborger, som jeg har vilde planer om skal omskoles til western (her mangler lige en smiley med himmelvendte øjne *G*)

Jeg har været så heldig at blive tilbudt at låne to sadler af forskellige folk jeg kender, så hvis en af dem passer til min hest, så starter jeg nok ud med den.

mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager til westernsadel
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 08:25
Jeg har en Tinker som jeg gerne vil købe en westernsadel til...Men da jeg skulle købe min alm. dressursadel havde jeg nok 12 stk. på prøve, før jeg endelig fandt en som lå ok på hende, og alligevel hopper den en anelse bagtil, hvis jeg ik har uldunderlag på...
Jeg har af flere sadelmagere fået fortalt, at det kan være yderst svært at finde en sadel til min Tinker, da de jo ik er skabt som "rideheste".
De første sadler havde jeg hjemme og prøvede selv - hmm svært af se om de var ok - flere af dem var brugte, og skulle sendes frem og tilbage. Der blev brugt en del tid og penge på dette, så jeg besluttede mig for at få en sadelmager ud fra Hubertushuset, og købe sadlen der i gennem...Af alle de sadler jeg prøvede blev det en Hubertussadel 17 1/2.

Nu ønsker jeg mig så en westernsadel, og tænker at en alm. sadelmager måske ik helt har forstand på hvordan en westernsadel skal ligge!!!! El. tager jeg fejl???

Det er MEGET vigtigt at sadlen ligger så perfekt som muligt på min hest, og derfor er det vigtigt for mig, at finde en som har virkelig forstand og erfaring på dette område....Findes der sådan en uddannet westernsadel-mager??? Som tager ud og prøver sadler nye og brugte hos os som ik har en dyt forstand på det...Håber på lidt hjælp.

Hej fra Mette & Miss I´Will
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 09:48
min westernsadel er til salg og den har tidligere ligge på en meget bred frederiksborghoppe med højt lansemærke, jeg vil mene at den kan ligge på en Tinker.
Du er velkommen til at kigge forbi....

Beskrivelse lånt fra westernsaddles.dk
Denne sadel er specielt udviklet til brede heste med kraftig skuldersætning og høj mankebygning. Denne model fås også med runde skørter.

- Glasfiberovertrukken træbom
- Full Quarter Horse Bars
- 16" Ruskindssæde
- 7 3/4" Gullet
- 2-way in-skirt gjording

Pris : 6500,- incl. neoprengjord

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse."

0
0
Svar på denne tråd

Til Mette
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 10:59
Jeg har også en Tinker og har prøvet mange sadler på ham, og ingen har ligget godt nok, jeg har fået hjælp af Klaus fra Jeko nu har vi fået en speciel lavet Diamond C hjem fra USA og den passer, jeg ikke set den endnu for hesten er i træning hos Sannee Klindt men jeg skal op og prøve den imorgen eller torsdag, så kan jeg tage et billede og lægge ind her så du kan se hvordan den ser ud.

Hilsen Anna
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider