Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

næsebånd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 10:15
Hej alle i westen folk

jeg startede en debat inde under træning for et stykke tid siden om næsebånd, om hvorfor brug/ikke brug.
og nu blev jeg lidt nysgerrig hvad i mener om det,
har den en virkning når man rider.
i kan læse hvad jeg mener inde under træning.

Heste Hilsen Rebecca

sadel tilsalg se under præsentation

heste tilsalg se hjemmeside

www.staldwestern.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

næsebånd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 13:45
hva så er der slettere ikke nogen der er friske.
rider i kun uden fordi det er nåede man gør i western.

Heste Hilsen Rebecca

sadel tilsalg se under præsentation

heste tilsalg se hjemmeside

www.staldwestern.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 17:16

Jeg rider uden næsebånd på begge mine hopper, jeg gør det fordi det ser pænt ud... synes ikke rigtigt hovedetøj er pænt, jo mindre der er jo bedre... ;-)
Hvad bruger man egentlig næsebånd til?

Lonni
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2004 23:37
næsebåndet i "tilridningen" eller rettere gjorde min træner til min tidligere hest...nu har jeg selv brugt metoden med et hannoransk næsebånd til min vallak i nogle mdr. for at lære ham at holde munden lukket...

Det ryger af igen nu... for jeg syntes det må være mere behageligt for hesten med så få remme som muligt, efter min mening ser det også pænere ud med lidt bart!
0
0
Svar på denne tråd

Hvis din hest åbner
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 09:48
munden, er der ikke overensstemmelse mellem det du gør med hånden og kroppen + plus du sandsynligvis har taget for hårdt.
Når man lægger næsebåndet på, bevirker det som oftest at hesten går hårdere på og derved slider nervesystemet i munden hutigere ned.
Systemet er hele tiden ikke at gå hurtigere frem, end at hesten holder munden lukket.
Der kan også være et andet problem, nemlig bidtilpasningen.
Det er ikke sikkert at hesten synes at den går med det rigtige bid, selvom du synes det ;-)
Næsebåndet tjener kun til at skjule rytterens håndfejl
og da man i western ønsker heste der viser at de respekterer, men er meget gode venner med biddet, forsinker næsebånd kun processen og rytterens chance for at opdage at noget er galt.
MH Conny

>WESTERN CONSULTS
Min nyopdaterede Hjemmeside - Nu med Nye salgsheste og Nyt Maleri på forsiden!
WESTERN PORTALEN
- Danmarks største Western Site, med Nyheder, Debat og Brevkasse!

0
0
Svar på denne tråd

tunge over bid
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 10:01
Kan det ikke også have noget med at man gerne fra start vil lære hesten ikke at stikke tungen over biddet?

Eller hvordan forhindres det?

Mvh. Sussanne
0
0
Svar på denne tråd

Det forhindres ved
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 10:09
at lade hesten gå med biddet på i stalden i f,eks en times tid et par dage.
Hvis hesten vil have tungen over biddet er det meget sjælden at en næserem kan forhindre det. Kan den det er den ganske enkelt for stram.
Tungen over biddet hos en hest der er tilvænnet biddet, skyldes som regel også forkert hånd.
Hesten beskytter sin tunge ved at tage den over.
Hvis man håndterer det rigtigt, holder den dog hurtigt op. Kun i ekstremt særlige tilfælde er løsningen en næserem og den løser kun problemet så længe den sidder der. Når den bliver taget af er det, det samme som før.
MH Conny

>WESTERN CONSULTS
WESTERN PORTALEN

0
0
Svar på denne tråd

næsebånd
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 10:16
vores unghest som jeg lige har startet, gabte helt ekstremt så snart han fik bid i munden og jeg overvejede også kraftigt en næserem, men heldigvis havde jeg ingen.
fik en hestetandlæge til at se på ham, han havde nogen meget store ulvetænder+de yderste kindtænder var på vej op- så han var generet af biddet- jeg har så redet ham i bosal siden ( ikke den store succes da det kniber med styring i sådan en :-) ) nu har han fået fjernet ulvetænderne- og kindtænderne er stort set oppe, så nu tør vi prøve igen snart!
Havde jeg bare bundet ham sammen med en næserem så var vi sikkert endt i større problemer end vi startede i!!
!
0
0
Svar på denne tråd

Løse rygter
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 11:47
Hvad jeg har hørt af bruger mange mere eller mindre kendte amerikanske western-trænere næsebånd meget ofte i træning (med snaffle), og smider dem først når de skal til stævne....
Det er ikke nødvendigvis noget man er stolt af at bruge, men bruger det bare og snakker ikke så meget om det. Som sagt har jeg ikke selv set det i US, men har hørt det fra flere uafhængigt...

Mange hilsener fra

Mia og Lille Bo
0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke løse rygter
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 14:20
Sådan en næsebånd kalder man en mouth-shutter og bli'er anvendt af mange trænere uden hemmeligheder i kombination med en snaffelbid.
Og det er slet ikke noget man behøver at skamme sig over. Det er blot en træningshjælpemiddel; ligesom en martingale er en trænings-hjælpemiddel det ikke må anvendes i show-ringen.

vh
paul
0
0
Svar på denne tråd

Eller Caveson!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 15:27
Faktum er at når man bruger den, behandler man symptomet og ikke årsagen.
Og som tidligere skrevet får den mange heste til at låse i kæberne og nogen gange også nakken.
MH Conny

>WESTERN CONSULTS
WESTERN PORTALEN

0
0
Svar på denne tråd

CMN, rart med forklaring...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 16:49
Vil lige indskyde at jeg forglemte mig og ikke nævnte at næsebåndet jeg netop har brugt var i forbindelse med klassiskdressurundervisning...hesten har fået tjekket tænder, biddet er købt i samråd med min klassisk-underviser, ligeledes næsebåndet...og brugt i vores undervisning i grunddressuren... Jeg må sige at i forhold til hvordan jeg lærte at bruge tøjlen i westernridningen, forbavsede det mig hvor meget jeg skulle have fat i den i dressuren og kan nu godt indimellem forstå hesten åbner gabet, er netop "rekonverteret"...Det er en anden snak...

Men det ændrer ikke på at næsebånd blev brugt i tilridningen af min paint... af westerntræneren.

0
0
Svar på denne tråd

Nææ nej!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2004 22:32
Det forstås.
Vi arbejder jo også alle sammen forskelligt og til syvende og sidst kan vi jo ikke være enige om alt.
Jeg træner stort set ikke uden martingale og andre sværger til næsebånd osv.........
MH Conny

>WESTERN CONSULTS
WESTERN PORTALEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider