Tja, min hoppe er blevet ret irritrende! Hun er nemlig begyndt at skyde skulderen ud når jeg rider hende ind i en højre volte. Hun gør det igså når jeg kun skal lave en stor bue. Men til venstre gør hun det ikke (det er også hendes stærken side). Det er ved at blive ret irriterende. Har i nogle gode idéer eller tips? På forhånd tak!
udad i volten en gang imellem og vær meget opmærksom på at du støtter med udvendige ben og tøjle når du rider hende alm.
mange har også en tendens til at stille hesten lidt for meget ind i en volte hvorved skulderen nemt falder ud.
og vær opmærksom på dig selv.....sidder du selv en smule anderledes på de 2 volter???????
Jo jeg har haft præcis samme problem. men det er ordnet nu. Det vigtigste er at du ikke giver op! Så snrt den skyder skulderen, lægger du udvendige ben til den og klemmer alt hvad du kan! mwns du sidder som om du skal dreje. Og hvis der ikke sker noget så drej skarpere. altså hold hænderne længer mod indvendig midte end du plejer og "skub" (drive) Kun på udvendige ben. Til sidst vil den lærer, at det ikke er sjovt at skyde skulderen. og så vil den auto,matisk huske at den har det bedst når den ikke skyder skulderen.. hehe.. sådan har jeg gjordt. men det tog mig ca.. 3 måneder om at lærer ham det!
Hilsen Diplen og den lille western mule.. Charmur
"Real love is from the inside" "Pain is only a shadow of the real part of this world" "What would happen if you for 1 day died, i think you would be suprised" "Ville du selv ønske at stå i dit eget lort døgnet rudt? Tænk på din hest!"
Jeg har haft samme problem med min vallak. jeg fik ham hurtigt vendt af med det.. Du gør det at når du træner og rider ind på en volte, hvis din hest så stikker skulderen ud vender du kraftigt ind på en lille volte i modsatte retning og beder hende om at flexe på en lille volte, så hun viger fra dit ben ved den skulder hun skyder i volten. Også rider du videre når i har gået et par omgange og når hun så gør du igen vender du hende bare rundt igen..
Det hjælper rigtig godt.. Hjalp på min vallak!
Mvh Mia
Wisdom is earned, not given.
Sponsering SØGES!! Job SØGES!!
Hest's fortid efterlyses, se "Street Dancer" under min præs.
Du skriver "Tja, min hoppe er blevet ret irritrende! Hun er nemlig begyndt at skyde skulderen ud når jeg rider hende ind i en højre volte"
Jeg har nogle artikler på min hjemmside om Chocholate side - naturlig skevhed hos heste - og bliv ikke irriteret på din hest - det er trenerens - vores udugelighed (uha - ja dette var irriterende) det gør hestene ikke gør "som de skal"
Min heste Evita har og er skæv og det tager mig et år at rætte op på hende - dog kun fra jorden- hun må ikke rides -
Når hesten ikke vil - ikke kan - ikke whatever - det er os ryttere som må videre uddannes - hvad gør vi for at hjælpe vores hest videre -