|
|
| En kæmpe fattigere, hulk!!! |
|
|
Så kom dagen, den dag jeg aldrig havde troet ville komme, selv om jeg havde været nervøs for det længe. min dejlige part og låner af kæmpe, kan ikke have ham mere (grunden må hun selv sige,men jeg bakker hende fuldstendig op) Efter eks kæresten og jeg igennem 6 år gik fra hinanden og jeg flyttede til århus har jeg kæmpet en kam for at beholde mit dejlige kæmpe dyr. En kamp jeg nu har tabt. Jeg arbejde ca 11 timer i gennemsnit i hverdagen og i weekenden trækker jeg mindst en 24 timers vagt. jeg kan ikke arbejde mere, for det er der simpelhen ikke nok timer i døgnet til. Jeg må indse at pengene simpelhen bare ikke er der til at kunne beholde ham. det var meningen at jeg skulle have glæde af ham som ride hest i nogle år og så skulle han pansioneres, men kæmpe er frisk som en 7 års og i top form, han elsker dressuren og elsker når der bliver krevet det ypperste af ham, så jeg kan ikke nænne at pantionere ham. åhh hulk troede jeg skulle eje ham til hans dages ende, hvor er det uretfærdigt når man knokle som en gal og alligevel ikke kan få det til at løbe rundt. 2 dejlige år med det smukkeste og dejligste kæmpedyr er nu slut.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jeg ked af at høre |
|
|
Hej Heidi. Øv, hvor er jeg ked af det lige nu. Jeg har jo holdt lidt øje med Sandro fra sidelinjen, og han så bare så godt ud, efter at være havnet hos dig. Hvor er jeg ked af at det ikke kan blive sådan mere... Jeg håber du trods alt tager dig god tid til at finde den helt rigtige køber til ham, så han ikke skal ende sine dage som kastebold rundt mellem alle mulige tåber, som ikke behandler ham, som han har fortjent. han skal have det bedste. Damn, hvis jeg ikke var gravid, så ville jeg sgu tilbyde at købe ham, bedre hest findes simpelthen ikke... Mange knus, Stine.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stine.. |
|
|
du har ret, bedre hest findes ikke. han har et hjerte af guld, og et tempramangt der er så sjældent, og som pluds er han super super dygtig. hvis jeg kan undgå at sælge ham så gør jeg det for han er mit et og alt, og han har været igennem nok, og som 18 år gammel skal han nyde sin alderdom. om jeg så skal trække flere 24 timers vagter for at have råd til at have en part så gør jeg det... åhh jeg er så fortvivlet. jeg vil jo det bedste for ham. Og jeg er så bange for at det ikke er det bedste for ham at sælge ham. lige nu er han "udlånt" til min part som jeg har et super forhold til, hvor jeg betaler 1000 om mdr, og hun resten, og hun har ham så som sin egen, men der har han det også super godt,men hvis jeg skal være ærlig så er de 1000 også mere end hvad jeg har råd til. Nogen gange drømmer jeg om det nemme liv, men er gammel nok til at vide at der er intet der hedder det nemme liv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
|
|
Enten får du en enormt lav løn eller også har du store omkostninger andre steder? Er der ikke noget andre steder der kan skæres ned på? Det er sørgeligt at må sælge sin hest pga. penge! Men jeg er sikker på at du kan finde en sød låner til ham hvor hun har ham som sin egen og du ikke skal betale noget andet end forsikring!
Hilsen Frederikke Chanel & Soffy! Hvorfor nøjes?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Jeg synes det er synd for dig og ikke mindst for Sandro. Men tænkte på om du ikke kan flytte ham til et billigere opstaldningssted ?? Hvem siger at man SKAL have ridehus og hvem siger at stedet behøver at koste OVER 2000 kr. Hestene er da ligeglad med hvad farve boksene er bare de får frihed på folden og godt og korrekt foder. så må vi mennesker da nøjes med mindre ! JEG synes,du meget kraftigt skulle overveje at flytte ham til et billigere sted. Selvfølgelig er du jo nok nød til at have en part til ham men alligevel.
Mvh Graven OPSTALDING Tilbydes i Hestevelværdsstald.Store bokse,godt foder og skønt rideterræn.Østjylland !LÆS MERE på min Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja i har ret |
|
|
mht opstaldning så bliver han nok flyttet. men der skal gerne være ridehus, da han jo gerne stadig skulle gå dressur som han er så glad for, og hvis jeg er heldig finder jeg den rette dygtige rytter der kan ride ham. for alm dressur i en le gider han ikke, han skal udfordres og kreves af hele tiden. jeg tror jeg prøvede 100 parter for jeg fandt hende han har nu. men måske jeg er heldig. jo jeg har mange udgifter, det koster at bo alene i århus og have bil, som er en nødvendighed for at passe mit arbejde. og jeg betaler af på geld som jeg fik i følge af og flytte ned til falster og gå fra kæresten og starte helt forfra i en ny by og landsdel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen hvor langt fra århus |
| Forfatter:  |
fulle |
| Dato:  |
18-02-2006 13:58 |
|
vil/kan du flytte ham den store,så du stadigvæk kan beholde ham?, for der er da mange billige steder med ridehus godt nok ikke de helt store men alligevel, bare der er en ridebane kan han jo trænes?,jeg ved nemlig et par steder hvor der er plads men det er så om hvad du selv vil have der skal være? men ellers skriv til mig over besked centeret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trist ... |
|
|
Det er da trist hvis du må af med ham, håber du kan finde en låner til ham. Men det lyder godt nok vildt at du kan arbejde så meget og så mangle penge, får du en virkelig dårlig løn ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist situation... |
|
|
Det er trist, især hvis det i bund og grund kun handler om penge. Men dit opstaldningssted er også rimelig dyrt i forhold til mange af de mindre gårde, der ligger lidt længere ude. Hvis du skal have ridehus, er det jo altid muligt at købe ridehuskort og så opstalde hesten andetsteds. Om det kan betale sig ved jeg dog ikke. De fleste på vores gård, der vil ride i ridehus har i hvert fald den ordning. Men ellers håber jeg da, du finder et godt hjem til ham. Han er en meget charmerende hest ud fra de billeder jeg har set, og hvad jeg har hørt fra din part. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trist!!! |
|
|
Hvor surt for dig... havde jeg plads, ville jeg gerne have ham til at stå et stykke tid. Men det er desværre ikke muligt lige nu... Håber virkeligt du finder en løsning...
Nye billeder på min præsentation! Venner kan man lave alt sammen med, men kun de aller-bedsteste venner kan man lave ingenting sammen med (Peter Plys)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt! |
|
|
Hej Heidi Jeg føler også virkelig med dig! At skulle af med en hest, man holder så uendelig meget af, og som giver en så mange glæder må være noget at det mest forfærdelige, jeg kan forestille mig . Men samtidig har du min dybeste respekt, fordi du kan se realistisk på tingene. Andre ville måske beholde hesten, og så måned efter måned opbygge et større og større underskud. Der ER dyrt at have hest, og hvis pengene ikke er til det, så er det uforsvarligt at beholde den. Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil flytte den til et billigere sted uden ridehal/bane. Det er jo ikke den måde du ønsker at have hest på. Man skal jo ikke have hest bare for at have hest. Hvis det er dressurridning på et vis plan, man interesserer sig for, så er det omsonst kun at have muligheden for at ride skovtur - uanset hvor dejlig hesten er. Hvis man er vild med at spille håndbold, så skifter man jo heller ikke til fodbold, bare fordi træneren til fodbold er sødere! (Ok, hvis han nu er rigtig godt ud - så måske ) Mange hilsner Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ang ridehus |
|
|
HVEM siger,at man IKKE kan træne dressur og heller ikke på HØJT plan,fordi man IKKE har et ridehus ??? Bare der er en velfungerende ridebane er det da nok og som andre forslår kan man jo have et ridehuskort til et ridehus i nærheden. Så efter MIN mening så kan man,hvad man vil.Og er problemet økonomi,så kan du da bare vælge den løsning ! Kæmpe er så omgængelig, så han skal nok klare et flyt,men sælg ham dog ikke, det ville være synd !Stakkels hest.
Mvh Graven OPSTALDING Tilbydes i Hestevelværdsstald.Store bokse,godt foder og skønt rideterræn.Østjylland !LÆS MERE på min Præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg arbjeder meget |
|
|
Ja det er en træls situration at stå i. Jeg arbejder meget for at det løber kan løbe rundt. det ER dyrt at bo alene i århus. jeg har et alm fuldtidsjob med en grund løn på 14.700 før skat. jeg har gennemsnitlig 2 timer i overarbejde om dagen, hvor efter jeg tager ud i et pool center og ordner hvad der skal ordnes med kasse beholdning osv, det tager som regl 2 timer. om fredagen møder jeg kl 07 til 15 på det normale jo tager så ud på mit andet arbejde og har fri mellem 05 og 07 om morgenen. jeg er ikke super lønnet, men jeg arbejder med glæde for at have min lejlighed og hest. desværre arbejder jeg så meget at jeg til gengæld ikke har tid til at se hesten. Jeg har hybermobileled, og SKAL jævnligt ride for at mine led ikke begynder at gå aled og gøre ondt. Så jeg håber virkelig inderlig på at finde en låner der har ham som sin egen, som er villig til at jeg kommer nogle få gange om mdr. for at styrke mine led. Det er selvfølgelig meget at forlange, men til gengæld for låner en super dejlig hest i særklasse. -hvis jeg da kan finde en dygtig og kompetent rytter, som kan ride ham. åhh det er svært det her..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridebane |
|
|
For min skyld, kunne jeg godt flytte ham til et sted uden ridehus, men jeg bliver jo nød til at have en part, og helst en fuldtidspart (betaler udgifter), men denne part/låner skal være en dygtig rytter, ikke så meget fordi jeg vil se min hest til stævner, men fordi er man ikke en dygtig rytineret rytter har man ikke glæde af ham, da han kun yder hvis du kan signalerne og virkelig kan ride ham. Det er ikke for at lyde som om at han er ihh og åhh så dygtig, men han er en dygtig hest, men en gammel herre der springer over hvor gæret er lavest hvis han kan. der ud over nyder han at være til stævner, eller blive trænet i de højere øvelser. han er en hest der skal kreves af og han nyder det. jeg vil det bedste for hesten, og er det muligt at få flettet det ind i det hele vil jeg også forfærdelig gerne beholde ham. han er jo min elskede stjerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ... |
|
|
.. rigtig trist, hvis du skal af med ham.. ingen vil miste deres hest - deres liv..
men hvis du skal finde en lejer, som skal betale alt, så er det vel op til lejer at vælge det sted, hvor hesten skal stå.. om det så koster 5.000 om måneden, er det vel op til lejer..
så længe det er i nærheden, så du kan ride ham nogle gange.. og se ham når du vil..
men er det ikke surt at arbejde så meget for at have en hest, som man ikke har tid til pågrund af arbejdet?? det er en ond cirkel..
nu er jeg jo ikke ekspert eller noget, men måske kunne man sælge hesten, mod at man fik lov at se den og måske ride nogle gange om måneden(måske kunne du få part på ham, til næsten ingen penge) og så med kontrakt som siger at du skal have forkøbsret, hvis han skal sælges..
ellers så lej ham ud, så lejer har ham som sin helt egen.. så du ikke betaler noget.. og så kan du måske betale lidt for at ride ham et par gange om måneden..
jeg ved ikke.. men det var bare et par forslag..
håber virkelig du finder ud af det..
Mvh.Krohne med part på Chanell Trykfejl kan der være masser af i ovenstående, men de fortæller intet om mig som person, kun noget om hvor dårlig jeg er til computere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor... |
|
|
Hvor står han henne nu ? Jeg bor selv lidt uden for Århus, og har for tiden ingen hest at ride på, da min dressur hest desværre måtte aflives d. 3 januar i år. Jeg havde egentlig tænkt mig at købe dressur hest igen, men nu har jeg efterhånden set en del heste, og jeg har ikke lige fundet hesten endnu så jeg har overvejetm, at låne en hest indtil jeg fandt en ny. Men det er jo kun en midlertidig løsning for dig, så det er jo desværre nok ikke den store hjælp. Men skriv gerne en "pb" hvis du vil høre mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget trist.. |
Janet I |
18-02-2006 18:07 |
|
MEN, jeg forstår ikke hvordan det ikke kan løbe rundt? Jeg bor i Århus centrum, (har dog en billig husleje), betaler også af på gæld, betaler en dyr opstaldning, plus en dyr smed plus en dyr forsikring osv. Jeg lever end ikke på vand og brød endnu, men nogle måneder er det dog meget skrabet. På SU plus lån kunne jeg også få det til at løbe nogenlunde rundt - der gav jeg også kun 2000 i husleje pr. mdr. men alligevel... Hvis man VIL, så KAN man! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janet... |
|
|
NEMLIG. hvorfor tror du jeg arbejder som jeg gør? det er fordi jeg vil...!!! men jeg kan da godt remse op. husleje 4.100,- strøm 350,- vand/varme 550,- lån 1.500,- bil (forsikring og vægtafgift) 700,- tlf 500,- hest 1.000,- i alt 8.700,- fra mit alm arbejde for jeg udbetalt 9.500,- og som i kan se er der ikke indregnet benzin, mad og alm ting så som shampoo, wc papir osv. så har jeg mit ekstra arejde som ca giver 2000,- det giver mig 2800,- til benzin mad osv, jeg behøver vel ikke og fortælle at damefrisør og nyt tøj kun bliver ved drømmen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen... |
|
|
.. bare et godt råd..
måske kan man skære lidt ned på telefonen, for vi er 4 i min familie, og vi bruger slet ikke 500 kr om måneden på telefon..
i din opremsning står der ikke noget om internet, men det må du da også betale for. hvis du har bredbånd, skulle du måske overveje at droppe det, og så kun bruge internettet når det er strengt nødvendig (så ryger heste-nettet, men det er det eller kæmpedyret)
man må kunne finde en bolig der er billigere.. noget lejet et eller andet sted.. og ellers kan det være at du skal flytte lidt uden for Århus, hvor der måske ikke er helt så dyrt..
og find en part/lejer, hvor du ikke skal betale 1000 kr om måneden..
Mvh.Krohne med part på Chanell Trykfejl kan der være masser af i ovenstående, men de fortæller intet om mig som person, kun noget om hvor dårlig jeg er til computere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Jeg er i CHOK...du får jo ikke mere i løn end højeste dagpengesats??? Jeg ved godt det er nemt at sidde her og sige det, men kunne du ikke finde noget andet arbejde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg arbejder |
|
|
hos dansommer og for løn i følge overenskomsten. min lejlighed ligger 14 km uden for århus det er en lejlighed jeg har været opskrevet til i 6 år, så jeg er så lykkelig for den. jeg har ikke internet, men bor ved siden af min mor, så jeg tapper på hendes trådløse netværk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
|
|
hvis jeg satte et sådant regnskab faldt det sq ud til minussiden med alle mine heste og latterlige løn. men træls situation du er kommet i. Har faktisk lige lånt vores Skystar ud til en habil dressurrytter i århusområdet. Kender desværre ikke lige flere der skal låne - men nu har jeg jo boet der omkring, så jeg kan da forhøre mig lidt.
I'm gonna live my life Like everyday's the last Without a simple goodbye It all goes by so fast
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hva med evt |
Grisling23 (Bacardi Breezer) |
19-02-2006 00:23 |
|
en Helpart, til der hvor han allerede står opstaldet? Det kan måske være at du ikke slipper helt for alle udgifterne, men mange af dem? Men det kan da ikke passe, så længe jeg har været på HN har det altid hørt sig til at Heidi = Kæmpedyret... Jeg håber du finder en udvej... Jeg vil da gerne have helpart hvis jeg ikke boede på Sjælland...
Med vrinskende hilsner fra Kristina Medlem af FSSH "Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!" Har part på dejlige Barcardi Breezer.... Læderridestøvler sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Realistisk |
|
|
Må jeg være lidt hård nu? Vær realistisk, ikke blot for dig men også overfor Kæmpen - han er en god hest. Som det er nu har du jo hverken tid eller råd til at have ham, og det går ud over jer begge. Hvorfor så ikke sælge Kæmpen, evt for et symbolsk beløb og så til et GODT hjem. - Den med M klasser i morgen ved jeg ikke lige helt med. Og så er han altså gammel og blind m.v. - ja de kan virke lige så friske som for 10 år siden, men man må lære sin hest dens begrænsninger! Og så find dig selv en part du kan ride på 1-2 gange om ugen, du er jo en god rytter når du kan klare Kæmpen, så der skal nok være nogen som kan bruge dig evt gratis så du får rørt din hypermobile led. Og så vær 100% ærlig overfor dig selv; Hvor ofte har du været ude ved Kæmpen de sidste 1-2 måneder? Har du tid og råd til ham? Ville du selv låne en hest på de betingelser du stiller? Kender du din hests begrænsninger? Min egen hest er 17 år gammel, har støvallergi, slidgigt og spat - og i følge ham kunne han klare et military stævne i morgen hvis det skulle være! Men det kan han jo ligesom bare ikke. - Han er dejlig og fantastisk, men jeg er også realistisk om ham og han er sgu ingen wonderhest udover i MINE øjne. Så ærlig talt, find nogen som vil synes Kæmpe bare er helt fantastisk og sælg ham til dem for et symbolsk beløb! - Kan da være det er nogen som hellere end gerne vil lade dig komme og ride ind i mellem, ville nogle af dem jeg havde ude og kigge på Chanell. Jeg skulle bare ligge en seddel og så måtte jeg ta' en tur. Så kan du også få en chance for at få styr på økonomien. Det har jeg måtte indse at man må være sit ansvar voksen, og når økonomien ikke er til hest - så skal man ind i mellem indse det i stedet for liiige at blive ved med at prøve. Som det er nu, er han jo bare en udgift for dig! Og ellers, så smider du ham bare ned til mig hvis du vil betale foderet Så betaler jeg alt andet og han kan gå med Meti og lave drengestreger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rollo... |
|
|
jeg har stort set ikke været ude ved kæmpe de sidste mdr, men efter som han har været lånt ud på de betingelser som jeg stiller nu, bare med den undtagelse at a de betaler HELE opstaldningen. kan det undgås, bliver kæmpe IKKE solgt, og nej jeg ville heller ADRIG få et part at ride selv. M i morgn, jo det kunne han sagtens, med den rigtige rytter, vide kunne han nok ikke, men han ville sikkert ligge stabilt i toppen af midten. kort efter jeg fik ham startede han en m kalsse med min veninde, men flotte procenter, og det var kun for at prøve ham lidt af. JEG kan ikke ride hverken en m klasse eller en le i morgen men det har ikke noget med hesten at gøre. jeg ligger ikke skjul på at kæmpe er gammel, og ja han er 40 procent blind på det ENE øje, men da det ikke er en salgs anonnce og det ikke har nogen betydning for hans formåen på en dressur bane, kan jeg ikke se det skulle gøre ham ringere. jeg forsøger ikke at udgøre min hest til noget han ikke er. jeg forklare ham precis som han er, gammel, men und af sind, stabil, ikke med de fantastiske gangarter, men stabil og taktfast. og med den rette rytter en stjerne på en dressur bane, og det har jeg da flere kritikker til at bevise. jeg har snakket med mine forældre og kæresten, og tingene skal nok ordne sig, kæmpe BLIVER hos mig, til den dag han dør, so jeg altid har lovet ham, og det betyder meget for mig efter som jeg ikke var gammel nok til at indfri det løfte til hans helbror, som jeg ejede for en 8 år siden. men var han blevet sat til salg, var det ikke blevet for et symbolsk beløb, for trods skavanker, giver jeg ikke guld væk!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Heidi |
|
|
det lyder da rigtig træls... Ærgeligt at det ikke kan fortsætte med den nuværende ordning m Christina. Men du kan sagtens finde et sted der er billigere og lige så godt sted som Skåde. Helbo og flere af stederne ude om dig er da noget billegere selv med fuld pas... ja selv nede hos os er det vel en anelse bedre. Mon ikke du kan finde en ny helpart til mulen som vil betale ihf langt størstedelen af udgifterne på den. Hvis du gerne vil have lidt medbestemmelse og ret til at ride lidt engang imellem kunne det være du selv skulle smide ca. 500kr pr måned i lånehandlen... Håber du finder dig en løsning...
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Lige en opdatering til alle jer som har håbet på jeg kuen beholde ham. Jeg har snakket med mine forældre, som er villige til at hjælpe mig, der ud over har jeg nettop i dag sat en parts annonce ind www.heste-nettet.dk/ma...s/27206/3/ og har allered fået to hendvendlser, som skal prøve vidunderet. Så jeg håber at på denne måde finde en afløser fom min nuværende part som har været helt fantastisk, både som rytter men også som veninde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|