Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opskrift
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 08:56

Hej alle sammen her på hn.

Jeg tænkte på om der var en der havde en god opskrift på pølsehorn?? skal nemlig bage nogle til nogle børn der kommer senere..

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 09:01

1 pakke gær

½ liter mælk

100 gram magarine

100 gram sukker

Sættes til hævning i 45 min. Så former du 24 pølsehorn og putter ½ rødpølse i hver. Lader dem hæve i 15-20 min. og pensler med æg.

Bages 18 min på 200 grader. Hvis du ikke har varmluftovn, skal du sætte dem ind i en plade af gangen, midt i ovnen.

0
0
Svar på denne tråd

Danielle Hesselholm
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 09:04

Skal der ikke mel i din opskrift???

*S*

min opskrift på pølsehorn er blevet væk... den er fra brugsens børnekogebog, som blev udgivet for mange år siden, hvor man bruger opskriften fra høvdingeboller på dejen og derefter følger instruktionerne til pølsehorn.

Skøn 3 års kat. 1 vallak.
Ej tilredet, har været meget i hænder.
Mørkebrun, Stjerne, snip og 3 sokker.
Stg. pt: 144, men vokser lidt endnu.
3/4 araber.
10.000 kr.
0
0
Svar på denne tråd

hehehe...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 09:05

Selvfølgelig mel efter behov :-) eller bliver der ikke mange pølsehorn ud af det :-)

Pas på at dejen ikke bliver for tør, for så er det ikke nemt at få den til at lukke sig om pølserne.

0
0
Svar på denne tråd

takkker
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 09:27
tak for det
0
0
Svar på denne tråd

Meget sukker
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 12:40
Bliver de ikke meget søde? Jeg kommer kun en tsk i. Bruger iøvrigt sjældent opskrift.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 13:23

Jo det er min opskrift på boller jeg bruger, men vi er nu også nogle værre sukkergrise :-) I den oprindelige opskrift (fra min mor, hvem ellers) er der 60 gram sukker.

0
0
Svar på denne tråd

Ketchup
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 15:25

De smager ret godt at putte lidt ketchup på dejen inden man ruller den om pølsen.

Jeg bruger nu aldrig røde pølser til den slags. Det skal være dem der uden skind skal det.

-Dorthe

Magister Mundi Sum
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider