Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

TV-licens
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 09:38

da vi er flyttet til ny adresse, hvor vi ikke kan modtage programmer - antennen på taget virker ikke og der er opsat parabol, men skal have en reciever + kort før den virker. Nu har vi levet i et stykke tid uden TV og synes det fungere fint.

Ringer jeg idag til Licens kontoret for at høre om reglerne. Da jeg ville mene, at når vi ikke kan tage DR og andre programmer, så ville vores licens falde, forsvinde eller blive til radiolicens.

Men nej man skal betale fuld licens, bare man har et TV og om man så kan se noget på det, ja det er lige meget. Han sagde at licens var en afgift på selve apparatet - jeg har altid troet licensen gik til DR.

Kunne være vi skulle finde en billig reciever og så bestille et gratis kort, så vi kan se lidt programmer. For synes 2100 kr om året er mange penge for at have et TV stående

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 09:40

da også forstået det som en afgift til DR

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Licens
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 09:50

Bare man har et fjernsyn/computer/radio i huset skal man betale licens til DR.

Vi har haft et lastvognsfirma og der skulle man endda betale for at have radio i bilerne...

Har overvejet at sige til dem at den licens man betalte sidste år da stadig må gælde med alle de genudsendelser de viser...

Stutteri Sødal
Dressurhest udlånes til den rigtige rytter!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:03

Ja det er utroligt. Synes da godt nok, det er mange penge at betale, bare man har et TV stående. De ved da hvad de vil have.

Ja godt spørgsmål angående alle genudsendelserne.

Licens gælder vel også for PC selv om man ikke har internet?

Puha så er det da godt, vi ikke skal betale for hver PC man har. Min kæreste har fået en masse PC'er fra sit gamle arbejde, og tror vi har en 6 stykker stående, foruden de 2-3 stykker som er i brug.

0
0
Svar på denne tråd

hvad nu hvis...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:05
du pakker TV apparatet væk, enten ned i kælderen eller op på loftet, for så har I jo ikke TV længere??!! Det burde da være ok, men ved et ikke da jeg ikke har TV aparat overhoved
0
0
Svar på denne tråd

Der er ikke
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:20

Der er ikke licens på PC'ere - det gælder generelt hvis der ikke er en tv-tuner indbygget i apperaterne.

Så hvis i istedet for et TV bruger f.eks. en fladskærm uden tv-tuner, så skal i ikke betale licens.

Mvh Jan

0
0
Svar på denne tråd

Få modtagelsen forhindret
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:38
Gå til en rado/TV forhandler og få plumberet modtagelsen. Så skal du ikke betale licens.

Mvh,
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Nu spørger
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:40
jeg nok rigtig dumt, men hvad pokker er tv-tuner? Er det noget der indbygget eller noget man sætter på/i tv'et??

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Tv-tuneren
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:42

Tv-tuneren er den "dims" indeni f.eks. et tv, som gør det muligt at modtage tv-signalet. På en ældre radio er det den dims du drejer på for at skifte mellem kanalerne.

Mvh Jan

0
0
Svar på denne tråd

aha så
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 10:43
ved jeg jo godt hvad det er. Tak for svar

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 11:29

...overvejet at købe en projektor. Dem er der ikke icens på. Og vi ser aldrig fjernsyn, men ser tit en film - lejet eller købt, så vi er også rigtig trætte af at betale licens i dyre domme. Og så fylder en projektor jo ingenting i forhold til at skrummel at et tv. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 11:59

manden har også en stor drøm om en projekter - stedet til den er allerede peget ud.

Men skal det være, så skal opløsningen være i orden. Men de koster jo også derefter.

Kunne da være vi i første omgang skulle få plumberet modtagelsen, som Jhez skriver. Koster det noget?

0
0
Svar på denne tråd

computere...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 17:23

Man skal betale linces selvom man kun har en computer... men vist bare radio... du kan jo gå på internettet og høre radio bare der er lydkort i den, og det har alle computere jo...

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Ikke licens på computere
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 18:47
Nej, det er IKKE krævet at betale licens, hvis man bare har en computer og hører netradio. Der har dog været snak om, om licensen skal "opdateres" til dette.

0
0
Svar på denne tråd

pivnu har ret
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 19:07
licenskontoret er begyndt at regne på hvor mange millioner de går glip af fordi der ikke er licens på pcére. Så dagen kommer nok, hvor reglerne bliver lavet om.
0
0
Svar på denne tråd

betaler alle???
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 19:08

Findes der ingen licens-nægtere??? Jeg prøver lige i tiden... og regner med at melde at jeg ikke har tv snart..

Ja ved godt det er ris til egen røv ikke at betale.

Og hvorfor søren skal der være afgift på TV??? Fatter nada.

0
0
Svar på denne tråd

Misstral...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2006 19:15

Pengene går jo til bl.a at købe film hjem som kan vises og til at producere nye film/serier. De går også til at betale studieværter og journalister, som jo ikke arbejder gratis. ;-) Der er skal rigtig mange udgifter i forbindelse med det at køre en tv-station og problemet er, at seertallet i dk er ret begrænset og derfor er prisen høj. Men sammenlignet med canal digital eller viasat er priserne jo ikke skyhøje. Hos de to nævnte får man bare nogle flere programmer for pengene. :-) Og så har jeg det personligt sådan, at jeg ikke vil betale for noget jeg ikke bruger. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Misstral
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 08:09

Misstral, tak fordi du ikke betaler licens. Tak fordi at du nasser på os andre. Tak fordi at du gør vi andres licens dyrere.

Vil du ikke fortælle hvad der gør netop DIG så speciel at du ikke behøver at betale?

Mvh Jan

0
0
Svar på denne tråd

Licens
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 09:53

Jeg kan ikke for min død forstå at DR og TV2 ikke bare kan kode deres programmer ligesom alle andre kanaler. Så kan de, der ønsker disse to kanaler betale licens til dem, og resten kan lade være med at kigge på dem.

Jeg forstår skisme godt, at nogle vælger ikke at betale, hvis de alligevel ikke ser programmerne.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Enig med BeritH
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 10:13

Jeg synes, at det er fuldstændigt latterligt, at jeg skal betale for noget jeg aldrig bruger...

Jeg ser ALDRIG DR1+2 og kun en sjælden gang TV2+zulu.

Licensen er for mig, tårn høj, især når det er noget jeg ikke får en skid for...

Seriøst, hvor fedt er det at sr DRderude med Søren Ryge???

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Licens
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 15:20

Jeg betaler gladeligt mine licenspenge for de programmer jeg ser på DR1 og TV2. Men jeg kan blive godt og grundigt træt af de konstant sender reklamer for DR2 og Zulu, som jeg betaler min licens til, men ikke kan se!

Jeg har været i den lokale Tv-butik og forhørt mig om muligheden for at fodtage disse kanaler. Det kan jeg sagtens hvis jeg vil betale yderligere for et kort til min parabol. Gu' vil jeg ej! Jeg har betalt for det én gang via min licens. Jeg ved godt at man ganske vist får en håndfuld kanaler mere, som ikke er licensfinasieret, men det er jo ikke dem jeg ønsker. For mig lyder det som en kæmpe pengemaskine!

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Winnie J
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 16:47
Winnie J, du får ikke Zulu med for dine licenspenge, det er en betalingskanal.

Men du kan faktisk insistere på at få et kort til at kunne modtage DR2 - også uden betaling. Jeg ved godt at både Viasat og Canal Digital forsøger at kratte penge ud af folk i kortafgift, men den går altså ikke. Kontakt en af de to direkte, istedet for din lokale tv-butik. Alternativt kan du også læse mere om hvordan du gør på www.dr.dk.

Mvh Jan
0
0
Svar på denne tråd

ja nogen burde
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 17:25

Jo gøre noget ved det.

jeg betaler for mine kanaler hos viasat, og ser aldrig DR kanalerne.

Men vi skal også betale licens da vi har tv'er = mulighed for at tage DR.

Man burde afskaffe eller kode DR kanalerne ligesom alle de andre. og så evt lave en "nyhedskanal" som Danmark kan bruge hvis der en der bliver krig eller lign hvor det er nødvendigt at folk får information, den kunne så bare stå tom resten af tiden, så skulle hver husstand måske betale 20 kr om året til det.

Så hvis nogen starter en underskrift indsamling skiver jeg ihvertfald gladeligt under på at afskaffe DR som tvunget betalingskanal.

Hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

At få blokeret for modtagelse af signal
Forfatter: 
Dato:  08-02-2006 17:35
Jeg ved ikke hvad det koster, men det koster da naturligvis noget. Der er ikke så forfærdeligt mange godgørende firmaer i DK. Men hvis man virkelig mener at man ikke ser TV, så er det vejen frem.

NB! Jeg tror det er permanent - og husk at få en erklæring underskrevet af forretningen, der gør det, som kan sendes ind til licensafdelingen.

Derudover, så husk at licensen betaler også de journalister, der skriver på DR Online og TV2 Online. Lige i øjeblikket er det to websider, jeg ihvertfald ikke vil undvære, ligesom jeg er næsten afhængig af at se mindst to tv-aviser dagligt.

Mvh,
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider