Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når man sælger en hest...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:12

Når man sælger en hest og den ligger på den forkerte side af lad os sige 50.000 kunne man så i det mindste ikke sørge for at sætte nogle ordenlige billeder ind af den dyre hest??


Det er en ting der virkelig har undret mig i min søgen efter den rette hest. Nu er det dog frieser jeg har søgt og der skal jo ikke meget til for at billederne af dem bliver gode ;-).


Men når man sælger en hest til feks 100.000 eller endda mere kunne der måske være råd til en dygtig fotograf og en dygtig rytter til at fremstille hesten ordenligt?

Som køber kunne jeg da i det mindste forvente at den havde dækkenet af og ikke gik og åd græs på billedet...


Ja, jeg undres bare... ?:-)





Tina & Badullen


0
0
Svar på denne tråd
 
 helt enig
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:19

Jeg har tænkt det samme som dig mange gange... undre mig ofte over at billeder på de dyre heste ikke er bedre end de er.. okay måske skal jeg ikke lige skære alle over én kam.. sorry.

Men mange har meget dårlige billeder efter min mening. Og ja hvis man er op i de prisklasser begynder jeg at blive krævende. Og syntes, at man frem for alt som sælger, kan gøre sil selv den tjeneste at fremsvise sit kostbare dyr på en anstændig måde..

Det ville tælle hos mig.. Dog skal det siges at jeg ikke bare ville købe hest ud fra et godt billede, men det dog det første man stifter bekendtskab med i søgen efter drømmehesten



0
0
Svar på denne tråd
 
 dyr/billig
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:23

Jeg synes såmænd også det er træls med dårlige eller ingen billeder når man køber billige heste, skulle jeg hilse at sige!


Især hvis folk forventer at man kører 500 km og ofrer en brobillet.


Men man skulle tro dem med de dyre heste har råd til et fotografbesøg hvis de ikke kan selv.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 En ting til
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:30

Lige en ting mere *GG*


Når man så kigger på billeder af salgsheste er det møgirriterende at billedet er endnu mindre end originalen når man vil klikke det større




Tina & Badullen


0
0
Svar på denne tråd
 
 annoncer
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:46

Kan du ikke være ligeglad, jeg troede du havde købt drømmehesten?


Men amen til de små billeder. Eller at hesten er en prik i det fjerne.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 TinaU..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 19:53

Du skulle vel ikke (uden at nævne navne) lige have kigget på friesere til salg, lige som mig selv om jeg også har købt drømmefrieseren, og så være faldet over den hest til 115.000 kr hvor man ikke kan se en disse og ærlig talt ikke synes man får "retfærdiggjort" den MEGET høje pris???

Tænkte også på at lave et indlæg om det


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2006 22:04

Nå ja, der er vel ingen der siger at man SKAL være på hestekig bare fordi man kigger annoncer. Der er vel ingen købetvang...


Muiver: Jo, det var faktisk en annonce der lyder meget til at være den du snakker om, som jeg blev inspireret af *GG*. 115.000 for den? Naaahhh...






Tina & Badullen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 01:43

Jeg har tænkt det samme, og også om samme annonce.


Når man kommer op i den prisklasse burde man kunne i det mindste forsøge at tage nogle lidt bedre billeder!


Selv min Uffe's billeder er bedre end dem og de er skrækkelige!


:-P




Rollo

.: Chanell, Meti, Uffe, Rollo & Marie :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hey.. tallulah
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 01:54
hvordan gik det med at få din den skønne solgt?

- alle heste er gode af natur,

spørgsmålet er om rytteren har enve til at få det frem -

0
0
Svar på denne tråd
 
 100.000
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 06:59

jeg finder (desværre) ikke længere heste til 100.000 kr sjældne. Faktisk må jeg indrømme at hvis jeg skulle have mig en ny stævne-springhest, ville jeg få svært ved at finde en til mindre.

Jeg er absolut modstander af for dålige billeder, men for mig , når jeg er køber, er rimelige billeder ok, dvs at jeg kan se staturen på dyret om jeg kan lide den. Billeder taget af en fotograf synes jeg kun man ser når det er billeder fra kåring eller DSA finaler.


<Faktisk mener jeg også at man kan sortere gode heste fra på billederne, så jeg har nu altid set dyr uden billeder også. Krydser man broen, ser man jo ofte mere end 1 dyr den dag, for mit vedkommende som regel 3-5, så bliver 1-2 fra sorteret pga udseende, bliver jeg ikke sur af den grund.


Jeg har feks selv en 4-års , som ikke skal sælges, menj eg har alleigevel fået bud på den, i den prisklasse vi her taler om. HVis den er så let sælgelig, hvorfor skulle man så ofre en fotograf?


Inflationen har også ramt ridesporten, heste til stævnebrug til 30.000 er der langt imellem, og jeg er absolut ikke A ryttere, men C-rytter til stævnerne. En stabil LA-MB hest der er fejlfri hos dyrlægen , ja den koster over 100.000, hvis den fremstår i kondi osv.


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 09:48

Billeder siger ikke alt, men MEGET, jeg vil aldrig selv sætte et billede på hvor man eks. kun ser mulen, eller ser heste skråt forfra så den ser ud som en storebæltsbro, hovedet bliver forvrænget og nej... på billederne skal man kunne se hesten og dens bygning.





De bedste hilsner

Tina ;-)
Lidt skør er man vel altid.... :-P


Skøn hyp til salg - se billeder/info på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 10:24

Jamen man forventer jo ligesom at kunne få et indtryk af hesten via billederne, og man KUNNE vel i det mindste ta' dækkenet af hesten og tage den fra den rette vinkel!


Der er da mange heste i den prisklasse og man kører vel over for at se på flere af gangen, men derfor vil man vel stadig gerne se om hesten er værd at køre efter.

- Enhver kan jo sætte deres hest til 100.000kr og så er det et gammelt øg!


Men synes det er VILDT hvordan hestepriserne er fløjet i vejret :-@ Hvad sker der? Der er jo ikke ligefrem mangel på heste.


Men når jeg ser salgsannoncer vil jeg somregel gerne se hesten redet - ikke de der billeder hvor hesten er i et kikset moment og rytteren LANGT væk!

Pænt billede med hesten i fokus.

Et billede af hele hesten uden dækken, sadel og andet 'skidt' (;

Og så evt. hoved eller flere ridebilleder.


Men IKKE et med dækken på - det er så træls 8-)




Rollo

.: Chanell, Meti, Uffe, Rollo & Marie :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rollo- mangel
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 10:30

Jo der er faktisk mangel/efterspørgslen er stor på velredet heste der kan gå stabilt M niveau spring eller dressur der samtidig er raske/uden handelsfejl.

Derfor er prisen på sådanne heste steget en del.


Så heste med den rette afstamning koster ca 100.000 og de velrende ofte det dobbelte, uanset om vi taler 4 års eller 8 års.Mange sælger feks fravænnede folk af god afstamning til 35.000 kr.(eller mere)


Jeg siger ikke at man ikke "kan gøre et godt køb" tíl færre penge, men det er undtagelsen.

Jeg bygger min påstand ud fra hvad jeg hører folk har givet for deres heste til undervsining samt til stævner. (jeg er dommer så jeg møder en del folk)


Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg..
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:00

Hvis jeg skulle ud og se på en hest til 100.000 og op efter, tror jeg faktisk ikke jeg ville gå så meget op i billederne i annoncen - Men nærmere den info om hesten, jeg gerne skulle finde på hestedata.

Men forstår nu heller ikke hvad der får folk til at sætte dårlige billeder på en annonce, at få taget et par gode billeder af hesten burde ikke være det største problem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Evahestepige
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:20

Eva: Jeg glemte helt at svare dig. Talullah er solgt. Du kan læse nærmere i denne tråd.




Tina - Hesteløs til onsdag!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fotograf
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:31

altså en professionel er jo ikke nødvending... Vi snakker bare om at få taget tøjet af en hest og så måske et billede hvor man eventuelt kan se både ben og resten af hesten...

I dette tilfælde må der være et eller andet ekseptionelt ved hestens udseende for at berettige den høje pris..

Mener det er useriøst at man ikke engang gider ordne hesten til et billede, men bare tager 3 tilfældige billder hvor den plasker rundt i sneen pakket helt ind...

0
0
Svar på denne tråd
 
 karinae
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 11:31

Ja okay, den vinkel havde jeg ikke tænkt på - mht skader m.v.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Præcis en
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 13:17

af mine "kæpheste".


Jeg fatter ikke at man i en tidsalder hvor mange enten ejer eller som minimum må kende nogen som er indehaver af et digital kamera.

Ikke gider at ofre den time eller 2 det kræver at få knipset nogle ordentlige billeder af hesten...


Tager man en 200 billeder burde da der være min 4 som viser hesten fra dens bedste sider...


Og det er lige meget om hesten så koster 30.000 eller 200.000


Hilsen




- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 13:51

Det er altså det mindste at få taget ordentlige billeder en til salgsannonce.

Så sidst som i sidste weekend var der en fra klubben, der skulle have salgsbilleder af sin hest, og hun ringede så til mig og spurgte, om jeg ikke ville tage nogle billeder af hestens mens hun red.

Jeg tog næsten 300 billeder hvoraf kun de ti var brugbare mht. lys og at hesten har 4 ben på alle billederne osv.

Men med et digitalkamera kan man jo bare slette de andre 290 billeder og gemme de gode. Sværere er det jo ikke.


Og igen med priserne, jeg kan se, at jeg har været rigtig heldig med min hest. Men en hest, der kan gå LA5-MB koster nemt snuden at en jetjager. Hvorfor skal det være så umuligt for os almindelige folk (der ikke har en hoppe, vi kan ifole med en superhingst og så tilride det senere, eller ikke har kunnen nok til at tilride helt fra bunden) at få en ordentlig hest uden fejl? Jeg fatter det simpelthen ikke.


Det lille LYS i mørket

var håbet for Christinas liv!

Nu er hun blandt os igen

- efter 14 dage i en anden verden =)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her er jeg også med i klubben
Forfatter: 
Dato:  22-01-2006 15:39

Nogle gange ville jeg næsten ønske at folk ikke satte billeder ind, fordi deres billeder er så elendige, at man kun kan tænke, så grim kan en hest da ikke være. Eller en herlig unghest der er så nem at få til at gå til bidet, og så sidder der en rytter man kan se hiver og flår i tøjlerne, samtidig med at hesten går med indspændinger. Se sådan en hest ville jeg ikke en gang gide tage ud og kigge på, med mindre det da var for at redde den.

Det er utroligt at folk ikke har selvkritik, når man nu gerne vil sælge sin hest. Hvis den kan gå middelsvær osv. ja så vil jeg altså gerne se nogle billeder der viser en hest der kan gå med ordenligt løft og i rigtig samling. Alle heste kan se godt ud på billeder, men er vi i den dyre ende, så vil jeg nu se på billedet hvad jeg betaler for før jeg som køber bruger tid på at køre ud og se dyret.

Det vil jeg egentlig også selv om hesten er billig...



Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider