Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvilken hund ville være bedst.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 19:57

Hej

Jeg ved med sikkerhed at jeg engang skal have hund og jeg går så allrede nu og overvejer hvilken slags... For det skal være den perfekte hund til mig..

Jeg søger en lille hund som er til at have med i tasken eller på skødet.(bare ikk en stor hund) Jeg bor i lejlighed så det skulle nok være en "indehund" ikke sagt at den ikke ville komme ud at gå, men at den ikke kan løbe på væggene om aften. Måske en lidt doven en...

Hvad ville i forslå???

mvh

hodde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:31

At komme lidt ind på hvad du selv forstiller dig du vil fortage dig med hunden.


Skal den være selstendig, behagesyg, langhåert, korthåret osv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:43

Ups... det glemte jeg... Jeg er meste til kort håret hunde, men nogen lang håret racer er jeg også ret vilde med.. Den må gerne være selvstændig, men også en nusse hund.. Jeg skal kunne have den med hvis jeg skal op til min mor eller ud i rideklubben og kigge.

Jeg forstiller mig en hund som jeg kan tage med ud på gå ture uden at skulle gå 20 km per gang.En jeg kan hygge med om aften uden at den er ved at løbe på væggene den må ikke være en meget aktiv hund... Den skal kunne egne sig til en lejlighed .

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:47

Hehe kan kun anbefale en gravhund :-P


Ud fra hvad du skriver i hvert fald ;-D






/DarkAngel

Gammelt kinesisk ordsprog siger; "Den der aldrig sover er altid vågen" :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil forslå
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:48
en moppe, den lever op til dine krav
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:49
Der er jo mange skønne hunde, og ja, det er helt svært at vælge.

Jeg er absolut til store hunde, men skulle jeg engang få lyst til at have en lille hund, så skal det absolut være en mops.
De er simpelthen uimodståelige, kender en der avler, jamen, uanset hvilken hvalp eller voksen hun kommer til hundetræning med, så er de lige bedårende og kærlige.

Men hvis du som sådan ikke tænker på en racehund, så var det jo også en mulighed at besøge et internat og give en ensom sjæl et godt liv.

God fornøjelse når du kommer så langt.

Mvh

Winnie
0
0
Svar på denne tråd
 
 mops...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:50
er der nogen der ved hvor nemme de er at gøre renlig og alene vante??? evt fortælle noget om dem
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille hund
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:50

Hej jeg hedder Per og er 43år

En lille hund skriver du, hvad med en lille kat, jeg tror den passer bedre til dit behov, en lille hund skal også passes som en stor hund , JA JA den skal da ikke gå så langt som de store, kig i et hunde leksikon der er gode mulighedder for, at find en der passer lige til dig.

Hilsen Per håber du finder en, husk den lever i mange år


Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Per...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 20:57

Jeg ved godt at de skal passes lige meget men synes bare en lille hund passer bedre til min lejlighed.. Jeg er ikk selv til vildt store hunde... Men fortrækker de små :-)

Jeg vil bestemt ikke have en kat ikke fordi at de ikke er søde, men vil helst ikke have en kattebakke til t stå i mit hjem( er lidt sær på den måde)Jeg nyder at komme ud at gå en tur og være ude og kunne ikke se mig selv gå ude med en kat i sele :-) Jeg er bare et hunde menneske.. :-)

Det er ikke kun hunde der bliver gamle det gør skam heste også så at jeg skal have min bedste ven i mange år gør skam ikke mig noget :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Toypuddel er sagen
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 21:39

Jeg kan varmt anbefale en lille toy puddel. Jeg har sådan en lille fiks sag, den vejer 3 kg - kan være i en taske, er aldrig i snor, er med ude i stalden og ingen, hverken børn eller voksne ellr for den sags skyld heste, er bange for den. Og den fælder ikke. Hver 3. måned kommer den til hundeklipper og bliver klippet kort. Det koster ca. 400 kr. Han er nem at dresserer, kan en masse kunstner og han kræver ikke super meget motion. Jeg løber selv hver aften ca. 3,5 km og den gider ikke at løbe med.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 10:18

De fleste hunde har ikke nogen tidsgrænse for hvornår de bliver renlige eller hvornår de lærer at kunne være alene hjemme. Det kommer meget an på dig, stedet den kommer fra og hvor højt rangerende hunden er.


Umidlbart vil jeg ikke anbefale dig at få hund, du bekymre dig for meget for at hunden er for hundet, laver for mange hundeting og kræver det en hund nu engang kræver!


Du skriver du ikke vil have en kattebakke stående, hvordan i alverden vil du så overleve at en hvalp tisser og skider på dit gulvtæppe? Min hund var over et halvt år før han var 100% renlig. I starten skal man ned med den måske hver 2-3 time, også om natten for at vise den at den skal tisse udenfor, og sørge for at den har mulighed for dette hver gang den skal tisse.

0
0
Svar på denne tråd
 
 TOYPUDDEL !
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 11:19

Jeg er lykkelig ejer af en Toypuddel - Det lyder måske lidt fimset, men det er en dejlig race.

Den er lille og Perle har tit fulgt mig i min taske ombord på et fly eller lignende.

De behøver ikke være så meget ude igen - Men man skylder jo altid sin hund at den kommer ud !

Perle (min hund) sover 20 timer i døgnet, og hun er nem at passe.

Selvfølgelig er der så pelsplejen, men resten er nemt og overskueligt.

Toypudler er en dejlig familie-hund som elsker at ligge på skødet og blive kælet med, også finder de sig I ALT !


- De kan klart anbefales!


Knuus.


Good Jul!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chihuahua
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 12:14

Jeg er den lykkelige ejer af en lille chihuahua. Hun vejer 2 kg og er dermed en lille sag, men super skøn. Hun er absolut til at have med alle steder, for hun elsker at møde nye mennesker og så er hun nem at have med i tasken. Af motion, ja så kan hun sagtens gå en tur på flere kilometer, men modsat, så kan hun også have dage, hvor hun kun lige går med rundt om huset og så vil hun gerne ind igen. Så det er lidt forskelligt.


Hendes temperament er super skønt. Hun er det største nussehoved jeg kender. Hun sover jo med os i sengen og om morgenen, når man skal have hende med ud at gå, ja så putter hun sig så langt under dynen, så hun tror, man ikke kan se hende og så kommer de bedende øjne ellers om at få lov til at putte bare lidt længere.


Når man så kommer hjem efter bare at have været væk en kort stund, ja så er hun så glad for at se en, at man næsten smelter, når man ser hende. Hun hopper rundt på bagbene indtil man tager hende op og siger hej. Der er intet, der skal gå hendes næse forbi.


Racen chihuahua fåes i både korthåret og langhåret udgave. Jeg er mest til den langhårede, for jeg synes de korthårede ligner rotter


De fåes dog også i lidt forskellige størrelser: de kan veje fra 2 kg. - 3,5 kg. Idet hun er så lille, så er vores 4-værelseslejlighed mere end stor nok til hende. Hun sover sammen med os andre om natten, så der laver hun ingen unoder. det eneste hun kan finde på er, hvis vi glemmer at lukke døren ud til gangen inden vi tager på arbejde, ja så har hun båret samtlige sko ind i stuen, dog uden at ødelægge noget. (grineren).


Så bestemt en dejlig lille sag.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Romani
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 17:50

Jeg vil ikke have en kattebakke til at stå da den fylder og ikke er særlig dejlig at have til at fylde(den skal man jo have til at stå i måske 12 år hvilket jeg ikke vil have) En hunde hvalp er jo kun urenlig i 6 mdr eller 1 år.

Jeg har haft hund før ,da jeg boede med min ex. Men vi gik fra hinanden og jeg boede et sted hvor hund ikk var tilladt. Jeg har haft hvalp og ved godt hvad det indebære! Jeg var ude med hende hver 2. time også om natten.

Der er nogen racer som er hurtigere til at lære ind andre det er det jeg mener.

For min skyld må hunden gerne være hund bare ikke en jagthund/fårehund en som er vildt aktiv.

Selvfølgelig skal hunden ud at gå hverdag og det var hende jeg havde før også.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej der
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 19:53

En mops skal du da ha! Som der så tit tår i bøger om dem :"En mops skal ikke have motion og masser af plads, men kærlighed og nus"!!!


Den er så grim at man kun kan elske dem. De er desværre ret dyre og vær meget opmærksom på at få en med stamtavle, da de kan være indavlet. Skriv privat besked hvis du vil vide mere eller vil have nogle navne/kenneler der lever op til alle krav!


God jul

Mvh Foxy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jojo...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 20:24

...men en mops propper man vel ikke bare sådan lige ned i håndtasken...! ;-D


Jeg ville kigge på en gravhund (husk de ikke har det så godt med trapper), en pragsk rottehund (er det ikke det de hedder, de bittesmå mini-doberman?), eller måske en papillion. :-)

Men det kommer jo helt an på dine øvrige krav - vil du lave noget med den, hvordan skal dens temperament være, skal den være samarbejdsvillig eller skal den bare agere gulvtæppe? ;-)


Men det er godt, at du allerede overvejer nu. Så er der større sandsynlighed for at du ender med den rigtige, når du bruger lang tid på at undersøge racer og typer. :-)

God fornøjelse. :-)


Camilla




- NU MED HUND!!! :-D



Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 20:56
Det er også derfor at jeg vil høre hvilken hund andre ville synes passer bedst til en lejlighed. Jeg giver mig god tid til at undersøge de forskellige hunde. Jeg går ikke ind for inpuls køb med mindre det er tøj jeg står jo ikke og skal have hunden i morgen... nej jeg har god tid til at finde den perfekte race til mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille skødehund
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 23:56

Kunne være en Cavaliere King Charles Spaniel. Den er efterhånden ret populær herhjemme. Min mor har en af slagsen, og den er altså bare kær.


Den er ikke til helt lange gåture, den kan ikke li at blive våd under maven, den er lidt tilbageholdene, og trives nok bedst med at slappe af... og som sådan forstår jeg den jo slet ikke... måske fordi jeg selv har en lab.


Men hendes børnebørn eksker kræet, folk stopper for at se det lille væsen når man går tur, og den ligner da også mest af alt en tøjhund hentet i en legetøjsbutik.


Men du kan læse lidt mere her:


www.cavalierklubben.dk/


Og se lidt gode billeder her:


www.cavaliere-vom-icc.de/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal selv have...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 08:40

hund om to dage :-D


Det bliver så dejligt, kan næsten ikke vente. Det er ligesom om juleaften kommer lidt i baggrunden for den 26 - hehe.


Jeg er enig med Skibber. En Cavalier skulle være en af de allernemmeste hunde at opdrage på. Og da jeg jo er nybegynder i at have hund er det noget jeg sætter stor pris på.


Den er også meget alsidig, så skulle du få lyst til agillity er den også super hertil.


Uhh - hvor jeg glæder mig.


Anskaf dig en cavalier. Du kan se billeder af den bette på min præsentation.


Nuser...




Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 09:02

her kan du ta en test der finder ud af hvilke hund der passer til dig... held og lykke!!


www.pedigree.dk/Pedigr...derace.htm





0
0
Svar på denne tråd
 
 foreslag..
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 14:28
enten en dansk/svensk gårdhund, eller en jack russel terrier... det er nogle dejlige hunde.. og ellers et gadekryds..



MVH. Gitte og Julie (ponyskræmslet) og Blue Elliei Girl (bøf)

Opstaldning tilbydes mellem Jels og Vamdrup, hest 400kr., pony 300kr pr. md.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa...
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 14:59

Vi har lige nu en tysk jagt terrie i lejlighed, men det kan også kun lade sig gøre fordi den er med min kæreste på arbejde hver dag og får masser af luft - ellers ville jeg aldrig have valgt at få hund i en lejlighed.


Med fare for at træde nogle over tæerne, så synes jeg helt ærligt ikke at det er noget hunde liv at blive båret rundt i en taske og måske oveni købet have en lille smart trøje på... - man glemmer hvis hvor hundene stammer fra...


Nå, men når det er sagt, så har vi da jeg boede hjemme en gravhund - den var meget svær at få ren, og også hørt fra andre at de har haft problemer med dem, samtidigt er der jo det med trapper og gravhunde.


Synes du skal overveje det meget - de skal ikke bare passes, men også motioneres, til dyrlæge, fodres - og husk det er ikke alle der gider have hunde på besøg, hvis du skal besøge veninder mm.


Tror lige som de andre også at en kat lyder mere som om den passer ind i det du skriver - fordelen ved katte er også at de kan være længere alene hjemme hvis du skal ud...


Med venlig hilsen

Christina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider