Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 baby hest..hvor længe..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 20:23

hmm min "lille" fuldblods hoppe på 5..snart 6 er nok den største baby hest.


det er fuldstændig som en hunde hvalp der ikke helt har styr på sin krop.

hun er simpelt hend så dejlig en hest, og vil gerne det hele, men hun kan altså bare ikke når hun ikke helt har styr over de lange ben endu...hvor lang tid var jeres heste hvalpede???


det gælder foresten ikke kun ben også hendes hals er svær at bedømme længden på så nogle gange er tremmerne lidt for tæt på, når man skal se hvad der sker i den anden ende af stalden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 09:11

Hej med dig..




Har samme problem med min...


men den er så også kun 4 år...( halv søster til din )


Den vokser stadig er 173 nu, og er meget usikker på benene

lige da jeg fik hende havde hun den flotteste gang, og så gik der et par uger så trippede hun afsted..


Håber det bare går i sig selv.


Hilsen mikael.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første tanke...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 09:26
Jeg har ikke spor forstand på det jeg snakker om nu, men min første tanke var, om disse to heste ser dårligt? De er åbenbart i familie og kan vel egentlig have en genetisk defekt?

Jeg har ikke oplevet fænomenet, så det var bare en tanke.

Glædelig jul.
Birgit
0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme tanke som Leilani
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 09:38
Nemlig også, at hestene har et nedsat syn?

Men nogen er selvfølgelig bare "klumpedumper" og vokser så fra det med tiden.


Klipning tilbydes

i Nordsjælland og Storkøbenhavn

Superlækker Lucky Light vallak sælges
12 år, 165cm. i stang, LA-niveau i både spring og dressur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Baby fuldblod..
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 09:55

Jeg har haft lidt af de samme oplevelser med fuldblod jeg har været i kontakt med, men kun mens de vokser så har de ikke atlid selv styr på det hele...


En ting der er godt at gøre for at give dem en bedre fornemle af deres ben er: Stryg benene 7 gange og bank derfetr blidt 3 gange på hoven (med begge hænder tager du blødt fat om benet og køre nedad, helt oppe fra "toppen" af benet og helt ned til hoven)

Dette aktivere de energi baner som både vi og dyrene har og giver derved en bedre fornemle for hesten af hvor den har benene, jeg har set meget gode relutater med denne måde, spicielt inden ridningen,lige før man hopper op...




Sara Den underlige..

Hvis du er normal, så er jeg glad for ikke at være...

Nu med en dejlig stor baby-fuldblod ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 10:42

fuldblod og som jeg kender fuldblod har de simpelt hen bare for travlt. De skal se alt og følge med i det hele. Og så skal de helst nå at gå fire skridt på tre. Det bedste for fuldblod er efter min erfaring ro omkring dem og ensartede vaner. Så falder de mere til ro og har bedre tid til at tænke. Det synes jeg er lidt et problem for dem.

Men det kommer jo med alderen (for nogle) og med stor tålmodighed.

Venlig hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh...hmmm
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 14:09

hej mikael..går det godt med jeres heste?

skal i have jeres africaner kåret?

jeg satser på at stille min i 06 eller 07 i dv..når hun ser bedre ud bag til..


Leilani..nej ingen defekter på øjnene, det er chekket da jeg købte hende.


det er bare hvalpethed ligesom, storehunde hvalpe har...og mange unge heste...


så det jeg spurgte folk om var, hvornår deres ungheste holdt op med at være hvalpet i deres bevægelser...intet med fuldblod at gøre...kender selv denne race rimelig godt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 babyhest
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 22:21

Tja, jeg har en ex-pony på 5½ - han var ellers i bedring med en skæv hofte, men begyndte så igen at gå underligt her i efteråret og skal have kiropraktor en gang om måneden.


Hvorfor jeg siger ex er fordi jeg lige har målt ham, han er vokset 1½ cm siden sidste måling for 3 mdr. siden og er dermed gået over ponymål. Han voksede også en cm i sommer.


Mellem 3½-5 stod han helt stille i vækst, tror jeg målte ham til 146 cm mindst 10 gange.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Siri
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 14:59

Ved ikke om den skal til kåres 06 eller det førdst bliver 07..


det kommer an på om hun får sin gang igen, for hun skal rides en del før hun skal til kåring ( skal sadelkåres )


Har snakket med et par dommerer fra Dv da vi var på et kursus, de var efterfølgene med ude ved mig og se hende og andre af vores heste,

De var helt vilde med hende,og gav hende beskrivelsen:


En stor og meget betydningsfuld hoppe med store rammer, flotte og tørre ben... Ja alt var mere eller mindre perfekt..


på nær hendes gang den har hun mistet ( gik rigtigt godt da hun kom ude fra Hanne )


Men har snakket med flere der mener/tror at på grund af mere og bedre foder, har vi sat gang i vokserriet igen, derfor den trippede gang.. ( hun er vokset 3,5 cm siden vi fik hende )


Men håber snart det stopper så hun kan komme til at gå ordenligt igen..


Hilsen Mikael



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider