|
|
| Hn-træf sommer 2006 |
|
|
Ja kloge åge her, gik jo glip af træffet i sommers, men en fik lige husket mig på træf. Var der noget med, at vi mere eller mindre var enige om at det skulle være på klosterheden? Nogen der kan lægge hus til, eller har en ide til hvordan det kan løses? Så håber jeg bare, at mine sommer planer holder i år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Klosterheden? Hvor er det? Er der sat nogen dato af til det og er jeg bare helt vildt langt bagud eller hvad? Usch en masse spørgsmål hva 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Klosterheden |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
24-11-2005 18:46 |
|
Det er også første gang jeg hører om det, men jeg tror det ligger i Jylland. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej,det er på |
|
|
fyn. Jeg kan huske vi snakkede om at nu har det været jylland og sjælland og der var nogle, vist nok jan, der kendte klosterheden og sagde det var super område. Ved der kom en helt ny riderute for nogle år tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I ved da heller ingen... |
|
|
... verdens ting  Klosterheden - det er da der, Margit Ørum holder til  Det er et stort statsskovdistrikt i vestjylland, cirka midt i nissens nakke(når man kigger på et kort over Jylland), og det relaterer til Struer, Lemvig og Ringkøbing. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot tine.. |
|
|
jeg er bare så god til geografi  Men jeg ved, at jeg hørte om de nye ridestier, før det var nemlig margit ørum der bla fortalte at de var kærkomne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Der er ikke |
|
|
sat dato, så vidt jeg ved. Men man kan jo komme med nogle forslag. Jeg stemmer for at det ligger så sent i sommerferien lige som sidst. Eller måske lidt senere endnu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| amirglory |
|
|
Og denne gang kan jeg ride med på turen (her mangler jeg en smiley der hopper op og ned af glæde)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder godt |
Lilar |
24-11-2005 20:22 |
|
at det bliver her i nærheden, for så har jeg måske mulighed for at være med *S* hvis altså Verona kan holde til det til den tid  Jeg kan desværre ikke lægge hus til - vi bor på 60 kvm og har ret langt til Klosterheden. Linda.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hn-træf.. |
|
|
Ved godt jeg spørger dumt, men må alle herindefra komme med? Hilsen
Stine, nu med Star Fighter Hissy Dancer (Hippie) [27/05-1995~10/02-2005] -ELSKET OG SAVNET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| star fighter |
|
|
som udgangspunkt ja. Dog var det sådan sidste gang (skrevent) at folk under 18 år (mener jeg) skulle have tilladelse og under 16 år skulle man følges med en værge eller en voksen udpeget af værge. Både fordi det er mange heste på en gang, turen kan være lidt svær, da nogle heste tænder sammen med så mange andre, og fordi, at der kan lande alkohol på bordet om aftenen. Nu har jeg desværre kun været med hos else, men det var super hyggeligt. ca 15 heste på en 16 km lang tur, primært i skridt. Ren hygge om aftenen. Det var virkelig skønt.Og jeg håber sådan at vi kan arrangere det igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift!? |
|
|
Okaii, det lyder ski hyggeligt! Hvis jeg stadi har hest til den tid, så håber jeg da på, at komme med.. Så man kan se, nogen af de kloge hoveder der er herinde 
Stine, nu med Star Fighter Hissy Dancer (Hippie) [27/05-1995~10/02-2005] -ELSKET OG SAVNET
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for alle |
pjemm |
24-11-2005 20:34 |
|
Nu burde jeg jo reklamere for alle mine billeder fra sommerens træf i Holmegård, men da vi har haft et lille servernedbrud er databasen desværre død. Så jeg skal lige have lavet en ny. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træf.. |
Jennifer |
24-11-2005 21:33 |
|
Hvordan forløber sådan et træf? Skal hestene opstaldes et sted osv osv  Jennifer - der ingenting ved 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jah... |
|
|
Så vil jeg også med!!! Min fætter bor kun et ganske kort stykke væk fra Klosterheden, jeg har redet der flere gange på hans køreheste! Det er vildt sjovt at ride rundt på store oldenborger-køreheste!! De virker lidt anderledes end min egen!!! Mon ikke jeg kan låne et par af hans sorte til en tur igen? Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
pjemm |
24-11-2005 22:07 |
|
Så har vi sørme fået reetableret det hele, her kan I se hvor hyggeligt det er selvom det regner i tre dage. foto.fantopia.com/gall...php?cat=12 Jennifer, en HN'er melder sig som vært og sætter folde op så der er plads til 2-4 heste på hver, man har selv foder med, telt, mad arrangeres i fællesskab. Det har fungeret fint uden stalde og bokse. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stort ØØØV herfra |
Nanna (Sebastian) |
24-11-2005 22:19 |
|
jeg vil SÅ gerne med og nu KAN jeg men aldrig om jeg får en af ine forældre eller en værge med. ALDRIG  Må vickie85d:o) ikke være værge for mig, hvis hun skal med 
Hilsen Nanna og Sebastian Jeg har pink humor Dressur er kommunikation mellem hest og rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pjemm. |
Jennifer |
24-11-2005 22:21 |
|
Hvilke aktiviteter var der sidste år ved træffet? HÅBER snart jeg finder drømmehesten - så vil jeg ihvertfald med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridning... |
|
|
Vi hyggede os rigtig i år syntes jeg. Vi red en flot tur, vi havde besøg af torben andersen der tæmmede nappas fjordheste osv, vi fik dejligt spise, vi skulle have haft et lille fotokursus, men det fik vi ikke - Hvorfor gjorde vi egentlig ikke det Pia? Så boede vi i telt, hestene hyggede sig på opdelte folde og vi hyggede os i christel og bennos (nyopbyggede ) overdækkede terasse. JEg vil rigtig gerne med igen hvis det passer ind i min praktik og budget, og jeg bor i herning, så der er ikke så langt. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Pia : På del af billederne fra HN-træf 2005 kan man kun se en ødt kryds? Jeg håber så meget at jeg kan komme med også. Sidste gang var jeg der godt nok kun en enkelt dag, men det var bare rigtig sjovt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| måske.. |
Tine85 |
24-11-2005 23:31 |
|
dog har jeg ingen hest selv - men hvis det holdes i Jylland i år så vil jeg da helt sikkert prøve at se om jeg kan komme med Det er vel tilladt at deltage uden hest ikke?  Mvh Tine
M.V.H Tine **Vær dit eget ikon** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja kan man |
Gonzalez |
24-11-2005 23:44 |
|
ja er det egentlig muligt at deltage UDEN hyp??? 
Katja Gonzalez HUSK ved al træning Håb på meget Forvent lidt Ros selv det mindste forsøg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er muligt. |
|
|
I år nede hos Cruelle76 var der et par stykker der kom uden hest.. Så det er tilladt.. Man kan jo bare komme og hygge med os andre.. Glæder mig allerede.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| galleri |
pjemm |
25-11-2005 07:03 |
|
Ok Stine, jeg fikser det senere. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tine. |
LotteC |
25-11-2005 07:47 |
|
Din fætter skulle vel ikke være Bjarne Henriksen? Tror du jeg kunne låne en også? Min hopper skal jo have føl til næste år . Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fotokursus |
pjemm |
25-11-2005 07:56 |
|
Det fik vi ikke fordi det enten regnede for meget på overdæknngen så jeg ikke kunne overdøve det, eller fordi halvdelen af holdet var gået i teltlejr for at sove til middag. Stine, jeg kan ikke finde nogen røde krydser. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan |
kalundborg |
25-11-2005 08:29 |
|
med transport...? Snakker man sammen med nogen fra ens område(der har bil), eller hvad...?
En gang hestefreak-altid hestefreak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| cool...super |
Gonzalez |
25-11-2005 08:36 |
|
Super! så vil jeg se om der er plads i kalenderen til sommer 
Katja Gonzalez HUSK ved al træning Håb på meget Forvent lidt Ros selv det mindste forsøg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| @Sparky |
|
|
Det var vist min skyld at i ikke fik det fotokursus, men der kom en bryllupsfotografering i vejen, og så stod valget mellem at bruge 1000kr. på at tage til Sjælland eller tjene det dobbelte på at blive hjemme.. Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jan Petersen |
|
|
Det går nok, alle kunne godt forstå du hellere ville tjene lidt penge.. Men du kan jo bare holde kurset for os i 2006..  Det syntes jeg i hvert fald er en god idé.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder |
|
|
da spændende... Hvis det er i Jylland kunne det jo være man havde råd og tid til det... Hilsen
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FYN... |
ElseG |
25-11-2005 12:25 |
|
...det var da Fyns tur til det næste gang... Eller har jeg taget grueligt fejl.. ??? Netop, for at det ikke skulle være jylland allerede igen.. ??? Man kan bo i telte i Klosterheden, men man skal nok liiige have en tilladelse, til at lave sååå stort et arrangement først.. 
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Skype:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt efter hvor arrangementet er |
|
|
er jeg frisk igen i år. Håber jeg kan låne mig frem til en hest. Syntes det skal ligge eksempelvis 12-13 aug eller 19-20 aug Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
Også med for første gang  Og jeg synes at i starten af august vil være fint, jeg har nemlig planer den 18-20 august..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Autostol sælges, se MP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte... |
|
|
Nej, min fætter hedder Michael! Det er da ikke utænkeligt at der kan blive en "lille" sort til dig også! Jeg tror i hvert fald ikke det bliver nemt at komme fra stalden alene!  Jeg tror han har 4 eller 5 oldenborgere, en ung broget ride/køre hest og en lille pony?? Hiv bare fat i mig igen når vi nærmer os! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Billeder af HN træf... |
Rene (lfoto.dk) |
25-11-2005 13:30 |
|
Der er både HN træf med heste og uden heste. Sidst der var HN træf var i Blåvand sidst på sommeren. Her er lige lidt hyggebilleder derfra: www.lfoto.dk/HN/ Hvis det passer med mine fotojobs samt at få passet mine heste så kommer jeg naturligvis forbi til denne sommers HN træf  Og håber selvfølgelig Else kommer med, hun er aldrig fedtet med at låne Rinsen ud. Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hn træf.. |
|
|
Tine gade.. Uha vis der er flere, ville jeg da også gerne.. Har ikke trailer kort, så kan nok ikke få min egen med.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Sidste år blev der oprettet et sted hvor man kunne tilbyde og søge kørsel, både med og uden heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla og Nappa |
|
|
Hi hi! De er også rigtigt sjove at ride på!!! Vægt, ben og de sådan finere hjælpere virker ikke!!! Man kan dreje og bremse, og så kan man få dem fremad med stemmen (hvis man kan sige som min fætter) eller med pisken!!! Man skal ikke slå hårdt, bare tjatte til dem, så "kører" de!!! De kan tilgengæld trave i samme tempo ved siden af hinanden i 100 år! Så kan man sidde der og snakke og spise slik! De er super tur-heste!!! Jeg kan dog slet ikke love noget som helst, men kan vi ikke sige at I spørger igen når vi nærmer os, hvis I stadig ingen heste har? Hvis der er stævne eller lignende jeg skal til kan jeg ikke komme, men hvis det passer kan vi sikkert godt få lov til at låne de af hestene har sko på osv!!! Så må vi bare ha' fundet nogle ekstra sadler, af den brede slags, han har vist kun en, og en westernsadel!  Vi skulle måske i stedet bede ham tage med på en tur med hestene for vogn, og så tage "kone-båden" bagefter! Der er plads til en hel skoleklasse, så kunne vi sidde der og knævre!!! Jeg håber jeg kan den weekend!!! Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var da fyns tur... |
|
|
i år... for jeg var e naf dem der skulle planlægge jylland til næste år - men- øøøh sådan bliver det nok ikke - så jeg trækker da lige mine henvendelseer rundt omkring i lokalområdet tilbage.
alt efter hvor hurtigt vi får besked på hvornår det er (gerne inden jul så jeg kan nå at søge ferie i år tak!) så vil jeg (hvis det ikke falder i med et vigtigt stævne) nok dukke op.
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina.. |
|
|
Ja det var fyns tur iår, men jeg troede virkelig at klosterheden lå på fyn, for da vi var hos else, kan jeg huske at en sagde at det måtte komme efter sjælland imens vi sad og snakkede om at det skulle være på fyn. Sorry alle dem jeg åbenbart har trådt over tæerne, jeg syntes bare det er ved at være på tide at arrangere noget, hvis vi alle skal have ferie eller planlagt heste lån/transport. Jeg ved ikke hvad der blev snakket om sidste år da jeg desværre ikke var tilstede, men i må meget gerne melde tilbage hvis nogen på fyn har noget? Hvis nogen ved om der er noget i planlægningen eller lign??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ærligt... |
|
|
... jo det var på fyn det skulle holdes i 2006, men synes egentlig det skal springes over... Skal vi lige prøve at tælle hvor mange fynboer der var hos Else og hos Christel? Hmm prøv med 000000 Så siden fynboerne ikke "gider" at deltage synes jeg da at vi skal satse på klosterheden. Ved godt jeg træder nogen over tæerne, men det er der ikke noget at gøre ved... Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lokation |
pjemm |
26-11-2005 09:37 |
|
Vi kan jo lægge ud med tilbud fra evt. værter og se hvor det så kan blive!? Vi er jo nødt til at have mulighed for at lave folde, skaffe vand, toiletmuligheder osv. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina-tossen |
|
|
Der kan jo have været flere grunde til, at der ikke var nogen fra Fyn med  Karina82: Jeg synes det kunne være en god idé, hvis det var hernede 
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Autostol sælges, se MP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare i holder jer uden |
|
|
om weekenden hvor der er Skanderborg festival... Vi er jo nogle der gerne vil det hele Hilsen
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad os lige |
|
|
starte total forfra: Er der nogen som har lyst til at lægge hus samt folde til et hn-træf? Som udgangspunkt er det ligegyldigt hvor i dk det er. Bare der er ridemuligheder og mulighed for at slå nogle telte op. Så må vi tage den derfra! Hvis det skulle være på sjælland igen (hvilket jeg selv syntes er en dårlig ide!!), så kender jeg et sted eller 2, hvor der ville være plads til rigtig mange, og hvor der er gode ridemuligheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil så gerne |
Tine85 |
26-11-2005 13:29 |
|
med næste år - har aldrig deltaget i HN-træf, men hvis det passer med ferie osv næste år så vil jeg gerne deltage dog UDEN hest da jeg ikke lige er en lykkelig ejer af sådan en skabning  Dog er chancerne for at jeg deltager størst hvis det er i jylland og evt fyn! Mvh Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LOL... |
|
|
Jamen jeg er bare helt klar  Meen er dog 100% enig med Shalu - Bare IKKE den 2 weekend i august hvor der jo er skanderborg festival...!!! Ellers er jeg KLAR - og stort set ligegyldigt hvor i landet det bliver. Jeg ser da frem til at høre nærmere om det! Mvh.
OX Fuldblodsaraberheste m. int. Multi Champion afstamning sælges! Op til 80 % rabat ! Bedækninger fra kun 1.ooo kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil også med! |
Himmelfjer |
26-11-2005 14:44 |
|
Hvis det bliver Klosterheden, så er jeg 100% sikkert klar, for det er ret tæt på os (små 40 km) Bliver det fyn er jeg sikkert også klar. Sjælland må jeg melde pas til. Men de nye rideruter i klosterheden er lækre og der er lejrpladser hvor man kan overnatte i telt. Muligvis kunne man hive fat i en landmand i nærheden og spørge, om man kunne låne et stykke græs til en flok heste.  Nanna(Sebastian)>> Det behøver ikke være dine forældre. Dine forældre skal bare give tilladelse til at en anden voksen har ansvaret for dig, mens vi er afsted. Passe på, at du ikke drikker og holder øje med at du overholder sikkerheden og at du får noget at spise og et sted at sove og den slags. Lad os se på det, når vi nærmer os. Jeg har ikke noget imod at være "tante" og "passe på dig"!  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her er et |
|
|
link til klosterheden: www.skovognatur.dk/Udg...rheden.htm Der er 2 eller 3 folde i klosterheden med vand til hestene. Det er jo perfekt. Så kan man faktisk ride en smule mere end de andre gange og spise frokost ude. Mens hestene kan få et lille hvil og noget at drikke. Om der bliver hn-træf der eller ej, så er det helt klart et sted jeg engang skal ride!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen? |
Tine85 |
26-11-2005 21:03 |
|
Hva så når man ikke har hest med og i andre rider ud for at spise og overnatte på de lejerpladser? Så kan folk uden hest jo ikke komme med?  bare lige en tanke her fra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
TinaTossen : Så vil Amir gerne bede om at få selskab af Cavalo igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jamen Stine:) |
|
|
Det er så en date;o) Har sjældent set to finde så godt sammen som dem. Det kunne være vi skulle finde ud af transport derover??? Har jo trailer kørerkort...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine 85.. |
|
|
Hos else, var dem uden hest der hvor vi startede og sluttede. De hyggede sig på stranden imens vi skridtede vores r*v i laser. Sådan som jeg ser på kortet, så er der vist også mulighed for at "vogntoget" kan komme ind på de pladser. Vi skal jo heller ikke overnatte derinde. -Det tror jeg ikke man må!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02... |
Himmelfjer |
27-11-2005 12:26 |
|
Jo, det må man gerne, men turen rundt vil jeg anslå til omkring 8-9 timer. Så jeg synes da, at man den ene dag kune ride i klosterheden, holde frokost sammen med dem uden heste, på en af pladserne, og så fortsætte turen og tage hjem om eftermiddagen, så der er fælles hygge og spisning om aftenen. Dagen efter kunne man måske finde på noget andet..."ponygames" eller leg på hesteryg eller noget...?  Camilla
- NU MED HUND!!! Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| himmelfjer... |
|
|
det var faktisk også sådan jeg tænkte. Jeg troe jeg holder mig uden for tråden i et stykke tid, så der kan komme nogle in put ind. Det er abselut ikke mig der arrangere, jeg syntes bare det kunne være hyggeligt at holde traditionen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okaidoki |
Tine85 |
27-11-2005 17:30 |
|
Så er jeg med Så håber jeg bare at det kommer til at passe med ferier osv. Mvh tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja...! |
LineogPiv |
27-11-2005 18:43 |
|
Jooo.. Det var jo Fyns tur, men som der bliver påpejet var der ikke stort fremmøde... Jeg er 100 % med hvis det er her i jylland!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
klosterheden lyder som et rigtig godt bud. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme ud at opleve nogle af de andre ridemuligheder her i Jylland... over broen er nok lidt rigeligt dyrt når man hverken har bil eller trailer. Jeg tænker også lidt i om man kunne dele feltet op i en kun skridt gruppe og en gruppe der gerne vil lege med de andre gangarter også... Skanderborg festivalen ligger iøvrigt fra 10-13 august... så den weekend er fyfy  Hilsen
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mathilde... |
|
|
den kan jeg huske vi også snakkede om til det sidste træf, jeg ved desværre ikke om det blev gjort eller hvordan, men det kunne være cool, hvis man kunne følges ad det meste af turen, men så et hold kunne lave en form for sløjfe og ride lidt stærkere. Så man alligevel red sammen, men nogle også lige fik "krudtet af". Jeg kan da huske at Jan var meget rød i knolden hos else, fordi at Han sad på en damptromle, der gerne ville mere end skridte. Fordelen ved at dele det sådan er også, at man har muligheden for lige at føle på hesten, om man ville kunne håndtere den i et felt eller om den er cool. Det er jo både et nyt sted og nye heste, samt rytterne er jo også lidt ekstra på mærkerne, med alle de nye mennesker. Det er vist kun jagtrytterne der kan føle sig helt sikre, da de jo netop rider i nye omgivelser hver søndag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det må heller |
|
|
Ikke være den 18-20 august 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kunne |
|
|
Det kunne være at dem som meldte sig til at arrangere det bestemte sted og dato? Det vil ihvertfald nok være et godt sted at starte, med at skaffe nogen som vil ligge tiden og kræfterne i det.. Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har du helt |
|
|
ret i jan. Jeg melder mig gerne igen i år, men det første problem er allerede at vi skal finde en der vil lægge gård/jord til. Nogen der kender nogen eller selv vil lægge noget jord til en omgang hestetræf?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Måske kan vi være her, men der er lige nogle ting, der skal falde på plads først. Callie skal jo fole på et tidspunkt. Dog vil jeg ikke stå med hele arrangementet selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
Jeg vil godt hjælpe til med forskellige praktiske indspark, som "Har i husket dit, og har i tænkt på dat".. Det er ikke første gang jeg har arrangeret større træf  Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danielle.. |
|
|
jeg vil også gerne hjælpe så meget som muligt. Kan evt komme over til dig en weekend og hjælpe med praktiske ting.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også |
|
|
Med dig hele vejen fra nu af, og indtil det er slut, så du siger bare til Danielle  Nu var jeg jo også så fræk, at foreslå dig det, så er det vel også kun fair, at jeg er med i det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Det havde jeg nu også regnet med Judith  Jeg skal lige have fundet ud af, hvad der skal ske med Callie, hun skal fole i slutningen af juni, så jeg er sikker på, at hun vil sætte pris på, ikke at blive rodet ind i en foldinvation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fotokursus... |
Rene (lfoto.dk) |
29-11-2005 17:26 |
|
Der blev lovet fotokursus både til HNtræf på Sjælland og på Fyn uden det blev til noget. Så denne gang påtager jeg mig opgaven, så er vi også sikker på jeg dukker op . Både de øvede og begyndere med kamera i hånden kan være med. Hovedsagligt vil det være kursus i hestefotografering hvor føgende emner vil blive gennegået: Hesteportrætter. Dressur og springbilleder. Finde de rette omgivelser. Betjening og indstilling af kameraet. Køb af nyt kamera. samt evt emner foreslået af kursisterne. Efter kurset kan de der er interesseret løbende komme med deres egen digitalkamera og få hjælp til netop deres kamera vedr instillinger og tage flotte billeder. De som får taget billeder til HNtræffet, men ikke har Galleri/serverplads kan sende en cd til mig og jeg vil så sætte dem i galleri på min server. Som feks de billeder her: www.lfoto.dk/HN/ Hvis der er andre der vil holde et "kursus" eller vise nogle ting de kan hvad enten det er hesterelateret eller ikke. Så er det med at byde ind i tråden. Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er med! |
Tine Vejlstrup |
30-11-2005 19:54 |
|
Hey Jeg er frisk. Har fået strenge ordrer fra en hvis Hr. René, så nu må jeg nok hellere gøre alvor af snakken og dukke op  For mig er det ligemeget hvor det bliver, og jeg skal da have hesten med hvis den da kan, for da er føllet omkring 3mdr, men det burde nu kunne lade sig gøre, for det er vist på tide jeg også deltager lidt aktivt i disse træf, som ser ud til og lyder til at være helt kanon! Jeg kan evt have en hest med i traileren fra Lolland, tager broen, så enten fra lolland eller et sted på sjælland..  Og kan jo så også have lidt mennesker med, men ved ikke om jeg kører i personbil eller van, så måske 4, og måske kun en enkelt.. Smid en besked herinde, send en mail eller skriv en sms (40 94 23 69) hvis du vil med Mange knus fra Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| gård til.. |
mulle0201 |
01-12-2005 07:45 |
|
Hejsa var ikke med sidste år men vil utrolig gerne i år - aner ikke hvor klosterheden er men det er da det mindste problem.. skulle det have interesse er jeg da sikker på at vi evt lægger gård til på jørgensminde der er plads nok til mange heste på foldene og der er også god plads til telte. adressen er balgårdsvej 65, 8990 Fårup (Asferg) gården ligger op ad skoven hvor der også er lidt søer. et dejligt sted at ride .. derudover er der gode stier i området *S* der er også gildesal indenfor så skulle det regne kunne vi sidde inde og spise (MEN DET GØR DET DA IKKE VEL!?) der er bad og toilet i stalden. hm... lad mig høre hvis det har interesse så undersøger jeg lige nærmere om det kan lade sig gøre.. *S*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøj det for børn'... og voksene hihi |
|
|
hey alle... lige meget hvor det er kunne jeg da også godt tænke mig at komme med, nogen idé om hvornår der er tilmeldingsfrist...? når ja jeg har jo bare det lille problem at min lille SØDE hest, godt kan være lidt af et vilddyr, og nu har jeg jo sidet og set billederne fra sidste år, og nej hvor ser de heste bare godt ud men også rolige... må man godt komme med selv om man har lidt af en vildbasse...? men håber da han får lidt mere jerne inden næste år det lille dyr men han er nu sød og kælen nok, bare fart og "LIDT" magt glad... vallaker de fårstå ikke altid at de ikke er HINGSTE! men lad mig da hører nærmere... må man have 2 heste med...?
jule knus og heste vrinsk May og tripel x og forhåbentlig en selina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil da også med |
|
|
Jeg har faktisk aldrig deltaget i noget med HN før, og kender kun nogle få stykker herinde fra IRL. Så mon ikke vi er nogle stykker fra det nordjyske, som pakker hestene sammen og drager sydover...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har... |
Himmelfjer |
01-12-2005 16:12 |
|
...et par kontakter i nærheden af klosterheden. Jeg vil godt forsøge at finde ud af, om der er et sted vi evt kan parkere 15-20 heste på et par gode folde. Hvordan rytter-faciliteterne bliver ved jeg så ikke lige helt, men vi har masser af bålgrej . grydestativer, svingpander, stegepander og så videre, så der kan altid laves noget god mad. Primitivt kan godt være meget lækkert! Og toiletforhold...det må vi jo finde ud af. Om ikke andet kan vi vel få stillet et tørkloset op!  Måske skal vi stile efter den sidste weekend i august? Fra fredag eftermiddag til Søndag eftermiddag. Eller bare fra Lørdag morgen til søndag eftermiddag...? Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Himmelfjer |
|
|
det lyder super. Ja tør kloset mmå vi vel leve med, hvis det er. Hvis det bliver den sidste weekend i august, så tror jeg at fredag aften til søndag er ok. Men, jeg tror/håber, at vi bliver lidt mere end 20 heste. Sidste år var der vist 24 heste, så vidt jeg husker. -Men på den anden side, kan det jo også være at der er nogle jyder der vælger at køre deres dyr hjem igen, eller vil lægge husly til nogle sjællandske bukke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nogen der ved |
kalundborg |
01-12-2005 16:28 |
|
hvad det ca. kommer til at koste med/uden hest...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kalundborg... |
|
|
det er umuligt at sige, før vi ved hvor og hvem der holder det. Sidste år var det omkring 300 kroner for 3 dage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LINE.G |
|
|
Anton og jeg er også frisk på en 1´ste tur med hn Og vi bor i nørhalne...
Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herligt Annelise |
|
|
Jeg er sikker på, at vi ihvertfald er 3 fra Sulsted, som gerne vil med - og så 4 med dig fra Nørhalne. Håber at der bliver nedsat et "udvalg", som vil arrangere forløbet og at rigtig mange har mulighed for at deltage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sejt!! |
|
|
Der er dog lige et "lille" problem, det er at Anton kræver lidt omtanke vedrørende transport valg . men det tager vi når tiden er ved at være der 
Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danielle.. |
|
|
Tag det bare roligt, vi skal nok nå det, og du skal også være sikker på, at du har lyst (og at Per har ) Problemet med Callie og føllet kan jeg sikkert hjælpe med, hvis du beslutter dig for, at ligge mark m.m. til HN-træf, men det kan vi jo lige tage over en kop kaffe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Ja det er nok mest Per, der skal overtales...har ikke engang nævnt det endnu  Jeg kan se, at Himmelfjer har noget igang. Hvis I allerede har snakket om Klosterheden, så virker det da som en god idé. Gram er jo ikke lige i nærheden af Klosterheden. Tilgengæld har vi Stensbæk plantage. www.skovognatur.dk/Udg...antage.htm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske en hjælp |
|
|
skulle det blive et stort problem at finde et sted, vil jeg da gerne som hn`er tilbyde marker, stald og et super ridemuligheder. jeg bor på en lille ejendam med 20 ha i Risgårde nær 9640 Farsø. Hilsen Anita Spangbo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes |
|
|
vi skal have alle muligheder åbne, så vi kan se hvor der er bedst ridemulighed, bedst plads osv... Der er jo meget at skulle overveje. Anita: Hvad er der af ridemuligheder i dit område? Danielle, det ser nu også dejligt ud ved dig!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vandet |
|
|
jeg har 300m til limfjorden, hvor jeg selv er meget glad for at ride. en dejlig skov med gode ridestier, den ligger 15min fra mig. Hilsen Anita Spangbo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan foregår |
|
|
det med foldene?? for det er da en anelse risikabelt at smide en 20 vildt fremmede heste på folde med hinanden en dags til eller 2. Eller er det bare mig der er pylret, desuden kan det jo godt være halvkoldt om natten der sidst i august... Plus det er jo heller ikke sikkert der er så meget græs... Jeg Har ikke rigtig tiden til at hjælpe med at arrangere men input og ideer er jeg ihf god for 
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bliver det der? |
Tine85 |
01-12-2005 23:26 |
|
Jeg har lige siddet og fulgt med fra sidelinien - og vil da lige høre om det er bestemt om det bliver på Klosterheden? (hvor end det så ligger )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
mathilde: Vi plejer hver især at have hegn med, eller kåne af hinanden, også indele foldene så der går ca 3-4 heste på hver. Hos else tog alle heste det helt roligt med nye fold kammerater, hvilket overraskede mig en del! Tine: Intet er sikkert, før at vi ved hvem der kan ligge hus til. -Da det helst skal være sådan at vi alle har råd til at komme med, så kræver det, at en eller anden lægger jord til. -Kan vi ikke låne noget i nærheden af klosterheden, så må vi være kreative. Men jeg håber da, at det lykkes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos Anita |
|
|
er der mange muligheder for at dele marker op så hestene kan gå i små hold. Hvis der er en som fryser om natten er der oss boks/spiltov mulighed, da hendes heste går i løsdrift og ikke skal ind. (Der er pt 3 bokse (og de er pænt store) og spiltov er ved at blive lavet) Masser af plads til telte mm. Ridebane (20x40) og fed natur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det ligner noget nu :-) |
Rene (lfoto.dk) |
10-12-2005 14:25 |
|
Jamen vi mangler sådan set kun en der vil lægge jord til hestefolde samt en lille græsplæne til telte... Mere behøves der sådanset ikke. Foldene laver de der kommer med heste selv, maden kan os der kommer også selv tage os af. Og mange af de praktiske ting tager de forskellige HNæder sig selv af. Så det at lægge hjem til behøver ikke tage så meget. Bare spørg Else G  Jeg har fået forespørgsler på hvordan og hvorledes med det fotokursus jeg holder. Primært vil det være Hestefotograferingen der vil være fokus på. Det vil være både billeder i dressuren, spring, portræt osv der vil blive vist, så man kan se hvordan man viser hesten/ekvipagen fra ders bedste side. De forskellige indstillinger på kameraet vil blive gennemgået, samt at de der selv har digicam med kan få et minikursus i hvordan man får mest ud af netop deres kamera. Det vil så ske løbende hen af dagen. Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rene - Jamen det |
|
|
har Anita Spangbo jo alt sammen  Der er masser af plads, hjerterum og super natur (som skrevet længere oppe i tråden )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Jeg kom til at tænke på : Hvor lang har turen til hest været de andre år, sådan cirkus? Amir er jo kun lige knap og nap blevet 4 år til HN træf 2006... Mon der er nogen der er med på en lidt kortere tur? Eller vil i mene at en 4 års godt kan komme med på sådan en tur...når det "bare" er tur?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
|
|
med på en kortere tur Hvis ik til hest - så gerne som "støtte" og hygge på mine egne ben 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Lyder godt og hyggeligt  Nu må vi se hvor langt jeg er kommet med den lille til den tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anita Spangbo |
Tine85 |
11-01-2006 00:38 |
|
Jeg syns at det lyder rigtig godt ved Spangbo... Selvom jeg ingen hest har har jeg alligevel i sinde at komme og syns at Spangbo´s forslag lyder som et vi alle kunne blive tilfredse med 
M.V.H Tine GODT NYTÅR **Vær dit eget ikon** (") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er med på at det bliver gram *g* |
|
|
jeg kunne muligvis godt finde på at dukke op - men det ville være for at genere Rene *muhahahaha* stine - simpelt - amir bliver hjemme *g* - disney får ikke lov at komme med. JEg skal IGEN i år vide I GOD tid hvornår det er - så jeg kan få fri. Der bliver nok kun tale om at jeg kommer en enkelt dag - Disney passer ikke sig selv *g* Der er en dato jeg med 100% sikkerhed ved jeg ikke kommer 5/7 - for der er vi til kåring i sdr hygum. nå ja og muligvis heller ikke 30/9 - der er vi til egnetheds test i sdr hygum *g*
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Ja... har indtil videre også kun kigget med ved sidelinien. Men i år kan jeg jo tage med, nu er man jo pludselig blevet gammel nok!  Regner med at rødtoppen er frisk på en tur, hvis den ik er solgt inden da. Ellers må jeg finde en lånepony eller hest. Jeg bakker op omkring Anita`s sted, da min bla. kræver en boks om natten. Da den ikke står ude om sommeren. Så for os er det vigtigt at vi kan låne en boks. Håber så at der er andre heste i stalden  Ellers må den stå ude og få et dækken på om natten.
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af " Jeg er udadvendt. Tåler du ikke sandheden, er problemet dit! Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blot nysgerrighed... |
|
|
Hvordan får I alle de heste til at enes? Og så i folde uden strøm i hegnet? (efter jeg lige læste, at folk selv skulle sætte hegn op, evt.) 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Tine & Tulle Det klinger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine M.. |
|
|
Sidste år hos Cruelle76 gik det helt fint.. Folk kender gerne deres heste så godt, så man ved hvilken type hest det er og hvilket temperament de har.. Ud fra det sammen sætter man dem så.. Hos Christel var der strøm i hegnet.. Det blev sat til efter vi havde sat folde op.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er det afgjort hvor det holdes |
|
|
for hvis det ikke er flere timer fra aabenraa så vil jeg også med da 
godt nytår til jer alle MVH NICOLE -husk indsigt gir ansvar-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Er da spændt på hvor det bliver bestemt at HN-træffet skal holdes. For mon ikke det er det der først skal på plads, inden der bliver arrangeret folde, telte osv?  Mener bestemt at det blev aftalt hos Cruella sidst, at i år skulle træffet afholdes i Jylland, men er der kun initiativtagere i Jylland, så er det da helt fint for mig. Jeg læsser gerne Copy i trailer for at deltage i et par hyggelige dage.. Óg nu kan jeg ikke huske hvem der tidligere i tråden spurgte om det var okay med vallaker der var lidt varme, og det tror jeg bestemt ikke der er problemer med. Har selv én af slagsen. Han er vel ikke araber for ingenting  Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Karina : Amir skal ikke møde disney...du har garaneteret sagt til hende at hun skal lære Amir en hel masse smiden-af-tricks  Desuden ville han garanteret bare blive dame-syg i sådan en lækker "dulle" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der var jo |
|
|
Også Danielle, som ville snakke med manden, og så måske lægge sted til...
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihh...det lyder |
millesulbæk |
11-01-2006 12:38 |
|
hyggeligt. Har ikke været med før, men kunne da bestem godt tænke mig det, og især hvis det bliver i Jylland. Jeg bor desværre til leje i en lejlighed, så tror ikke rigtig vi har plads.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er helt klar.. |
|
|
Jeg er helt og aldeles klar, jeg har ferie i hele august, så skyd bare en dato af så jeg kan sætte kryds. Og mangler i hjælp på nogen måde, så kontakt mig - jeg vil godt stå for lidt. Og Rene, kunne vi måske finde på en kørselsordning? Nå den tid den sorg. Og hvis der evt er nogle der har en hest for meget, så vil jeg meget gerne låne, det var så hyggeligt sidste år, der havde jeg lånt en fræk fjordhest af Cruellas Nabo *G* Ang rideturen så varede den små to timer sidste år gjorde den ikke? Og endnu et obs, vi skal altså huske at hvis vi overnatter ude, så bliver vi nødt til at tænke på det danske vejr, for havde Cruellas Benno ikke lige banket et tag op hos dem, så var vi blevet meget våde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weee |
|
|
Jeg går bare ind for det skal være en weekend med godt vejr... Fnis...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise/Nappa... |
|
|
Ja ok. Kunne lige se min plethest var med. Hun ville uden tvivl springe ud og se om hun kunne finde hjem 
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Tine & Tulle Det klinger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan da bo i klosterheden |
ElseG |
11-01-2006 14:08 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Skype:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ginni - |
|
|
der kommer en anden hest ind til din og stå - hvis ik en af de andre gæster's så kan min sagtens stå og være underholdning. TineM - der er selvfølgelig støm i hegnet :0) Der er masser af plads til telte mm og ved at Anita er meget gæstfri - så tænker hun holder "åben-hus" hvis det bliver der... (Og hun bor i jylland ) Godt tråden kom frem igen - hvis der skal være noget sommertræf (det ene eller andet sted) så skal der da snart til at findes ud af noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina??? |
Rene (lfoto.dk) |
11-01-2006 21:16 |
|
Tage med kun for at genere mig??? Hmmm det må nu være sjovere at tage med for hyggens skyld  Men Ok hvis du vil være kvindernes svar på Mr Bean. Rikke: Vi kan snildt finde ud af og køre sammen, men blir det godt vejr tager jeg jo selvfølgelig nok min lille blå frækkert (læs: Suzuki Gsx600). Men den er du vel med på??? Men om det blir i Jylland eller på Sjælland er hip som hap, men der er vel lagt op til Jylland denne gang. Om ikke andet er der referencer til MEGA hygge da vi var hos Else G. Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVOR skal vi hen i år... ??? |
ElseG |
11-01-2006 21:36 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JEG kunne da |
Rene (lfoto.dk) |
11-01-2006 21:48 |
|
Godt være lidt næsvis og spørge om hvis der ikke var andre der ikke meldte sig til at lægge jord, have og terasse til. Om så ikke det evt kunne være i Tim igen??? Hmmm hvem bor så i Tim??? Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rene.. |
|
|
kunne ikke være mere enig, end i det du hentyder til.. det kunne da være hyggeligt at gøre det hos hende.. .:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stemmer på |
stinemull |
11-01-2006 22:57 |
|
jeg syntes det er et flot tilbud spangbo er kommet med og da jeg i torsdags var ude og besøge anita kan jeg garentere for at fjorden er dejlig at ride ved selv i meget kold januarblæst. jeg har også set hvor meget fold de har og der kunne godt laves folder til mange flere heste en der vil komme så de forhold er også helt i top. (spangbo så skal du lige have redet bøffen til så jeg kan låne fanny så kan josefine komme med på anni og du tager bøffen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil meget gerne med |
|
|
Men kun hvis det er i jylland. hmm mangler en hest, det kan løses, men nogle ideer hvor.
Husk at smile, det smitter! >o< Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne, Som på himlen kommer der flere lige nu blinker Marcia*** og Satanic***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uldbollen og jeg |
Eva L/Lullari |
11-01-2006 23:07 |
|
kunne da osse godt finde på at komme en dag, hvis det evt. blev holdt ved Farsø eller Fårup ved Randers...Så skal de store få baghjul - ja de ska'  Selv om man er lille, sød, bedårende og lodden kan man godt være en rigtig børste 
Eva L med uldbollen Buller alias Lullari
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farsø.. ??? |
ElseG |
11-01-2006 23:09 |
|
www.viamichelin.com/vi...r&google=1 Kort over hvor Farsø er henne i landet...  Den er jeg da med på at vi tager til Farsø i år...  Og som Rene, rigtigt skriver, det behøver ikke være mere træls at lægge hus til, end man selv gør det...  Ha ha Nappa og Rene (lfoto.dk), det havde i lige regnet med hva... Nope, ikke endnu, der skal gå mange år før, end det bliver min tur igen, så stor som HN er...  Var der ikke en mere, der ellers havde sagt ja, til at lægge hus til det... ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis Shalu |
|
|
og jeg skal med... ville jeg nok også blive glad for en boks... især nu hvor det ser ud til at blive lidt hen ad i August... Glæder mig til at følge den videre planlægning...
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| august er da en af de varmeste måneder |
ElseG |
12-01-2006 00:02 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke om natten... |
|
|
sådan har det ihf været de sidste par år...
- Matilde og Shalu -
Medlem af SAK & DÅHM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Fællestransport fra Nordjylland... |
|
|
...hvis vi kan finde ud af at få en transport mulighed fra Aalborg, vil Magnus og jeg da også vildt gerne komme  ...er der nogen i Nordjylland der evt. kunne have "os" med...imod betaling...selvfølgelig  ...jeg har også brug for "teltplads" hvis der var en venlig sjæl, jeg skal nok tage lidt med til "næsen"  ...jeg har (måske) et transportabelt strømhegn jeg kan tage med  Tine Gade...hvis jeg ikke kan få Magnus med, vil jeg også gerne stå i kø til en "lånehest" fra din onkel  ...jeg har jo udstyret...til "brede" køreheste...men vi kan tales ved ude på rideskolen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| plads??? |
|
|
plejer der ikke at være mange til det? så er der vel ingen som har plads derhjemme? eller??? Søger forresten en sød passer til min skønne islænder.. han står på mors 7970 redsted.. man behøver kun at komme en gang i ugen eller bare en gang i mellem.. men man må også gerne komme ofte.. hvis du evt. ku være interesseret eller kender nogen der måske er, så skriv til mig og se billeder på min profil..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rene jo da.. |
|
|
Rene jo da, vi har jo stadig alt mit MC udstyr trods mangel på cykel, men hvor skal oppakningen så være? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oppakning??? |
Rene (lfoto.dk) |
12-01-2006 21:20 |
|
Jammen et par soveposer, samt vores digicams,,, Det må være nok??? er det ikk.. Ejj regner ikke med at tage så meget med, men bliver vi flere tager vi jo bilen. Mvh Rene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halååå ååå ååå ååå åå... :O) |
ElseG |
12-01-2006 21:27 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spangbo |
stinemull |
12-01-2006 21:45 |
|
spangbo er på ferie i polen i denne ugen men hun kommer hjem i denne weekend så vi må lige vente lidt på hendes okay
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Danielle |
|
|
og Judith. Jeg kan kun tilslutte mig at det skulle være her i nærheden. Og jeg vil også gerne lægge jord til. Vi har ihvertfald 2 hektar jord som deles op til flere folde. Og jeg er også helt sikker på, at vi også kan klemme et telt eller to ind. Og Stenbæks plantage er dejlig at ride i. Så hvis det var noget, lægger vi gerne jord og gæstfrihed til.
Med en lille Frederik i mavsen. FORZA BRØNDBY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en ide... |
|
|
kunne det ikke være smart at låne/leje en rideklub/ridested istedet for ? (det kan jo sagtens ligge lige ved nogen af de steder i gerne vil ride) der er der toilet, bad, bokse, ridehus, og måske endda en rytterstue man kunne låne  til begge træffene var alle vist ret enige om at der er blevet redet for lidt, et ridehus eller en oplyst bane tror jeg ville være en god ide. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hwaeeeh |
|
|
hvor blev det henne??? jeg stemmer stadig for gram *g* jeg må ikke komme for langt væk hjemme fra og slet ikke uden co pilot *g* (jeg kan fare vild i sønderbogr by hvis det skulle være *g*) så altså jeg kommer måske - hvis jeg kan finde det og ikek bliver væk for mig selv... reneee - min fon døde med alle mine oplysninger - du har mit nye nr ikk? skriv lige en besked - så jeg lige kan kode ind - igen (ikke i morgen formiddag tak!) *g* jeg holder stadig på gram *g*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg stemmer |
|
|
Også for Gram hos Danielle (hvis hun har fået lov af manden ) Eller hos Topaze i Ribe 
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gad vide |
ElseG |
13-01-2006 07:42 |
|
hvad den gl. rideklub i RIK skal have for at leje hele centeret ud en weekend... ???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg stemmer |
|
|
naturligvis for Spangbo, for så skal jeg ikke køre så langt  Hilsen Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| angående klosterheden |
helen |
13-01-2006 11:21 |
|
der er 66 km ridesti der er folde og teltpladser rundt om i skoven hvor man kan slå telte op og lukke hestene på fold hvor der er vand til hestene i forbindelse med teltpladserne som ligger sammen med foldene er der grillpladser det betyder at men kan overnatte rundt om iskoven og ens heste kan så gå på folden og hygge sig mens man selv slapper af og der er utrolig flot natur der via diverse turist kontorer i holstebro og lemvig kan man få tilsendt brochure hilsen helen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| syns nu også |
Tine85 |
13-01-2006 12:48 |
|
at stedet ved Spangbo lyder rigtig godt - så der går min stemme bestemt også på! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu synes jeg |
|
|
helt klart at vi skal finde ud af, hvor det skal holdes henne. For bliver det her, er der en del forberedelser. Og jeg vil gerne have tid til det. Da vi skal have hegnet inden, også er 2 hektar altså meget. Når man samtidig har familie, heste og er højgravid. Jeg lægger meget gerne jord til, men så skal jeg have besked snart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Topaze.. |
|
|
Jeg tror du får besked i løbet af weekenden når anita er kommet hjem fra polen eller hvor det var hun var - for hun vil måske gerne holde det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Topaze |
|
|
derfor havde jeg faktisk lavet en ny tråd forleden dag, hvor dem, der ville lægge "hus" til, kunne "skrive sig på" og denne tråd kunne så være til alt andet omkring træffet. Det var primært af den grund, at det jo kommer an på dem, der skal lægge hus og jord til, hvilken weekend det bliver. De skal jo gerne være hjemme  Desværre har ingen svaret i den tråd. Mange hilsner Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det |
|
|
Skal være hos dig Topaze eller Danielle, så hjælper jeg gerne med forberedelserne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder dejligt. |
|
|
Det vil jeg da ikke sige nej til, jeg har skrevet i den anden tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med Silas1 |
|
|
Topaze: Vi bor jo i hver sin ende af Stensbæk Plantage. Jeg tror da at jeg skal have fundet ruten igennem en dag, så kommer vi på besøg til hest. Jeg synes også, at vi 3 kunne stikke hovederne sammen og få et arrangement på benene med base et eller andet sted omkring Stensbæk plantage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder |
|
|
Som en god idé Danielle... Kan vi klare det? JA VI KAN (ups, ser vist for meget tv med Sofie )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kommer helt sikkert |
|
|
og vil da også gerne være med til at finde på hvis noget skal hjælpes med. hest stadig usikkert, men der er jo længe til! Glæder mig til at se jer alle, det er første gang! Syntes Farsø lyder super lækkert!
Husk at smile, det smitter! >o< Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne, Som på himlen kommer der flere lige nu blinker Marcia*** og Satanic***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg kan hjælpe |
|
|
hey jeg bor 8 kilometer fra klosterheden så hvis i mangler et sted at være så skal jeg da nok måske kunne finde ud af noget. bare skriv på denne mail superserup@ofir.dk kram karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| topaze |
Tine85 |
14-01-2006 00:58 |
|
hvor er det du bor henne? umiddelbart syns jeg at spangbo lyder bedst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ingen hest :-( |
HelleSophie |
14-01-2006 09:43 |
|
Tja, havde man dog bare en hest...  Det lyder ellers super hyggeligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er jeg hjemme!! |
|
|
Så er jeg hjemme fra Polen. Mit tilbud står stadig ved magt, om at holde det her ved mig. Jeg vil meget gerne åbne stald, hus og marker for jer. De venligste Hilsner Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er lige kommet |
|
|
tilbud fra en, der bor ved Klosterheden... Kunne det ikke være interessant? Jeg ´kunne stadig godt tænke mig at komme dertil, som planlagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anita for min stemme |
|
|
Anita tilbyder stald, folde, mark osv. Det lyder da dejlig nemt... og hvis der så er nogle gode ridemuligheder... ja, så er smøret pålagt vors rugbrød. Det lyder da til at være nemt når det hele er på et sted  Synes vi efterhånde skal stemme om det, eller blive enige på anden måde... Hvordan gjorde i sidste år??
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af " Jeg er udadvendt. Tåler du ikke sandheden, er problemet dit! Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ginni.. |
|
|
til det første hn-træf, lagde vi en plan for hvor de forskellige træf skulle holdes afhængig af, om nogen lagde jord til. "Aftalen" var, at først jylland, så sjælland også klosterheden (der var stierne vist ret nye). Også skulle det vist starte forfra. Så det har ligget lidt i kortene hvor det skulle holdes. Desuden var Christel vist den eneste der tilbød jord sidste år. Som jeg husker det. Hos Else, var det jo bare en pludselig indskydelse imellem en lille håndfuld af os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tine |
|
|
Jeg bor i Fjærsted, lidt syd-øst for Ribe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vicky02 |
stinemull |
14-01-2006 22:06 |
|
hvad så med alle os som ikke har været med til de to første træf. jeg stemmer fortsat på spangbo hun har et fantastisk tærren at ride i og rigeligt plads til hestene. jeg vil ikke bryde mig om at have min hest på en lille trang fold blandt mange fremmede heste. så vidt jeg kan forstå er det sådan nogle små folde der findes i klosterheden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ville det ikke |
|
|
Være det nemmeste, hvis vi lavede en tråd, hvori vi så kan stemme for henholdsvis Sønderjylland (Topaze eller Danielle, som jo gerne vil, og bor tæt på hinanden) Klosterheden og Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... |
|
|
En afstemning jo... Men personligt mener jeg at det afhænger af foldmuligheder og plads, og ikke hvor man selv nemmest kan komme til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes... |
|
|
Jeg syntes det lyder til at Anita kan ligge mest til, det er noget bøvl hvis det er to steder hvor det skal slåes sammen, og i klosterheden er der hverken toiletter ell. ling er der? Hvis vi laver en afstemning bliver der nok nærmere stemt på den der ligger nærmest for hvert enkelt, istedet for den der er mest praktisk og nemmest for heste og ryttere. OG Anita, hvis der skal ydes hjælp, så er jeg med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.. |
|
|
der er en ved klosterheden der har tilbudt plads. Stine: der var en der spurgte hvad vi havde gjort de andre år. Det var ikke for at holde nogen udenfor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå for søren... |
|
|
Nå for søren okay. Jamen så lad os lave den afstemning. Skriv hvad folk kan tilbyde, hvor meget plads der er til folde osv. Men jeg syntes nu stadig at det vil blivern oget bøvl hvis det skal være på to gårde, selv om de er tæt på hinanden. For man vil jo samles om aftenen, og så er det rarest at man bare lige kan vælte ned i sit telt ved siden af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil give Rikke ret |
|
|
Jeg vil give Rikke ret, det er bøvlet hvis det bliver på to gårde. Og især det med aftenhyggen, det støtter jeg dig i Rikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ginni-Sparky |
|
|
Der er jo ikke tale om, ar Danielle og Topaze skal slå det sammen, der er en af dem, der kan holde det. De bor tilfældigvis bare tæt på hinanden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lave et projekt??? |
Tine (Ego A Go Go) |
15-01-2006 12:40 |
|
Hvad med at lave et projekt om årets HN-træf, for denne tråd er efterhånden ret uoverskuelig. Så jeg ønsker mig et projekt med konkrete oplysninger 
Vh Tine  Loppefrøskaller (formalede- den bedste kvalitet) 1 kg. 150 kr. 9 kg. 1125 kr. Bestil online hos Hestens Urtehave
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for mange |
|
|
hejsa kan se i har svært ved at finde ud af det, ved de andre træf måtte vi simpelthen gøre det sådan at få personer stod for og "bestemte" det hele, dvs datoer, rideture, mad osv osv. for så mange mennesker kan aldrig blive enige om tid og sted, og uanset hvilken dato og sted i finder vil nogle altid have det anderledes. og en hel del af dem der siger de vil med nu melder måske fra alligevel. så hvad med at 2-3 stykker står for det og laver det så godt som de nu kan ? bare et forslag  men vil stadig sige at toiletter/bad og bane/ridehus vil være en rigtig god ide at have på stedet. og et overdækket sted til lørdag aften er nok også næsten nødvendigt når vi nu bor i DK men det ville jo være løst hvis man fandt et sted med ridehus man kunne låne. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dhgvbgdlhfy |
|
|
kan i ikke spørge natur skolen i klosterheden de har selv 4 heste og det ligger lige op og ned af klosterheden og hvis det er om sommeren så behøver hestene da ikke komme ind min far har også en okay stor fold derude som ikke bliver brugt til noget der er også folde rundt omkring inde i skoven og der bor folk inde i skoven som man nok godt kan låne toilet af altså klosterheden er danmarks anden største plantage der skal da nu nok være plads til et par krikker hist og her ellers er der jo også lidt af prins henriks jord hvis det er så svært at finde ud af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JEg vil godt.. |
|
|
Jeg vil godt starte et projekt op, jeg skal bare lige være sikker på der er et oar stykker der vil hjælpe, have skriverettighed osv. Så skal jeg nok hjælpe med at finde ud af hvem der vil gøre det osv. Kan Anita, danielle osv ikke lige sende mig en besked om hvad i kan tilbyde, hvor der kan rides, hal, bane, folde, toiletter osv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.. |
|
|
Rikke: Tænkte selv på at tilbyde at starte et projekt op, men hvis du gør det er det fint, jeg vil derfor gerne hjælpe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er hermed.. |
|
|
Det er hermed sendt til moderator, Ginni du får skriverettigheder. Jeg er ikke sikker på jeg ved hvordan man gør, men det lære jeg nok. Folk kan skrive til mig eller Ginni ang. projektet over beskedcenter eller på min mail : rj_evita@hotmail.com Jeg håber vi kan få stablet det på benene og at det bliver lige så vellykket og hyggeligt som sidste år. Jeg skal på arbejde kl 16 idag, ellers er jeg på HN det meste af dagene jævnlig den næste uge, så kan vi måske nå at fastsætte sted, dato osv, og korrigere alt andet med tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anita Spangbo |
Tine85 |
15-01-2006 17:04 |
|
Der går min stemme altså også til! Syns os det lyder bøvlet det med 2 gårde...nu kommer jeg godt nok uden hest (da jeg ikke har en ) men derfor tror jeg altså at det vil være nemmest at det hele er samlet et sted og at man ikke skal ind til nogle "fremmed" mennesker og låne toilet osv...godt nok er det lidt primitivt meeenn altså syns nu man godt kan tænke lidt praktisk også!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Som sagt før så ville der ikke blive tale om at holde det 2 forskellige steder, men at vi ville finde det mest optimale sted i området. Om det så ville blive hos Topaze, mig eller et helt 3. sted det ville vi være 3, der tog ud og se på. Området er skønt og der er mange muligheder. Jeg har f.eks ridebane og et kæmpe hede-areal, der kunne deles i folde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Rikke: (og andre), det lyder bare helt fint. Jeg kan som Rikke også kontaktes over Hn eller på min mail: Rasjaa@jubii.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HUrtigst.. |
|
|
Hurtigst mulig skal jeg have svar fra nogle der har faciliteter og er sikker på hvor det skal være og hvad de kan tilbyde, for så snart projektet er godkendt, så arbejder vi på dato osv, og det kræver altså at vedkommende der skal holde det er hjemme  Så hvis jeg ikke har fået nogle oplysninger inden længe over beskedcenter, så bliver valget mellem dem ( den ene lige nu ) som skriver. Det kan godt være det bliver styret med lidt hård hånd nu, men vi bliver aldrig enige ellers, og så bliver det sådan noget i sidste øjeblik og folk kan ikke få fri osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| goddawsa |
|
|
Uh det lyder da til at jeg også kan komme med i år! Jeg bor BÅDE i Struer (tæt ved klosterheden) og i Roager (tæt på stensbæk plantage). Jeg kan virkelig anbefale klosterheden! jeg har redet rigtig mange lange ture derinde, jeg kan skaffe kort over ridestierne. Lækker natur! Inde i klosterheden er der 3 'restepladser' til heste hvor der er en indhegning hvert sted (med plads til 4 heste eller mere). Stensbæk plantage er også rigtig fin, dog ikke nær så stor. Det er en skam at jeg bor lidt for langt væk fra Stensbæk plantage, ellers kunne vi holde træffet hjemme hos mig. Min far har en stor gård og vi har marker og stald. Plus at vi kan lave flere marker... men ja.. det dur nok ikke  Glæder mig da til at høre hvor træffet bliver holdt. Hvis det bliver Klosterheden eller Stensbæk plantage så kan jeg i hvertfald godt komme! 
Glade hilsener fra Josefine, Speedy, Chili. og alle de andre  People who fight fire with fire usually end up with ashes. (Abigail Van Buren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I kan evt... |
|
|
se den tråd jeg har lavet. Den henvender sig til dem, der har mulighed for at lægge hus og jord til, samt forhåbentlig forslag til, hvornår det kan afholdes. Ikke for at gå denne tråd i bedene - men mere for at holde tingene lidt adskilt  For først når alle de, der har lyst til at holde det, har meldt sig på banen kan det besluttes, hvor og hvornår det skal holdes. Og det bliver lidt uoverskueligt i den efterhånden meget lange tråd... Som det før er nævnt, kan alle ikke blive enige alligevel - så "nogen" skal tage en beslutning på et tidspunkt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der.. |
|
|
Så er der gang i projektet, i kan gå ind og kigge, vi mangler at høre fra daniella. god aften til alle, nu vil jeg koncentrere mig om min eksamen igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spændende |
|
|
se overskrift
Venlig hilsen kristian Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget JHN RS Moderator medlem af AHNA og FNK stifter og formand: klageklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi vil gerne lægge hus |
|
|
og græs og toilet til. I vores baghave findes De himmerlandske heder. Et pænt stort område 50.000m2 skov og hede at boltre sig på. Heden er beliggende i nordjylland, nærmere bestemt mellem Løgstør, Aars og nibe. Vi har plads til 9 heste på stald og lige så mange udenfor. I haven kan man have teltene eller man kan sove på høloftet. Jeg kan bare ikke den 2. weekend i august pga Skanderborg festival. Rytterstue med toilet Ridebane 20x60 Jeg er frisk på et hygge arrangement med hest i centrum. Mvh Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mona... |
|
|
Mona, vil du være sød at sende alle oplysninger om hvad du har osv. men hvis der kune er plads til 9 heste uden for, så kommer det til at knibe, der kan sagtens komme op imod 30 heste. Men hvis du bor i nordjylland, så har du jo ikke så langt til farsø ved anita, som også har tilbudt det. Prøv at kigge under projekter, og skriv en besked til mig bagefter, så kigger vi på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan skriver |
|
|
man i et projekt? Jeg har en spandfuld af gode ideer til aktiviteter. En lille mente. Husk at det primære formål er, at alle skal kunne have råd til at komme med. Sidste år kan jeg huske vi satte 400 som max. Jeg har indtil videre et sted jeg syntes det skal være. Som desværre ikke er i nærheden af Klosterheden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky.. |
|
|
Vicky et sted på hyggen, længere nede er der en tråd til forslag af aktiviteter, de er kun mig og Ginni der kan skrive i projektet, men kom med nogle forslag så skal vi kigge på dem, skriv dem blot i den anden tråd. Ang steder så har vi pt 3 super gode steder at vælge imellem, så du behøver ikke at bruge alt din energi på at finde flere steder medmindre det er noget du allerede har brugt meget tid på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mht... |
|
|
sted, så henviste jeg til et af dem der er blevet tilbudt på projektet... Jamen jeg tænkte, hvis der var bane, så noget kursus i spring/dressur etc.. I jyder har jo bla Susan Kjærgård, Betina Körvel...plus en masse andre jeg gerne ville prøve at få undervisning af. Det skulle selvfølgelig være total frivilligt om man ville deltage i dette, og betales ved siden af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er noteret.. |
|
|
Det er noteret Vicky Men så skal vi også snart ud med dem tror jeg, men lad os nu se, det kræver at flere er interresseret, og at man endten har god tid fredag eller søndag, for lørdag ville det være synd at skulle træne samme tid med at vi skal ud på en dejlig lang ridetur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... |
|
|
det der m undervisning synes jeg ikke lyder tosset!!!... Og for min skyld ku det godt være lørdag - for jeg tror ik jeg har nerver til at ride ud med så mange... Synes det er en ide at arb videre på. Jeg aner bare ik hvordan man får fat i "sån en" (underviser)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja så ja så |
|
|
Hvis det bliver Spangbo der kommer til at holde det, så vil jeg lette min flade og møde op.  Gæstfrit hjem, meget meget store udenom faciliteter, meget store hegn, der kan rumme betydeligt flere heste, end der kan stables sammen på sådan et træf, og så kommer man aldrig til ulejlighed der.  En ridetur langs fjorden er heller ikke at kimse af. mvh. Merete
Freja, ualmindelig godmodig shetlænder hoppeføl sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mrsheaven: |
|
|
Mrsheaven: Hvis der bliver noget med lidt undervisning/kursus så bliver det mens alle er hjemme og ikke samme dag som vi andre rider tur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ginni... |
|
|
og hvorfor så lige det??? Hvis ingen a dem som vil på tur skal ha undervisning - kan det så ik være ligemeget hva dag det bliver???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mrsheaven: |
|
|
Mrsheaven: Joo... det kan du vel have ret i, men nu må vi se. Vil da absolut ikke udelukke ideen, ville bare selv blive lidt trisk hvis underviseren kommer mens vi andre var på tur, da jeg også selv ville ride hos denne underviser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Her vil |
|
|
jeg så gerne indskyde en lille notits. Ideen med hn-træffet er samværet med andre ænder til og af hesten. Ideen med den lange ridetur igennem FORSKELLIGT "miljø" hver gang er hele grund ideen. Det er også derfor vi søger, at det bliver holdt forskellige steder i landet. Jeg havde aldrig redet i klit før vi var hos Else. Flere af dem der var hos else, havde aldrig redet i det jeg betegner som normal skov. Selvfølgelig skal der være plads til dem, der ikke kan tage hest med, men at begynde at der skal være aktiviteter for alle slags på en gang. Det strider noget imod grund ideen. Desuden er turen jo primært skridt. Det år jeg var med, skridtede vi 90% af tiden. Travede max 5-10 min. Og galop var på stranden, efter selve turen.
Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mrsheaven.. |
|
|
Det kan jo være mange vil få noget ud af at kigge på undervisningen, og som Vicky siger, det er jo en tur hvor vi skal være sammen og hygge os, det gør vi vel ikke, hvis halvdelen skal have enetimer? Men nu må vi se hvad det ender ud i. Nb, Ginni mit webmaster geni har lagt et par billeder ind fra sidste år under projektet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mrsheaven |
|
|
Hej Connie Jeg tror ikke at jeg kan huse 30 heste på mine sølle 4 ha. Og så har jeg hingst - han vil sikkert fræse rundt som en gal ved synet af 30 nye heste. Så jeg har ikke skrevet ind til projektet og derfor er mit sted ikke med. Sørgelige hilsner fra Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| For os |
|
|
som overvejer at lade den skøre hest blive hjemme, hvad aktiviter er derfor os, når I andre ride undervisnine/tur? Er der ingen, som har en hestevogn og heste, så vi også kan komme med? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... |
|
|
Hestevogn... der er vist en som snakke om i et tidligere indlæg at hun kendte en som havde et par heste og en vogn??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha, vi kan |
|
|
da godt prøve at sætte en vogn efter Capella, men så sætter JEG mig ihvertfald ikke op i vognen 
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Mona |
|
|
Det er da slet ikke sikkert der kommer 30 heste... Men ok det er selvfølgelig din beslutning. Håber at se dig der hvor det nu bliver holdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Hvis valget kom til at blive ved Stensbæk Plantage kunne der sagtens findes en hestevogn og sandsynligvis også ekstra heste, hvis det bliver holdt uden for sæsonen for ridelejr. Gelsådalens ridelejr ligger ikke langt derfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hyggede... |
|
|
Dem der ikke var med på rideturen hyggede sig med hinanden, ang hestevogn, så kræver det jo ihvertfald at de stier osv vi skal ridepå er brede nok til at hestevognen kan følge med. Men ideen er da super god. Og hvis ikke de er hestevogns egnet kunne de da tage en hygge tur en anden vej?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
Hejsa, synes det lyder som en rigtig god ide med en vogn også. Er ikke helt sikker på at der bliver penge til at tage tøsen med, men jeg håber da på at komme afsted selv. Kan man ikke lægge det ind under nyheder når der endelig er fastlagt en dato og sted? Så er der da mulighed for at flest muligt ser det. Hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo når i |
|
|
Jo når i har bestemt jer for en dato og et sted, så sender i bare en mail til Julie Taylor, så sætter hun den gerne på forsiden.
Mvh Jan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et lille pip |
|
|
Jeg har lige været inde på Projekter, og hvor lyder det godt med det træf. Jeg må 100% tilslutte mig det første sted, det lyder bare perfekt i mine ører. Og så gør det selvfølgelig heller ikke noget at det "lugter" lidt af Nordjylland når man som jeg bor i Vendsyssel.
Hvordan og hvornår bliver datoen fastsat? Jeg er jo en af dem der arbejder hver anden weekend, så jeg har kun mulighed for at deltage hvis det bliver i en ulige uge - men jeg er nok ikke den eneste der har ønsker i den retning...
Håber det bliver opdateret løbende mht afstemning omkring sted osv., jeg vil utroligt gerne med i år, endelig har jeg en hest der kan rides...
Mvh
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winnie... |
|
|
JEg fik lige en dejlig mail fra Jan om at så snart det bliver den 30 hvor ikke flere kan komme med bud på hvem der skal lægge plads til, så vil HN ligge en spørgsmålsboks til ovre i højre side, hvor folk kan stemme på hvem det skal være der skal holde det. Og efter det så bliver datoen sat, for vi skal jo være sikre på at vedkommende der holder det nu også kan den dato. Og det vil så som jan skriver længere oppe komme på forsiden. HN har virkelig hjulpet til med det her ind til videre, det skal i have tak for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker! |
|
|
Tak for oplysningen Rikke, det er en super måde at gøre det på. Jeg skal nok holde øje.
Og hvis det viser sig at falde ud til fordel for mig mht mit arbejde, så vil jeg meget gerne give en hjælpende hånd på den ene eller den anden måde.
Mvh
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winnie.. |
|
|
Ja winnie, hjælpene hænder skal vi have mange af. Jeg bor langt fra dem begge, så jeg kan ikke bare lige tage en smutvej til en af dem for at planlægge, så jeg håber og satser stærkt på at nogle i området hjælper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis det |
|
|
bliver hos Spangbo hjælper jeg. Ved at der er et par stykker ud over mig der oss står parart. (Synes nu det er lidt synd Mona's sted ik kommer med som en mulighed...)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie.. |
|
|
Connie, Mona har stadig mulighed for at tilmelde sig, men hverken mig eller Ginni ( så vidt jeg ved ) har modtaget oplysninger om muligheder, hun har ind til sidst på måneden til at gøre det, det står både i denne tråd og i projektet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Jeg har som tidligere i indlægget måtte melde pas  Jeg mener ikke at jeg kan huse 30 heste og ryttere uden at det komme til at volde for mange "tekniske" problemer. Udover at jeg har hingst, som vi ikke bare lige kan putte væk, har vi også opstaldningsheste og jord vi skal tage hensyn til. (Er der græs bagefter og så fremdeles) Jeg vil gerne med på træf og håber at det bliver en weekend jeg kan. Jeg synes det er et super godt arrangement og er glad for at nogen gider tage initiativet. Mvh Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mona... |
|
|
Mona, det var en skam - men dejligt at du hopper fra og kommer med til arrangementet alligevel, istedet for at tage en for stor mundfuld som måske vil give dig flere bekymringer osv end en dejlig oplevelse. Ang græs, så bliver de nok unægtelig lidt mere trampet ned end normalt, og hvis du har opstaldning bliver de måske lidt trætte af det. Vi ved ikke om der bliver op til 30 heste, måske 10, måske 20, det er ikke til at sige endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg glæder mig |
|
|
bare til at se hvad I finder ud af  Det kunne være sjovt at møde nogle flere HN'ere "live".
Heste sælges. Se præsentation for mere info. Ingen er både ærlig og fjendeløs. (Carl Erik Soya)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm - skal man |
mariann |
22-01-2006 20:27 |
|
have hest med til sådan et træf ?? - ja jeg ved ingenting om det ...- men tror det kunne være kanon sjovt ! ja klosterheden ligger v lemvig ( 7620 ), mellem bækmarksbro og lemvig... og det er virkelig et flot område mvh kiilerich
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme med, og heldigvis bliver jeg 16 her til april.  Så er det bare om at få lov af mine forældre og få lov af Coco's ejer om at tage ham med.  Hvis man ikke har trailer selv og bor på sjælland, hvordan skal man så komme der over?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Simi... |
|
|
enten kan du finde en transporter, mend et er dyrt, eller finde andre Hn der skal derover.. min veninde og jeg tager nok afsted sammen og ser jer alle, med eller uden hest!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. Græs |
ElseG |
22-01-2006 23:32 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste.. |
|
|
Man behøver jo ikke have hest med, man kan både møde op med eller uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjælland. |
|
|
Jeg gider kun hvis det er på sjælland f.eks Roskilde ell. København.
>>Rytter søger stor partshest i Roskilde.<< "Den som ikke reagerer - accepterer."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg må... |
Himmelfjer |
23-01-2006 11:30 |
|
...desværre melde fra p.g.a personlige omstændigheder.  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lamia.. |
|
|
Så må du jo vente til næste år, hvor det sikkert er på Sjælland igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bare en tanke |
|
|
Jeg sad lige og fik en tanke. Hvis vi nu er en del fra sjælland som gerne vil afsted med hest, mon så ikke det ville kunne betale sig at slå os sammen og leje en lastbil/vognmand? Det ville da være værd at undersøge. Jeg vil nemlig gerne have min lille hoppe med derover, men er lidt bange for at det bliver for dyrt. Kommer selv fra sjælland - vestsjælland. Er der andre som måske ville være med på ideen? Hilsen katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Katarina. |
|
|
Hvis vi kan finde ud af noget til en ordenlig pris, kan jeg måske med lidt go vilje lokkes...hi hi. Hvilke en af dine hoppe dyr har du planer om at tage med? Louise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej louise |
|
|
Det bliver det lille møgbarn. Hun er forhåbentlig den eneste jeg har hjemme. Tror nemlig hun ville synes det kunne være rigtig sjovt at være sammen med så mange andre. Især hvis man må bide lidt i dem... Tror også hun ville synes om at lege med chess. Selvom jeg måske ikke er helt tryg ved det. Hun skal jo helst ikke lære flere unoder. Er også begyndt på den sjove leg at sætte benene i alt. Især gerne store snedriver. Uanset hvad hendes rytter siger... Fjollehoved. Men nu må vi jo se hvad det bliver til. Men det kunne da være hyggeligt. Har du i øvrigt snart fundet en dato, eller skal vi vente til vi kan finde dig for al sneen, haha Du må klappe alle dyrene fra mig. Kram katarina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sne sko... |
|
|
I skal nok medbringe både sne-sko og ski hvis i skal besøge mig nu. Men jeg skal nok snart finde på noget. Chess vil sikkert gerne lære hende at være en heks! Det var også rigtigt sjovt at være med sidste år, men i år er det jo lidt længere væk, så havde egentlig regnet med at springe over. Men hvis vi ikke kan finde ud af noget med at komme afsted, må vi jo samle vores eget lille hold, Linea, Gitte, Louise osv, og mødes en dag eller weekend, og holde en lille ridelejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lamia.. |
|
|
Lamia, så må du jo lade være, for det bliver jylland i år. Man må ofre sig lidt de år det ikke er i ens eget område. Jeg tog selv turen helt til sjælland sidste år selv om jeg bor midt på jylland. Camilla, øv det var en skam, håber du kommer næste år eller til et andet arrangement.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sønderjylland |
|
|
Har jeg overste en dato eller er den ikke sat endnu?? Kommer der flere hernede fra (jeg bor i Esbjerg) som er med på at slå sig sammen med mig mht transport??? Akavitten går pænt i trailer og står stille og opdragent *fedte fedte* 
VH Malene !
Min dejlige hest søger passer!!! Det bedste du kan give dine børn - er Rødder og Vinger Hjemmesiden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordjylland |
|
|
Hvis der er nogle nord for aalborg (eller omkring aalborg) der skal afsted, kan vi måske finde ud af noget med transport? Det er ikke sikkert jeg har hest jeg kan tage med, men så tror jeg da bare jeg kommer uden, hvis det vel og mærket er en dato jeg har fri på...
Mvh Trine 2 skønne ponyer søger parter med "ponyalder". Kat 1 og 2.
StaldRosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Øv bøv.. Mine forældre er på ferie i de sidste 3 uger af sommerferie, så vi må nok også springe over. Øv øv. var heller ikke med sidste år.. ØV::!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er ingen.. |
|
|
Der er ingen dato endnu, men den kommer først i februar. Ang transport, så er det lækkert i prøver at samles, så er det også billigere for alle. Det tilmeldningsblanketværk der kommer her på siden engang, så kommer der også en linie der hvor man endten kan stå som søger transport, og dem der kan tilbyde transport, så det er nemmere at få til at gå op for dem der senere måske ikke kommer fordi de ikke kan komme derop selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mon man |
|
|
kunne få "vendt" denne tråd - så de nye ting der bliver skrevet kommer øverst og de gamle ting i bunden... Det ku være lidt smart - der er mange som har skrevet efterhånden og det vil blive noget mere overskueligt hvis den vendte om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På Fyn... |
|
|
Hejsa. Jeg er selv Fynbo, og bor i et skønt område... At der sidste gang ikke var nogen hos Else og Christel, er jeg udeforstående overfor. Havde jeg vidst det, var jeg gladeligt mødt op. At der ikke var nogen på Fyn sidst, skal vel ikke betyde, at vi nødvendigvis skal springes over denne gang. I Jyder og Sjællændere kan vel give det en chance - alternativt kan man jo altid have en nødplan. Da jeg er gravid, og skal føde først i august, er der ikke megen point for mig i at tage med engang i august. Til gengæld vil jeg da sige, at hvis nogen skulle have lyst til at mødes, ride en smuk tur i det grønne (jeg bor i skønne omgivelser med rige ridemuligheder), få lidt godt at spise efterfølgende, og så drage hver til sit igen, så stiller jeg gerne mine folde til rådighed. Kan det være tidligt på sommeren, rider jeg også gerne selv med som guide... Skulle nogen være interesserede, kan I jo lige skrive en besked til mig. Hvad angår det "rigtige" HN-træf, så kommer jeg gerne uden hest, hvis barn mv. tillader det, og afhængig af tidspunktet naturligvis...
MIN FRIESER ER KOMMET HJEM!!!! Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tuttelut |
|
|
Malene og Acavit: Hvis jeg skal med og hvis det bliver oppe ved Farsø, så kunne vi da godt køre sammen. Men jeg ved ikke om jeg skal have en hest med hjemmefra (Ribe) eller fra Struer hvor jeg også har heste. Hvis jeg ikke skal, og du finder andre fra Esbjerg egnen der skal med så kender jeg en der kører hestelastbil, og ham kan jeg anbefale:-) Nå men det finder jeg lige ud af. 
Glade hilsener fra Josefine, Speedy, Chili. og alle de andre  People who fight fire with fire usually end up with ashes. (Abigail Van Buren) Hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/prinsesse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| finemusen |
|
|
Lyder godt! Jeg vil faktisk gerne høre om den hestelastbil da jeg muligvis skal have min hest med på wilhelmsborg engang i juni... Du kan evt sende en besked
VH Malene !
Min dejlige hest søger passer!!! Det bedste du kan give dine børn - er Rødder og Vinger Hjemmesiden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hvad dato er det blevet til?? vil der muligvis være nogen som kan deles om trailer derover hvis det kan planlægges at jeg kan komme med...
Hilsen Jeanette Den lykkelige ejer af en skøn Haflinger! Billig opstaldning i Store Magleby søges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| transport |
|
|
Jeg tænke om man kunne booke de der lejligheds transporter? hvis man så eksempelvis er fra sjælland kunne man kører rundt og "samle" op på vejen... der er jo mange der kører både fra jylland, fyn og sjælland. Jeg fandt nogle inde på transport tilbydes her på HN. Burde det ikke kunne lades sig gøre??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske kunne vi |
|
|
Måske vi kunne følges??? hvis det bliver til noget... Jeg synes ihvertfald at det kunne være en god ide...  men hvad siger du? jeg synes det kunne være mega hyggeligt at følges med dig og Nico
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Laynie: hej søde... vidste ikke du var herinde også... hvor hyggeligt... ej det kunne da være total hyggeligt at følges med dig og ja hvem af dine lækre pruhheste du så tager med... tak fordi du kunne tage den lille tykke idag... sidder lige og laver regnskab på jobbet... ikke noget bedre afveksling en hn... hehe
Hilsen Jeanette Den lykkelige ejer af en skøn Haflinger! Billig opstaldning i Store Magleby søges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette... |
|
|
Jeanette som der er skrevet længere oppe venter vi lige til efter afstemning om hvor det skal holdes er slut, så vedkommende der skal holde det kan sætte datoen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Rikke... nååå ... ej sorry.. var vist lige lidt for hurtigt ude... det lyder jo ellers bare sååå hyggeligt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorry... |
kalundborg |
25-01-2006 17:06 |
|
Men hvor bliver det henne i jylland? Har ikke overskud til at bladre det hele igennem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh,... |
|
|
Er der overhovedet nogen der har sagt, at det bliver i Jylland? Jeg mener nu stadig, at det bør være på Fyn...
MIN FRIESER ER KOMMET HJEM!!!! Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dianna Pilegård |
kalundborg |
25-01-2006 19:31 |
|
Okay..aner det ikke...men vil gerne vide hvor det er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kalundborg, og andre |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis i kigger |
|
|
på projekt (den finder i lige over ryttersnak inden i går ind på tråde) så står der der lidt mere overskueligt hvem der indtil nu har meldt de vil ligge hus/marker til. Hvis der er nogen der vil melde sig til skal dette ske inden den 29 jan. (men det står alt sammen på projekter)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Pyha!!! |
|
|
Ja, så kom jeg endelig igennem tråden... hold da op jeg har vist lige brug for et pusterum  Nå, men jeg ville sådan set bare udmelde følg.: Bliver det i Farsø så søger jeg en at følges med derop, da jeg ikke selv har bil/trailer/trailerkørekort, men jeg har så en hest som gerne skulle med  Bliver det hos Topaze, så kommer jeg gerne og hjælper lidt til med det praktiske når vi når dertil, og så skal jeg nok finde ud af at komme frem på egen hånd  Men vil rigtig gerne være med i år, det vil så bliver første gang for mig også... men igen, det afhænger jo af hvilken dato det ender op med at blive, da jeg skal til træf med hunden d. 6-7 aug.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Nogen der ved hvad det ca kommer til og koste.. Og hvad mdr. ca det bliver i  Holda op mit kamera ville komme på overarbejde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det bliver... |
|
|
Det bliver i august tror jeg efterhånden vi er blevet enige om, og selvfølgelig ikke i den weekend der er skanderborg festival, så har jeg ladet mig høre at jeg bliver vældig upopulær  Dianna, fordi de ikke bliver afholdt på fyn er fordi ingen har meldt sig som har det rette at tilbyde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Kunne man mon forestille sig, at de "rigtige" fynboer, som har det "rigtige" at tilbyde, måske ikke har set, at der "søges"? Jeg kender f.eks. et genialt område, har god plads osv., men da jeg er gravid, med termin 7.8.06 er tidspunktet ikke helt genialt for mig... Mon ikke, der også er andre, der havde de rette omgivelser??? Det er måske kun mig, men jeg føler ikke rigtigt, at der er blevet spurgt! Det virker lidt som om, at sted osv. "bare" er blevet besluttet... Hmm... Måske tager jeg fejl...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej vi... |
|
|
Nej stederne er ikke besluttet af os, det er nogle der har tilbudt dem, og tråden her er ikke til at overse nu hvor den er blevet en bekendtgørelse, så hvis folk ellers kommer bare en lille smule på HN ville de have set denne tråd. Folk er stadig velkomne til at melde sig på, de skal bare skrive til mig eller Ginni, så kommer de også med i afstemningen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Jamen jeg vil da meget gerne være med i afstemningen også, men kan jo ikke love, at jeg kan komme - det afhænger som tidligere sagt fuldstændig af tidspunktet. Hvor kan jeg danne mig et overblik over stederne, hvor det evt. kan holdes??? Jeg var inde og kigge under projekter i går, og synes ikke helt, at der stod det store... Tjekker lige igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Jeg har lige mailet mit forslag til dig også så... Glemte at skrive, at det er på Fyn, ved Ringe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farssø |
|
|
Hej Jeg var jo med ude ved Else, skøn tur. Hvis det bliver i Farsø, og det ikke går udover mine andre planer, så regner jeg med at dukke op med min hest ... Det bliver dog ikke Lykke denne gang, hun skal hygge sig med sin følbasse, men min hest Enjoy. Så skal jeg bare have fundet et trailer vi må kører med. Hilsen Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag til aktivitet |
|
|
Ja, jeg sendte mit forslag til Rikke, og blev spurgt om ikke jeg også ville se om der var stemning for det herinde. Det er Gentle HMS, som Lars Benzon dagligt træner problemheste med. Evt. kan I læse om hans filosofi og meget andet inde på hans hjemmeside: www.dreamhorse.dk Jeg kan selv stå inde for det han laver, da jeg selv hjælper ham med hestene (når de skal have rytter på osv.), derudover har han trænet min egen hest med rigtig godt reaultat, min hest står ovenikøbet opstaldet hos ham. Jeg tror ikke han vil slække i prisen (som jeg iøvrigt synes er lille), da han pt er igang med staldprojekt, hvilket han selvfølgelig gerne vil have nogle penge ind til - det koster jo penge sådan noget  Men sig frem - er det noget der er stemning for?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, hvis han... |
Himmelfjer |
26-01-2006 13:52 |
|
...kommer, så tror jeg godt, jeg kan klare de par timer og vil dukke op til foredraget...hvis I holder jer til det jyske!  1000,- (+kørsel) er jo ingenting for et godt foredrag om heste og træning af heste. Er man 10, så er det en 100-lap pr. person. Og det vil jeg gerne give.  Alternativt kunne man også invitere Ute Lehmann eller en anden, men idéen med at få noget lærdom skubbet ind i et HN-træf synes jeg personligt er genialt. Så er der også noget af interesse for dem uden hest.  Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... tja |
|
|
det er nok ik en dårlig ide - bestemt et forslag der er værd at overveje!!! Synes da den skal ind og ligge under forslag i projekter! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej hej |
|
|
Hej hej.. ville bare høre om det er for alle? Synes det lyder som om de fleste kender hinanden og synes det kunne være fedt med sådan en tur, men er måske lidt trist hvis alle andre kender hinanden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MetteT... |
|
|
MetteT jeg tror der kommer flere der ikke kender hinanden, nogle kender hinanden herindefra, og andre kender hinanden personligt. Selvfølgelig er det for alle ( over 16 med mindre de har værge med ) Jeg kender folk fra andre HN træf, og så kommer min søster måske med. Forresten så skal jeg lige høre, Dianna er kommet med en masse fin hjælp, og hun foreslog en evt hestemassør, et kursus om gode hverdags øvelser osv, er det måske også et emne for aktivititer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes |
|
|
at alle forslag til aktiviteter der er kommet indtil videre har været super!!
Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hestemassør |
|
|
Jeg synes det lyder som et rigtig godt forslag, som alle helt sikkert ville kunne få brug for! Selv har jeg ofte gernet villet sætte mig ind i det, men har aldrig fundet tiden til det... selvom den jo burde være der (dovne mig )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil prøve at deltage |
|
|
BETEMT jeg vil satse på at komme med 
stald KenTri dsp med hjerte og vilje dsp. dansk smuk og powerfull SÆLGES: SUPER LÆKKERT DSP HOPPEFØL IFOLET WELSH HOPPE ..SE PONYERNE PÅ MIN PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil med hvis |
|
|
jeg kan finde en krikke at ride på mine to plage er sgutte ridebare endnu hehe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jaaa men det er ikke det samme |
|
|
vil se om jeg må låne min hests stald kammersjuk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| når der kommer |
line larsen |
29-01-2006 15:06 |
|
når der kommer en afstemling. hvor bliver det gjort henne? bliver det i den her tråd eller er det noget som forgår på forsiden... hvordan kommer det til at forgå? på forhånd tak 
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line den |
|
|
kommer vist der ude til venstre hvor de der afstemninger kører.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Spangbo |
|
|
Det er noget med at hun er sat til at føde først i august, så det ville nok ikke være videre smart...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spangbo |
arthur |
30-01-2006 08:54 |
|
Jeg håber detskal holdes ved Anita, For så har Karina og jeg også mulighed for at komme med, på vores isheste( hvis jeg når at finde en ).. Knuz Mette Anita der er altid kaffe på kanden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afstemning... |
|
|
afstemningen bliver afholdt i boksen til højre. Diannas sted blev slette igen fordi jeg var nervøs for om hun kunne klare det eller hvis fødslen ikke gik som planlagt. Vi holder de i august, og for at mig og Ginni ikke lige pludselig skulle stå for at flytte det hele ell. lign, så valgte jeg at det ville jeg ikke have som ansvar. Men Dianna er istedet kommet med en hel masse gode ideer, hun er faktisk ret god til det her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky -(evita) |
|
|
Jeg siger smigret mange tak...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Et par af mine ideer... |
|
|
Jeg vil da gerne fortælle videre om nogen af mine idéer... Jeg er formand og stifter af en rideforening på Fyn, og har i dén forbindelse været med til flere forskellige arrangementer af lignende type. Desuden har jeg en ret stor berøringsflade, så jeg kan skaffe kontakt til en del "spændende" mennesker for en rimelig pris. Jeg har bl.a. foreslået - En hestemassør, som fortæller om hverdagsmassage og strækøvelser, som vi selv kan lave for at løsgøre og hjælpe vores heste
- Et par gode "horsemanships-udøvere" med speciale i "problem-heste" og trailerlæsning, som IKKE giver opvisning, men som lader os arbejde med og giver os nogen "værktøjer" til lige præcis de problemer, vi hver især bøvler med i hverdagen - eller blot værktøjer, som gør hverdagen lettere
- En smed som fortæller om vigtigheden af korrekt beskæring og evt. skoning
- En sadelmager, som fortæller om tilpasning og vigtigheden af korrekte sadler
- En sadelmager (ikke uddannet til sadeltilpasning), som lærer os, hvordan man let kan reparere ødelagt seletøj, og evt. hvordan vi laver nye dele - f.eks. flotte pandebånd med sten, syninger eller andet pynt
- En distancerytter, som fortæller om, hvordan man opbygger den bedste kondition på den bedst mulige måde
- Ridderopvisning
- Opvisning i damesaddel
- Opvisning i klassisk ridning/dressur
- En hestetandplejer, som fortæller om vigtigheden af korrekt tandretning
Dette er bare eksempler - kun fantasien sætter grænser. Yderligere foreslog jeg, at man hver især kunne tjekke sadelskabet igennem og tage det udstyr med, som man ikke længere bruger - og så bytte det på tværs. Det er altid rart, hvis det kan komme andre til gavn, og et ekstra plus, hvis man i stedet får noget andet med hjem, som man måske lige står og mangler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dianna |
|
|
Jo, det må da siges at være nogle gode idéer. Især kan jeg godt lide flg.: - Hestemassør
- Horsmanship (selvfølgelig, har også selv foreslået en
) - Den ikke uddannede sadelmager - det er virkelig noget jeg godt kunne bruge
 - Og så den med distancerytteren, det vil kun være fornuftigt at sætte sig ordentligt ind i sagerne omkring korrekt optræning af kondition!
Min smed er af min mening den bedste man kan finde, og jeg gør godt brug af ham, så der er jeg ligesom dækket ind. Men det er selvfølgelig sådan at det man ikke lige har behov for, det er nok ikke nær så interessant - sådan er det jo 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Greenstone... |
|
|
Tak for opbakningen. Ja, sådan er det jo altid - smag og behag - og ikke mindst behov - er afgørende for, hvad der fanger ens interesse... Det jeg personligt synes er vigtigt er, at man får "noget" med hjem. Man kan ikke bruge et højtravende tre-timers foredrag om træning af konkurrenceheste på højt plan til noget videre, hvis man er hyggerytter. Man kan heller ikke bruge en horsemanshipsopvisning til noget, hvis de ikke forklarer HVAD de gør og HVORFOR. Man skal kunne bruge det selv derhjemme efterfølgende... Så bliver det først rigtig sjovt. Nogen vil måske mene, at de ikke kan bruge en distancerytters konditionstræning til noget, hvis de kun rider dressur, men vi er vel alle interesseret i at vores heste skal fungere optimalt, og det er altså en gang noget, som distanceryttere er nødt til at interesserer sig enddog rigtig meget for - så kan man jo vælge at bruge det til hvilken slags hest man nu vil - de er alle skruet ens sammen og de samme grundregler gælder... - og vi er vel alle interesseret i at undgå skader pga. overanstrengelse... Det er faktisk også rigtigt lærerigt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Distance... |
|
|
Jeg er helt enig med dig Anja, det distance syntes jeg kunne være spændende, sam massøren og hms Det med læder betaler jeg mig hellere fra. Ang afstemning, så venter jeg på et svar fra Henrik som jeg har mailet til ang afstemning. Men jeg tror måske lige jeg høre Jan ad istedet. Det er et par dage siden jeg skrev til Henrik.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dianna |
|
|
Det som du siger, med at det er vigtigt at få noget med hjem - det er netop den mening jeg også selv er af. Det skal være lærerigt, noget man forstår og kan arbejde videre med bagefter. Ham Lars, jeg selv foreslog, han gør netop meget i at forklare undervejs. Jeg har aldrig set hans kurser/foredrag, men efter sigende skulle de være rigtig godt. Han skulle vist nok endda til fyn snart i denne måned, om det var denne weekend, det kan jeg ikke huske, men jeg kan jo spørge ham... måske, hvis du havde interessen kunne du jo så lige se hvad du synes om det han laver. Men skal jeg komme med min egen mening, så forklarer han godt hvad det er han gør. Jeg havde kun brug for kort tid for at se hvad han mente dengang jeg skulle tage billeder for ham første gang, og der havde jeg endda set Mr. Roberts en gang året før, men man hygger sig jo sådan en dag og man er ikke tæt nok på til at få de små afgørende detaljer med, og derfor fik jeg så meget ud af det han nu har lært mig. Jeg kan ikke selv 100% endnu, men der er jo også masser at lære endnu!! Ang. distancerytteren - nej, så er det nok ikkr alle der kan se den store grund til hvorfor vedkommende skulle være interessant. Men som du nævner, så bør man jo være det især fordi der sker så mange skader hos heste i dag pgs. ren og skær overanstrengelse. Nu vil jeg gerne have trænet min til jagthest, og har også en jagtrytter bag mig med træningstips - det foregår så over mail men det er jo også fint nok. Men selvom jeg ikke ville bruge ham til jagt, så ville jeg nu stadig være meget interesseret, da jeg synes det er et enormt vigtigt aspekt af ridningen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Husk... |
|
|
At i helst ikke skal alt for højt op i pris incl alt pr person... ellers så piver de fleste  men nu er det selvfølgelig i jylland så de nærige ( ) jyder skal jo ikke tænke på bropenge... det hjælper måske lidt  tiden går meget hurtigt, der er slet ikke tid til mere end 1-2 indslag/foredag/opvisninger. fredag og søndag er pakke ud og hjem der er slet ikke overskud til meget andet end at hygge og snakke fredag, de fleste kommer først sent. og søndag pakker folk tidligt og kører, så reelt er der kun lørdag. hvor der skal : spises morgenmad, frokost, aftensmad, rides en lang tur, nusse pusse heste, folk skal i bad, fest om aftenen. jeg har været med 2 gange nu, og har begge gange syntes at det er fløjet forbi, og man har ikke nået halvdelen af det man skulle. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjanna |
|
|
Forstår helt fint hvad du mener, har godt nok aldrig selv været med, men kan fint forestille mig at det hurtigt kan blive ret presset. Jeg mener dog også at der vil komme en form for afstemning, så man kan se hvad der er mest stemning for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjanna... |
|
|
Sjanna hvad dag havde vi egentlig torben ude? Var det også lørdag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang: Aftstemningen |
|
|
Hej Noget der undre mig ret meget. HVORFOR skal aftemningen være tilgængelige for alle??? altså mht. hvor vi skal være henne. Jeg vil da være MEGET træt af at Susanne, Børge, Peter og Ulla skal bestemme hvor vi skal holde HN træffet, hvis de slet ikke skal med? Vi ved jo alle at de aftemninger ude til højre kan der komme flere 1000 svar og hvor mange mennesker kommer med? 30- 50? Er det bare mig der syntes det er lidt mærkeligt? Hilsen Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.. |
|
|
mener det var lørdag  spookie... det kan jo have ret i  syntes det skal laves det sted hvor der er mulighed for at være indendørs om aftenen hvis vejret driller, og derefter det sted der ligger mest centralt. hvis stederne er lige gode vil de fleste mennesker jo gerne spare 100 km i jylland hvis det er. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et spørgsmål om penge... |
|
|
Sjanna - det er jo netop derfor, at jeg har tilbudt min hjælp. Jeg kender en masse folk, og kan sandsynligvis forhandle mig frem til en lidt anden pris, end man ellers ville kunne... Derfor har jeg meldt mig på banen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spookie |
|
|
Ellers kunne afstemningen vel foregå inde i det projekt der er oprettet, det burde være muligt, og så er det vel kun interesserede der smutter forbi og giver sin stemme...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er meldt.. |
|
|
Det er meldt til afstemingen, så jeg ved ikke om det kan laves om. nogle der har nogle bedre forslag til hvordan vi kan stemme? Det er jo svært at sige hvem der vil med osv nu, og hvis det kun er dem der hundred procent er sikker på at de kan der skal stemme, så kommer der vel kun 10? Uanset hvad så skal man jo have en form for ret til at kunne stemme, for ellers kan alle jo alligevel bare gå ind og stemme. Sjanna, hvis nogle kan køre fra midtjylland til sjælland, så kan folk fra sjælland vel også køre til nordjylland? Ellers skal det jo være på fyn hver gang for at det skal være fair.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.. |
|
|
ja det kan sagtens være i nordjylland, men hvis det kan være i midt jylland ville det jo være nemmere (det skulle jo faktisk have været på fyn i år, har ikke læst hele tråden men det står sikkert deri hvorfor det ikke er blevet det ? ) der var faktisk en del sjællandske heste i nordjylland forrige år, fler eend der var på sjælland i år ihvertfald. men det havde da været nemmere hvis det lå lidt mere centralt(midt jylland). du kunne evt lave en afstemning her i tråden hvor dem der overvejer at at tage med kan stemme. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det i nordjylland |
line larsen |
02-02-2006 22:35 |
|
efter hvad jeg ved af sjanna så kan det ikke komme til at ligge tætter på midtjylland end der...det ligger lige på grænsen til at være i midtjylland... så det er altså ikke så slemt efter min mening! men det er der nok nogen der kan svare bedre på end jeg...men mener altså det ligger lige på grænsen til det midtjyske  men ret mig endelig hvis jeg er forkert på den... 
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky !!! |
|
|
Hej Altså mit forslag til afstemning er: At det bliver gjort inde i projekter. (Der kommer KUN dem som virkelig er intresseret) At folk skal skrive en lille begrundelse for deres valg af sted. (så skal folk bruge energi for at "komme med" hvilket kan udelukke flere) Andre ideer vil være godt, for jeg syntes det er en MEGET DÅRLIG ide at det bliver fuldt offentligt i den aftemning. MVH Spoo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihi... |
|
|
jamen line jeg tager sikkert fejl... er ikke ret god til den jyske geografi og troede bare at de 2 foreslåede steder ligger i hver sin ende af jylland  grunden til at det også skulle være på fyn var da at så var der "lige langt" for alle. og for at opleve den del af landet også ? er grunden til at fyn ikke er aktuel fordi der ikke er tilbudt nogle steder til at holde det ? eller er det pga de 2-3 indlæg langt oppe i tråden hvor et par stykker siger det er bedre i jylland ? var der slet ikke stemning for at holde det et sted hvor der er mulighed for at være indendørs/under fast tag lørdag aften ? så vidt jeg kan læse er karina82 en af dem der er ved at lave forberedelser til træffet (som planlagt i jylland) i 2007. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overdækket... |
|
|
Der er overdækket begge steder til hvis det skulle blive regn. Ang afstemning, så skriver jeg lige til jean at hun skal holde det i bero. Men så tror jeg at jeg opretter en ny tråd med afstemning hvis jeg kan få lov at Jan. For ikke alle kigger i den her tråd, og ikke alle kan rent faktisk læse tråden fordi den er blevet for lang. Jeg tror ikke man kan gøre det i projektet, for det er kun mig og Ginni der kan rette i det, så skal jeg til at tilføje alle som vil stemme til at have skriverettigheder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean... |
|
|
Jean foreslår at der bare er en der hedder skal ikke med. Dvs det kommer til at hedde: Hvor skal Hn træf 06 holdes ( se projekter ) sted 1 sted 2 skal ikke med. S¨går man ud fra at folk sætter tegn i skal ikke med hvis det er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Fair på Fyn hver gang...??? Tja, hvis det skulle gå rimeligt til og være fair, så burde det bestemt afholdes på Fyn, for det er Fynboernes tur i år, men det har vi gæve fynboer jo så måtte acceptere, og det er vel efterhånden et uddebatteret emne - var bare lidt nødt til at kommentere det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det skægge |
|
|
ved alt det her er, at når der har været træf i jylland var der langt flere fra sjælland end anden landsdel. På sjælland have jyderne ikke råd til at tage dertil. Ideen med hn-træffet, var at vi alle tog rundt i dk og så de forskellige steder dk har at byde på, derfor skulle træffet holdes på forskellige øer hvert år. Derfor lå fyn som "hn-træf" ø i år. Men der er åbenbart ikke stemning for dette mere. Måtte også bare lige kommentere det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Præcis... Jeg er ellers kommet med et (godt) tilbud personligt. Jeg har de perfekte omgivelser: store skove og herregårde i "baghaven", ridehus og udendørs dressurbane og generelt masser af plads, og så bor jeg på Fyn. Min eneste betingelse var, at det skulle rykkes enten frem til først i juli eller helst hen til først i september. Jeg er gravid med termin d. 7.8.06, så jeg synes egentlig ikke, at mit krav var helt urimeligt. Desværre var en datoændring umulig, fordi nogen allerede havde taget fri til det (det undrer mig, eftersom datoen slet ikke ligger fast endnu. Som stifter og ansvarlig for Fyns Rideforening har jeg en del erfaring i tilrettelæggelse af sådanne arrangementer, mange gode kontakter at trække på, og ville gladeligt have stået med det store arbejde det medfører at holde sådan et træf, men udelukkende pga. datoændringen blev det altså aldrig til et egentligt tilbud - det har jeg svært ved at se det rimelige i... Undskyld hvis jeg lyder bitter... Det er jeg ikke - synes bare at det er en mærkelig måde at afholde træf på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Diana... |
|
|
Jamen så kommer mig og vicky02 og andre der gerne vil se fyn, jo bare fordi dig i løbet af foråret/tidlig sommer vi vil jo så gerne se egeskov Men det kan vi tage i en anden tråd til den tid. Hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åh ja... |
|
|
egeskov! Det har jeg altid gerne ville se. god ide sjanna.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjanne og Vicky02 |
|
|
Griner... Nu findes der jo andre herregårde end Egeskov på Fyn, og det er heller ikke lige Egeskov jeg bor ved, men her er bestemt en skøn natur, så I skal være velkommen. Skriv evt. lige en besked til mig vha. beskedcentret, så laver vi da bare et "alternativt" HN-træf på Fyn alligevel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstemning (Rikke) |
|
|
Nu kan jeg godt se at afstemningen er gået i gang, men jeg ville blot påpege at jeg bestemt godt tror I kan sætte en afstemning ind på projekter. I kan vel gå ind og tilføje i HTML'erne, vil jeg tro (uden at vide det præcist) og hvis I kan det så vil der være mulighed for at oprette en Quickpoll.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hn-træf |
Frumme |
03-02-2006 13:32 |
|
Nu gider jeg ikke lige læse alle indlæggende igennem  Men hvor er det Anita og Lotte bor ? Vi ææælsker EPC ! Andre der skal til EPC i uge 26 og 27 ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frumme.. |
|
|
Frumme se projekter Nu er afstemingen gået igang, og det ser da ud til de fleste er ærlige og skriver hvis de ikke skal med. Ang det på fyn, så sagde jeg ikke at folk havde taget fri, jeg skrev at det var aftalt at det skulle være i august. Og under alle omstændigheder vil jeg da også gerne se dit skønne sted, så kunne man måske holde det på fyn hos dianna næste år. Så har hun hverken spæd eller mave at tænke på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
kan i ikke lige kort skrive om de to steder! placering og faciliteter gad ikke stire HELE tråden igennem
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En gang... |
Sparky -(evita) |
03-02-2006 17:43 |
|
En gang til skriver jeg lige: se projekter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering tak |
Helene |
03-02-2006 22:00 |
|
Hej! Er der ikke en der vil være sød og fortælle mig hvad det er for et træf? hvordan det hele hænger sammen, og hvem der kan deltage? Knus Helene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helene.. |
|
|
Hele det nemmeste er endten at læse under projekter, eller læse hele tråden ( som måske efterhånden er lidt forvirrende ) I korte træk er det et træf for alle på Hn over 16 ( medmindre der er værge med ) man kan have hest med eller lade være. Social hygge og ridetur for folk med heste, måske lidt arrangementer i løbet af weekenden osv. Ren hygge og samværd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hvorfor kan det ikke blive på fyn? Udelukker det ikke temmeligt mange mennesker med Nordjylland? Altså tænker da bare at vi er da nok nogen fra Fyn der gerne ville med og sikkert også sjælland? Hvis man havde aftalt det skulle være Fyn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
stinemull |
04-02-2006 10:03 |
|
Hele problemet med at det ikke bliver på fyn hænger sammen med at det skal holdes i august (det er traditionen) og der er ingen steder der har meldt sig til afstemningen. det bliver rimelig svært at holde træf på fyn uden et sted at holde det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JOstine... |
|
|
Jo stine, en har meldt sig. Men hun skal føde deromkring, så jeg har fravalgt, for jeg vil ikke stå med det hvis der bliver komplikationer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej... |
|
|
320 indlæg, det orker jeg simpelthen ikke at læse igennem for at finde ud af, hvor og hvornår dette års HN-træf løber af staben  Så kunne det ikke være muligt at når det hele er planlagt med tid og dato, at der så bliver lavet et opslag ligesom sidste år, hvor man kan se detaljerne og melde sig til?? Bare et forslag fra en der ikke orker at læse 320 indslag igennem  Pernille
Sød og venlig børnepony, f.eks. shetlænder, wales mountain etc. søges til udlån til godt og hestekyndigt hjem. Gerne med forkøbsret. Helst en vallak. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Men var det sådan egentlig fast aftalt, at det skulle være i August, eller er det bare noget der ligger fast, "for sådan har det været de andre år"? Ikke flabet bare nysgerrig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine... |
|
|
Stine fordi det har været sådan de andre år, og de fleste skole/studiefolk også har fri i august. Pernille. Alle detaljer kommer i projekter, plus at der kommer en tilmeldningsblanket online magen til den sidste år med lidt detaljer osv. Datoen bliver sat når vi ved hvem der holder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåringer i august |
|
|
er der ikke mange kåringer i august ..tænker på avlerne Nå men jeg og min nabo fra FYN vil da enormt gerne deltage hvis alt flasker sig.
stald KenTri dsp med hjerte og vilje dsp. dansk smuk og powerfull SÆLGES: SUPER LÆKKERT DSP HOPPEFØL IFOLET WELSH HOPPE ..SE PONYERNE PÅ MIN PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| krogsboll |
|
|
Jo det har du faktisk ret i, og jeg går måske også selv glip af det i år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krogsboll |
|
|
Jo, kåringer er der nok af i August... men heldigvis holder de palominokåringen sidste weekenden i Juli, så det er lige uden om træffet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv altså! |
|
|
Jeg ville meget gerne stemme på hvilket sted man skal være henne ved træffet, men det er ikke muligt for mig at vide hvor i alverden de to forskellige steder er! Er der ikke en eller anden der gider fortælle det? Jeg har siddet og scrollet frem og tilbage i det her indlæg, men der jeg kan ikke finde det Er der ikke en venlig sjæl der gider give en kort opridsning af sagen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nordjylland... |
|
|
Farsø er nord/midtjylland, og hos Lotte er i sønderjylland et sted. Du kan slå det op på krak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spændende |
|
|
Det er bare spændende med den afstemning, og jeg kan da se at dem der bekymrede sig om at alle kunne stemme, de har bekymret sig unødigt. Det lader da til at dem der ved de ikke skal med, har sat deres stemme der.
Jeg håber jo rigtig meget at det bliver hos Anita, så har jeg nemlig en chance for at komme med.
Må derudover også krydse fingre for at det bliver en weekend i en ulige uge - så har jeg nemlig også fri fra arbejde...
Hvornår slutter afstemingen?
Mvh
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| nu undre |
|
|
jeg mig lidt... Hvorfor bliver det ikke holdt på fyn i år, som det egentlig var meningen?.. (Orker ikke at læse den lange tråd igennem, så håber en venlig sjæl gider svare).. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise.. |
|
|
Ja du er ikke den eneste  men det er vist pga at det pt kun er nogle i jylland der har tilbudt at lægge private huse til. jeg mener nu godt der kunne have være fundet et sted på fyn, evt en klub eller noget hvor man kunne være. = bokse, ridebane, toilet/bad, indendørs til festen. fks havde tine fundet et fedt sted på sjælland hvor det ville kunne holdes, det havde der sikkert også været på fyn. Men som jeg ser det så virker det lidt til at jyderne forbliver i jylland da sjællenderne har bedre råd til broen og benzin  Mig og tine har snakket om at planlægge noget, men lad os tage det når vi kommer tættere på noget der minder om forår. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nappa og Sjanna |
|
|
Jeg er fynbo, og har tílbudt at lægge hus og omgivelser til, men min betingelse var, at det kunne rykkes frem, da jeg har termin og skal føde d. 7.8.06. Dette kunne imidlertid ikke lade sig gøre, for "det bliver altid holdt i august og folk har taget fri til det". Derfor har jeg nu taget initiativ til et HN-møde på Fyn i april i stedet. Se evt. denne tråd i stedet. Det kunne være hyggeligt, hvis I kigger forbi... Jeg er helt enigt - det virker lidt som om, at det bliver holdt i Jylland, fordi de mere eller mindre var planlagt på forhånd. Jeg mener også sagtens, at det kunne have været afholdt på Fyn, hvis viljen havde været der...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Sjanna: Så vidt jeg havde læst eller forstået var der da nogle fyn boer der gerne ville holde det... Ja du kan måske have ret i det med broen.. Nå men det kan vi jo ikke lave om på nu, da jyderne vist har bestemt det er hos dem.. Dianna: Taget fri til det?.. Okay, er der da en dato allerede?. SÅ har jeg vist overset noget.. For jeg har da ikke fået fri endnu.. Jeg ville gerne have været med, men lige april er en skidt måned for mig. Men bliver der ændret noget ku man jo nok godt kigge forbi.. Sjanna: Sig endelig til vis dig og tine beslutter jer for noget.. Det vil da helt sikkert have min interesse.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil gerne med!!! :0) |
Karina(Islænderfan) |
08-02-2006 17:21 |
|
Yes!!! Nu har jeg fået ændret min opsætning så jeg kan læse tråden! Jeg regner helt sikkert med at jeg osse vil med.  Jeg syntes det kunne være vildt fedt at møde de forskellige i virkligheden og det kunne være så hyggeligt!  Er der nogen der har en ide om hvor mange vi bliver? Med venlig hilsen Karina.
Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skideskægt! Freisting sælges! Se billeder på min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dianna... |
|
|
Dianna endnu engang siger jeg, at jeg har sldrig sagt nogle har taget fri. Og Sjanna, sikke noget vås - det lyder nærmere som om du kæmper en kamp for at få det tættere på dig for at du ikke gider så langt. Husk nu at den som er med til at arrangere ( mig ) rejste helt til sjælland sidst, så det er absolut ikke fordi jeg ikke gider at rejse for det. Jeg har forklaret hvorfor jeg sagde nej til Diannas sted, selv om det lyder rigtig lækkert og hun har tjek på tingene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Gonzalez |
08-02-2006 22:42 |
|
nu har jeg fulgt godt med har skrevet her tidligere, men nu er emnet nået længere i processen, men stadig har jeg ikke fået det klart - hvor skal det holdes? og ja' hvor mange bliver i/vi sådan ca.? ja kan jeg i sommeren, vil jeg supergerne med nemlig... det er så superfedt at møde andre hesteglade, og have sig sådan en anderledes og sjov ferie  tror dog stadig ikke jeg har mulighed for at medbringe hest, meeen måske det lader sig gøre, at tage min pony med, alt efter hvor mange andre hypper' der møder op  jeg venter spændt på at vide hvornår, hvor og med hvem, træffet sker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Jeg rejser skam gerne kører da til herning for at se 4 timers show på lørdag så det er såmænd ikke det der er grunden. og jeg var også i jylland med hest forige år. (dejlig tur ) Men så vidt jeg husker så var aftalen at det skulle være på fyn, og så jylland til næste år hvor en anden allerede var begyndt at planlægge det. og så fordi i ikke lige får et sted "kastet i nakken" så bliver det flyttet til jylland ??? hvor mange steder på fyn har i undersøgt om det kunne være før i smed den oprindelige aftale til side ? det er ok hvis i ikke kunne finde nogle steder, men så kunne i jo have spurgt andre om de ville overtage/hjælpe istedet for bare at finde på noget helt tredie. vi er helt enige om at det ikke ville være smart at holde det hos en højgravid/nybagt mor, men der findes jo andre steder på fyn hvor man kan være end hos diana. det jeg vil frem er at jeg syntes det er ærgeligt ! Hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har |
|
|
denne tråd kørt MEGET lææænge - og hvis nogen fra Fyn lige havde stedet det kunne holdes - så har der været masser af chancer for at give sig til kende. Det er nemt at sige bagefter - Jeg troede det skulle holdes på Fyn... Hvorfor så ik ha gjort noget mens tid var(!!!???) Der er ikke fastlagt nogen dato endnu - afstemningen kører stadig ude til højre. På projekter kan der læses om de steder der er på valg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie... |
|
|
hvis du læser de øverste tråde, så var det for starten planen at det skulle være fyn eller til nød klosterheden (som jeg fejlagtigt troede var på fyn). At nogen ikke har meldt sig til, kan måske være, fordi det ret pludseligt blev vedtaget at der kun var de 2 steder som mulighed, istedet for lige at undersøge nærmere. Nogen gange kender nogen nogen... Jeg har på ingen måde ondt i r*ven over det bliver holdt i jylland, og det kan da også godt være jeg deltager, jeg syntes bare det er ærgeligt at "traditionen" og grundideen ikke bliver holdt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OKay... |
|
|
JEg tog sagen i egen hånd fordi tråden bare blev ved at køre uden noget skete, og nå ja så blev det en sjællænder og en jyde der tog ansvaret, og vi har ikke fået nogle tilbud ud over Diannas på fyn. Og der er så mange der har læst den her, så hvis de kender nogle som kender nogle, så kunne de jo have meldt sig på banen. Hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg i skal arrangere det hele istedet. Så dukker jeg bare op som jeg gjorde sidst. Det er sgu da træls at fordi man påtager sig ansvaret for at finde sted, dato osv, så skal alle dem der ikke hjælper lige komme med en hel masse ideer og brok som ikke kan bruges til noget. Kom på banen hvis nogen kender nogen. Men så skal det være nu!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rikke og sparky |
|
|
Godt meldt ud!!! Jeg har fulgt tråden lidt på sidelinien da jeg ikke ved om jeg kan komme, så derfor har jeg ikke blandet mig så meget men nu må jeg lige. Og nu får jeg måske men jeg er efterhånden p*sse træt af at høre på al den brok om Fyn og dato fra en masse som lige falder forbi og ikke har gidet læse mere end to indlæg ned. Og de sure miner fra dem som synes Diana skulle have haft tjansen i år. Personligt ville jeg ikke være interesseret så, for det er for usikker grund for mig at basere det på - undskyld diana, men du ved ikke hvordan din grav./fødsel skrider frem! Prøv at spørg Cruella som holdte det sidst om ikke det var hårdt med en 3 mdr gammel baby  Og som sparky/evita siger; der er ingen andre forslag fra Fyn såe... Nå det var bare lige lidt overophedning herhjemme. Fortsæt det gode arbejde Jer der er på sagen 
VH Malene !
When the going get's tough - the tough goes shopping!
Min dejlige hest søger passer!!!
Hjemmesiden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.. |
|
|
velkomme til den virkelig verden. Jeg har stået det igennem de sidste 2 år  Men jeg syntes nu det er ærgeligt, for fx sidste år gjorde jeg en del ud af at kontakte div gårde og steder om vi måtte benytte disse, da der var et ønske om at ride i nogle bestemte områder. Det endte så hos Christel da det helt klart var det bedste i sidste ende. Det er der jeg vil hen. Jeg syntes godt om jeres arbejde, dog skal i lige huske påat det skal gøres så billigt som muligt, så alle kan være med. Det skægge er, at sidste år var alle jyder imod os der lavede det hele. I år er det vist mere os fra årgang 1 (altså dem der var hos else) der kommer med lidt små brok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FYN I MIDTEN |
|
|
Jeg er selv fra fyn NU men var det ikke sidste år der var jeg fra sjælland. JEg kan godt se ideen i at det bliver på fyn, da det ligesom er i midten af alle..hvis i forstår. Sjællænderne slipper for at køre så langt jyderne kører knap så langt som var det på sjælland, og fynboerne er heldige ...personligt er jylland og fyn lige langt fra mig da jeg bor lige ved lillebæltsbroen...men for sjællænderne kan jeg godt forstå de gerne så det var tættere på. MEN alt i alt gælder det jo om at finde det bedst egnede sted og hos en person der er sikker på at kunne overkomme det store arbejde der ligger i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sparky |
|
|
Ja Rikke, en jyde og en sjællænder Det var da en fair fordeling. Godt meldt ud, som med-ansvarlig bakker jeg dig 110% op ang. dit seneste indlæg i denne tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommentar |
|
|
Altså sidste år blev det jo aftalt at det enten skulle ligge på Fyn eller Jylland, og da ingen har meldt sig med fyn må det jo blive Jylland. Jyderne måtte jo også sidste år tage turen til Sjælland, så jeg syntes det er fair nok det går på skift. Man kan jo bare lade være med at tilmelde sig, hvis man ikke vil køre så langt. Så Rikke og jer andre der er med til at arrangere disse træf, fortsæt det gode arbejde, vi andre sætter stor pris på det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene og Acavit |
|
|
Det var jo netop af denne grund, at jeg gerne ville have lagt træffet først i juli eller først i sep., men det duede simpelthen ikke, for det "plejer" jo at være i august. Derudover synes jeg, at dit grundlag for bedømmelse af mig er noget "flad". Du kan da ikke sige, hvor meget familie jeg har, som ville bakke op, og jeg har faktisk enddog MEGET stor erfaring i afvikling af lignende arrangementer, så tag lige og vær rimelig! Hvor vidt du ville deltage eller ej, ved jeg jo ikke, og fair nok, hvis du ikke turde satse på det, men hvis jeg har sagt ja til at planlægge noget, så bliver det også planlagt! Lad være med at dømme mig yderligere - du kender mig jo ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| STOP NU |
|
|
hey alle...
kan vi ikke stoppe alt det brokkeri her inde, og sure miner til hinanden...
vi har fundet 2 steder det kan afholdes...
lad os være glade for det...
dem som brokker sig over sted, kunne jo bare selv have tilbudt... Diana jeg acceptere du springer fre da det ligger så tæt på din termin...
tidspunkt er jo ikke fastsat så vidt jeg ved... blot det at mange skal noget i juni-juli og min er x kommet ind som ote til sep. og der er jo nok ingen der har så meget boksplads...
men lad os nu alle være gode venner, og bakke dem op der arbejder så hårdt for at få alt dette op at stå...
det er sikkert slet ikke let...
det ødelægger lidt glæden til endnu et HN-træf, hvor vi skal hygge os, en hel masse heste glade mennesker sammen... Knus Triple X Og May
Triple X og May heste i 1. række
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MayRenne |
|
|
Jeg er helt enig i, at der ikke bør være brok, men det skal bare ikke hedde sig, at der ikke har været nogen fra Fyn, som har meldt sig på banen - for det er en fejlagtig antagelse. Jeg synes, ganske som du, at arrangørerne gør et flot og stort stykke arbejde - dog er det fejlagtigt, at jeg har sprunget fra. Jeg har sagt, at jeg MEGET gerne lægger hus, folde, stalde og omgivelser til, men så kan det bare ikke blive i august - og hér strandede mit tilbud så... Tidspunktet er åbenbart mere eller mindre fastlagt - til august! Det er såmænd det eneste, jeg har gjort opmærksom på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| May... |
|
|
May, vi har fået forslag fra Dianna fra fyn, men det går ikke, så der er kommet en melding fra fyn. Men hun hjælper til på andre gode måder i stedet. tak for opbakningen til jer andre, lad os så få stablet det her på benene. Det ser ud til at blive hos Anita, så datoen er stort set sat, men vi venter lige til afstemingen er helt færdig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dianna |
|
|
Det har du jo ret i - og jeg undskylder meget for det var bestemt ikke meningen at slå hårdt ned på nogen. Jeg skal jo ikke afgøre hvor meget andre kan jonglere ud fra mig selv (for JEG havde tabt ALLE bolde (begge to) hihi) Det jeg ville sige var egentlig bare at jeg forstår hvis nogen føler sig utryg ved det. Det kan jo ramle på trods af nok så megen erfaring, planlægning og opbakning når man har med sådanne ting at gøre... (moder natur - den lømmel ) Og så er det jo mange det berører Synes det er frisk af dig at holde noget i april og håber det bliver rigtig godt!!! 
VH Malene !
When the going get's tough - the tough goes shopping!
Min dejlige hest søger passer!!!
Hjemmesiden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke og Dianna |
|
|
hey Dianna... fik læst det som du sprang fra sorry, slet ikke for at sige noget ondt...
Rikke jeg ved godt at Dianna har kommet med et tilbud...
prøvede bare at eftespørge lidt positivitet... der var begyndt at være lidt for mange indlæg med brok, men der er jo in mening, se nu brokker jeg mig selv sorry!!!  Knus May
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er den meget lang |
|
|
Kan vi ikke lave en ny tråd ??... det er lidt svært at følge med efter hånden...
der findes kun få levende engle heldigt at jeg har 4 af dem >o< Part søges til to heste i kbh området Nordbakke og travhest står på Amager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laynie... |
|
|
Du kan følge med under projekter, der kommer meget snart dato, sted og tilmeldning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dato... |
|
|
Så er der dato og sted under projekter. Håber folk er klar og glæder sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HMS med Jasmin |
|
|
hey alle, som der står på projekter har Jasmin kommet med et tilbud om at komme op i et par time og vise os hvad natrual horsemanship er...
hun står i min stald, og jeg kan virkelig anbefale hende... de 2-3000 kr. er ed transport, og hun vil evt. give lidt rabat hvis vi er mange tilmeldte...
derfor hvis vi er en 30 stykker bliver det jo kun en ca. 80 kr. pr. næse.. og jeg håber da vi bliver en del... så bliver prisen jo kun mindre...
ville bare lige give lidt info om det...
hun kommer med hendes hest Mayday, sådan an virkelig kan se hvad man kan udrette med lidt horsemanship  jeg har ihertfald lært en del af hende... og kender ikke en hest kun ikke har kunnet få til at komme til hende... så jeg og min kæreste stemmer helt klart for...
spørg endelig hvis der er noget i vil vide Knus Triple x og May
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|