Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Betændelse i øreflipper HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:14
Hvad pokker gør man når man 3 uger efter man fik skudt øreringe i får betændelse i den ene øreflip. Har renset og jeg mener renset med det der rense noget. Nogen siger jeg skal tage den ud nogen siger den skal blive siddende! Min øreflip er meget hævet og det gør ooondt...
Hilsen Nanna/Artinirte og Klaus

- I was an atheist until I noticed I'm God.

Ubrugte springpiske sælges

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

Rens med saltvand
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:18
Det er bedst at bruge en saltvandsopløsning - mest fordi det kan gå hen og være noget svineri at bruge sæbevand ;)

Og husk lige at brintoverilte er NO NO! Klorhexidin hvis det skal være :)

/Trine T=)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Ta den ud
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:19
Er det nikkelfri øreringe du har i?

Ta den ud, ikke andet at gøre :/ Og så rens øret og sørg for at betændelsen kommer med ud.

Min ene øreringe oppe i øretoppen gik også i betændelse pga jeg havde en uægte ørering i, tog den ud og rensede og dagen efter satte jeg en ægte ørering i igen og har ingen problemer.

Men mit øre blev også fuldkommen rødt og hævet og gjorde nas :/ Så ta den ud, blir kun værre.

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet det samme....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:20
...og nu når der er gået 3 uger kan du godt tage dem ud og så få renset dem.
du kan bruge noget af det der blå vædske de har på flaske hos sølvsmede.
rens dem i det flere gange om dagen.
0
0
Svar på denne tråd

SALTVAND
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:22
du kan godt lade den side..hvis du tager den ud er chancen stor for at den gror sammen igen....rens dit øre med saltvand...simpelten kog noget vand og put salt i...du kan eventuelt put noget af det salt der ikke er opløst på din øreflip så det bare sidder i et stykke tid, det virker - brugte det selv dá der gik betændelse i min navlepiercing.

KNUS MARIEKE ;-)

For attraktive læber, brug kun venlige ord
For kønne øjne, se godheden i folk
For en flot figur, del din mad med de sultne
For indre balance, gå rundt med denne viden og du vil aldrig gå alene
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:22
sterile sølvøreringe og jeg bruger kun klorhexidin. kan jeg godt tage den ud, rense hullet og sætte den i igen??

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

det vil sige
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:23
jeg bruger ikke brintoverilte men har ikke prøvet saltvand... må prøve at lufte den ide for min moar (det er nu en gang hende der bestemmer)

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

Trine..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:23
Hvorfor er brintoverilte no no? Jeg spørger bare!

Hilsen Pernille
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:24
jeg tror li jeg over så at du havde haft den i i 3 uger hehe :-) så gror det nok ikke sammen igen, men hvis du renser det med saltvand hver dag vil jeg ikke mene det gør det værre hvis du lader den sidde i, jeg lod min piercing sidde i for ellers vil den gro sammen (går jo noget hurtigere når det er en navlepiercing) og jeg har ikke haft problemer med det siden...
KNUS MARIEKE ;-)

For attraktive læber, brug kun venlige ord
For kønne øjne, se godheden i folk
For en flot figur, del din mad med de sultne
For indre balance, gå rundt med denne viden og du vil aldrig gå alene
0
0
Svar på denne tråd

NEJ....!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:26
Du skal IKKE tage øreringen ud!
Bare du renser hver dag, helst flere gange om dagen, og har en ægte ørering i, så skulle det gerne hele.
det ser jo også ret dumt ud når man går rundt med kun én ørering, og der skulle have siddet to!

{>Knus Ditte. {>
0
0
Svar på denne tråd

Du kan godt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:28
tage den ud, rense hullet, og lad øreingene ligge i blød i noger klorhexidin natten over, det vokser øret ikke sammen ved... Så tag den i om dagen, og så næste nat gør det samme..Bliv ved til betændelsen er væk.. Det hjalp ved mig..
0
0
Svar på denne tråd

ingen overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 14:31
Ja du kan godt tage den ud, rense øret, og sætte den i igen. bare der ikke går flere timer før du sætter den i!

{>Knus Ditte. {>
0
0
Svar på denne tråd

UD med den...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 17:29
Mit råd er: tag den for GUDS skyld ud...
Jeg havde samme problem...fik betændelse i øreflipperne, men lod ringene sidde i. De var ægte, og selv om jeg rensede og rensede gik det ikke væk. jeg forhørte mig rundt omkring, og folk sagde: bare lad den blive siddende. Det gjorde jeg så, med det resultat, at den ene en dag skar sig ned gennem øreflippen. Så var den delt i to. Og ørelægen kunne ikke sy det. Den er efterhånden groet sammen, men jeg har et vildt grimt ar. Det behøver selvfølgelig ikke ske for dig, men mit råd er, bliver det ved, så tag den ud. Og hold øje med om hullet ændrer form.

Hilsen stine.
0
0
Svar på denne tråd

Prøvede det selv...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 17:57
Da jeg fik skudt mine i for et par år siden... '

Jeg løsnede låsen så der ikke var pres på øreflippen- det hjælp på smerten og også på betændelsen ...

Og så skyllede jeg det jævnligt i klorhexidin ...

MVH ManEater
0
0
Svar på denne tråd

til lægen med dig!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 18:02
Hvis det bliver ved så gå til lægen! - Betændelser er ikke godt, og det kan gå frygteligt galt, hvis du ignorerer din krops protester når der er noget i vejen! - Hellere en gang til lægen for meget end at du kommer til at lide under det resten af dit liv, og så vigtigt er lidt pynt vel heller ikke...

- sidder og ser de billeder for mig, der sidste eller forrige år var i medierne af ører, der var ædt op af betændelse, hvor dem, der havde dem, havde ignoreret kroppens signaler

Mette

Ridemærkebøger købes - ikke nummer 6 og 11 - send besked!

heste-ejendom til salg i Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

Brintoverilte
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 18:04
er vævs irriterende!

K.h. Louise
0
0
Svar på denne tråd

De skal ud nu!!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 18:34
Hej din stakkel
Din historie ligner meget min og min datters da vi fik huller i ørerne.
Hvis betændelsen ikke er væk efter en uge, så er det simpelhen fordi du ikke kan tåle sølv i ørerne, uanset om det er sterile øreringe eller ej, og du kan garanteret heller ikke tåle nogle som helst former for uægte øreringe.
Det eneste der dur er 14 karat guld, og derover.
8 karat guld er der også for meget sølv i så det dur heller ikke.
Jeg har haft huller i ørerne nu i snart 30 år, men hvis jeg taget sølv øreringe i, tja så går der nøjagtigt 2 dage så har jeg betændelse i ørerne igen.
Det samme gælder for min datter på 13, så hvis du vil have huller i ørerne, så må du nok se i øjnene at du må ud og investere.
God bedring.
Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Brintoverilte
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 19:45
fungerer ved at der fraspaltes ilt i processen - og det betyder at brintoverilte udvider sig kraftigt når det virker. Man sprænger nærmest de raske celler rundt om hullet i stykker.

Du kan læse mere her Netdokter.dk

Sådan behandler man piercinger :)

/Trine T=)
What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg totalt i vildrede
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:11
Skal jeg tage den ud eller skal jeg ikke. Hvis jeg tager den ud, hvad skal jeg så. Hvad skal jeg rense med. Hvis jeg tager den ud, skal jeg så tage den i igen...

Mette D uuuhh det håber jeg ikke, men på den anden side, min mor er der ikke noget i vejen med (heller ikke min far, er ikke så glad for at indrømme det, men han har også hul i øret ;) ) og så er det jo kun i det ene øre. Det andet er der ikke noget i vejen med.

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

Jeg.....
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:18
Jeg har fået lavet huller i ørerne for 2½ måned siden!

Jeg fik også betændelse omkring hullet, men jeg tog IKKE stikkerne ud, og det gik over!

Jeg skyllede mine ører i saltvand i tre dage morgen og aften (kogt vand + masser af salt) og dryssede klorhexidinpudder på bagefter. Jeg trykkede lidt betændelse ud af øreflippen, drejede godt på stikkerne og rensede med en vatpind foran og bagved øret med saltvand.

Rør kun dine ører med rene fingre!

Hvis du kan holde det ud, så prøv at gøre som jeg! Mine huller er ganske fine nu, men hold op det gjorde ondt nogle dage!

Og løsn ørestikken lidt hvis du kan!

Lad være med at tage dem ud - det gør så ondt at sætte dem i igen når dit øre er betændt. Der er ingen grund til at tage dem ud - skyl øreflippen godt igennem i saltvand i stedet!

Med venlig hilsen
Lise Rohden

- Nu med ny parthest, Chico :-)
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
Medhjælper på Enghøjs Ponyclubs rideferie i ugerne 27, 28, 30, 31 og 32 sommeren 2005 - vi ses!
0
0
Svar på denne tråd

saltvand
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:28
gør det ikke ekstremt ondt at bruge saltvand? det må da svi af h****** til!

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

Saltvand
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:31
Ikke spor!

Bare sørg for at saltet er rørt op i vandet.

Jeg be'r dig jo ikke om at gnide groft salt rundt i såret *G*

Kog noget vand og hæld det i et glas, og rør en spiseske salt rundt i det.

Tag en vandrondel og dyp den i vandet, og tryk det mod øreflippen og sjask hele øret godt ind :-)

Med venlig hilsen
Lise Rohden

- Nu med ny parthest, Chico :-)
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
Medhjælper på Enghøjs Ponyclubs rideferie i ugerne 27, 28, 30, 31 og 32 sommeren 2005 - vi ses!
0
0
Svar på denne tråd

Så er det renset
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 21:08
med Saltvand og min moar har fjernet et HÅR som sandsynligvis har været årsag til hævelsen og betændelsen. Det sad viklet godt rundt om skruen og vi fik fjernet en masse betændelse (yarks)

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

av av av
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 21:29

Var ude for det samme for en uges tid siden. Havde haft mine i i næsten 3 måneder, og pludselig gik det helt amok med betændelse. Rensede på det i flere dage, men til sidst blev det for meget. Låsen bagpå var næsten blevet helt væk i øret, og det gjorde sindsygt ondt. Så ud røg de, og skal ikke have huller i igen foreløbigt.

Og lige et spørgsmål til de kloge :-): Kan det forresten godt give problemer at få huller i igen når det er vokset sammen? Det er som om der er dannet brusk inde i øret der hvor hullet har været.

Mvh. Ida

It's alright to be down
your rollercoster will soon be upward bound
It's OK you should now
Tomorrow will be there for you even though

Citat: TimC

Se billeder af dressurhesten her
0
0
Svar på denne tråd

godt så...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 21:49
Bare bliv ved på den måde til at der ikke er mere betændelse. :-)

{>Knus Ditte. {>
0
0
Svar på denne tråd

Det er ved at være væk
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 07:15
Det er rigtig fint og det er snart væk, tak for de gode råd (y)

Ida... det kan man sagtens. Det har min veninde fået gjort. Der var ingen problemer

Stævnetøj købes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider