Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flytte tilbage til Ærø?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 23:20
Hej...

Bedst som min lillebror(17 år) og jeg sad og så Troja kom min mor ned og sagde at der var krisemøde... Min lillesøster kan ikke trives heroppe, ej heller kan min mor, så hun havde sammen med min lillesøster snakket om at flytte tilbage til Ærø.

Lidt baggrundsviden: Da jeg var 6 flyttede vi fra Køge til Ærø, hvor vi boede i 11 år. Jeg lærte at ride der, og den hest jeg elsker højest, står stadig dernede og mangler en passer. Vi flyttede sommeren 2003.

Jeg går nu i 2. g på gymnasium, mit fravær er for højt, og jeg har faktisk svært ved at tage mig sammen til lektierne. Det har dog hjulpet på det sidste, og jeg har reddet mig et 8 i gennemsnit for dette termin.

På Ærø er der HF, hvor jeg kan starte, en af mine veninder går der hun er meget glad for det, men jeg kan også vælge at bo på kollegium i Svendborg, sammen med mange af mine gamle venner, og rejse hjem i weekenden for at ride på Lena.

Ellers kan jeg vælge at blive boende heroppe alene, og fortsætte med fjordhestene og Chili. Jeg får meget ud af at passe fjordhestene, for jeg lærer en masse om avlsarbejde, og ridemæssigt får jeg rigtig meget ud af Chili, ligesom hun får en masse ud af at jeg rider og passer hende...

Vennerne er der jo også... Jeg har selvfølgelig fået venner heroppe, ikke sådan nogle vildt gode venner, som jeg har med hjem fra skole, men dog nogen jeg snakker med i hvert frikvarter, og som jeg af og til bliver efter skole for at lave lektier sammen med.
Dernede er der mine gamle venner, nogle af dem er jeg ganske vist i kontakt med via Internettet eller alm breve, men de har jo alle fået nye venner.

Det er bare et kæmpe dilemma... Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre :(

Hvad ville I gøre ?:-)

H e i d i & C h i l i

Hvil i fred, Margit og Hanne, dejlige ponyer
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ifølge
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 23:57
Ifølge dine tidligere skriverier herinde er du dødtræt af at bo hjemme.

Nu har du chancen for at bo alene på kollegiet i Svendborg!

Det betyder jo selvfølgelig at du ikke kan ride yndlingshesten hver dag, men det får du heller ikke tid til når du skal tage vare på dig selv, madlavning, rengøring, indkøb, skolegang, lektielæsning og venner/studiekammerater.

I Svendborg er der trods alt nogle du kender i forvejen, og der er ikke vildt langt hjem til din mor og søster, som der er, hvis du bliver boende alene der hvor I bor nu.

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Notat-
Forfatter: 
Dato:  10-12-2004 23:58
Notat jeg lige glemte:
Hvis jeg bliver boende i Grenaa kommer jeg til at bo på et kollegium alene.

H e i d i & C h i l i

Hvil i fred, Margit og Hanne, dejlige ponyer
0
0
Svar på denne tråd
 
 hjem til Ærø
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 09:17
Du har da hele tiden brokket din over Grenå og hvor alene og ked du var og du savnede Ærø osv. osv. Du er grim og upopulær og det hele er besværligt.

Der er også mere brok over fjordhestene end glæder - og med den måde han holder hest på så giver jeg ikke meget for hans "avlsarbejde". Det kan du nok lære andre steder.

Hvad havde du svaret, hvis din mor var kommet for 14 dage siden, før Chili?

:Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 09:45

Jeg tror nu at dit hjerte hører til på Ærø. Jeg tror du vil blive glad for at komme tilbage til Lena. Altså, med andre ord, og ud fra alt hvad du har skrevet, smut du tilbage til Ærø, for det tror jeg at du vil trives ved. Held og lykke.
Mange hilsener fra Anja :-) Sandberg
gør det lettere ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 13:08
Jeg synes nu også du ofte har udtrykt hvor gerne du ville hjem til Ærø-især pga Lena :-)

Men hvis du føler at Chili er noget særligt som er værd at blvie i Grenå for, ja så synes jeg ikke der er noget galt i det.

Blot husk at Chili måske ikke bliver ved med at være der indtil du er ude af 3.G (håber selvfølgelig).

Som du selv skriver vil mange af dine venner på Ærø nok have fået ny omgangskreds, og det kan gøre ondt at erfare..

Jeg synes du skulle skrive fordele/ulemper op ved både at blive i Grenå og flytte tilbage til Ærø :-)

Men forresten er en klar fordel ved Grenå jo at du ikke skal ændre pensum-hvis du går fra gymnasiet til HF før du har afsluttet dit dansk + historie i gymnasiet skal du læse næsten 2 års pensum op på HF plus du kommer op i fuldt pensum-for på HF fungerer det sådan at fraværet IKKE nulstilles efter 1. år hvis faget er 2årigt (som præcis dansk/historie).

Desuden får man på HF ingen årskarakterer. Nogle mennesker er glade for dette, det er en smagssag. Jeg ærgrer mig lidt over jeg ikke får årskarakterer, for du skal til eksamen i *alle* fag og det er KUN eksamenskarakteren der gælder.

Så man skal virkelig klare sin eksamen godt for at få et godt resultat-det er ikke nok at læreren mener man ville ligge på 10 i årskarakter.

Nå sikken en smøre,undskyld.

Men hvordan ligger dit fravær?

Selvom du har højt fravær kan det så reddes i de fleste fag ved at du fra nu minimerer det absolut?

Jeg synes du skulle skrive fordele/ulemper op ved både at blive i Grenå og flytte tilbage til Ærø-det giver tit et godt overblik.
MONICA

-Nye billeder af ridedyret på præs.!

HN skitur-vil du med?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit fravær
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 13:14
Mit fravær er på 12 %, i et enkelt fag er det over det tilladte 15.

Der er bare et stort problem ved at flytte tilbage til Ærø... Det er lidt som et "fængsel" - det kan godt være at jeg kan være glad derovre mens jeg tager en HF, men hvad så når den er overstået og jeg skal videre? Så skal jeg jo anyway flytte igen, medmindre jeg kan få et job derovre...

Det er lidt at et dilemma :/

H e i d i & C h i l i

Hvil i fred, Margit og Hanne, dejlige ponyer
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 13:20
Altså hvis den "kun" (forstå mig ret) er på 12, kan du jo sagtens redde dit fravær.

Det kræver så selvfølgelig at du hanker op i dig selv både med fremmøde og skriftlige afleveringer.

Du skriver:

>>>
Der er bare et stort problem ved at flytte tilbage til Ærø... Det er lidt som et "fængsel" - det kan godt være at jeg kan være glad derovre mens jeg tager en HF, men hvad så når den er overstået og jeg skal videre? Så skal jeg jo anyway flytte igen, medmindre jeg kan få et job derovre... <<<


For mig lyder det nu som om du *har* bestemt dig for at blive i Grenå ;-)

Og hvis du kan få¨det til at løbe rundt økonomisk ja så synes jeg da det er en god ting :-)
MONICA

-Nye billeder af ridedyret på præs.!

HN skitur-vil du med?
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa heidi
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 13:50
du skal gøre det du synes føles rigtigt.
du har overstået den hårde del af gymnasiet og skal jo allligevel have en udannelse så at opgive gymnasiet for 1½ på ærø hvor du alligevel skal flytte fra hvis du vil have en udannelse synes jeg ville være synd.
selvfølgelig kan jeg godt forstå du er glad for ærø, men hvorfor så ikke se på det, således at du kan bidrage med en masse til øen hvis du for en fed udannelse, således at du kan være med til at udvikle det lille samfund på øen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 14:27
Helt klart, at du skal flytte tilbage til Ærø.

Chilli er "bare" en hest og ikke din egen, så du er alligevel ikke herre over, hvad der sker med den.

Skynd dig "hjem" til Ærø til dine gamle venner og dit gamle liv.


Bitches
have more fun
0
0
Svar på denne tråd
 
 Snulvin...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 19:47
"Du har jo alligevel overstået den hårde del af gymnasiet"... Hva'?! Heidi er da kun knapt halvvejs i 2.g - der er da et stykke vej tilbage.

Heidi: Det er jo både rent praktiske og følelsesmæsige ting du skal overveje inden du bestemmer dig.
Umiddelbart synes jeg ikke, at Svendborg lyder så dumt igen, men det er jo dit valg - udelukkende :-)

Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke selv har lyst til at bo i Grenaa. Kunne du tænke dig at bo der på længere sigt? Hvis ikke, så kan du jo "lige så godt" tage tilbage til Ærø for et stykke tid og så flytte til Fyn/Jylland igen senere. Du ville jo skulle flytte alligevel.

Med venlig hilsen Sine
...Desværre uden Helena...
Hvil i fred, min ven
Haflinger - das goldene Pferd mit dem goldenen Herz
0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at stille ting op
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 20:22
Hvad ville være godt ved Ærø, og hvad ville være godt ved Grenå? Og så tag en beslutning ud fra hvor der er de bedste kvaliteter for dig.

For mig drejer det sig om at bo et sted hvor jeg kan lave de ting jeg gerne vil. Det går fint for mig her i Grenå - jeg bor på kollegie med nogle folk som er blevet mine gode venner. Hvis du gerne vil flytte hjemmefra OG have gode venner så er kollegie et godt træk.

Hvad for et kollegie ville det evt. blive? Grenaa Gymnasiums Kostafdeling?


Risengrød med smørklat i
Hilsen GLAVIND · Kaffe · Hestechatten · sig-stop.nu
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog heidi
Forfatter: 
Dato:  11-12-2004 21:33
Sikke noget rodet noget. Har lige været inde på din præsentation. Der gik nogle dage før jeg opdagede at "Heidi og Chili" - det var dig :)

Synes det er dejligt du har fundet en hest..Men hvad jeg tror vil være bedst, udfra hvad du har skrevet - så er det at komme hjem til venner og Lena...


Men det er vel din mors beslutning i sidste ende?
Mvh Tine

Intet ejer vi for evigt.

Hvil i fred Hanne. Vi mødes igen <3
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider