|
|
| børn og unges påklædning |
|
|
ja synes altså lige vi skal have sådan en debat..
efter det tøj min lillesøster på 11, er begyndt og spacere rundt, i...
hun går i nedringet topper, og meget korte nederdele, til fester, alkohol fri, og går så meget op i hvad tøj hun har på og skal have alt der er på mode, og hun går med sminke hverdag, virkelig stadset op, som hun ligner en kvinde, men hun er jo ik så gammel, hun har over et års forbrug af sminke til og lægge..
hun har sagt at nogen fra hendes klasse går med g streng og har gjordt det siden 5 klasse, det er meget tidlig synes jeg..
men hvordan har i det med børn påklædning idag, og den måde de er på, er det ik nogen gange for meget..
Travhest
Araber blandning
Dansk varmblod
Shetlands pony
prøv en af dem, og du har en ven for livet..
Når man endelig er tilfreds, er der altid nogle, som er utilfredse med, at man er tilfreds, og det gør en utilfreds..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Én ting er ihvertfald sikkert.. |
| Forfatter:  |
Cecilie (Jason) |
| Dato:  |
14-10-2004 19:23 |
|
..I får ikke mig at se i nedringet trøje nu på året  Det er der altså for koldt til!
-Og når jeg har en tendens til at fryse ligemeget hvad temperatur der er i det ganske danske, så går næsten altid i fleecetrøje eller tykke trøjer  Ved ikke om jeg har en køleboks inde i mig?
| Cecilie og Jason | ^^A Dream Team^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ehm....... |
smukke-mig |
14-10-2004 19:48 |
|
Altså jeg begyndte og gå med G-streng da jeg gik i 4. klasse.. Men sminke var ikke det helt store jeg gik med. kun meget lidt... men har også altid haft de venner som R 1, 2 eller 3 år ældre ind mig sååå det nok derfor jeg gjorde det. også syntes jeg godt om og gå i det:)
Men syntes da og når jeg ser tilbage at det var ungt. men hun kan måske heller ikke lide og gå med det og så gør hun det meget lidt hvis hun får lov R det jo ikke lige så sjovt som hvis hun ikke får lov:)
Knusssss Hatter...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et normalt menneske |
|
|
Undskyld jeg siger det, men kan ikke lade vær`  Helt ærlig, g-streng i 4-5 klasse, tja... hva tænker folk dog på i dag?
Tja, nu skal jeg ikke gøre mig klog, for lille mig er kun 16 år gammel.
Men synes nu det er lige tidligt nok, jeg købte min første g-streng dagen efter jeg var blevet konfirmeret. Det synes jeg var helt rigtigt gjordt, og alderen passede fint.
For 4 klasse er altså meget fortidligt.
Og ang. sminke, tja... hva skal jeg sige "Rigtige hestepiger går ikke med sminke" 
Jeg bruger stadigvæk ikke sminke, og kommer nok heller ikke til det de næste par år.
Synes sgu det er upraktisk i stalden, helt ærlig.
Jeg synes selv jeg er et dejligt fredeligt natur menneske, som godt tør at få jord under neglene, have lidt pjusket hår og så elsker jeg sgu min hest over alt på denne jord.
Så kan g-strenge, smart tøj, drenge, kærester og venner vente til jeg har tid.
"Først hest, så lektier".

Det er så mig i de hvide ridebukser og den bordeaux vest - uden sminke!
Pæn uden sminke
Ser tit billeder på HN (f.eks.) hvor folk har overmalet deres ansigt... ih... jeg kan bare ik klare det.
Og møder en masse mennesker hver dag, som har stukket deres hoved ned i en blækspand
Undskyld folkens, det var så bare min mening.
1. En vallak skal du sige: du skal!
2. En hingst skal du sige: be om
3. En hoppe skal du sende en ansøgning og håbe på den bliver fulgt!
Derfor købte jeg en hoppeBesøg osse www.Yesica.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hrmm må altså |
Jillow |
14-10-2004 20:31 |
|
lige blande mig kan simpelhen ikke lade være.. 
en pige på 11 går hverken med G-streng eller sminke.. hun er et barn og ingen billig tøs.. Her i hytten er reglen er du under 15 ingen G-streng og heller ingen sprut og Hal fester.. og det har ingen af de 2 store taget skade af som nu er henholdsvis 20 og 16 år..
Mener i den grad at forældre burde og skulle skamme sig når de tillader sig at lade deres mindreårige børn rende rundt i voksen tøj hvad G-streng jo er bla. Blot min ½ gamle mening men den har virket efter hensigten.. 
who intet vover intet vinder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har det på helt |
|
|
samme måde som ginni...
jeg minder meget om dig....
Travhest
Araber blandning
Dansk varmblod
Shetlands pony
prøv en af dem, og du har en ven for livet..
Når man endelig er tilfreds, er der altid nogle, som er utilfredse med, at man er tilfreds, og det gør en utilfreds..... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ginni.. |
Sandra med Unghypperne |
14-10-2004 21:39 |
|
Sårn ska det siges  Og ja, seføli kan man være pæn uden sminke, hva ska det stads da gøre godt for i en stald.. Den eneste man kunne sminke sig for der, var da hesten  Hehe.. Men ej.. Mener det samme som dig!!
Kyzzer fra Sandra & Unghypperne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Nanna g |
14-10-2004 21:48 |
|
Jeg begyndte at gå i g-streng i starten af 7. kl... Sminke bruger jeg ikke rigtig, men mascare har jeg dog på i skole og til fester  pudder, øjenskygge osv. er ikke noget jeg bruger! Kan også bedre lide naturlige ansigter i stedet for alt det make up...
Hvis man er 11 og bare går med mascare og evt. lidt eyeliner synes jeg godt det kan gå! Men hvis det er øjenskygge osv. så NEJ! Hvis man "bare" går i g-streng og ellers "normalt" tøj (ikke nedrænget og udfordrene) synes jeg det er okay, men det med korte nederdele og nedrængene bluser synes jeg bestemt ikke om... og da slet ikke til en "lille" pige på 11 år.
Men bare min mening. Synes godt man kan gøre det, men man skal gøre det "ordentligt/pænt", hvis man kan sige det sådan.
Nanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen det er jo lærernes ansvar! |
Nancie |
14-10-2004 22:24 |
|
Det er da lærernes ansvar at informere deres elever(dvs. Danmarks kommende fremtid og jeres børn) om hvornår de må drikke!! Og deres tøjstil er da også noget lærerne skal forklare dem hvad der er okey og ikke-okey. Mein Gott det har forældrene altså ikke tid til! De har andet at se til, eks. deres vigtige karriere osv.
Jah det er sandt, iflg. undersøgelser mener forældrene at det er lærernes ansvar at lære de unge om alkoholvaner osv. De smider ansvaret fra sig og hælder 'lortet' over på, de allerede i forvejen, overbebyrede folkeskolelærere... Tsk.. Kan godt være folk ryster over ungdommen i dag - men hvem gider egentlig tage ansvaret? Ansvar er blevet en kastebold efterhånden, som ingen aner hvor skal pladseres..
..Psykopater har det sjovere...  You know I wonder if they'll laugh when I am dead
..why am I trying to give when no one gives me a try.. ..why am I dying to live if I'm jus living to die..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Make-up |
|
|
Jeg synes også det er for tidligt i den alder..
Går hverken med make up eller g-streng..
Mange af pigerne fra klassen, er begyndt at tage mascara, eyeliner og øjenskygge på (Eller hvad alt det stads nu hedder) og g-streng.
Synes det er ulækkert, at de går i store skaterbukser, hvor de skal sidde nede, så man kan se g-erne, og en lille stram top.
Det ser både billigt og latterligt ud!
Vores klasse lærer snakkede om hvilket tøj der skulle være oblitorisk at have på i skole, men samme aften ringede 4 forældre og brokkede sig over, at læren blandede sig i sådan nogle ting.
Den snak havde vi fordi der kørte en børnelokker rundt blandt skolerne.
Her, i 6 snakkede vi så om makeup, da pigerne er begyndt at svine sig til med stads.
Der blev sure miner, og eleverne brokkede sig.
Næste dag kommer de så i skole og siger til klasselæren at han ikke skal snakke om hvad de kan lide at gå med.
Jeg synes også man skal være naturlig, og gå i det tøj man selv ville.
Lige nu er det skaterbukser der er helt i top.
Men for mig er det sq cowboybuker :p
- Lidt ligegyldig mening fra en lille unge
-Trumpe
MellemRumForTabere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker Charlotte og Sandra |
|
|
CHARLOTTE:
Jeps, vi må være meget ens. Var ellers bange for at få stukket nogle kvive i ryggen, mennnn.. dem slap jeg for
Jeg kan ikke sige det mere præcist end mit tidligerer indlæg.
"Man er også pæn uden sminke".
Så til alle jer som har stukket hovedet ned i en blækspand: Jamen små venner, hva er der at skjule bag alt sminken? Er der noget vi ikke måde vide?
SANDRA:
Jeps, hesten er sgu nok lige glad, om du har sminke på eller ej. Bare du har lidt guf med til den, så er den sgu glad (Tag ikke sætningen bogstaveligt, en hest kræver mere end lidt guf).
Men det er bare princippet jeg gerne vil ind på.
Går jo ikke selv med sinke, men må da indrømme at jeg nok kommer til det engang, når jeg bliver lidt mere voksen, men det vides jo ikke.
Det er da også upraktisk i en stald, man kan ikke gnuppe sig i øjet, du får halm i håret, du kan ikke muge, for så bliver du lidt varm på panden som senere løber ned i dine sorte strejer over dine øjne, altså på dine øjenbryn.
Og så det, jeg lægger meget vægt på, din hest kan ikke gnuppe sig op af dig, for du er sgu bange for at få sminke over hele 5-øren.
1. En vallak skal du sige: du skal!
2. En hingst skal du sige: be om
3. En hoppe skal du sende en ansøgning og håbe på den bliver fulgt!
Derfor købte jeg en hoppeBesøg osse www.Yesica.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejjjjjjj |
christel olsen |
15-10-2004 08:46 |
|
hej..
jeg vil også sige da jeg var de der 12 år rendte jeg også rundt med det.. men har også altid gået sammen med fyre der var meget ældre end mig.. og jeg tror af gør andre det føler de yngre sig også (presset) til det.. fordi det gør alle andre jo i deres klasse..
jeg brugte også altid meget sminke.. men hvor jeg blev de år ældre og har haft kæreste i 2 år nu.. så tager jeg kun macara på staves) sjældent andet.. og tit tager jeg ikke noget på.. mkun hvis jeg tager i byen.. min kæreste siger jeg er naturlig køn og skal ikke have alt det der på.. jeg føler mig tilpas med mascarra.. når jeg tager ud til mine heste tager jeg heller ikke noget på hvis jeg kommer hjemme fra men ellers har jeg mascarra på hvis jeg har været på arbejde,shoppe osv..
men ikke andet en mascarra.. jeg syntes også det er for slem når der render tøser rundt med krismaling i hovedet.. men pæne ser de ud.. og fyrene kigger måske også efter dem men syntes mere de er som nogle engangs nogle hvor os som er naturlige kønne.. men stadig gør noget ud af os selv vi er dem de inderst vil have..
jeg drak da også da jeg var 12 år.. en jeg kunne styre det.. og kunne sige fra.. det farlige idag er af de bliver yngre og yngre når ting prøves unge ned til10 år tager stoffer idag hvilket er frygteligt...
og presser så venner mange kan ikke sige fra... og det er det fejlen er..
modetøj: jeg går kun selv i mærketøj modetøj og det eneste jeg køber men det er kvaliteten.. syntes det holder længer tid... men kan sagtens gå i only osv...
men når jeg får børn er der klart andre meninger for de får ikke lov til det jeg har gjort for børn er ikke børn mere de bliver for hurtige voksne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae... |
|
|
Først; Ginni! - Er fuldstændig enig!
Jae, altså jeg er 14½ og går hverken med make-up, G-string, nedringede bluser eller lavtaljede bukser.
Hvorfor dog? Det er simpelhen så usmart at fryse på balder, hals og ryg
Vh Line og hypperne. ♥Darling♥-♥Queen♥´ Min hjemmeside|Min arto Man kan aldrig vide, hvad bier tænker. - Peter Plys -
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Make up og naturlig |
supergirl |
15-10-2004 09:45 |
|
Jeg får tit afvide at jeg har et naturligt ansigt uden for meget stads på! MEN jeg går både med eye-liner, mascare, øjenskygge og alt muligt andet, men alligevel ser det naturligt ud, for jeg fremhæver bare det jeg har. Det var noget andet hvis jeg tog en skrige blå på øjnene, og en RØD læbestift på, så ville det se malet ud, men jeg er meget mørk, så går med lidt mørkere øjenskygge, som fremhøver øjnene. G- streng...... Hmmm tja jeg begyndte at gå med det i 6. klasse! synes det er op til én selv og ens forældre
En gang Fjordhest altid Fjordhest Fjordheste kan og vil Før du har haft en shetlænder har du ikke haft en rigtig pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte, hvor er dine forældre henne i det her? |
Camilla (Felur) |
15-10-2004 09:58 |
|
Hvor får din lillesøster penge fra til at købe g-strenge og små toppe?
Hun er 11 år, så hun tjener næppe sine egne penge...
Og kigger dine forældre slet ikke på, hvordan din lillesøster ser ud inden hun går i skole? Okay, hun kan vel skifte ude på skolen og lægge make-up.
Der bliver vel også vasket tøj hjemme hos jer, så dine forældre kan se hvad tøj hun går i?
Nancie... du har så ret, så ret... Alle mener, at det er en andens problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
også sige, at Ginni har skrevet, hvad jeg vil skrive.
Da jeg gik i gym osv havde jeg også make up på hver dag. Ikke noget vildt, bare macara og lidt øjenskygge.
Nu har jeg det meget sjældent på. Jeg arbejder med børn og dyr... og når jeg har fri...så er jeg i stalden. Så jeg kan ikke lige se, hvad det skulle gøre godt for. Når jeg enkelte dage tager make up på, så driller ungerne mig
Jeg går i g-streng...begyndte på det i gymnasiet.
Jeg tager dristigt tøj på, når jeg skal i byen, til daglig tager jeg pænt, men abselut brugbart og varmt tøj på! Ser dagligt nogen, der bare skal se smarte ud i tøjet...og dermed er konstant syge!
Mvh. TineSæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjællandlink til tråd om HN-træf:HN-træf< Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår ikke |
HHansen |
15-10-2004 11:20 |
|
at g-string skal være så slemt????
Kommer helt an på HVORFOR man går med den... Er det fordi det er behageligt, er det fordi man synes det ser fjollet ud med "4 baller" som man ofte får i et par alm. trusser - eller er det fordi man skal ud og vise rumpen frem for drengene???
Jeg må indrømme at jeg synes mange har travlt med at 6-sualisere motiverne rigeligt meget.
En 11 årig - eller en 14 årig - pige behøver afgjort ikke have 6-suelle motiver for at vælge g-string...
Jeg synes også at børn skal have lov at være børn. Men jeg synes også det er forkert at TVINGE dem i noget tøj de ikke bryder sig om - bare pga deres alder....
Forestil jer det omvendte: Ville nogen tvinge en pige i et par g-string hvis hun ikke ville gå i dem?
Vil I også tvinge pigerne i kjole, selvom de mere er til bukser? Eller omvendt?
Da mine børn blev gamle nok til selv at klæde sig på, gik vi også over til at de selv vælger hvad de vil have på. De bliver forbløffende kompetente og gode til at finde ud af hvor koldt det er  Og de vælger deres egen stil - finder det tøj som DE føler sig tilpas i....
Jeg synes selv at g-string er behagelige - og hvis min datter også synes det og vil gå i dem, så gerne for mig... Så længe hun har bukser/nederdele på over.
Mvh -Helle ** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Lonnie |
15-10-2004 12:03 |
|
altså jeg begyndte at gå med g-streng i slutningen at 7 og make-up har jeg stadig kun på til fest... ellers er det jo ikk noget ved.... det med tøjet er vidt forskelligt... men jeg går ikk så meget op i moden... går i det jeg kan li... og jeg må ikk drikke...
men make-up og g-sreng når man er 11... det Q jeg ikk forestille mig..
Brunella 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MIIIIIIG? |
♥ Cille ♥ |
15-10-2004 12:43 |
|
Altså jeg har gået med make-up siden 4-5, men det var nu ikke noget særligt!! Kun lidt øjenskygge.. els ikke andet!
Jeg går i 7'ende nu - og ja jeg går med make-up!! Men faktisk ikke særlig tit G-streng.
Hehe!!
Synes nogle tøser fx. som går i 4-5 klæder sig for sexet, og han alt for meget make-up i bøtten!!!
Hehe...
I turde slet ikke se hvilke pir dr går i min kl.
De har prøvet det ene og det andet!!!
Hmm...
♥Cille♥ I'm Just a Crazy Girl[Homepage] Msn:Tasse304@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lærerne er bedre til den slags! |
|
|
... og dermed ikke ment at forældrene ikke skal tage ansvar for deres børn, men....
Hvis der i klassen bliver talt om den her slags (drikkeri, g-strengs brug osv osv) så er der en fælles front. Forstået på den måde at der er enighed om hvorvide det er godt eller skidt og på den måde får de mere tilbageholdende børn noget at skulle have sagt.
Mange gange er det diskuteret i familien, men der er meget forskellige meninger og så er det at de højtråbende børn kommer til at diktere og fortælle hvad der er sejt. Og det kan så være at mange får lyst til at drikke, fordi Seje Karl også gør det osv osv. I et klasseværelse kommer alles meninger frem, fordi det er styret af en voksen hånd.
Det er også en god ide at have fælles front i klassen, når de bliver ældre. For hvis der er fælles tid for alle, hvor de skal være hjemme, så er der ikke så meget bøvl.
Eksemplet kan jo være at Ida skal være hjemme kl 21 og Frida kl 22. Ida fortæller så at Frida må være ude til kl 23 og så må Ida jo også være ude til 23.. Frida fortæller så at Ida må være ude til 23 og på den måde skubber de forældrenes grænser og vi får de der "små voksne" der tror de kan det hele.
og ja, lærerne er overbebyrdede og de skal klare en masse ting og sager. jeg mener at forældrene burde have et mødepligtigt forældremøde to gange årligt, så de kunne følge med i udviklingen og danne en fælles front omkring regler om påklædning, drikkeri, hjemmetider osv osv.
-miki-Tjek min HJEMMESIDE hvor I kan læse om krybbebidning, vævning og mere HESTEVIDEN! Dertil mere om mig og hestene, sjove historier og stævneresultater!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er faktisk.. |
Sara (Pachino) |
15-10-2004 13:41 |
|
..af og til begyndt at komme i tvivl, om andre pigers alder, når jeg går i byen, før i tiden kunne jeg sagtens se ca. alder på dem, men nu klæder de sig allesammen, som var de 20 årige.
Når jeg kommer i byen, føler jeg mig af og til som om jeg slet ikke passer ind på et diskotek mere. Kan godt føle mig som en ældre generation på trods af mine 22 år.
Jeg mener at det er forkasteligt, at mange forældre ikke skrider ind og lærer deres eks. 11-årige døtre, hvornår man klæder sig hvordan og hvorledes..
Derudover er jeg forarget over, at der kommer brok fra elever og forældre, over at lærerne protesterer over tøsernes påklædning. Jeg tror at jeg ville være hysterisk, hvis jeg vidste der kørte en børnelokker rundt omkring min datters skole.
Måske skal piger i dag, opleve smerte på deres egen krop, før det går op for dem, at de som 11-12 årige, udover at sidder og være populære på skolen, udenfor kan udsende nogle seksuelle undertoner til de "forkerte" mænd.
Jeg begyndte selv at gå i byen som 13 årig, så jeg skal intet sige omkring alkohol.
Men min mor har altid opdraget mig til at klæde mig mindre udfordrende, da jeg var umyndig. Efter jeg blev myndig, har det været mit eget valg, men jeg holder nu ved, at det er rarere at få opmærksomhed, udfra andet end en udfordrende påklædning.
Mvh.Sara P* Du skal ikke kaste med pindsvin, hvis du selv sidder i en gummibåd!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen sminke |
Shorty |
15-10-2004 14:18 |
|
Jeg vruger ikke sminke og har heller aldrig gjort det. Jeg er 22 år og har ikke planer om at jeg skal stoppe en hel masse "maling" i hovedet.
Men min lillesøster på 15 år, har brugt det i ca 2 år. Jeg kan slet ikke se nogen grund til at hun skal bruge det. Hun er SÅ køn uden! Har prøvet at sige det til hende, men så ku jeg ligeså godt snak til en dør 
Og tit når jeg kommer ned i byen synes jeg, at de "små" ser (undslyld mig) lidt billige ud!  For det første er det ikke særlig sundt for huden, at bruge alt det stads. For det andet kan jeg slet ikke se hva grunden er til de skal bruge det i sårn' en tidlig alder! Det er jo ikke som om en på 11 skal ud og score!  Men burde måske være hjemme sammen med sine veninder og blive lidt mere "voksen" inden hun begynder at "klæde sig ud"...
Har altid fået at vide af min kæreste, at han er glad for jeg ikke bruger sminke, for så er det stadig den samme person han vågner op ved siden af!  Forstå mig ret: Samme udseende. Og ikke en der prøver at gøre sig smuk og ligner noget der er løgn om morgenen.... Med mascara der hænger helt nede på kinderne osv...
Bare lige en kommentar fra mig
Kram Shorty
Hva jeg ikke når i dag, når jeg nok i morgen.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sys da også... |
|
|
... lige at jeg må komme med min mening.
om man har g-string på eller ej er da fuldstændig ligegyldigt- så længe at man ikke viser den.
charlotte og silver:
når din datter ikke er mere end 11år så skal du ikjke diskutere med hende om hvad hun skal have på! for du er den voksne du bestemmer! og den der sætning " jamen lise og lea fra klassen...." den sætning er jo en ren klassiker! selvfølgelig kan det da godt være at nogen fra klassen gør det.... OG?
der er også mange der kan lide ost, men derfor behøver jeg jo ikke at kunne lide det vel?
så alt i alt er det ligegyldigt hvem eller hvor mange der går i det tøj, kan du ikke lide det så er det jo bare konsekvent nej....  glade hilsner herfra!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123-svar! |
ponyrytter13 |
15-10-2004 16:21 |
|
for det første : UGH! til alle Hn'ere  dejligt vi får en debat op og stå
nå, lad os starte med lidt om mig tror jeg....
Jeg er 15 (og går i 9ende hvis nogle skulle være i tvivl) og går selv med makeup, g streng osv. men men men, alt med måde!
Hvis vi skal starte med makeuppen, så kig på de her billeder og se om I kan se forskel på hvad der er med og uden makeup  og
ja, for det første vil jeg undskylde mit udtryk på begge billeder, hvis der nu skulel være nogle folk der ikke var glade  sådan ser jeg altid ud 
nå, men tilbage til billederne, så har ejg maekup på, på det første- men syntes gentlig ikek selv a der er forfærdelig stor forskel... Af makeup jeg har på i hverdagen tæller mascara, foundation,concealer og pudder, en bitte smule øjenskygge i øjenkrogen .. hvis de dejle H'æNdere nu stadig tror jeg ligner en kage i hovedet, så må i tro om mig igen - for jeg har faktisk alt det makeup på, på det første billede - tro det eller ej
nå, med hensyn til g-strengen begyndte jeg i 7ende og der blev ikke sagt noget særligt5 til det fra hjemmefronten - jeg har dog osse på sin vis altid vidst hvor grænsen gik.
Tøjet er hverdagstøj for mig, dvs. at jeg somregelt har et par bukser, en t-shirt eller trøje på - uden at være udfordrende, det sys jeg man skal holde gemt til senre. Jeg går dog i korte ederdele- men jeg ved altså godt hvor grænsen går, det er aldrig hul kort - altså går jeg i rimelig "normalt" tøj.
med hensyn til de unges påklædning og attitude er jeg selv blevet chokeret.
De små er blevet nogle små "medieludere" i ordets forstand, de opfører og klæder sig som "al omtale er god omtale" og det er så absolut forkert!
Jeg sys selv det er grotesk at man ser 6klasser med nedringede bluser i skole - for hvad f*nden skal det egenlig til for?
man kan skyde skylden på så mange, på modeskaberne,skolerne,medierne,forældrene eller man kan prøve, for det hele vil jo altid gå i ring, der er ikke sted du kan stoppe og sige "Det er deres skyld!" men man skulle måske hellere prøve at kigge på hvad de små prøver at være.
"Da jeg var lille" dvs. gik i de 4-6 klasse var der ikke noget der hed g-streng, makeup legede man for sjov med 1 gang om året til fester og fester var fødselsdagsfester med musik og spise - absolut ikke af den karakter i andre beskriver de 11-13 årige render rundt og laver nu.
jeg sys selv at det er grotesk at de små børn overhovedet får lov til at rende rundt i det tøj - I 5. havde jeg fandeme ikke bh og g-streng på ( og hvad skal de egentlig bruge det for? der er jo hverken det ene eller det andet)og drak for at være "seje"
Der er ikke så meget man kan gøre ved det, når man som mig, er de 15-16 år andet end at ryste på hovedet og sige: det gjorde vi sgu da ikke!
Mange gange er jeg gået med en veninde i skolegården,på shoppingtur eller bare op i skolens legestue og har rystet på hovedet - for jeg mener det er da helt utroligt  de drikker, klæder sig sig som ludere og smider makeup i hele fjæset.
nå, nu har jeg vist snakket nok i tåger om det samme emne
Billeder, de kommer .... når digi kameraet virker igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Jaah.. Der er også utroligt mange i min aldersklasse, og endda dem LANGT under min alder, som går med G, make up og MEGET udfordrende tøj!
Jeg er 14, eller bliver det på torsdag..
Anyway, så synes jeg simpelthen det er for meget!
De fleste startede med det i 5. klasse..
Jeg bruger ingen af delene! Make up er jeg for doven til at tage af og på.. 
G synes jeg er halv-klamt, og tøjet bryder jeg mig generelt ikke om..
I sommers fx. var det jo dejligt varmt.. 
vi var ude ved den lokale sø for at have det hyggeligt.. Mig og nogle af mine venner.. 2.. 
Da kommer så én af mine veninder, hun havde en undertrøje på, som var så nedringet at den kun lige dækkede hendes brystvorter, hun havde selvfølgelig en push-up indenunder, og så med en masse mudder (make up) i hovedet, og den korteste nederdel.. 
Ikke ligefrem noget kønt syn.. 
De to venner jeg sad med, var drenge, og kiggede ikke med hvad skal man sige, ligefrem 'lys' i øjnene, mere med afsky!
Det kan jeg egentlig godt forstå!
Det var virkelig kikset, og, ja undskyld, luderagtigt!
meeen, det er jo også bare min mening.. hun syntes jo nok at hun så godt ud.. 
Jorden er vor mor, vi er Jordens børn..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er sgu nok gammeldags... |
|
|
Jeg er 21 og går aldrig med make-up. Kommer heller aldrig til det! De 2 gange jeg har forsøgt har jeg lignet noget det var løgn! Og desuden gider jeg ikke bruge tid på det om morgenen! Vil hellere sove længere...
Tror jeg begyndte at gå med g-streng i 1 g. eller sådan noget - det var i hvert fald først i gymnasiet, da jeg begyndte at få kærester og sådan...
Hvad skal børn med make up og g-sreng?
Mine børn skal i hvert fald ikke vokse op i kbh, jeg er mere og mere sikker på at den slags er værre her i byen end derude hvor jeg kommer fra...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "hvis jeg selv skal sige det.." |
|
|
"Hvis jeg selv skal sige det, så synes JEG ikke at min påklædning er forkert..." Det er jo netop dér, at det går galt!
Vi lever altså i et samfund, hvor man hver evig eneste dag, bliver bedømt af andre mennesker, om man vil det eller ej. Og andre mennesker har ikke altid samme syn på tingene som en selv, fx. ens påklædning.
Tag fx pædofile! De ELSKER små piger, som kommer svansene og tror, at de er helt vildt seje, fordi de har en g-streng på eller en stram top eller lign.
Så'n mindre årige tøs som kommer gående med kort nederdel, højestøvler, stram og kort top hvor man tydeligt kan se BH'en (som i øvrigt SLET ikke er brug for), og så godt med MISLYKKEDES make-up i fjæset.. Ja, jeg har ondt af dem!
Knus fra Vinnie_M(som har fået opdateret sin præsentations (og sine heste's) den 11. oktober 2004)Trailer købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Make-up/andet... |
|
|
Jeg er ikke sikker på, hvad jeg skal mene om små piger i voksentøj.
Men når jeg tænker nærmere efter, så er der ikke vildt mange småtøser, der elsker at klæde sig ud som prinsesser og stjæler mors gamle, højhælede sko længere, er der?
Jeg gjorde det lidt, da jeg var lille - til gengæld brugte jeg ikke make-up i dagligdagen, for jeg (eller mine forældre) skelnede i mellem hverdagstøj - og fantasitøj.
Det kan være, de yngre piger skal have fat i dén forskel. De klæder sig måske ikke som prinsesser, men snarere som deres pop-idoler eller ligesom de ældre piger, de ser rundt omkring. Forskellen er ikke så stor i mine øjne, symbolsk set.
Under alle omstændigheder synes jeg tit, de ligner nogle, der har klædt sig helt og aldeles ud. Det ser farligt ud, når vi snakker om at færdes ude i den virkelige verden. Der er bare nogle ting ved det, der ikke hænger sammen.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
#¤Mille&Quiet¤# |
16-10-2004 21:54 |
|
Hejsa...8-)
Jeg er 14... Hehe! Jeg må godt drikke og gå til fester,:-D jeg går med G-streng startede i 6 klasse, og går os med make up.. Startede i 7 klasse. (Mascara og streg).
Min mor køber mit sprut, og jeg må få hvad jeg vil. Bar jeg ikk sluger en hel -eller halvflaske vodka til en fest.
Min mor kan godt stole på mig! Jeg er klog nok.. Eller... Ej, jeg kan godt styrre mig.:-D
Mange af mine venner må ikke drikke, men tro mig! De gør det alligevel, hvad enten de må eller ej. Deres forældre ved ikk noget, og kommer heller ikk til at gøre det!
Men jeg siger bar: Surt at man skal gå og drikke bag forældrenes ryg. Hvis man nu blev enige med sine forældre om tingene, så ville det hele være meget bedre!Men så synes jeg også godt at forældrene ku' bøje sig bare lidt, for børnene!
FOR HVOR FEDT TROR I DET ER AT BLIVE MOBBET! FOR DET ER DER SKU MANGE DER BLIVER. SELV PGA. SIMPLE TING. HVOR FEDT TROR I DET ER AT KOMME OP I SKOLEN EFTER EN WEEKEND HVOR DER HAR VÆRET FEST, OG HØRE ALLE ENS VENINDER SNAKKE OM DET HELE... FX. OM DEN OG DEN DRENG OSV. DET ER IKKE SÆRLIG FEDT.
Jeg er ikke en af dem, men det er der andre der er!
Også kan I forældre sige hvad I vil om mig! Dette var bare min mening om tingene! 
Jeg ved godt at jeg er en simpel lille teenager, men jeg ved hvordan det er, mere end I voksne gør! thihuu...
Hmm, men det er bare ikke særlig sjovt (for mig og min omgangskreds, i hvert fald) Hvis man ikke må drikke, eller gå med g-streng eller noget i den retning. Fordi, der er jo lige ordet DRENGE, hheheee... Vi skal leve op til drengenes krav, og det gør vi så.. For hvis drengene sys at noget er smart/sexet, jamen så gør pigen det, for at scorer point.. Sådan er lidt min opfattelse af hvorfor at vi piger, er som vi er...
Men der er jo sikkert en hel masse meninger om hvorfor... Og dem synes jeg bare at folk skal have lov til at have! Gør hvad I selv synes er korrekt, og så er det godt!!!
MANGE teenage KNUUUUS fra Miiiiiig...  hehe..
~Mille&Quiet~  * * * ♥ Venner for livet ♥ Rest in peace, Baby !  Katja døde D. 17/9, kun 13 år, efter knallert ulykke! Miss You So Much, My Dear Girl !
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mille.... |
miss_snitte |
21-10-2004 18:36 |
|
Jeg kan helt klart godt følge dig, at det er vigtigt ikke at blive holdt uden for, men jeg er virkelig forarget over at din mor køber din alkohol til dig.
Fair nok med nogle Breezers evt., for der er ikk voldsomt meget alkohol i, og det ser stadig "smart ud".
Jeg ved ikke helt hvad der går galt for dig når du skriver dette:
Hmm, men det er bare ikke særlig sjovt (for mig og min omgangskreds, i hvert fald) Hvis man ikke må drikke, eller gå med g-streng eller noget i den retning. Fordi, der er jo lige ordet DRENGE, hheheee... Vi skal leve op til drengenes krav, og det gør vi så.. For hvis drengene sys at noget er smart/sexet, jamen så gør pigen det, for at scorer point.. Sådan er lidt min opfattelse af hvorfor at vi piger, er som vi er...
Du skal da ikke leve op til en drengs krav! Vi lever altså i år 2004, ikke 1940....
Miss_snitte (som ææælsker hindbærsnitter) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|