Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 MODERATIONSTRÅD - HESTEMISHANDLING
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:39
Vi har i moderationen diskuteret det store antal tråde med både gode indlæg og rygter grænsende til hysteri.

Vores konklusion er blevet at vi nu opretter denne tråd som den eneste tråd, hvor emnet diskuteres!

Vi håber, at det vil undgå gentagelser af emner i mange tråde, og at rygter kan blive manet i jorden hurtigt, så vi undgår hændelser som telefonstormen på Ansager, Politi og SMS´er der florerer med rygter.

Det betyder, at tråde og indlæg omhandlende emnet hestemishandling, der ikke placeres i denne tråd omgående vil blive slettet uden varsel eller besked.

Det gælder ligeledes fortsatte indlæg i bestående tråde om emnet.

Det betyder også, at hvis denne tråd ikke findes på side 1, bruger man søgefunktionen, søger på ordet "moderationstråd", og bruger så denne tråd.

På moderationens vegne

PJ, Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 
 fgcbn,k.msrykj
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:42
Lyder som en god ide.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hm....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:43
Hm...kan både se det gode og det dårlige i dette. Det gør selvfølgelig at vi bliver fri for 800 tråde om dagen omkring dette enme, men hvad så om 8 dage ?? Så skal man meget langt tilbage for at kunne finde denne tråd.... og hvor mange vil søge så lang tid tilbage og læse i denne ??

Knus fra Sille - vist nok kendt som den lidt småskøre :-P


Børnerideudstyr sælges. Kunstlæder ridestøvler, str 28, brugt 1 gang, og flaskegrønne ridebukser, str 128, pæne og velholdte.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aha....
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:43
Skal JHN ikke også have sådan en tråd - eller må de godt ?:-)

God idè iøvrigt!


Vh Line og hypperne.
♥Darling♥-♥Queen♥´
Min hjemmeside|Min arto
Man kan aldrig vide, hvad bier tænker.

- Peter Plys -


0
0
Svar på denne tråd
 
 Enil..
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:46
Tak - selvfølgelig skal de det, hvis de har brug for det - lader straks sit forslag gå videre til JHN-moderationen.

PJ, Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke en fejl...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:55
...at der er to tråde om beslægtede emner - een om dyre6 - en til hestemishandlingerne.

PJ, Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 
 god ide.... (passende overskrifter)
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 13:58
men kan folk så ikke lave nogle gode overskrifter så man kan læse det der intresserer en, så man kan holde styr på den enorme tråd der kommer her...

fik også sms om det på ansager, men det var sku ikke til at søge på emnet da de mange tråde der omfattede emnet ikke gav noget svar
Hilsen Mette Rasmussen


En rigtig hest er en Hannoveraner alle andre er bare billige efterligninger -ta den :-D

Et menneske som ikke
bryder sig om nogen,er
mere ulykkelig end den
som ingen bryder sig om
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan i så fortælle mig...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:33
Jeg er blevet stormet med sms'er de sidste dage og vd snart ikke hvad jeg skal tro...

Har der været indbrud på Ansager? Hvis ja, hvad blev der taget?

Er der en hest i Køge/Herfølge der er blevet mishandlet lignende dem i Jylland?

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro på, men alligevel følger man jo med, da det der sker er forfærdeligt.

Håber snart det er overstået!!!

Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:39
god idé. Der var efterhånden svært at finde rundt i alle de forskellige tråde om emnet!

;-D Bettina (og Amarillo {> )

"Hvis situationen eller problemet er af en sådan art, at der kan gøres noget ved det, så er der ingen grund til bekymring.
Hvis der på den anden side ikke er nogen udvej, ingen løsning, ingen mulighed for løsning, er der heller ingen grund til at bekymre sig, for du kan alligevel ikke gøre noget ved det"
- Dalai Lama
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja man kunne
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:40
jo starte med at sætte link ind så der var samling på det...
Link:Ingen indbrud på Ansager

Hilsen Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der har været
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:42
indbrud på Ansager, men der er kun stjålet småpenge.
Om der har været hestemishandling i Køge, tror jeg ikke.

Efter det vi blev oplyst om, til mødet i roskilde igår. Så er der ikke foregået mishandling på sjælland endnu.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte Olsen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 15:57
Du kan læse diverse avisartikler mm på linket i min signatur.


mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 16:13
Hej alle hesteejere..

En kærlig hilsen fra kredsformand,Kalundborg.
Dyrenes Beskyttelse, ...

Dette er en apel til alle, fra mig..

Mit budskab er så inderligt, at trække jeres heste ind inden det bliver mørkt ....ved 18. tiden...så er hestene ikke til at komme til, og der kan så også sættes en alarm op som kan købes i netto,,,taste 14 telefornr. ind som er inde på din alarm, det er en trådløstelefon...den vil så kalde alle de nr op,idet der bliver taget i døren og alarmen ikke er taget fra...ring til mig og få noget mere at vide om denne...

Det andet er, at man kan også sætte et TV,overvågningsapperat op, som så kan også ses i stuen.. det bruges meget ved foling....

Hvis bare et af mine bud, bliver anvendt har vi en rigtig god chanche for at begrænse muligheden for dette galskab, den/disse personer udfører, grusomt..ja.jeg kan ikke finde ord for disse grusomme handlinger, og den sorg den enkelte heste ejer må gå igennem..jeg føler og mine tanker er hos jer der har
været og er det igennem...

Dette er et budskab til i håb om at I vil bruge det, her ved Kalundborgegnen, kan jeg se, at ved jeg er gået til vores avis, så har hesteejere trukket deres heste ind samme dag artiklen var i avisen....

Det glædede mig så meget, at se mit budskab bliver fulgt op, så vi begrænser disse grufulde handlinger mod hestene...samt vi hjælper jo også politiet indirekte,
de får mere tid til at fange gerningsmanden/mændene,men
skulle I stå overfor evt.gerningsmanden/mændene, så¨ring STRAKS til politiet....

Jeg håber mit budskab vil hjælpe jer og i gør brug af det, bare det at trække jeres heste ind, inden mørkets frembrud...

Hilsen
Sonja D.Just.
Kalundborg
5956 1647.
0
0
Svar på denne tråd
 
 alarm fra netto
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 18:02
hvis der er nogle der ved mere om ovennævnte alarm fra netto, må de meget gerne skrive en besked over center eller email
mvh.Liselotte
Hestemassør under uddannelse, så skriv hvis du mangler en
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sille2408
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 18:06
Med alle de indlæg der dagligt er om emnerne, er der vist ingen fare for, at tråden pludselig befinder sig 8 dage tilbage... Det bliver højest fra dagen før, man skal kigge efter den.

Jeg synes det er dejligt, at dette emene er blevet samlet i én tråd, og det andet emne i én anden tråd.

Det giver plads til andre indlæg på hyggesnakken også ;)

Tina
If I hide myself wherever I go, am I ever really there? - BNL


0
0
Svar på denne tråd
 
 Møde i Roslilde
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 18:08
Er der nogle der var med til mødet i Roskilde, og som vil give et referat. Jeg kunne ikke deltage, men vil gerne vide hvad jeg er gået glip af.

:-)

Karina

Blonds have more fun
0
0
Svar på denne tråd
 
 Referat af mødet...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 18:38
... i Roskilde, findes nu på forsiden, under nyheder.
£isbeth & Baloo
The truth is rarely pure and never simple.
~Oscar Wilde~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sanne D Just
Forfatter: 
Dato:  26-09-2004 21:39


Nu er det jo bare ikke alle der har mulighed for, at sætte sin hest på boks......

Jeg er hos mine heste min. 2 X dagl, og nogen dage er jeg mere nervøs end andre for, hvad der KAN være sket i mellemtiden...

Jeg har ikke mulighed for videoovervågning osv, idet jeg bor 2½ km fra dem.

Håber snart at skænderen bliver fanget, men jeg er desværre svært bange for, at det bliver han ikke foreløbig.
Tror også, at nu hvor det er blevet indbindingstid, og hestene ikke står på folden efter turmørkets frembrud, at han så holder inde ... FOR DENNE GANG.




BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg glæder
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 06:06
mig til at kunne færdes på hyggen, uden at hele tiden støde på indlæge der omhandler Dyre6.

Jeg glæder mig til at det igen bliver et hyggeligt sted at være.

Jeg glæder mig til at hvis jeg hører et rygte om en ny mishandling, så ved jeg lige præcis hvor jeg skal lede for at finde svar.

Jubbi for initiativet.


Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen
0
0
Svar på denne tråd
 
 TV - DR1 - 27.sept 19.00
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 17:27
May-Britt i DR1...om stormødet, hestemishandlinger mv. - Og der kommer yderligere et indslag i DR1 nyhederne kl. 21.00

PJ

"Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor Historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig Historie i Hønsehuset! jeg tør ikke sove alene inat! det er godt at vi ere Mange sammen paa Hjalet!" - Og saa fortalte hun, saa at Fjedrene reiste sig paa de andre Høns og Hanen lod Kammen falde. Det er ganske vist!" (H.C.Andersen)
0
0
Svar på denne tråd
 
 signalement
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 18:07
Så I nyheder på TV2 nu her kl. 18?

Det lader til at der i forb. med den sidste hest er hele to personer, der har set en bil holde i nærheden og ar givet signalement til politiet

Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørte noget
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 18:10
om er hvid bil.....men sig mig, var det et nyt overfald. el. gammelt ???
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 18:20
Så vidt jeg forstod var det et nyt overfald, fik bare ikke lige fat i hvor.

Men bilen var ikke hvid. Den var rød/orange og med et logo på siden.
En gaffelnøgle eller hvad nu sådan en hedder
De viste en tegning, så mon ikke den kan findes på deres hjemmeside

Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mors??
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 18:24
Har lige læst på www.joras.dk i debatten derinde, at TV2 midvest nyhederne havde fortalt om en hest der var blevet skamferet på Mors. De fortalte ikke hvad der var gjort ved hesten, men at en orange varevogn var blevet observeret. Der ville komme mere om det i nyhederne kl 19:30.

Andre der så den tidligere nyheds udsendelse?

:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:15



Godt gået Mai-britt (y) Flot








BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:15
det er altså utroligt.

Hørte lige i nyhederne at hesten faktisk havde stået i sin stald.

Så er det frem med alt hvad vi har af hængelåseog alarmer,folkens

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hængelåse??
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:16
Det lyder da ikke særlig klogt.

Hvad nu hvis der udbryder brand - som jeg gætter på er en væsenlig større risiko i en halmfyldt stald end et angreb på dyrene er?


mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen lås!
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:19
Forsikring dækker IKKE, hvis der udbryder brand og hesten er låst inde, ligesom brandmændene ikke har tid til at stå og bikse med en lås.

Og ja - May-Britt - flot! :-)
I øvrigt et godt indslag i Nyhedstimen.

PJ

"Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor Historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig Historie i Hønsehuset! jeg tør ikke sove alene inat! det er godt at vi ere Mange sammen paa Hjalet!" - Og saa fortalte hun, saa at Fjedrene reiste sig paa de andre Høns og Hanen lod Kammen falde. Det er ganske vist!" (H.C.Andersen)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der må Være
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:22
Nogle må kende den bil... eller vide hvor den høre til....
Jeg er ked af at der er endnu en hest der har måtte møde personen...men lykkelig og lettet over at der endelig er et spor at gå efter...

Hilsen Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 se her
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 19:38
billede af den eftersøgte bil


Håber sgu de fanger ham snart!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon der
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 20:15
findes 2 af den slags biler med ens logo ?
Den der kender en med sådan en bil bør saftsuseme komme op af stolen og ringe til politiet omgående. Det kan kun gå for langsomt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man må sige
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 20:28
det er jo ikke en helt almindelig bil ????

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 DR1......
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 21:40
Har jeg siddet og sovet eller har indslaget, som er blevet omtalt, ikke været der ?:-)

Hilsen M-B
0
0
Svar på denne tråd
 
 HUSK NU......
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 21:44
Ikke at forgabe jer alt for meget i bilens beskrivelse.... Er han bare lidt klog - skrotter han den og kører fremover i en eller flere andre...

Så hold alle øjne og ører åbne, skriv nummerpladenr. ned hvis i ser noget mistænksomt...... :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 21:45
været der kl. 19.00, og det var rigtig godt.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Orangevarevogn-nyt
Forfatter: 
Dato:  27-09-2004 22:33
Jeg har lige set de regionale nyheder, Thisted politi har fået 25 meldinger fra folk der har set den orange varevogn, så må vi håbe at det leder til noget!

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han skifter
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 08:37
helt sikkert bilen ud.....

Men hvem har så kørt i den bil ??? den må kunne spores, den har jo ikke et helt alm. udseende, og med 25 henvendelser, det må da kunne give et el. andet ???

Skulle manden i bilen, have rent mel i posen, er det jo bare godt for ham.

Dusøen er også af en pæn størrelse...så bare frem med oplysninger, der kan fælde s*inet.



;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvís vedkomne..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 08:39
Hvis vedkomne har rent mel i posen, så ville jeg nok som ejer af denne bil melde mig selv for ligesom at slette de mistænkeligheder..
Så skulle vi ikke bare håbe på at der ikke er nogle der melder sig, for så er chancen større.

Rikke



Lev mens du gør det, elsk mens du tør det.




Hvis du skal citere mig for noget, jeg ikke har sagt,vil jeg sætte pris på, at du citere mig korrekt :-DBilleder
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo egentlig
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 08:43
Jeg tror da nok, at hvis en bil som min var efterlyst, så kunne det da kun gå for langsomt, med at få meldt sig......jeg ville s*u ikke være under mistanke.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med sådan......
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 08:53
en specielt udseende bil - må der da være nogen der kender den?

Kan man mon ikke få signalementet i landsdækkende TV?

Ved nogen om der har været udsendt signalement der?



Hilsen May-Britt. B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 08:58



... var i landsdækkende tv.
TV2 kan vel ikke blive mere landsdækkende, hihi.
Det var der både kl 19.00 og kl. 22.00.

Håber at der nu sker noget i sagen.




BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:00
ikke der var billede af bilen med i TV.....men det ville jo være super godt hvis der kom et billede af bilen, da den ikke er helt alm.

Og efter som 2 har set den samme bil luske omkring på mystisk vis( håber jeg har forstået det ret) så er der jo noget mystisk lumpten ved den.

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:03
kun den blev beskrevet.....billedet af bilen har jeg set her på nettet, i en nyheds avis.

For øvrigt for mig at se, en ikke særlig gammel bil.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt........
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:15
Jeg ser meget lidt TV - derfor anede jeg ikke, at det havde været i TV2 nuhederne ;-)




Hilsen May-Britt. B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved man, om hestene har været bedøvede??
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:25

Måske har jeg "misset noget", men jeg synes ikke, der bliver fortalt om, hvad obduktioner og blodprøver viser.

Man går jo ikke "bare" hen og begynder at skære i en hest, uden at den løber sin vej, eller (i bedste fald) slår gerningsmanden ihjel.

Som jeg ser det, holder myndighederne nogle oplysninger tæt ind til kroppen:
Nemlig hvordan det overhovedet kan lade sig gøre, at gå ind og skære i disse heste.
Hvis man binder dem, ville det også være helt umuligt at gøre de forfærdelige ting ved dem, som der bliver gjort, uden at de rev enten grimen eller sig selv istykker. De ville da ikke stå stille nok, uanset hvordan man bandt dem.

Det kan selvfølgelig være, at oplysningerne holdes tilbage af hensyn til efterforskningen, men det ville være meget rart at vide, hvordan det blev gjort. Det ville gøre det lettere for den enkelte at forebygge.

Er det udelukkende små ponyhopper, eller har der også været heste iblandt?
Har der været lignende "bølger" i udlandet, og hvordan er de "endt"?

(Undskyld, hvis jeg spørger om noget, der er svaret på 1000 gange, men jeg har ikke tid til at surfe i 3 dage for at læse gamle artikler og indlæg.
Det er jo også frivilligt, om "du" bruger tid på at læse / svare på mit indlæg.)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig godt initiativ
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:36
Og til May-brit, PJ og Heidi, hvor var det godt i lørdag´s (y)

Der var billede af bilen i Tv2 nyhederne igår.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:38
Du kan jo læse på forskellige tv-stationers og avisers hjemmesider og derfra danne dig et indtryk af sagerne.

Jeg tror bestemt også, at en masse detaljer tilbageholdes, da hestene MÅ være bedøvede - var det blevet bundet eller bremset ville man finde skrammer efter grime og bremse og de ville være umulige at holde under alle omstændigheder.

Det er vist desværre både gået ud over alm. store heste og helt ned til shetlands-størrelse. Også enkelte vallakker er det gået ud over, og selvom de fleste tilfælde har været på folde, har der dog også været et enkelt tilfælde i en stald. Eneste fællesnævner er så vidt jeg ved, at alle angreb er sket aften eller nat og at gerningsmanden er forsigtig med at være usynlig for beboelse, siden der er så få signalementer.

Jeg synes også, det ville være lettere at forebygge hvis man vidste noget mere, men en udpinsling af detaljerne er jo også makaber og ubehagelig for nogen, mens det måske kan opildne andre til at efterligne angrebene, og dermed er det ikke særlig ønskeligt at beskrive i alle detaljer.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Underskrift indsamling?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:42
Hvorfor er det man kun har en underskrifts indsamling, for at ulovlige gøre dyres**? Er der ingen som gør noget for at få hårdere straffe imod dyremishandling?

Jeg tror ikke personen vil stoppe, bare fordi dyres** bliver ulovligt, og hvis han/hun/den bliver fanget, så får personen jo næsten ingen straf - det er skræmmende at tænke på at personen nærmest får et lille klap over hovedet og et "puha slemme dig" - og nogen tid efter nærmest kan gøre det igen?

Hvor hård en straf får personen overhovedet? Efter hvad jeg ved er det ikke meget?

Kan man ikke gøre noget for at få straffen op?

Men meget fornuftigt med én tråd til det hele! (y)

Og nu hvor bilen er blevet set, kan det være personen bliver fanget. Hvis der kun er en person.


. Rollo .

Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi
Capriati dækken sælges! ¦ Geder sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 09:48
Du har ret - det er en stor skam at initiativ tagerne til underskriftsindsamlingen, vælger at fokusere på det område - istedet for på at få hårdere straffe for dyremishandling.. Det ville formentlig virke bedre - og være lettere at komme igennem med...

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:02
Linket i min signatur fører til en samling avisartikler om emnet.


mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 En stor skam.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:02
Ja men HHansen: der skal da selvfølgelig fokuseres på begge områder.

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:06
Ja men burde man ikke i dette tilfælde vælge at fokusere mere på at få en hårdere straf? Jeg mener, personen stopper vel næppe bare pga dyres** bliver ulovligt, teknisk set er det jo ikke det han gør - han snitter i dem, han har ikke s**kuel omgang med dyrene, var det ikke blevet undersøgt?

Og politikerne vil jo ikke røre dyres** sagen med en ildtang! Så hvorfor ikke fokusere på en hårder straf i første omgang? Det tror jeg politikerne ville være mere lydhør overfor?

Kan man ikke sætte en sådan underskrift indsamling igang? Jeg ved desværre ikke hvordan man skal ordentligt organisere en sådan indsamling.


. Rollo .

Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi
Dækken str. 115 sælges | Kaniner sælges | Hamster sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror slet ikke...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:14
..at politikerne har indset hvilken stor gruppe af befolkningen ryttere og hesteejere udgør.

Tænk nu hvis vi alle stemte med hesten for øje - eller lavede et dyreværnsparti?

175.000 heste (statistik fra år 2000) med godt 78.000 ejere. Mon ikke det giver et antal på måske omkring 500.000 mennesker der har mere eller mindre jævnlig kontakt med en hest?

Mon ikke bare halvdelen - eller det kvarte rækker til en folketingstaburet?

PJ

"Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor Historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig Historie i Hønsehuset! jeg tør ikke sove alene inat! det er godt at vi ere Mange sammen paa Hjalet!" - Og saa fortalte hun, saa at Fjedrene reiste sig paa de andre Høns og Hanen lod Kammen falde. Det er ganske vist!" (H.C.Andersen)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rollo.
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:21
I nogle af de grimme tilfælde, er dyret også blevet misbrugt brugt 6uelt...og mon ikke der også er tilfælde,hvor han har fået noget 6uelt ud af at skære i dyret, manden er jo psykopat.

Det ene fører ofte det andet med sig.

Der skal strammes op over det hele,ingen løftede fy fy pegefinger til sådan s*in, ingen små bøder, de skal fa*deme have en velfortjænt straf, og hvordan jeg syntes den skulle være, vil jeg lade være usagt.

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu skal det
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:23
jo nok blive misforstået.....jeg mener selvfølgelig at alle tilfældene er lige grimme.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:25
hvor er det du ved det her fra "Det ene fører ofte det andet med sig."???? ?:-)

Er det ikke bare noget du TROR/mener????

Mener personligt at det er begrænset HVOR mange dyremishandlere der er blevet pågrebet hvor man efterfølgende har fundet ud af at de have et s.xuelt motiv....

Så at sige "Det ene fører ofte det andet med sig." vil jeg kalde en overdrivelse af betydning.

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 10:36
Har du aldrig hørt om personer det klikker for, når ting bliver besværlige ???

Du taler imod forbud, det er ok, skal vi så ikke bare lade det blive ved det ???
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super moderatorer & underskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 11:06
det var vel nok dejligt at få en "fælles" tråd til emnet - det andet var slet ikke til at overskue længere (y)

Rollo: Det kan da aldrig skade at lave denne underskriftsindsamling imod dyre6?
"Bare" fordi der lige nu er gang i en hestemishandler - skal man da ikke smide alt andet man har i hænderne.
Hvis nogen brænder for at få en lov imod dyre6 - skal de da ikke lade være med at samle underskrifter fordi fokus lige nu er på noget andet??

Jeg er enig i at loven & straf for dyremishandling bør revurderes herfra og til Jerusalem - men det er jo bare at DU f. eks starter en underskriftsindsamling der vedrører netop det emne....Husk, man skal starte med sig selv jo :-)
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak PiaR
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 11:22


Tak PiaR

Det er super, at du har samlet alle (eller ialtfald mange) artiklerne om emnet, så man har mulighed for et samlet overblik, når tiden ikke liiiige er til diverse aviser m.m.
Tak for det..........



Jeg har dog ikke læst alt igennem, men så vidt jeg kan se, besvarer artiklerne ikke mine spørgsmål:

Hvordan kan det være, at hestene ikke løber væk / sparker.
Ingen kan binde en hest så "godt", at den ikke stritter voldsomt imod.


Mvh
Annette
0
0
Svar på denne tråd
 
 American Psyko...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 12:54
Har nogen læst den bog, eller set filmen???
Det er godt nok ikke dyr, men piger, men den handler om en mand som tænder på at først have 6 med disse piger, og så mishandle dem til døde på de mest grove og klamme måder.... (nogen gange samtidig med at han "hygger" sig med dem)
Bare lidt stof til eftertanke mht. de mange spørgsmål man kunne tænke på om hvorfor dyrene bliver slået ihjel..
Denne mand i bogen er helt vild med det, og den er virkelig streng, kan ikke anbefales at læse hvis man har sarte sjæle.. Jeg vil sågar gå så langt til at spørge mig selv om jeg mon er normal siden jeg læste lidt i den??
Jeg håbede for hver ny side at de fangede manden i historien, men nej.....
Grum historie, grim tankegang forfatteren har haft, men.... Det giver ihvertfald MIG stof til eftertanke, osse når jeg tænker på det som Emmara nævnte om måske bliver han 6uelt opstemt af at skære i dyrene... Det gør manden i bogen ihvertfald.....

Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 12:58
Jeg har åbenbart (igen) misforstået formålet med et diskussionsforum 8-)

Det er ikke tilladt at bede om at få uddybet noget andre skriver - man skal bare stille sig til tåls med det der bliver sagt... ;-)

Måske dem der ikke vil have at der bliver spurgt nærmere ind til hvad de mener, skulle anføre det i indlæggende - så man ved hvem man kan diskutere med og hvem man bare skal ignorere.... - bare et forslag :-)

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Midlertidigt forum
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 15:38
Nu er jeg færdig med at brokke mig! >o<

Var det ikke en ide med et midlertidigt forum, istedet for de kære moderationstråde?

Mon jeg får svar?
Mon der overhovedet er nogen, der læser mod.trådene?

Ha ha :-D

Pernilla, der stadig synes, at det kan blive bedre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1569 læste
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 15:43
Taler sit tydelige sprog.

Ja der er nogen der læser.
Jeg synes det er dejligt med samling på tingene.

For det første kan jeg nemt komme udenom emnet hvis jeg ikke er i humør til at læse om det.

For det andet kan jeg nemt finde noget om det hvis der er noget nyt, jeg skal ikke læser 500 tråde for at få det hele med.

Godt med en samlet tråd.


Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Super godt
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 15:57
ja, supergodt, det hele er samlet under en tråd. Så er der også plads til alle de andre tråde. ;-)


Bedækning tilbydes.

Hilsen Britta


:-D
Hvorfor bruge magt, når det er med kærlighed, man når længst.
:-D




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er altså mest til...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 16:39
...at det hele bare er i een tråd.

Det synes jeg er bedre end et helt forum - for erfaringen viser at folk IKKE kan finde ud af at tjekke forummet før de poster indlæg, og genposteringer er dødirriterende.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha.....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 16:55
Hvis man ikke lige følger med hver dag i tråden...ja så er der mange indlæg at få læst igennem når man kommer på igen...

Jeg syntes det er genialt med EN tråd og let at holde sig til.

Mht underskrifter imod dyre6 ja så er det fint at nogle har overskud til at sætte det iværk, hvorfor opgive fordi ens ide går lidt i skyggen af en anden skrækkelig sag ?
Det fokus der nu er på mishandlingerne og den medie dækning der er, det har jo fået politikker og dyrværnsfolk til selv at tage debatten om højere og strengere straf...... Så bare forsæt med "forbudet om dyre6" der er ligeså vigtigt som alt andet der gør vores dyr ondt...

Hilsen Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste nyt om den gul/orange kassevogn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 17:25
Det er desværre ikke godt nyt, Thisted politi har fået rigtig mange anmeldelser fra hele landet, der er åbenbart flere af den slags biler, og ikke som vi regnede med, kun en eller to.
Politiet er kommet nærmere hestemishandleren ved hjælp af kassevognen.
(oplysningerne er fra nyhederne på TV2 kl 16)

Jeg synes også at det er en rigtig god idé med blot en tråd om hestemishandling, for så er det til at finde ud af!

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 19:38
et enkelt spørgsmål.

Den røde bil, med logoet ????

Siger firmaet BERNTH nogen noget ?????

Eller et navn der kunne ligne det ????


;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 19:52
Er det ikke mærkeligt at politiet har tjekket om der var et firma der kører rundt med sådan nogle firmabiler, især når der nu er så mange, så er det jo med at komme igang med at udspørge medarbejdere i det firma!

Var det ikke i den sammenhæng du tænkte på vivi?

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aftens-tjek:
Forfatter: 
Dato:  28-09-2004 22:31
Har lige været ude og kigge til mine hypper inden jeg går i seng.

Mine heste går udenfor mit soveværelse vindue og hører jeg, at de løber rundt bliver jeg straks nervøs.

Det er træls at man ikke kan sove trygt, uden at man drømmer om at der skulle ske ens heste noget...

Men de stod alle stille og roligt, så nu vil jeg i seng.

Det første jeg gør om morgenen er også at gå ud på marken og kigge om de alle har det godt.

Er der andre som, har det som mig?

Godnat

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der stadig
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 08:26
intet nyt om bilen ???

Hvis der er så mange af den type biler med det logo....er der så ingen der kender det firma bilerne kører for ?????

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror vi
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 08:41
er mange der har det som dig Erna1, mine går også lige udenfor soveværelset,og med vinduet åbent, ja jeg vågner bare de fnyser og skal så lige tjekke at alt er okay derude, det var faktisk ret nemt i nat med fuldmåne, da kunne jeg se dem tydeligt uden at skulle udenfor.


Paint horses til daglig glæde.

Stahr
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 10:05
Det jeg mener er, at når nu vedkommende ikke svarer dig ligeud, så prøv at bevare tonen, og ikke hidse dig op over det, og skrive alt muligt underligt.. Det kommer man altså længere med, så kan du kalde mig idiot eller lade være.
Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 endnu en hest
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 13:53
jeg ´har lige læste på tv2s nyheder på nettet, at endnu en hest er blevet skændet på mors, oveni købet i nærheden af den anden på Mors, mere ved jeg ikke.
mvh.Liselotte
Hestemassør under uddannelse, så skriv hvis du mangler en
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Link til bekræftelse af kavallo´s
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 14:29


Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt!!!
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 14:49
Jeg FATTER bare ikke at han/hun/de/dem/den ikke er blevet fanget endnu!!

Hvis det her var en massemorder der var efter mennesker - så tror jeg simpelthen ikke på at det ville/kunne tage flere måneder at fange vedkommende???

Jeg rystes gang på gang - og jeg har SÅ ondt af de heste og deres ejere som det er gået ud over! :{-(

Nu er der ret få oplysninger i lige denne her sag - man får ikke af vide om det er foregået nat/dag på stald eller fold osv. Men det er da utroligt at folk i området (Jylland) ikke får bedre opsyn med deres heste??
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella76
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 14:51
Det er nu de færreste massemordere der fanges efter et par dage..

De fleste eftersøges i åresvis - mange i årtier.


Og mig bekendt er det uhyre svært at afhøre en hest ang. signalement og lign.


mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 PiaR...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 14:55
Det er muligt - jeg undrer mig nu alligevel!!

Helt ærligt - han/hun/de/den trænger jo gang på gang ind på privat grund - det er jo ikke fordi mishandleren ligefrem står hjemme i sin egen stue og sysler med noget ulovligt!!

Undrer mig bare over at INGEN har hverken set eller hørt noget efterhånden (andet end en orange bil) når nu folk i området ER alarmeret!
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella76
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 14:58
ja, det er underligt at så mange heste er skamferet uden at der er nogle der har set eller hørt det mindste.



mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 endnu...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 18:45
et tilfælde kig her her
Kram Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 sidder her og undre mig
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 18:52

en vare bil i den farve og med sådan et logo på siden må da være nemt at genkende.

håber der snart sker noget i sagen for dette må stoppes.

har kopieret billeder af den tegning der ud fra vidners udsagn er lavet af bilen.

Billederne er delt ud til vores logerende og min mand. De kører jo rundt i landet hele dagen og de har fået besked på at holde godt øje med alle varevogne.

håber personen/personerne snart bliver fanget.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan



0
0
Svar på denne tråd
 
 Inger.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 19:34
Jeg syntes også det er mærkeligt at man intet hører om den, ingen ser den, trods det absolut er en iøjenfaldende bil.
Hvis der findes flere af dem ???? var det så ikke en ide at undersøge hvem der kører i dem ???

Måske ligger politiet inde med nohet viden,som skal undersøges til bunds før det kommer ud.

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig mange har set bilen
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 19:41
Og det er over hele landet, hvilket gør at politiet stadig ikke er kommet længere, de mener helt sikkert at der er flere af dem

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så burde
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 20:22
de undersøge dem....de er da nød til at starte et sted...den med at sige der er flere af dem, hvem vil nøjes med bare at få den besked ???

Hvis der er så mange af dem....hvem har så set dem ???

;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hest på Mors blev ikke mishandlet
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 21:08

Rygter om, at en islænderhoppe skulle være blevet mishandlet på Mors, er uden hold i virkeligheden. Det oplyser Thisted politi.

Tdiligere på dagen forløs det at en ni-årig islænderhoppe skulle være blevet skåret i skamlæberne. Men det lader ikke til at mennesker har noget med dette at gøre.

"En dyrlæge har undersøgt hesten og fastslået, at den selv har påført sig skaderne - måske mod et træ. De er ikke påført af et menneske", siger den vagthavende.

Kilde /TV2


When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!

/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 21:14
det bliver mere og mere mystisk.

Men jeg vil da håbe det er et træ der har skadet den.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 21:36
nåede jo lige at poste indlægget med at det skulle være mishandleren og der var jo også dokumentation på, men så blev det lavet om....og tror at de har rettet i det så jeg kan ikke engang henvise der til hvor jeg så det første gang....hvis i fattede det....tror jeg skal i seng ;)
Kram Hanne!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne.
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 21:43
Jeg så det godt, men det er ikke første gang de ændre på det de først skrev.
;-) Vivi ;-)
{>**Den Røde Baron** {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hm.......
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 22:43
Underligt så mange heste der pt selv har forvoldt skader eller er blevet bidt af andre dyr, så præcist at der er tale om kirurgiske snit jvfr dyrlæger..... 8-)

Gud ved om myndighederne tror at de meste af DK's befolkning har en IQ langt under gennemsnit :-(




Hilsen May-Britt. B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Links til sagerne
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 22:50
Jeg samler jo links om alle de modbydelige sager så det er lidt lettere for os alle at følge med

Men da der er mange aviser, er det et stort arbejde at forsøge at holde siden opdateret.

Så I må meget gerne sende mig links, når der sker noget nyt.

Dem jeg primært selv får kigget igennem, er EB, BT, Politiken og Berlingske - de andre må I meget gerne sende links fra.


mvh PiaR

quantum in me fuit.

besøg piar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 PiaR.......
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 23:00
Hej Pia......

Er de links du har til hvad der er lagt på nettet? Det ser sådan ud?

Der var en stor helsides artikel i Berlingske Søndag d. 26/9 - der netop refererer til tilfældet i Græsted? OG som netop fra dyrlægeside ( Laugøgruppen ) sætter spørgsmål til og faktisk dementerer at der er tale om den påståede tramslyng som dødsårsag!



Hilsen May-Britt. B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 May-Britt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 23:02
ja, det er de artikler jeg har fundet om sagerne.

Flere modtages med tak.
0
0
Svar på denne tråd
 
 PiaR......
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 23:07
Ok tak :-)


Jeg ved altså ikke lige hvordan jeg skal få lagt denne her helsides ting ind som link - jeg er meget ringe på pc-området :-(

Men ser man nærmere på de mange sager, så er der snart så mange modsatrettede oplysninger og så mange mærkværdigheder, at man IKKE kan tage medierelaterede oplysninger som pålydende :-(

Det virker som om nogle har en stor interesse i at lægge røgslør, uddele mundkurve og forvirre :-(


Hilsen May-Britt. B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 May-Britt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 23:10
Så er artiklen fundet og lagt på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker Pia :-)
Forfatter: 
Dato:  29-09-2004 23:15
Dejligt!

Hilsen May-Britt, B-)



Healing og clairvoyance for dyr og mennesker; - kurser efter jul for de der selv vil :-) Kontakt og info via mail eller beskedcenter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Medie omtale
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 02:49
Jeg undre mig også over de forskellige udtalelser der er kommet fra medierne.
Nu så jeg Klaus Alexander udtale sig til TV 2, han sagde at der var skåret det ene øre af hesten og stukket et skarpt instrument i det ene øje, samt anus og noget af skeden var fjernet med et meget fint snit.
Så kommer de bagefter og fortæller at heste er død af tarmslyng og det er Ræve / fugle og andre dyr, som har spist af den, nu har jeg aldrig set hverken ræve eller fugle lave fine snit, når de har spist af et dødt dyr.
Det har også været fremme i medierne at hesten var blevet lemlæstet efter den var død af tarmslyng.
I mine øre lyder det meget usandsynligt, at der lige skulle komme en hestemishandler forbi og hov der ligger en død hest jeg lige kan skære lidt i, den køber jeg ikke.
Med hensyn til den fra Mors så jeg det også på TV 2 hvor der blev sagt at der var to vidner som havde set manden løbe ud til sin bil og køre der fra med meget høj hastighed, vidnerne fortalte at han var kørende i en orange farvet varevogn med en stor gaffelnøgle som reklame på siden.
Med alle de modstridende forklaringer fra myndigheder og pressen, ja så tror jeg også de prøver på at dysse mishandlingerne ned, de er nok bange for, hvis vi får fat i svinet før dem, tænk hvis vi skulle gå hen og mishandle ham.
Mona
:-) Barfodsheste er glade heste :-)

Søgaard
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tja, .....
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 07:00
Man kan jo tro hvad man vil.

I vores tilfælde nede i stalden var politiet ligeglad. Det skete for et år siden.

Hoppen var skåret flere gange på skulderen. Dyrlægen var ikke i tvivl. Der hang en stykke kød ned og 2 steder var den blevet skåret ligesom i trekant.

Politiet kom så og gav usynligt pigtråg skylden. Der er ingen pigtråd i miles omkreds men hvad ved vi om det.
Sjovt nok noget pigtråd der kan skære et styk af skulderen uden ellers bare at lave små skrammer.

Politiet gad ikke engang at gå hele folden rundt, det var for langt!

Overfor sådan en iver for at opklare mishandlingssager, kan man jo kun måbe.


Hilsen LeneJ

>o<Lyset for enden af tunnlen er ikke altid et modkørende tog >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sune..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 10:12
*Moderatorhat på* Jeg vil godt henstille til at du finder kammertonen frem og ikke kommer med knap så pæne kommentarer om May-Britt, hendes arbejde eller andet personligt.

Hold dig til sagen, ellers må dine indlæg ud af tråden.*Moderatorhat af*


Hvis du skulle være i tvivl om May-Britts store engagement i sagen - OG om hendes forsøg på netop at dæmpe sagerne og hysteriet vil jeg forslå at du læser nyhederne på forsiden - indkaldelse og referat fra stormøde.

Og eftersom jeg ligesom May-Britt har siddet med sagerne og snakket med folk, der har været involveret, så er jeg ganske tilbøjelig til at undres sammen med May-Britt.

PJ

"Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor Historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig Historie i Hønsehuset! jeg tør ikke sove alene inat! det er godt at vi ere Mange sammen paa Hjalet!" - Og saa fortalte hun, saa at Fjedrene reiste sig paa de andre Høns og Hanen lod Kammen falde. Det er ganske vist!" (H.C.Andersen)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis et
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 10:38
par af Jer tænkte Jer om i stedet for at komme med ubehagelige gisninger om Sune's tilbøjeligheder, og bruge SØGEfunktionen, ville I sørme finde ud af hvem han er.

Hvad i alverden er det for en opførsel af voksne mennesker?

Hvorfor skal omtrent alle og en hver uden præs. overfaldes og beskyldes for snart sagt alverdens ulykker?
Hvad er det lige for en garanti I tror en præsentation stiller for personens hælderlighed?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige et link
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 12:32
til sagen i Græsted.

UgePosten

UgePosten udgives som lokalavis i Græsted/Gilleleje og Helsinge Kommuner.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Slet præsentationerne
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 12:37
har der altså stået flere gange, af frygt for at "han/hun/den" kigger med på Heste-nettet så det er vel logisk nok der er nogle der vælger ikke at have en.

Mht. til "Sune" tror jeg han er den søde mand der sørger for min hest stadig kan trampe lidt rundt, godt holdt oppe af glucosamin (tror jeg nok det staves) og MSM, så roooolig nu - tror bestemt ikke han er ondskabsfuld (så kunne han jo bare stoppe med at sælge...)

Forleden var den journalisten Eva der stod for tur med beskyldninger om at være alt muligt, fordi hun ikke gav en fyldig præsentation og nu er det Sune, som ellers plejer at deltage i debatter og har reklameret på HN's forside i en krig - slap af.

Min mening er at JA han var måske lidt skrap i tonen, men derfra er der jo langt til alt det andet han bliver beskyldt for.

Ro på og lad være med at beskylde folk for noget I ikke ved noget om. Ellers ender det sgu' med det kun er "den hårde kerne" der er tilbage på HN.

Mvh en der ikke vil slås halvt ihjel for dette indlæg og som har en præsentation, bare uden adresse! ;-)




Skøn kat II vallak sælges - se præs. for nærmere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 12:38
Hej Anette

Ja selvfølgelig er der noget der da visse ting der ikke kommer til offentlighedens kenskab. Ellers vil det jo være meget svært at lave en seriøs efterforskning.... men det er jo ikke det samme som at påstå div. ting om at myndighederne prøver at skjule noget. Vedkommende der kom med disse antydninger fordrejdede jo selv det der stod i Berlinske Tidende.... hun har jo satdig ikke kommenteret det jeg skrev.

Det kan jo kun bedrage til endnu mere hysteri.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad gør i for at beskytte jeres heste?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 12:51
Jeg begyndte at lukke vores ponyer ind om natten her i mandags, de plejer aldrig at gå inde om natten og den eneste grund til at de kommer ind, er for at få dem lidt mere i sikkerhed for hestemishandleren.
Jeg har det lidt skidt med det over for de små, at de skal ind og stå når de ikke er vant til det og ikke plejer at bryde sig om det. Heldigivs lader det til at de ikke har det helt store imod det, så det letter min samvittighed lidt over for dem. Men så er der alt det bøvl der er med at have hestene inde, og til hverdag er det mine forældre der står med det.
Grunden til at jeg alligevel lukker dem ind, er at jeg ville have det mega skidt hvis der kom ubudne gæster og jeg ingenting havde gjort!

Er der andre der har det ligesom mig?
Hvad gør i for at beskytte jeres heste?
Er der andre der har lukket dem ind selvom de ikke er vant til det?
Hvad gør i der ikke har hestene hjemme hos jer selv?

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 De er inde
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 12:56
og har været det i ca. en uge. Gik lidt amok da jeg hørte om tilfældet på Sjælland (som så nok ikke er noget alligevel) og så lovede de vildt dårligt vejr, som så heller ikke var noget alligevel!!!! (TYPISK)

Jeg er begyndt at slukke lyset på forskellige tidspunkter, da jeg har en led ide om at de må have overvåget hestene, så måske det kan hjælpe lidt....


Derudover ligger stald i forbindelse med huset så vi kan høre hesten slå en "prut". Har altid synes dette var VILDT IRRITERENDE, men lige for tiden er det faktisk meget rart.

Derudover sover hundene i gangen, så de reagerer hvis de hører noget i stalden.

Mvh Pia

Skøn kat II vallak sælges - se præs. for nærmere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt link til Ugeposten
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 13:13
Artiklen i ugeposten

Denne artikel sår også tvivl om, hvor vidt dementiet nu virkelig kan være sandt. Jeg er i forvejen i tvivl, og ejerens udtalelse om, at der er fundet andre spor, gør ikke tvivlen mindre. Man kunne måske også tænke sig, at hesten var død af tarmslyng EFTER mishandlingen - altså kolik pga. chok, med tarmslyng som komplikation.

Nu er dyrlæger jo heller ikke vant til at obducere dyr med henblik på at be- eller afkræfte knivstik, så de kan vel ikke have den erfaring med at vurdere skaderne, som fx. en retsmediciner har. Mon der har været nogen retsmediciner til at assistere - næppe, da myndighederne nok ikke mener, at det er nødvendigt pga. en hest.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh tak
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 13:24
Var det til mig. ?? Jeg hedder ikke Sanne.

Iøvrigt er jeg ganske enig med de som mener at ikke alt kommer frem i offentligheden. Og det er naturligvis nok af gode grunde i og med at en efterforskning hurtigt kan spoleres ved for megen åbenhed. Men omkring bilen bør politiet vel have en masse info nu...om de deler den med os eller ej.
Jeg tror nu , trods at det indimellem virker som det modsatte, at politiet har styr på sagerne.
Hilsen Lone.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine er inde..
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 13:41
Eller dvs mine små ponyer er inde, og min haffer som står et andet sted er inde, og min ismule som står et tredje sted går ude, da han gå i løsdrift.
Ellers gør jeg ikke andet end at være opmærksom på alt, og håber på at ingen rører mine hyppere......

Sanne.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 13:49
for indsættelse af det rigtige link. :-)

Det undrer mig bare, at der pludselig kommer en anden side, når man klikker på mit link - for jeg dobbelttjekkede det, inden jeg godkendte indlægget ...

Hmm - Mystisk - men nu er sagen jo klaret. :-)

Og hovedpointen i artiklen er jo også netop (som du også selv nævner), at der stadig er ting, der er uafklarede.

Men da jeg bor i området, skal jeg nok vende tilbage, hvis jeg erfarer noget relevant.

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har nu...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 18:53
...måttet slette et større antal indlæg fra folk, der ikke kan debattere uden at blive mere eller mindre personlige.

Jeg gentager: Dette er IKKE Rød Stue, og vi vil ikke ha´ den tone i trådene.

Debattér - men hold jer fra at diskutere hinandens personlige kvalifikationer!

Der er mange, der læser tråden, og det er ikke rimeligt de skal igennem 25 personfnidder-indlæg, før man kommer til indlæg om emnet.

PJ, Moderator

PJ

"Det er en frygtelig Historie!" sagde en Høne, og det omme i den Kant af Byen, hvor Historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig Historie i Hønsehuset! jeg tør ikke sove alene inat! det er godt at vi ere Mange sammen paa Hjalet!" - Og saa fortalte hun, saa at Fjedrene reiste sig paa de andre Høns og Hanen lod Kammen falde. Det er ganske vist!" (H.C.Andersen)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyhed fra BT
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 20:42
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har sagt det før...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 23:29
Med tanke på at der også er sket lignende sager i Tyskland og Sverige, synes jeg, det mest af alt minder om en form for manddomsprøve, optagelsesritual. Der er mange lyssky sekter og lign. med underlige idéer i vores samfund.

Jeg er også fuldstændig sikker på, at politi og myndigheder holder nogle oplysninger meget tæt ind til kroppen, af hensyn til sagens videre opklaring. Selvfølgelig gør de da det.

Godt nok lader det til, at de ikke er kommet videre i sagen. Men fortalte de alt, ville mishandlerne jo aldrig blive fanget. Det kræver det ikke den store ledvogtereksamen at regne ud.

Tina
If I hide myself wherever I go, am I ever really there? - BNL


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mandoms prøve he he
Forfatter: 
Dato:  30-09-2004 23:47
Hehe mandomsprøve... den er sgu god Tina.
Mig bekendt var det tale om kvindelig dyrlæge i tyskland.

Tja du har jo helt sikkert ret i at polititet ikke kan sige alt før der helt sikre.
Tænk lige hvad der ville ske med evt. uskyldige personer hvis politiet fortalte om evt. mistænkte.
folk er jo meget hurtige på aftrækkeren i denne sag så jeg er meget bange for at der ville være nogen der blev lyschet.

Sune
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland..( Sune ..)
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 10:09
Følg med !! Den ene af de , som i Tyskland udførte disse ugerninger mod hestene var en kvindelig Dyrlæge , rigtigt Ja !! Men den som er hovedmistænkt , og stadig er i fuld vigøre med sine modbydeligheder , er endnu ikke anholdt og kan derfor fortsætte ufortrødent !
Man behandler sagerne i Tyskland , med samme seriøsitet som en hver anden mordsag , som hvis det var mennesker det gik ud over ,og der tegner sig et helt specielt mønster , i hvordan den enkelte Hestemishandler " Arbejder ". Altså faktum , der findes stadig en Hestemishandler ( Eller Flere) syd for grænsen , nærmere betegnet området omkring Nidersachsen. Det tyske Politi arbejder altså stadig på at få stoppet disse modbydeligheder mod hestene.
De har også opfordret det Danske politi , til at tage kontakt med dem ,da de har arbejdet med disse sager gennem 10 år , og har stor erfaring i at efterforske gernings stederne.
At det endnu ikke har ført til anholdelse , af den de helst vil have fat i ,er kun et tegn på , at det handler om en yderst " Proffessionel" Hestemorder, som man ikke skal lege " Bounty hunter " med !Beklageligt men desværrer sandt , at denne person ved hvordan han uforstyrret kan " Arbejde " og slette evt. spor som kan være afslørende !

Vi skal tage dette her meget alvorligt , men vi må ikke blive hysteriske! Vi må hver især sørge for , at beskytte vores dyr bedst muligt , og ikke mindst os selv. Vi skal ikke begynde at civil anholde og øve selvtægt , men blot rette henvendelse til Politiet , såfremt vi observere noget unormalt i vores nærhed.

Ingen udover lovhævende myndighed ved hvad vi har med at gøre , så ingen kan vide mere end andre. Ej heller er der civil personer som får oplysninger af politiet, som ikke må vidregives , da alle etatsansatte er underlagt tavshedspligt. Så jeg må personligt erkende , at jeg ikke tror en døjt på , at der her skulle sidde nogen ,med en viden vi andre ikke er i besiddelse af , med mindre at disse er ansat af Politiet til at efterforske sagen.

Pas på jeres heste og jer selv ! Nok er 150000,- kr mange penge , men så meget , at man vil risikere liv og lemmer , og ligefrem lyve for at få fingrene i dem , er det ikke . Jeg ville hellere undvære dette beløb , men istedet ønske at dette mareridt snart kunne overståes , så vi med sindsro kan lade vores heste gå på folden og nyde et stilfærdigt liv !!
Ville ønske at den dusør aldrig var blevet udlovet , det har sat så meget opspind igang.For mig personligt er det meget vigtigere , at der sættes ekstra mandskab på hos politiet , til at få fat i den , eller de som gør vi hesteejeres hverdag til et mareridt, brug pengene på det istedet for.

Jeg vil følge denne tråd , men jeg vil forholde mig nøgternt til rygter.


Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke-fagfolk
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 10:36
Jeanie, skriver du på vegne af politiet, der ønsker at bagatellisere hele sagen (efter min mening)?

Selvfølgelig er der da nogen, der ved mere end andre - før politiet bliver tilkaldt er der jo nogen, der finder hesten, fx. ejeren af en hestepension. Hestens ejer tilkaldes og ankommer med familie og venner. Der kommer en dyrlæge og tilser hesten osv. osv. - og først derefter ankommer politiet - så nogen sidder inde med detaljeret viden om de enkelte tilfælde, og DE har ikke tavshedspligt, men kan fortælle vidt og bredt til både venner, bekendte og journalister, der som bekendt er ret gode til at bore i sager.

Ville du bare observere, og roligt ringe til politiet, hvis du så mishandleren i færd med skære din hest i stykker i din stald? Jeg ville nok personligt ikke have mod til at udøve selvtægt, men jeg ville da gøre NOGET ud over at ringe til politiet, som formentlig ikke engang gad komme, i det mindste prøve at forstyrre gerningsmanden og forhåbentlig få ham/hende til at flygte. Jeg kan garantere dig, at jeg ville smøre tykt på for at få politiet til at komme, hvis jeg havde mishandleren på min grund.

Der har jo været et par psykologer der har sagt, at en sådan hestemorder kan være en kommende menneskemorder der "øver sig" og alene på baggrund af den teoretiske mulighed synes jeg bestemt ikke, at denne sag skal bagatelliseres, eller at vi bare skal slå koldt vand i blodet i troen på, at der nok ikke sker noget.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Politiet?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 10:44
Jeg synes I alle har meget travlt med at sige:" Politiet gør ikke noget"...

Personligt har jeg aldrig set så mange politibiler her i byen, som dagen efter hestemishandleren havde været på besøg her i området - så noget må de da gøre!!?

Tror I ikke at kortene bliver holdt tæt til kroppen, for at forhindre evt. "copycats"?

Mvh. Lotte_L
.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina MJ
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 10:57
Læs igen ! Jeg prøver på ingen måde , at bagataliserer dette , jeg skriver tværtimod , at vi skal tage dette meget alvorligt , hvilket jeg også syntes , at jeg lader skinne igennem hele mit indlæg !
Og nej jeg skriver ikke på vegne af Politiet , men min helt egen mening er her kommet til udtryk , bryd dig om den eller lad være.

Selvfølgelig , ved de som finder de lemlæstede heste mere end politiet , men læs igen , mit indlæg !! Det handler overordnet om EFTERFORSKNING ...og ikke om hvorvidt den ene ved mere end den anden ! Blot ville jeg understrege , at der har været for meget rygtesmederi , og enkelte personer , har mellem linierne givet udtryk for at vide mere end de fleste !
Jeg giver heller ikke udtryk for , at man ikke skal forhindre en evt. mishandler i sine ugerninger ! Jeg siger tværtimod , at vi skal passe på vores heste , og være opmærksomme !! Dette er i sig selv forebyggende og præventivt , og igen skal du læse hvad det er jeg skriver , istedet for at blive vred og nedladende.
Jeg forholder mig stadig til tingene på en seriøs og alvorlig måde ! Jeg har selv fire dejlige heste , som jeg agter at passe godt på , og naturligvis ville jeg " Forstyrre " såfremt jeg kunne tage en på fersk gerning ,men jeg ville da tilkalde politiet , da vi her taler om en yderst farlig person.

Desuden taler jeg ikke om at slå koldt vand i blodet ,men blot om at vi må være fornuftige og ikke udsætte os selv for mere fare end nødvendigt er !
Som du selv skriver :
Der har jo været et par psykologer der har sagt, at en sådan hestemorder kan være en kommende menneskemorder der "øver sig" og alene på baggrund af den teoretiske mulighed synes jeg bestemt ikke, at denne sag skal bagatelliseres, eller at vi bare skal slå koldt vand i blodet i troen på, at der nok ikke sker noget.

Jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om , " At der nok ikke sker noget " ,men blot givet udtryk for , at vi ikke må blive hysteriske , da dette ofte kan medfører , at der er flere rygter end facts..og de er det sidste ( Facts ) jeg vælger at forholde mig til !
Men Tina MJ , du skal vide en ting , og det er , at jeg bestemt ikke er ligeglad , men jeg er tværtimod YDERST bekymret ,og håber som alle her ,på en snarlig afsløring og dermed anholdelse af dette modbydelige menneske .
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et godt råd...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 10:59
Aldi har en alarm med 3 trådløse bevægelsessensorer, trådløs sirene, trådløs dørkontakt. 2 skt fjernbetjeninger, netadaptor, 1,8 m telefonkabel, batterier. Der kan indkodes telefonnummer som bliver opkaldt ved indbrud. 3 års garantit og kun til 999 kr.

Min er sat op og jeg skal lige love for at den virker..... Sirenen vækker hele huset.... telfonen kimer og min venninde var ved at dø af skræk...
Hun ville bare lige se om jeg var i stalden inde hun kom ind i stuehuset....(hun gør det ALDRIG igen)

Køb den...det er billiger end at miste en hest...

Hilsen Mona

(y)Engang Oldenborg, altid Oldenborg (y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte L...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 11:13
Politiet gør vel alt hvad de kan , det må vi da tro på!
Jeg tror bestemt at de tager det meget alvorligt , men et eller andet sted bliver de lidt magtesløse , da de står med en hel " Ny" og anderledes form for sager , nemlig en " Hestemorder " og ikke en Massemorder. Men jeg er ikke et sekundt i tvivl om at de bruger erfaringer fra alm. mordsager i deres opklarings arbejde.

At de evt. holder kortene ind til kroppen , er ikke udelukket , de gør de vel også i alm. mordsager , det vil jeg da tro , da nogle oplysninger ville kunne forhindre opklaringsarbejdet.

Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanie......
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 12:06
Det var ikke min mening at være vred og nedladende, det må du undskylde. I øvrigt ser det også ud til, at vi er ret så enige omend jeg desværre tvivler lidt mere på politiets indsats end du gør - men jeg håber, at det er MIG der tager fejl!

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina MJ - Godt ord igen !!
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 12:59
Du er tilgivet... ;-) , nej det er rart at se , at du har læst indlægget igen , og fundet ud af at vi dybest set er enige ! Ikke dermed sagt , at vi kan være enige i alt vedrørende denne sag , men hver sin mening. Og det ses jo så i at Politiet's arbejdsindsats stilles i tvivl ved dig ! Forståeligt nok , da vi jo alle helst så en anholdelse idag og helst igår af denne eller disse modbydelige menneske(r)..Men ting tager tid , og denne mishandler , trækker jo ikke ligefrem et åbenlyst spor efter sig , udover død og ødelæggelse!

Jeg har da selv min svage tvivl , om hvorvidt de undersøger gerningsstederne og så fremdeles , men jeg er nød til at tro på , at de gør det grundigt , da der jo er nærmest lynch stemning blandt hestefolk , og alle vil se resultater nu og ikke om et år ! Og såfremt , at der er nyt i sagerne , tror jeg da også at vi bliver oplyst om dette , såfremt det tåler dagens lys og ikke at kunne forhindre det vidre opklarings arbejde !
Det er et spørgsmål om tålmodighed fra vores side , og det er svært , da vi alle frygter for vore dyr og andres ,men det er forhåbenligt kun et spørgsmål og meget kort tid , inden vi kan ånde lettet op , og disse rædsler ophører ! Ingen , tror jeg , ingen vil ønske at dette skal fortsætte i uendelighed , heller ikke politiet , de har et helt land af Dyre - og hestefolks øjne hvilende på sig Pt. og det er et stort pres at være under ,men de arbejder helt sikkert på sagen , derom tror jeg ej tvivl skal herske.
Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 SMS forargeligt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 17:28
Ja min veninde fik i dag en sms angående et tilfælde af hestemishandlig af to føl, her i nærheden af hvor jeg bor. Jeg har nu snakket med indehaveren af gården, som kan fortælle, at det intet har på sig, hun har INGEN mishandlede heste, og hun ville sætte pris på, at alle der fik en sådan sms, sendte en tilbage, til afsenderne, hvor der står at det ikke er sandt, hun er træt af at folk ringer.

Hvordan kan folk dog finde på at opdigte set sådant rygte ?:-) jeg forstår det simpelthen ikke...

Hilsen Marianne
Een gang Fuldblod... altid Fuldblod!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fatter ikke
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 17:32
at folk begynder alt det der sms halløj, al den slags bliver pænt ignoreret her med mindre det kommer fra en jeg kender godt, og det er bestemt ikke noget jeg sender videre, det er jo lige så slemt som spam.

Vrinskende Hilsner fra:
Stinne og Razek
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige Præcis Marianne
Forfatter: 
Dato:  01-10-2004 19:07
Det er netop også én af de ting , som jeg syntes er ret så forargeligt , som du selv beskriver det !
Hvad er det lige folk vil opnå med den slags uhyggelige rygter ! Derfor vælger jeg også at forholde mig til Facts , og det må være (Forhåbenligt ) de ting vi kan hører om i tv's nyheds dækninger , og ikke det vi modtager på tilfældige Sms'er.

Jeanie

- Travfolk er fagfolk !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Med fare for
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:00
igen at piske stemningen op, syntes jeg lige jeg måtte aflægge raport.

I lørdags blev dyrlægen tilkaldt til en hest med et 15cm dybt snitsår på halsen, som skulle sys både indvendig og udvendig....

I hjørnet af folden blev der fundet en plsatic pone med et par hansdker i.

Der menes at være brugt et bedøvende/ sløvende middel som smørres på mulen ????

Dyrlægen bad ejer kontakte politiet, som kommer i dag.

HVORFOR FANDEN FØRST I DAG ??????????????????

Dette er så på Stevns. 2 km. fra os.



;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:25
Puha - JA - jeg fatter fandme heller ikke at folk er så længe om at reagere!!

OG - hvis dette tilfælde er rigtigt - er det så det første på Sjælland?? De andre "tilfælde" er jo enten IKKE blevet bekræftet - eller er blevet afbekræftet!!

Emmara - er det nogen du kender? Eller er det en vandrehistorie? (ikke at jeg ikke tror på dig :-))
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:29
Ja jeg må indrømme at jeg er i chok...
2 km fra dig, gør det jo meeeeeget tæt på mig.
Hvor er det for dårligt at politiet først kommer ud i dag.
Troede at det skulle de med det samme at det bliver opdaget.
Jeg håber at høre nærmere omkring sagen ligeså snart du ved noget, og så er det spændende hvornår det kommer ud i offenligheden.
Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandre historie!!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:39

Tænk jer nu lige om!
15 cm dybe snitsår ..... så ville halsen jo være skåret halvt af! tjek lige på en lineal hvor langt det er! Det ville en hest næppe overlive ret længe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 SUNE...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:42
Tænk jer nu lige om!
15 cm dybe snitsår ... så ville halsen jo være skåret halvt af! tjek lige på en lineal hvor langt det er! Det ville en hest næppe overlive ret længe!



Jeg bryder mig ikke om din tone...
Det kan da sikkert godt lade sig gøre... Man har da set heste med stænger og alt muligt andet igennen halsen, så lad os nu sætte os stille og roligt ned og afvente, inden vi hidser os unødigt op!

Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella og Me2
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:47
Først troede jeg det var en gang sladder, det var i går eftermiddags.

Men efter som min datter er kammerat med hans søster, og vi kender pigen, så kunne vi undresøge det helt tæt på....en vandre historie ville jeg slet ikke turde skrive på nettet, vi skal ikke have panik over noget som måske er løgn og latin.

Men panikken er vendt tilbage til os, vi er så tæt på, og om politiet kommer frem med noget eller ej,det rager os en høstblomst, vi ved hvad der er sket.

Der er så mange heste på den strækning, hvor det er sket, de går 2-4 stk. sammen...det er smadder let at komme til dem, og jeg håber den plastic pose har nogle fine finger aftryk, så politiet har noget at arbejde med.

Telefonerne kimer, folk vil passe på deres heste, s*inet skal fanges, el. s*inene for nu er der s*u nok gået mode i det.

Jeg er bare så fa*dens gal.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sune..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:50
Undskyld, jeg mente langt......

Hvor dybt ved jeg ikke...kun at der var skåret godt ind i musklen, og at den måtte syes i et par lag.

Men jeg vil bede dig stoppe med at kalde dette her en historie.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad mener du ?
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 11:20
Tjaaa sjovt at du har så travlt med min tone. Du burde måske lige se på nogen af de andre indlæg hvor der bliver brugt en ret så grov tone. Men det er måske ok når det er tåberne (politiet og andre) så snart jeg jeg stiller spørgsmål ved det i skriver er den helt gal.... hvorfor?

Jeg forsøgte bare lige at gøre jer opmærksomme på at en hest med 15 cm dybt snitsår i halsen ikke ville kunne overleve ret længe! så jeg antager det er en vandre historie.

For mig virker det som noget her ikke tænker over, om det andre har skrevet lyder realistisk! Ligeledes findet jeg det yderst problematisk at folk begynder at hænge uskyldige firmaet ud her på nettet i deres iver på at lege detektiv! ..... tænk lige over hvilke konsekvenser dette evt. kan få for det pågældende firma!! (se Your indlæg)

Her ville det vist være på sin plads at moderatoren griber ind og øjeblikkeligt sletter det indlæg .... billdet er jo stålet fra firmaet hjemmeside.





Sune
0
0
Svar på denne tråd
 
 suk suk
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 11:38
Sune for det første skrev du i en knap så pæn tone, men lad det være det ved det.

et stik så på 15cm ER muligt og den kan også sagtens overleve det, en hest har snildt en 25cm tyk hals (muskel) hvor det ja vil bløde men der er ingen pulsåre og knoglerne osv. ligger længere nede i halsen, så 15cm i halsen kan den nemt overleve, men 15cm imellem ribbenene er straks mere kritisk pga. diverse organer.

men men lad os nu lige se, er den sand? ja det er muligt ingen grund til at himle op om det.

Vrinskende Hilsner fra:
Stinne og Razek
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke sat noget billede ind...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 11:59
Af nogen bil., og jeg kan godt huske indlægget, men HN er langsomt nu, så jeg kigger efter det senere.
Og jeg gidder heller ikke diskutere med dig Sune.
Jeg synes bare at du skal holde en pæn tone.. Thats It, og du er ikke den eneste jeg har sagt det til.

Men lad os se hvordan situationen udvikler sig omkring denne sag, som jeg nu tror på.

Og til slut..
Visse heste ville sagtens kunne overleve et så dybt sår.

Hilsen
Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 12:36
Det er simpelthen forfærdeligt.

Holder du os informeret hvis der kommer flere oplysninger?

Sender kærlige tanker til den hest og ejer det er gået ud over denne gang :{-(

De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt vedr. sagen på Stevns.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 12:38
Jeg har fået besked over mit besked center om at politiet er på stedet, og har været det i 1½ time nu.

Jeg skriver nærmere senere, når der er nyt i sagen.


Sanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sune og andre.
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:10
Her er billederne af hesten på Stevns.
Syet med 15 sting.

Det skete fredag, men det passede ikke politiet at komme før i dag - på trods af at der var yderligere bevismateriale til stede.

Ejeren fik bare at vide, at de ikke havde nogen de kunne sende ud, men at hun da kunne melde det til landbetjenten mandag -"så kunne hun se, hvad han ville gøre ved det"...



PJ

Islandshest sælges: Unghest med top 4-gænger-potentiale!
- Andre islandheste til salg: 10 års 5 gænger vallak, klassisk redet til middel klasser samt brunblak hingsteføl fra 2004 - alle med topafstamning.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Med fare for lynchning...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:19
...så vil jeg da mene, at det sår ser ret fredeligt ud???

Faktisk kunne det godt ligne en hegnstråds/hesterebs-skade...eller noget fra et lille slagsmål??
?:-)

(men det forklarer narurligvis ikke de andre beviser på stedet, hvad de så siden er :-( :-( :-()



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:20
Helt ærlig er det bare mig eller er det ikke bare for dårligt at politiet ikke har "tid" til at komme ud før 3 dage efter. Hvor seriøs er det så lige de tager det??????

Håber at høre mere til denne sag.

Mvh Cindie.


Gå ind på min præs og se min nye røde hest.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:22
...vil lige tilføje at jeg er i kontakt med ejeren, at billederne er taget af hende. (copyright)

Og at såret er ca. 8 cm. langt og syet med 15 sting....

PJ

Islandshest sælges: Unghest med top 4-gænger-potentiale!
- Andre islandheste til salg: 10 års 5 gænger vallak, klassisk redet til middel klasser samt brunblak hingsteføl fra 2004 - alle med topafstamning.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Atengstedt/emmara
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:25
Atengstedt: Det var også min førse tanke - at det ikke så så slemt ud - men jeg kan nu se at billedet selvfølgelig er taget EFTER at det er blevet syet.
Og uanset hvad - når der er fundet pose med handsker og lækkert ved siden af - så er sandsynligheden for at det er en hegnskade vel ikke så stor (bare rolig - jeg lyncher dig ikke) :-)

Emmara: Det med politiet - det er bare til at KASTE OP over!!! Føj - jeg var gået amok hvis de havde givet mig den melding at jeg kunne ringe til landpolitiet om mandagen!!! ISÆR i disse tider. Fy for den da de skulle skamme sig skulle de ?:-)
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Igenigen...og ateng...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:29
Det skal lige siges at såret er så dybt, at der er skåret ind i senen, så der er syet i lag...

PJ

Islandshest sælges: Unghest med top 4-gænger-potentiale!
- Andre islandheste til salg: 10 års 5 gænger vallak, klassisk redet til middel klasser samt brunblak hingsteføl fra 2004 - alle med topafstamning.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 13:30
...nej, du har nok ret: såret har næppe set så "pænt" ud FØR det blev syet!
:-@

Det der fik mig til at tænke hegnsskade, slagsmål ( - eller VÆRRE endnu :-@ Hesten har været bundet i et eller andet tyndt og har kastet sig bagover for at slippe fri) - er, at der imellem såret og grimens nakkestykke ser ud til at være nogle "skave-agtige" mærker??
?:-)

Synes nu også godt at politiet kunne have vist LIDT mere initiativ, uden det havde skadet nogen!!
>:-(



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt !!!!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:03
Hestemishandler slog til to nætter i træk


SILKEBORG: En hestemishandler har nu tre gange slået til mod et stutteri på Lavenvej 14.

Denne gang gik det ud over to islænderheste, der begge slap med mindre skader.

Det ene tilfælde fandt sted i løbet af natten til torsdag, mens det andet tilfælde skete natten efter.

I begge tilfælde havde hestene fået stukket en genstand op i skeden, der havde givet dem rifter.

Stutteriet havde også i slutningen af august besøg af hestemishandleren.
Midtjyllands avis

Kærligst
Kirsten
Jo mere jeg lærer mennesket at kende, jo mere holder jeg af dyrene.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ny hest mishandlet
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:12
Så har han/den/det været i gang igen i silkeborg...
Min veninde bor kun 2 km derfra og har 5 hypper...

Er der nogen der vil med ud og kigge efter det dumme s..., så vi kan få sat en stopper for det??

Nej jeg turde ikke alligevel, men er det da ikke frygteligt at nogen kan finde på at mishandle hjælpeløse dyr???

Det har været i radio silkeborg...

Zusan
:-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det trist
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:18
... når flere herinde OG en moderator indleder et privat hævntogt.

Ja - jeg tænker på Sune, hvis store brøler denne gang bestod i, at han påpegede en skrivefejl. Såret VAR jo ikke 15 cm DYBT - faktisk ikke engang 15 cm langt.

Netop i en sag så grim som denne, er vi alle nødt til at have både hjerne og logik med - og på denne måde forholde os både kritiske og objektive til de oplysninger der kommer i en lind strøm.

Gem personfnidderet væk og lad os beholde en tråd, hvor det kontinuerligt er muligt, at hente alle nye informationer.

Dermed mener jeg, at skal indlæg uden dokumenterede oplysninger slettes, så skal alle slettes - og faktisk også dette indlæg. Det ER jo ganske uden skyggen af en nyhed i relation til de mishandlinger vi er hjælpeløse tilskuere til.



Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis vi så
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:18
mindes den sidste moderering i denne tråd, så synes jeg faktisk at Stinnes sidste kommentar til Sune er under lavmålet... (n) Og bør fjernes. Det er jo ikke rød stue...

Jeg kan godt forstå at man synes det er træls at politiet ikke har tid før i dag - og mange spor kan være blevet svagere hen over weekenden...

Men hvis man så bladrer i en tilfældig avis, så er der i weekenden sket ikke mindre end 2 kvindemord - og adskillige andre tilfælde af meningsløs vold.. :-( (n)

Politiet har travlt, og må desværre prioritere. Jeg synes de vælger rigtigt... Men det var dejligt hvis de havde folk nok til at klare alle sager her og nu.

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang Sune
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:29
Jeg skrev jo at jeg mente langt, og ikke dybt...jeg undskyldte pænt.

Men Sune havde talt...dette evt. hestemishandling passede ikke.

Han skal ikke føre sig frem på den måde, når han ikke aner en s'id om det passer eller ej.

Den samme optræden leverede han også for nogle dage siden.

Så det har ikke noget med person fnidder at gøre.
;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stop så!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:31
Det gælder alle! Der er ingen grund til at harpe rundt i hvem, der gjorde hvad i sidste uge.

PJ, Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 
 Zanne (den gamle)
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:34
Zanne ja du har ret, der er ikke noget bevis på at det var 15cm dybt men hvordan vil du bevise det? stikke en linial ind og måle? Et knivstik er jo dybere end det er langt (ellers er det ikke et stik) og det der så ligner fint at det kan være 8cm langt som der er sagt (hvis man sammenligner med spændet på grimen)

og når man så får det information der siger at det har ramt senen, så må det jo havde gået dybt ind for senen der sidder ret lang inde, og det får mig til at tro at det godt kan være derhenad de 15cm dybt.

de kan godt vøre det kun er 13cm eller måske kun 10cm men den ER blevet stukket og syet i flere lag.

kigger man på de andre beviser (som vi ikke ved om er rigtige men det kan de jo godt være selv om vi ikke selv har set dem) en pose med handsker i og andet godt?

men jeg kommer til at tænke på en Copycat for dem i Jylland har da ikke haft så tydelige spor?

håber de finder nogle fingeraftryk på det poseværk der, og det kan godt findes flere dage efter.

og dette er ikke noget hævntogt på nogen eller noget men min "forestilling" af sagen

Vrinskende Hilsner fra:
Stinne og Razek
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stinne - Rajek
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 14:42
Jeg miskrediterer hverken den ene eller den anden oplysning, det er faktisk slet ikke den vej jeg vil. En hel anden ting er så, at det faktisk kan lade sig gøre at måle dybden på et stik.

Alt jeg ønskede var en ensartet moderation og stop af peronfnidder, som jeg afgjort mener findes i denne tråd.

Og tro mig - jeg ønsker på lige fod med mange andre, at disse uhyrelige mishandlinger snart får en ende, da flere nærmest er sket i min "baghave".


Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uoverskuelig tråd..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 15:12
... bare man "misser" 3-4 dage kan man ikke længere følge med - synes der skulle oprettes en ny hvis der kommer (Gud forbyde det) en sag mere!

Kh
Gitte
Uden for mine vinduer går den gule Balder og den broget Jack D. - det er da lykken at se på :-)


:-D Omgå dyr med hjertet på rette sted

KÆLEDYRSKOMPAGNIET
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gir jeg dig ret i....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 15:40
Og tråden er jo osse mega lang nu......

Sanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 16:36
Jeg syns også den er for lang. :-P

Kan i øvrigt ikke forstå hvorfor tingene skal være så tabuagtige i en forfølgelses-sag.

Med fare for at hænge folk ud, dulmer man historien og vidneberetningerne om den orange varevogn ned til noget lig nul... bare efter min mening.

Ud fra beskrivelsen af bilen, er der vel ikke så meget tvivl om hvilket firma den stammer fra.

Hvorfor indkalder man så ikke samtlige medarbejdere fra dette firma til forhør?

Måske er det barskt, men hvis jeg selv var ansat i firmaet, ville jeg med glæde møde op.

Det må da også være enormt ubetryggende at arbejde i dét firma, og se billedet af den formodede anvendte bil,- dermed vil man jo gå rundt og ikke vide hvem af dem/den man kigger i øjnene er en gal mishandler!!!!!

Fy for P.......

Venlig hilsen Charlotte
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til moderator!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 16:52
Er det fordi tråden er så lang, at det tager flere minutter at åbne den?

Jeg er et stort fjols udi computer. :{-(

Venlig hilsen Charlotte
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 stop så !
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 17:09
Det her er efter hånden ved at tage overhånd!

Man kan da ikke tilade sig at hænge det firma ud på den måde som det gøres her! Der er jo ingen der på noget måde ved med sikkerhed om det er deres bil der er tale om? eller om den organge bil der er observeret i det hele taget har med sagen at gøre!

Tænk lige på hvilke fatale følger en sådan en udhængning vil kunne have for firmaet og det medarbejdere .... specielt hvis nogen i desperation forsøger sig med selvtægt.

Ja det må da være ubehageligt at arbejde i det firma der lige er blevet hængt af nogle desperate heste-folk ... der i realiteten ikke har nogen som hest begrundelse for deres påstande om at de det pågældende firma eller deres medarbejdere skulle have noget med sagen at gøre!

Hvis I mener I har noget der kan bidrage til opklaringen, vil jeg forslå at i holder det for er selv og kontakter den ansvarlige politi afd. (mener det er århus)



Sune
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil give Sune
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 17:25
...ret i det med firmaet....
Ingen af os ved om det er præcis den orange bil der blev efterlyst. Da jeg så billedet tænke jeg: Det ligner da ikke den på tegningen. Bilen måske, men der findes et hav af orange folkevogne, men skruenøglen / motivet mener jeg var noget anderledes end det viste på den eftersøgte bil.....så min tanke var...rolig nu, det er meget usikkert om det er en sådan bil.
Lad os nu ikke køre hetz på , måske ganske uskyldige håndværkere. Der skal flere fact på bordet før vi kan tillade os at udtale os.
Hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Sune!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 17:30
Der er offentliggjort et billede, som et link i denne tråd henviser til.

Beskrivelsen fra to uafhængige vidner, har ført til et billede af den omtalte varevogn.

Hvis man offentliggør sådan et billede, så må der være belæg for at tro at bilen ser ud som beskrevet.

Og det må være et ønske fra politi-kredsen at man holder udkig efter biler af samme udseende.

Og der kan vist ikke være ret meget tvivl om at bilen i høj grad er en næsten tro kopi af varevognene fra det viste firma.

Men jeg vil da tage dig på ordet og ringe til den ansvarlige politi-afdeling.

Selvfølgelig skal det ikke kun holdes inde for HN.

Venlig hilsen Charlotte
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlott
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 18:07
Ja, der er offentliggjort en tegning og en beskrivelse af en bil som nogen har set - og som derfor KAN være den der er benyttet af hestemishandleren.

Det billede som Sune klager over, er et der er sat ind af Yours - et hun har fundet på et firmas hjemmeside, efter hun havde set en bil derfra.

HUN siger ikke det er en derfra - bare at bilen ligner.. Og ja, den er da orange... Men motivet er ikke som i beskrivelsen af den anden.

Og det er DERFOR det billede burde fjernes herfra, for det forleder nogen til at tro at der faktisk ER tale om en fra det firma der er mishandleren...

Mvh

-Helle
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Lone, Helle og Sune!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 18:25
Jeg kan, til dels, godt se det fra jeres side, men personligt ville jeg have en meget dårlig smag i munden hvis det om 1 år og 30 mishandlinger mere, viste sig at personen var en del af dét firma, uden at jeg havde reageret.

Tegningen og billedet af varebilerne stemmer ikke 100% overens, men det gør det sjældent i vidnesager.

Det er ikke særlig typisk at et helt firma bliver lynchet, fordi én af medarbejderne gør noget groft ulovligt.
Så var der vist ihvertfald også et skorstensfejer firma der var blevet forfulgt og samtlige medarbejdere lynchet!!!!!!

Jeg har nævnt firmaet for politiet, og det har jeg det aldeles udemærket med.

Venlig hilsen Charlotte
"Èn hest i stalden er bedre end 10 på taget!"
{>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pj skriver
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 19:00
jeg er i kontakt med ejer.....såret er ca. 8 cm. langt.

Jeg har lige snakket med ejer, som fortæller at snittet er ca 20 cm. langt og er syet med 15 sting.

Samtidig har hun ikke kunne få fat i Landbetjenten.
Skaden er sket, fredag mellem 17.30 og 18.30.

Hvad er det politi værd ?????

Der er fundet pose og handsker på folden, så der er da lidt at gå efter.


;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 En løsning kunne være....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 19:10
At kontakte politiet i det jydske, og fortælle at det bliver ignoreret herovre...
Så kunne der måske være en chance for at det kunne lykkedes..

Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvilken bil
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 19:11
Charlotte

Jeg har absolut ingen dårlig smag i munden og får det heller ikke... det burde andre måske have vis der skete nogle uskyldige mennekser noget i jagten på en gernings kvinde / mand Pga. at folk har så travlt med at at mistænkeligegøre nogle uskyldige.

Du skirver selv følgende;

"Og der kan vist ikke være ret meget tvivl om at bilen i høj grad er en næsten tro kopi af varevognene fra det viste firma."#

Hvor ser du en gaffelnøgle på bilerne? de viste biler har da heller ikke nogen siderude!

En god ide ville måske være at læse andres indlæg igennem inden du udtaler dig så sikkert om de biler!

(et tidligere indlæg i denne trå)
Thisted politi har fået rigtig mange anmeldelser fra hele landet, der er åbenbart flere af den slags biler, og ikke som vi regnede med, kun en eller to.
Politiet er kommet nærmere hestemishandleren ved hjælp af kassevognen.
(oplysningerne er fra nyhederne på TV2 kl 16)


Iøvrigt kan jeg oplyse at firmaet tidligere i dag har bedt Hestenettet, moderatoren og forfatteren til indlæget om øjeblikkeligt at fjerne det omtalte indlæg.... hvorfor er det ikke sket endnu moderator?



Sune

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 19:27
det billede jeg taler om. Det er offentliggjort.
Men der var et billede af en række biler fra et firma, som kunne se ud til at ligne den efterlyste bil. Jeg tror nu at indlægget var lidt med ironi, men kunne alligevel have en snert af at kaste mistanke på det firma som ejer bilerne....
Hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hysteri måske, måske ikke...????
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 19:42
Helt klart, man bliver offer for en oppisket stemning.. Man lader sig rime med.. "Hvis man nu fangede ham/hende sååååå - hvis nu man opdagede den omtalte bil... osv osv osv. Ja det kan være træls, at blive mistænkeliggjort, slet ingen tvivl om det. Jeg kigger da meget mere omkring hvor der går heste, end jeg normalt har gjort før.. OG man bliver hysterisk, og navnligt hvis man står som ejeren til en hest, der er blevet så frygteligt mishandlet - for det sker jo altid for naboen ikke??? Sådan siger vi gang på gang. Og jeg skal da indrømme, at det også er en vending, jeg selv bruger. Men uanset hvor i landet vi bor er det for tæt på.. Men jeg tør ikke tænke på, hvordan jeg selv ville reagere, hvis det var en af mine heste, det var gået ud over.. Jeg tror jeg ville befinde mig i gruppen af "hysteriske" hesteejere. Allerede nu er jeg en anelse hysterisk, og studser over biler der pludselig (læs: sikkert tit) kører i nærheden af, og vender i nærheden de heste jeg kender.. Ja, det udvikler sig til masse hysteri.. Men er det så sært??? For hvad kan vi gøre, lave et fort Knox til vores heste????? Spærre dem inde..30 multisikre og anti-heste-skændere-sikre låse på, og sige: det sker KUN for naboen...
Lad os håbe, at skænderen snart bliver fanget, eller får dummmet sig, så hesten måske selv giver den fortjente afstraffelse at vedkommende....
Ranunkel

Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Min HP - tag et kig...
Mit misse-dyr´s HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det der undrer mig mest pt......
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:47
er den tilsyneladende totalt manglende interesse og den manglende engagement hos hestefolk til at medvirke og bidrage til at få gjort noget ved disse ting!

Det er så nemt at hyle op og klage over diverse - men når der så vitterligt er arrangeret f.eks et stormøde - så er det for folk faktisk vigtigere at de kommer hjem i varmen, at det jo ER lørdag eftermiddag, at de skal have færdigbygget et par bokse, at de har en gammel aftale med en veninde osv osv - alt dete er åbenbart vigtigere end at gøre en aktiv indsats og indse, at det faktisk kan være vores alle sammens hest der imorgen er skåret op - og hvis uheldet er ude os selv eller vores børn - hvis de skulle stå i vejen!

Det undrer mig!

Men jeg kan kun konstatere, at folk åbenbart igen har meget nemt ved at skrive anonymt, at råbe op bag en pc - og ikke gider stå frem og være aktive og aktivt bidrage til f.eks at få råbt politikerne mv op.

Men det ses desværre hver gang en sag kræver at man gider og at man er der! Så længe folk ikke engang gider se til deres heste hver dag, gider være sammen med deres børn, engagere sig osv osv - så længe vil der også være temmeligt frit spil f.eks for folk som hesteskænderne - da det eneste de udsætter sig selv for er en bøde for hærværk på anden mands ejendom :-(

Men god aften og nyd kaffen bag skærmen ;-) Og kryds så fingre for, at det ikke er DIN hest der er skåret op imorgen eller en anden dag!

Det er der jo så mange der foretrækker at DK fortsat er en soveby!









Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 MBN...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:05
Skal det ende på den måde ????

Det kan fa*deme ikke passe.

Ja jeg er målløs. ?:-)
;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 MBN...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:07
Skal det ende på den måde ????

Det kan fa*deme ikke passe.

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal skrive. ?:-)

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:22
Jeg er osse tom for ord.......

Sanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 May-britt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:32
jeg syntes det er lidt unfair, at du er skuffet over stormødet på Roskilde.
Det blev arrangeret dagen før, så derfor var det svært for mange, at få det passet ind.
Jeg selv var til dyrskuet, men jeg gik også hjem inden mødet. Af den simple årsag, at jeg havde børn med, som mange andre, og jeg syntes ikke at de skulle hører på hvad den skænder bedriver imod vores heste. -Og så må jeg indrømme, at efter at have hørt om stemningen til det jyske møde, så ville jeg aldrig lade mine nevøer komme med til sådan et møde!


Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjælland
link til tråd om HN-træf:HN-træf<

Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stormøde på Sjælland
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:33
Har en ide til stormøde på Sjælland. Vil være glad, hvis der er nogle af jer Sjællændere, der vil være med, både med ideer og hjælp til arangementet..
Vi skal ha fundet et godt sted at afholde det.. Ideer ønskes. Vi skal ha fundet nogle, der vil hjælpe med at sponcere kaffe. Samtidigt, ville jeg godt have en fra politiet ud, og fortælle om evt forebyggelse, og faktisk også lidt om selvtægt, og cevil anholdelse, for står vi i situationen, er en cevil anholdelse mulig ved jeg. OG en dyrlæge til arangementet, ville heller ikke være nogen dum ide.. Samtidigt, kunne vi jo se om det ville være en løsning, med et cevilt vagthold, forstået på den måde, at lokalområder, skal ha en slags telefonkæde, så vi kan hjælpe hinanden, både som støtte, hvis der sker noget, eller som hjælp, hvis nogen skal være væk i nogle dage.. Og så en journalist, og evt Tv2 øst, de ville være på deres plads til sådan et arangement. Jeg har brug for ideer og kræfter og hjælp, da det er ret umuligt, at stå med alt det alene. Og vi skal finde sponcorer, og der mangler jeg også ideer. Jeg tager dog gerne kontakt til myndigheder, dyrlæger Tv2øst, for at se, om der er stemning for det...
Kom nu, giv mig respons på det her..
Vi står magtesløse, men uden hjælp, kan vi ikke sige, at vi har gjort vores...
Håber på jeres hjælp, alt slags hjælp kan bruges..
Ranunkel

Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Min HP - tag et kig...
Mit misse-dyr´s HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ranunkel..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:37
der har været et stormøde på sjælland, med politi osv...
Desuden er May-britt (MBN) vist ret aktiv i det. Hun har bla været i tv for at give referat fra stormødet og for at fortælle generelt, hvordan man bør forholde sig osv.


Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjælland
link til tråd om HN-træf:HN-træf<

Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha..
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:41
Bare det dog snart ville stoppe.. og at man får fanget de !"¤!¤"%"#%#¤????

Mvh Pernille
:-D VÆR GLAD SIG BLOMMEKOMPLOT ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:44
Det vidste jeg ikke at der havde været, jeg ligger i flytning, og har haft temmeligt meget at se til, og så stået længe uden internet.. Men det var bare en ide, men jeg kan godt se, så giver det ikke respons.. Ok det var forsøget værd...

Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Min HP - tag et kig...
Mit misse-dyr´s HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør skam
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:45
ikke noget.
prøv at se på hn's forside, der ligger der et referat fra mødet.


Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjælland
link til tråd om HN-træf:HN-træf<

Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
0
0
Svar på denne tråd
 
 FRA MODERATOR
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:49
Indlægget med den orange bil er efter flere klager blevet slettet.

Samtidig skal der fra HN's side opfordres til, at man såfremt man ser en mistænkelig bil omgående kontakter politiet.

Forsinkelsen med sletningen af ovennævnte indlæg skyldes at vi er en del der har haft problemer med at logge på i dag.

med venlig hilsen

Mie
Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:55
kontakte politiet hvis man ser en mistænkelig bil ???

Jeg tror ikke de kommer af den grund.

Man kan jo ringe til landbetjenten næste dag, hvis man ellers kan få fat i ham.



;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Om ikke andet
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:20
så lærer man, hvilke skribenter, man vil tage alvorligt næste gang - og hvilke man ikke gider at spilde tid på.

Men et konkret lovforslag - (dog uden at ville hæfte mig på lovtekst) - kunne lyde sådan her:

"Enhver kønslig omgang med individer, der ikke kan sige fra (indbefattet umælende dyr, mindreårige og andre, der undergår tvang) - gøres hermed ulovligt".

Hermed inkluderes personer og andre levende skabninger, som ikke er i stand til ved talens eller førlighedens brug at sige fra.

Ovennævnte overtrædelse straffes med ... (Strafferamme???).

Mere konkrete forslag?
(Det er sent - og jeg hører gerne forslag til forbedringer). :o)

Venlig hilsen
Nina

("Hvor svært kan det være - hvis vi står sammen") :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Niks - det ender langt fra her......
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:54
PJ og undertegnede er pt i tænkeboks - for planlægning af fremtidige strategier.

Og vi må erkende, at det ikke er her på HN - men i mere seriøse fora - vi skal forvente aktiv deltagelse hvad angår vores hestes sikkerhed og velfærd.

Så fortsættelse følger - tid og sted pt ukendt ;-)

Skulle nogen have en seriøs og MENT lyst til at deltage kan I jo droppe os en mail - men NEJ tak til flere der udtrykker deltagelse uden et have en oprigtg hensigt - der også betyder arbejde!

Her skal handling til - ord og lidt HN-skriveri er IKKE nok :-(

Mht stormødet i Roskilde var det ganske rigtigt med kort varsel - men med så mange som der var i Roskilde alligevel - kan jeg kun se det som en dårlig undskyldning, at man ikke lige kunne afsætte den lidt ekstra tid for at bakke op. Det er dog småting set i lyset fa midhandlingernes alvor.

Mht indholdet var det langt fra mødet i Jylland - hvilket også var hensigten. Vi ønskede bestemt ikke at fremstå som primitive cowboys - men ville fremstå seriøse - hvilket vi åbenbart også blev på trods af det korte varsel - ellers var vi nok ikke blevet inviteret i DR1.

Men møder man ikke op - gør man slet intet!

Og tid - det mangler vi alle - undertegnede har fuldtidsjob, ekstrauddannelse, plejebarn, egne 3 børn, heste, hunde mv - så jeg keder mig ikke lige ellers .- Men jeg finder det her vigtigt!

Vi er på alle måder veldokumenterede - ellers kunne vi lige så godt have stoppet inden vi begyndte - men politiet har jo desværre ret - folk er meget lidt interesserede, når det kommer til stykket - det har vi set så tydeligt :-(

Men som en skriver - så er det nu tydeligt hvem man her kan tage seriøst!




Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 May-britt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:58
jeg syntes i gør et stort stykke arbejde..og jeg klapper i hænderne over det.

Men jeg er da ked af, at blive, imellem linierne, for at jeg er ligeglad, useriøs osv... så vidt jeg ved, så er det ikke sådan man samler folk, men mere skaber spild.

Og jeg syntes det er super flot at du kan klare det hele på en gang, men ja, jeg syntes stadig ikke at jeg ville tag chancen for at mine nevøer skulle overvære det "show" som man så der havde været i jylland.


Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4. til 7. august 2005 på sjælland
link til tråd om HN-træf:HN-træf<

Jyder: kontakt hellespencer for koordinering af kørsel til hn-træffet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vicky02
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 23:06
Jamen det mener jeg da sådan set er tilbagelænet!

Det havde været meget nemt at undersøge om det hang sådan sammen inden.

Og har du en kritik til tingenes stuktur og organisation kunne du jo have tilbudt din hjælp!

Jeg har ikke brug for at nogen klapper i hænder ad mig, min indsats eller andet - det er jeg blevet noget for gammel til - jeg har brug for at folk deltager aktivt og handler, hvis jeg skal tage deres hensigter seriøst!

Og jeg har brug for at man gør noget for vores børn og dyr - morskab for nevøer eller ej - de vil nok også sætte pris på det, hvis de skal vokse op i en verden med stigende brutal vold.

Men du er meget velkommen til at gøre det bedre. Og jeg er ikke støttepædagog her på HN og lønnet for at sørge for at nurse andres personlige følelser - jeg er privat person, ganske ulønnet og med personlige interesser og dem giver jeg udtryk for.

Og jeg har det fint med at andre synes noget andet - men synes det er enormt sløvt at gemme sig bag en skærm og foretage sig intet!





Hilsen May-Britt B-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tid og ikke tid!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 23:33
Jeg har i løbet af de sidste år fundet ud af at det er meget forskelligt hvordan folk prioiterer. Nogle er gode til at få tid til det de vil have tid til, som interessere dem og de synes er vigtigt. Andre har svært ved at få tid til mere ud over det der normalt er i hverdagen.

Jeg er selv en af de personer der er god til at få tid til de ting jeg vil have tid til, og jeg har tit meget om ørene. Men jeg accepterer alligevel at det ikke er alle der har det sådan, og det synes jeg også at i skulle istedet for at være på nakken af dem der ikke kan finde tiden, for der er faktisk nogle som ikke kan finde så meget overskud i hverdagen at de med en eller to dages varsel kan tage til stormøde.

Det her er ikke til nogen bestemt, jeg synes bare at vi alle skal tænke på at vi har hver vores holdninger, og ikke alle prioiterer ens!


Til et indlæg jeg skrev tidligere, jeg beklager MEGET, men jeg så, da noget af det blev brugt igen at jeg havde misset et ord. Sætningen skulle have været så vidt jeg husker:

Thisted politi har fået rigtig mange anmeldelser fra hele landet, der er åbenbart flere af den slags biler, og ikke som vi regnede med, kun en eller to.
Politiet er IKKE kommet nærmere hestemishandleren ved hjælp af kassevognen.
(oplysningerne er fra nyhederne på TV2 kl 16)

Igen jeg beklager MEGET, korrektur læsning har aldrig været min stærke side,, og derfor fandt jeg ikke fejlen!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er jeg også "tilbagelænet"?
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 23:34

Når jeg kommer med et (nok ubehjælpsomt - men ærligt ment)oplæg til en lovtekst?

Hvad vil I have? :-)

Venlig hilsen
Nina

(Jeg er i forvejen i gang med Naturklagenævnet, amtet, statsamtet, kører en "sag" mod Græsted-Gilleleje komune og driver "nabohetz" (har jeg hørt - mod min stakkels nabo - der tror, at han ejer området) ...

Så tæl mig bare med - hvis I kan bruge mig! ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg er
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 23:43
stadig meget forvirret.

Er gået fuldstændig død, fatter egentlig ikke en dyt af noget som helst mere.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kald mig da bare tilbage lænet!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 00:15
Men men men...
Jeg vil kun mine dyr det bedste, men jeg kan ikke Altid bare smide alt hvad jeg har i hænderne for f.eks et møde...
Ja jeg har fulgt med bag skærmen, men vi har altså osse et liv udover dyrene.
F.eks jeg har en datter på 8 mdr.. Min barsel er ved at være slut, og jeg kører på højtryk for at finde et arbejde.
Jeg har en kæreste som i den senere tid, og et par uger endnu, er på rejse arbejde.
Jeg har som så mange andre, et hjem at passe, mit barn, og så lige mine heste.
Hestene er jo kommet ind, så der følger osse et større arbejde.
Hvor er tiden så til eventuelle møder???
Jeg var i Mørkhøj til marsvine udstilling sammen med min kæreste, min lille søster og vores barn.
Og jeg kan 100% følge den med nevøerne, jeg vil altså heller ikke udsætte mit barns øjne og ører for hvad som helst, før hun er i stand til at forstå hvad det drejer sig om...
Børns fantasi holder ikke til det, f.eks min kærestes søn på 13, kan stadigvæk få mareridt over de pc spil han spiller......??

Nå, men tilbage til den med tiden.. Når jeg så har et ledigt øjeblik i min hverdag, så er jeg herinde for at følge med, støtte op om bl.a dit arbejde, og følge med i sagen, det er hvad JEG er i stand til, jeg kan ikke tale på andres vegne, men min hverdag er nok som mange andre af vores befolknings hverdag.
Vi gør hvad vi kan, men heller ikke mere.
Dertil skal siges at ved et nyt møde kan det da godt være at man ser mig.
Men nu sidder jeg dæleme og undskylder mig selv, og DET burde jeg ikke, for pointen i mit svar er: Vi gør hvad vi kan og magter, og IKKE mere, uanset om vi vil mere, så er det altså svært at nå det hele, men jeg vil hjælpe hvor jeg kan, så skriv mig IKKE i glemme bogen.

Hilsen Sanne.
0
0
Svar på denne tråd
 
 May-Britt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 00:35

Måske er jeg tre grader dummere end en pakke havregryn, men jeg har ufatteligt svært ved at følge din tankegang.

Hvori ligger det, at du ganske lodret kan påstå, at ingen GØR noget. Er det ikke muligt at gøre noget, uden at det er sammen med dig og dit følge - eller i det mindste står at læse på HN.

Jeg føler mig ganske overbevist om, at både vort politi og mange mange interesserede gør - hvad netop de føler er relevant for sagen.

Jeg har fulgt dit arbejde fra sidelinien, men deltog ikke i stormødet i Roskilde. Dette blev indkaldt med - siger og skriver EEN dags varsel - og det var jo langt fra alle landets hesteejere, der tilfældigvis var i Roskilde den dag. Jeg selv har ihvertfald en smule mere end 7 km. for at nå dertil.

Dog vil jeg gerne tage hatten af for hvad du har gjort - det er FLOT - ingen tvivl om det. Men selvom du udfører et rigtigt godt stykke arbejde, giver det dig ikke automatisk en position, hvor du kan tillade dig, at se ned på andre menneskers formåen. Det er både synd og skam at vi når dertil.

Lige en reminder "det er ikke et faktum at folk arbejder imod dig, blot fordi de ikke arbejder med dig". Se hellere på, at en indsats fra mange fronter, også kan føre til det ønskede resultat.


Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9
0
0
Svar på denne tråd
 
 Møder - Møder
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 02:37
Ja nu snakker i så meget om at holde møder, og imens man holder møder, løber svinet stadig rundt derude.

Nej vi skal alle holde øjne og øre åbne, observer hvad der sker omkring os, observerer man noget unormalt så kontakt politiet.

Som den vagthavende sagde til mig, da jeg ringede kl. tre om natten, hellere ringe en gang for meget, end en gang for lidt.

Man kan sætte overvågningskamera og alarm op i stalden og det kan gøres for en rimelig pris både Netto og Fakta har de helt billige.

Vil man have det lidt mere avanceret kan man altid få det gennem et EL-firma.

Er hestene på fold, må man skiftes til gå nogle ronder i løbet af natten, eller sætte hundevagt på, men det koster.
Mona
:-) Barfodsheste er glade heste :-)

Søgaard
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Søgaard.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 07:40
Du bor endda på Sjælland.

Da du skrev at man hellere skulle ringe en gang for meget til politiet, troede jeg du var Jylland.

Her skete skaden på folden fredag mellem 17.30 og 18.30 der blev ringet til Køge politi, fredag aften og beskeden lød, ring til landbetjenten på mandag.

Så ikke alle steder tager de på de måde.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Søgaard.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 07:52
Ja jeg er osse imponeret...
Men vi kan da håbe at det var et engangs tilfælde... Men det er skrækkeligt når ting bliver ignoreret.

Sanne.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Clairvoyant...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 07:54
Ja lille mig tænker jo så på noget ret specielt...
Hva med at prøve clayvoiance (eller hva det hedder)og få en CLAIRVOYANT til at hjælpe?
Det lyder jo nok underligt men når de kan sige noget om forbrydelser med mennesker kan de vel osse med heste... ?
Eller måske få en eller anden hestevisker til at snakke med hesten - ja det hjælper nok ikke men det er da et forsøg...!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er vist nævnt før....
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:06
Og jeg synes da klart at det kunne være et forsøg værd...
Jeg mener.. Hellere prøve noget mere, end bare se til at det går galt den ene gang efter den anden.

Sanne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jumping Girl
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:06
Det har været nævnt før, men vist ikke prøvet ???

Og så vidt jeg husker, også en masse sjov med, hvor en ville spørge en kassedame o.s.v

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 May-Britt
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:11
Du skriver:"Det er så nemt at hyle op og klage over diverse - men når der så vitterligt er arrangeret f.eks et stormøde - så er det for folk faktisk vigtigere at de kommer hjem i varmen, at det jo ER lørdag eftermiddag, at de skal have færdigbygget et par bokse, at de har en gammel aftale med en veninde osv osv - alt dete er åbenbart vigtigere end at gøre en aktiv indsats og indse, at det faktisk kan være vores alle sammens hest der imorgen er skåret op - og hvis uheldet er ude os selv eller vores børn - hvis de skulle stå i vejen!"

Nu er det jo sådan, at ikke alle kan smide hvad de har i hænderne, og komme løbende med en dags varsel.
Hvad der er folks begrundelse for at ikke komme til stormøde i Roskilde det er jeg faktisk ligegld med. Jeg synes faktisk det var flot der var 50-60 mennesker.



Du skriver:"Men jeg kan kun konstatere, at folk åbenbart igen har meget nemt ved at skrive anonymt, at råbe op bag en pc - og ikke gider stå frem og være aktive og aktivt bidrage til f.eks at få råbt politikerne mv op."



Hvem er det lige nu der sidder bag en PC og råber op?



Du skriver:"Men det ses desværre hver gang en sag kræver at man gider og at man er der! Så længe folk ikke engang gider se til deres heste hver dag, gider være sammen med deres børn, engagere sig osv osv - så længe vil der også være temmeligt frit spil f.eks for folk som hesteskænderne - da det eneste de udsætter sig selv for er en bøde for hærværk på anden mands ejendom"


Mon, det nu har noget med at gøre om man ser til sine heste hver dag eller være sammen med sine børn, der gør om @!#$ kommer forbi?

Du skriver:"Men god aften og nyd kaffen bag skærmen Og kryds så fingre for, at det ikke er DIN hest der er skåret op imorgen eller en anden dag!"

Jeg krydser fingre hver dag, blandt andre ting. Jeg krydser fingre for at de finder ham. Jeg krydser fingre for at der ikke sker flere mishandlinger. Men det kan være at jeg ikke har lyst til offentlig fokus og derfor ikke fiser frem med bål og brand, stormøder og TV. Og jeg offentliggør heller ikke på nættet hvilke tiltag der bliver gjort her i huset.


Du skriver:"Det er der jo så mange der foretrækker at DK fortsat er en soveby!"

Nej vi agerer bare ikke alle på samme meget højråbende måde.

Du skriver:"synes det er enormt sløvt at gemme sig bag en skærm og foretage sig intet!"


Vi er nok mange der ikke foretager os intet, men griber sagen an på en anden måde en du gør.

Og - Ja jeg føler mig provokeret af dine angreb. Jeg kan ikke lide når du rammer mig med en forkert gennerelisering. Og jeg synes du skyder lige rigeligt med sprede hagl....


Linda

:-P
hvis man er "Venner" med alle er man ikke "Ven" med nogen
0
0
Svar på denne tråd
 
 vi kan...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:32
da bare holde et til møde !!!

Det vigtigste er, at der er nogen der har overskuddet til at køre videre med det.

Mht. fremmøde på et evt. nyt møde, skal vi da bare være glsde for dem, der møder op.

Et eksempel kunne være Balou sagen. Det var ikke mange mennesker der mødte op, men se dog hvad de har udrettet.

En lille flok engagerede er da bedre end en stor flok uengagerede
0
0
Svar på denne tråd
 
 Moderatorer
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 08:54
jeg bor i smørhullet Silkeborg, hvor hestemishandleren er endog meget aktiv.
Jeg ville egentlig gerne følge lidt med, men jeg kan altså ikke overskue denne kæmpe tråd.
Må vi ikke bede om at få startet en ny tråd med paasende mellemrum?
Det er vel trods alt en hesteside, så det burde da have en vis relevans.
Hilsen Helle - Mimi


De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har droppet og følge med i denne tråd
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:35
men her der været flere mishandlinger her de sidste 14 dage??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maja...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:39
JA - formodentlig har der sidste fredag været på Stevns - du kan se billede af hesten efter den er blevet syet længere oppe i tråden.

Så vidt jeg ved har der også været et eller to tilfælde på Mors? (correct me if i´m wrong).
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maja...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:39
JA - formodentlig har der sidste fredag været på Stevns - du kan se billede af hesten efter den er blevet syet længere oppe i tråden.

Så vidt jeg ved har der også været et eller to tilfælde på Mors? (correct me if i´m wrong).
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maja...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:41
I Laven ved Silkeborg har der lige været to tilfælde hos et islænderstutteri, det var to nætter i træk, og det samme stutteri har haft besøg en gang tidligere.
Hilsen Helle - Mimi


De som er kloge og som har hjerne begriber aldrig nogenting.

Peter plys
0
0
Svar på denne tråd
 
 FOTOGRAFÉR
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:45
Når man nu oplever et angreb eller et muligt angreb på sin hest, er det så ikke logisk at man griber kameraet og fotograferer ALT mistænkeligt, man kan komme i tanke om - hesten, såret, andre beviser. Dertil tilkalder man dyrlægen og beder ham/hende vurdere sårets oprindelse og beskrive det GRUNDIGT.

Så har man en række beviser, såfremt politiet ikke gider at komme med det samme. Ikke at jeg på nogen måde bifalder politiets dovenskab, men noget må man jo gøre. Jeg ville i øvrigt smøre meget tykt på, når jeg ringede efter dem.... Hvad gør man mon, hvis man ser mishandleren på sit område? Observerer, at han slagter hesten og venter til mandag med at ringe efter politiet? Hvad hvis man selv er i fare?
0
0
Svar på denne tråd
 
 TinaMJ
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:47
God idé - hav kameraet klar altid - så der kan tages billeder af beviser - (og af hesten).
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke 2 på Mors
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 11:04
Der har kun været ét tilfælde på Mors.

Det andet tilfælde man troede der var, viste sig at være sket naturligt ved, at hesten havde skåret sig på folden.

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig holdning til politiet
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 11:27
Hvad er det da for en mærkelig holdning flere af jer har til politiet? tror i virkeligt de bare sider på deres flade røv? I glemmer lige at at politiet faktisk har mange andre vigtige samfunsdsmessige omgaver at tage sig til hver eneste dag, som har lidt hører prioritet en en hest der har fået nogle sår.

Mord / mord forsøg
færdselsuheld
dødulykker
voldssager
og ikke mindst terror bekempelse

Start dog med at få hesten undersøgt af en dyrlæge og i samråd med denne så evt kontakte politiet hvis han /hun skønner det er fornuftigt.... I vil stå langt bedre når i bruger den fremgangsmåde!


Sune

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sune..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 11:33
Hvor du dog fører dig frem.

;-) Vivi ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Emmara
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 11:49
Tjahhh sandheden er åbenbart ildehørt Emmare .... men sådan er den virkelige verden om man kan lide den eller ej!

Man kan da kun miste respekten for dig med det barnlige indlæg du lige har lavet.....

Sune
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cruella76 ogHelle - Mimi tak
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 11:58
Så er jeg jo opdateret igen. :-)
Sune: det er jo tit politiet ikke gider og lette deres fine po po op af stolen.
Jeg ringede til dem i fredags fordi der stod 2 kæmpe store rottwielere i min gårds plads, jeg turde ikke gå ud og jeg havde meget travlt. Politiet sagde bare så må du jo få en til og skyde dem. FEDT..sagde jeg tak for hjælpen..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sune.......
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 12:05
Sune, hvis forbrydelsen ER sket, og forbryderen er væk, ja, så kan politiet alligevel ikke gøre fra eller til, og det betyder ikke så pokkers meget, om de kommer lidt før eller senere - MEN hvad jeg i højere grad frygter er, at jeg en nat i min videoovervågning skal se en person maltraktere min hest, men ikke kan få politiet til at komme, og her mener jeg at være potentielt i fare. Jeg ville nok ikke have lyst til at gå ned i stalden og konfrontere vedkommende, men ville jeg kunne lade være?

Men naturligvis - havde jeg ikke installeret overvågning i stalden, så ville jeg ikke kunne komme i den situation at tage manden på fersk gerning, og ville dermed ikke skulle ulejlige politiet akut, og så ville alt jo være godt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget dårlig eksempel
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 12:13
Tjahh Maja

Det var da et rigtigt dårligt eksempel du kommer med.
Undskyld jeg siger det med hvad dælen ligner det at rige til politiet for at sige at der står to hunde
i ens gårdsplads ..... så tro da pokker at politiet er overbebyrdede, hvis de hele tiden får sådanne henvendelser om dit og dat ligegyldige ting. Du var jo på ingen måde i fare.....

Sune
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maja......
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 12:15
du skulle skyde dem???


Hmm da jeg fik tre løse snotdumme ponyer ind på min fold til de andre (var stukket af fra et kollektiv der vist ikke helt ved hvor mange heste de har), sagde politiet: "kan du ikke bare slippe dem og se om ikke de løber hjem igen?????

Øhhh NEJ - vi bor lige op til en MEGET befærdet vej og heste/ponyer er altså IKKE som hunde, de løber ikke bare rundt og så hjem igen.

Foreslog ham at vi tog debatten via den lokale sprøjte og så fik han lettet den bagerste og ringet til kollektivet og orienteret dem om hvor deres kræ var henne (meget søvnige i øjene kom de og var vildt overrasket over der var TRE - mente kun de havde en???!!!!)

Senere på dagen kørte politiet så en tur forbi dem for lige at gøre opmærksom på at ponyer helst skal BLIVE I FOLDEN!

Nu er vi så også så "heldige" at politiet er lidt opmærksomme på dem, da de tit må hente personer der ikke skulle have været der og så noget med nogle der løber rundt midt om natten så de bruger et par timer på at lede efter dem med projektører ovs.!!!!!!

Kom ikke og sig der ikke sker noget på landet....

Mvh
Skøn kat II vallak sælges - se præs. for nærmere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt så.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 12:35
Denne tråd var vel ment godt, og jeg har fulgt den løbende for at få informationer.

Nu synes jeg ligesom idéen med denne tråd er gået tabt. Jeg er da så bedøvende ligeglad med hvem der finder hvem latterlig eller barnlig og hvem der stoler på polititet og hvem der ikke gør!!!!

HALLOOOO!!!! Lad dog for ind i helv*de folk have deres meninger uden at sable ned til højre og venstre! Er de fleste ike over 8 år????? SÅ OPFØR JER DOG SÅDAN!

Jeg er bekymret for min hest. Jeg er bekymret for andres heste. Jeg vil gerne have brugbare informationer og høre folks mening, men jeg gider simpelthen ikke sidde hver dag og læse 45 tråde med "du sagde sådan og det er barnligt" og "jamen du startede med at sige sådan og det er mest barnligt"!!!

Fortsæt endelig jeres palaver! Jeg siger tak og finder information andre steder.

Jeg vil samtidig henstille til moderationen om at de med hård hånd sorterer i svarene i denne tråd (træls arbejde, der tager tid), så alle "pege-fingre-svar" bliver fjernet. Det ville gøre tråden meget mere overskuelig.

Og dem, der så vil svine hinanden til: Gør os alle sammen en tjeneste og skriv over det private beskedcenter! Og så kan tråden bruges af dem, der heldigvis er flest af, nemlig dem, der bruger tiden på at diskutere og give informationer i en ordentlig tone.

Suk.

Camilla




NB!!! FORFATTEREN AF DETTE INDLÆG ER ERKLÆRET RABLENDE VANVITTIG OG KAN DERFOR PÅ INGEN MÅDE HOLDES ANSVARLIG FOR SINE UDBASUNERINGER AF AKAVEDE HOLDNINGER OG MENINGER!!! :-D




0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Camilla!
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 12:51
Jeg synes efterhånden at en hel del har givet udtryk for at denne tråd ikke bliver brugt til det den burde, et sted hvor folk der er bekymrede for deres heste kan følge med i sagen om hestemishandleren og folks meninger og holdninger til dette.

Jeg bruger efterhånden også en del tid næsten hver dag på at komme igennem nye indlæg i denne tråd, uden at finde ud af om der sker noget nyt i sagen, men sådan skal det åbenbart være.

Jeg synes at det ville være en rigtig god idé at der, som tidligere forslået, blev startet en ny tråd op en gang imellem, for den her er faktisk ved at tage lang tid op at åbne (og jeg har endda en temmelig hurtig internet forbindelse, stakkels dem der stadig kører på en 56 kb modem)

Knuzer fra Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestenettet Sune
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 13:15
Ja - det er altså på Hestenettet vi er??
Er det ikke naturligt at vi (hestefolk) stiller spørgsmålstegn - og tvivl ved politiets indsats - når de ikke vil reagere på en anmeldelse af mishandling??!?? Især i disse tider hvor vi efterhånden er oppe på hvad? 40 heste??

Vil du mene det er en ok melding at få, at man kan kontakte landpolitiet med sagen 3 dage senere???

Tillykke med det du?! Så kan man da også være temmelig sikker på at de spor der måtte være efter mishandleren er godt og grundigt væk!

Jeg synes ærligt talt også at du er temmelig langt fremme i skoene i hele denne sag - du har ikke en særllig pæn måde og sige tingene på - og du udviser absolut ikke meget forståelse for folks frustration!!

Det er muligt at du ikke har heste ligeså meget kær som mange af os andre - men der er bestemt ingen grund til at være så nedladende som JEG oplever at du konstant er?

(her skal så lige nævnes at det er muligt at jeg læser og tolker dine indlæg forkert - men så vil jeg meget gerne korrigeres) I en fornuftig tone tak?
:-(

Andre: Jeg er faktisk også enig med folk i at denne tråd hurtigt kommer ud på et sidespor - men sådan ER HN altså - mange af os vil gerne af med vores kommentarer - ISÆR når vi bliver stødt - og det må der vel også være plads til!

Det er muligt at tråden nu er lang - og det tager sin tid at komme igennem den - men er man på jagt efter oplysninger for at passe på sine dyr - kan man vel tage sig den tid det tager! Det er dog stadig forholdsvis nemt at gennemskue om et indlæg har relevans for lige netop de oplysninger man søger - eller ej!
De bedste hilsner
Christel
0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅ STOPPER TRÅDEN
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 13:39
og vi laver en ny.

Denne tråd er totalt uoverskuelig og minder en anelse om Rød Stue i en vuggestue.

Alle indlæg i denne tråd posteret efter 13.36 vil blive slettet.

Og jeg opretter en ny nu.

Mie
Moderator
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider