Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrskue i Skive
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 08:46
Er der nogen der kender dyrskuet i Skive?
Hvor mange heste plejer at komme og hvordan er forholdene?
Det kunne være rart at høre om der er noget man skal være obs. på.
Vi skal enten til Skive eller Gl. Estrup, det er sammen weekend. Det gode ved Skive er at det kun er 1 dag.
I år er det d. 22. maj.

Venligst Lone
Se vores nye hjemmeside:
Oldenborgavl.dk
0
0
Svar på denne tråd

Fjerritslev
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 09:02
ku jeg næsten spørge om det samme... men jeg kender ikke noget til Skive men Gl. Egstrup plejer der ihvertilfald at være flotte og gode dyr med.. om det er hyggeligt og godt ved jeg så ikke da jeg kun har læst om det...
Jeg regner med at tage til Fjerritslev som også er d. 22 maj...
B-)
0
0
Svar på denne tråd

Gl. Estrup
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 09:09
Hej Lene!
Vi kan kun være med "udenfor konkurrence" på Gl. Estrup, så derfor vil vi hellere være med i Skive.
Det er da godtnok mange skuer der er i Jylland den dag! :-)
Venligst Lone
Se vores nye hjemmeside:
Oldenborgavl.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 11:29
kan du kun være med uden for konkurrence ???

Jeg regner også med at min plag skal med på Gl. Estrup.

Helena :-D
0
0
Svar på denne tråd

2 års pony..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 11:35
Hej.

Kan man godt tage en 2 års ponyplag med? Der er fulde papirer på den, hvis det har noget at sige?

Vil nemlig gerne have min den ene med i år, men aner intet om dyrskuer.

Hvor tilmelder man sig? Hvad koster det? Hvor er Gl. Estrup??

Mvh Trine
0
0
Svar på denne tråd

Gl. Estrup
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 11:47
Vi ville være med udenfor konkurrence fordi den hest vi skal have med tidligere har været skuets bedste hoppe derude.
Hun vil få sin bedømmelse, men ellers vil hun ikke deltage i konkurrencen hvis hun når finalen.
Og det er jo lidt sjovere at være med hvis man kan konkurrere på lige fod med alle andre!

Men det er et rigig godt skue derude, nogle gode forhold for hestene.

Vi venter med at deltage derude til vi har en anden hest der vil være klar!

Landbrugsmessen har deres egen hjemmeside:landbrugsmessen.dk

Venligst Lone
Se vores nye hjemmeside:
Oldenborgavl.dk
0
0
Svar på denne tråd

Gl. Estrup ligger....
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 11:49
...i Østjylland, tæt på byen Auning :-)

Jeg er til dyrskue hvert år på Gl. Estrup, og synes det et godt dyrskue. Dog har jeg indtil nu kun været med som tilskuer :-)

Her er et link til hjemmesiden for dyrskuet på Gl. Estrup: www.landbrugsmessen.dk

Vinterknus fra Tine og haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys

Nyt sveddækken, str. 140 cm., sælges, se mere på markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

Dyrskuer...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 19:36
Hejsa
De sidste mange år (siden 1998, med undtagelse af 2001 hvor der ikke var noget) har jeg været på dyrskue i Skive og antallet af heste har i den periode været støt falende... Jeg mener uden og vil hænges helt op på det at der var hele 13 udstillere i kateloget sidste år og af dem var der 2-3 stk der meldte fra :-(

På gl. estrup plejer der og være omkring 100 tilmeldte... Så mit valg bliver i år gl. estrup da jeg hellere vil gå lidt nede i rækkerne også have lidt konkurence :-D

Jeg mener dog godt man kan komme med en hoppe der har været årets hoppe igen og atter deltage i de afsluttende konkurencer især hvis hoppen ikke stiller i samme klasse som hun gjorde da hun fik titlen (tillykke med den forresten)

Så vel mødt derude, jo flere jo bedre :-D

Jeg er persontlig og finde ved islænderne, shetlænderne (de plejer heldigvis og være i samme stald) samt ved jyderne :-D Så led og du skal finde, jeg er altid klar på en snak om vores dejlige dyr...
0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  25-02-2004 22:53
Hej Christina!
13 deltagere???? Ialt?? Det er da ikke mange. Hm, nej, det er der da ikke meget sjovt i!!
Hvis der ikke er flere end det, så ville jeg også vælge Gl. Estrup.
Og nej, har hesten været skuets bedste, så kan den ikke længere konkurrere om den titel.
Den kan stadig gå på fløjen i sit hold og sin race, men kan ikke længere blive skuets bedste.
Jeg har tjekket det med Claus Brokholm der står for hesteskuet derude.
Venligst Lone
Se vores nye hjemmeside:
Oldenborgavl.dk
0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  26-02-2004 19:00
har helt ret. Der var kun ganske få heste til dyrskuet her i Skive sidste år. Det var ikke ret spændende at få rundt og se, fordi der var så få. Der var da nogle få heste fra 4H også, men alt i alt var der ikke ret mange. Det bedste hele dagen (ud over at jeg mødte en pony, som jeg kendte for nogle år siden) var dressuropvisningen, hvor jeg dog manglede kommentarer til de forskellige øvelser; "uinviede" kan jo ikke se forskel på de forskellige ting...

Hvis man bor i Vestjylland og gerne vil til et meget hestevenligt dyrskue, så burde man tage til Lemvig. Der er dyrskuet fordelt på 2 dage; lørdag med kreaturer og lignende, og søndag er "hovdag". De fleste heste står ved sådan nogle "bomme" som der normalt er på dyrskuer, men det er også muligt at leje en stævneboks. Forrige år fik man et tilskud til transport; kr. 100,- pr. hest, men om det også er sådan i år ved jeg ikke. Der plejer at være mange heste og flere opvisninger; forrrige år var der opvisning med en Frieser (nærmest cirkustricks), fremvisning af travheste, ponytrav og dressuropvisning med Margit Ørum og Midt West Dacapo. Så der er noget at se på...

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider