Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Praktik i 8 & 9klasse.. hvor har i været????
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 16:22
Hey!
Nu er det sådan at jeg skal i praktik(meget snart) og ved ikke hvor jeg skal hen.... Ville gerne prøve noget sjovt... :D

Tænkte på hvor i havde været og hvordan det var... så kunen i jo få mig til at se nogle flere muligheder :)

Knus
0
0
Svar på denne tråd
 
 Praktik i folkeskolen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 16:24
Hej,

Jeg har været på etologisk institut i Høng, ville lærer om "at snakke med heste", og jeg har også været en uge på Slagelse ridecenter.

Begge steder syntes jeg var ret spændende.

hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg var
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 16:34
hos en dyrelæge, det var nu meget sjovt, fik lov´til og vacinere heste, og prøvede og raspe tænder, og fik lov til og rode i en kos røv, men det hører jo til, når man er dyrelæge.

hilsen charlotte.

Rigtige piger rider Dansk varmblod.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha det er jo ved at være længe siden
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 16:50
Jeg var i praktik hos en dyrlæge i ottende klasse. Meget spændende. Fik godt nok ikke lige lov til at vaccinere, hvilket jeg heller ikke tror at Charlotte(ovenfor) gjorde idet at der er tale om en indsprøjtning og det vil dyrlægerne ikke tage nogen risici med.
I niende var jeg i praktik i en tøjbutik. Ikke det mest spændende. Det med at gå og lægge tøj sammen fra kl 10.00 til 17.00 er ikke lige mig.
Men kan i hvert fald varmt anbefale dyrlægen...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt forskelligt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:05
Anne var i praktik som: dyrlæge, berider og eksportingeniør.
Lene var i praktik som: pædagogmedhjælp i børnehave,
berider, ingeniør, fysioterapeut.

Dt gælder om at være aktiv og udnytte sit (og forældrenes) netværk, så skal nok være en spændene praktikplads. Og husk også at få prøvet noget andet end arbejde med heste :-D
De bedste hilsner,
Lotte K.
:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak,,...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:08
har ringet til 23dyrlæger idag... ja slå den.... det var præsis 23... ingen af dem kunne have mig :'(

til jer andre... skriv vidre
0
0
Svar på denne tråd
 
 stutteri ask.
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:14
i 9 kl. var jeg på stutteri ask, og i 10 på allerupgaard som berider.


Hilsen marlene

Endelig nye billeder af willie på min præsentation. Så tag et kig ind på min præsentation, og skriv en lille hilsen i min GB. Tak! :-)


Vinder af krikkepokalen 2003
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hos mine dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:19
Ja, som overskriften siger, så var jeg hos mine dyrlæger i 9. klasse. Det var fedt! Men det kan godt være svært at få praktikplads...

Knus


MariaHelena & Primmer


"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:47
hi hi hi hi...
Sikke mange der har været hos dyrlæger :-)
Jeg har bare været i praktik som noget rigtig sejt ;-D
Jeg var nemlig i "the army" altså det danske telegraf-regiment i Fredericia, også kaldet militæret eller hæren. Det var den fedeste og bedste uge i hele mit liv og jeg glemmer det aldrig. I hele den uge fik jeg sovet præcist 7 timer, så det var mega hårdt!!! det var også mega hårdt at være væk fr ahyppen derhjemme men han havde det bedre end jeg havde ;-D
Det var hårdt men bestemt det værd....
man skal ikke være bange for at tage fat for så får man slet ikke noget ud af det. Vi sov også ude i to nætter uden sovepose, telt, liggeunderlag, mad og drikke-varer!!! PUHA!!! ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:48
...I 8.klasse var jeg i praktik på noget der hedder OSCE, som er en organitation for menneskerettigheder!! I 9.klasse var jeg på noget der hedder Orøstrand som er et behandlingshjem og en dyrepark - hvor jeg var der som dyrepasser... I 10.klasse var jeg i Praktik på Holbæk Amts VenstreBlad som Journalist - hvilket jeg blev HELT bidt af, og som gjorde at det er det jeg stiler efter!!!

En diskussion er en udveksling af meninger!

Et skænderi er en udveksling af ligegyldigheder!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:51
har været på en rideskole det ene år
og det andet år var jeg laborant.. ja havde ønsket miljøteknikker.. men fik det her istedet og det var sjovt..
B-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til jer der har været hos dyrlæger..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:59
Hvad skulle man lave der??

Fik man lov til at prøve noget??

Hvad så man, altså så man når dyr blev aflivet o. lign??

Vil i anbefale det??



;-D Godt nytår!! ;-D
Ønskes i alle af hesteløse Michelle.. Piv :{-(

:-D Skab glæde, rid HAFLINGER! (y)
;-D For en glad hest er en glad rytter! ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zoo i KBH
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 17:59
Hey..
Jeg var i praktik i Zoo i København i 8 klasse. Det var kanon, kan varmt anbefales.Men det er vist svært at komme der ind. Det er et forsøg vær....

Sari

Ps en rigtig hest er broget APHA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Praktik
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 18:13
Jeg har været i praktik i en børnehave, hos en fotograf og hos en dyrlæge. Da jeg var i praktik hos dyrlægen fik jeg lov til at hjælpe med at tjekke koen for yverbetændelse. Jeg har også overværet en afhorning af køer. Puha det lugtede. Der var også en ko der skulle have halen kuperet pga. en skade. Jeg hjalp også til på klinikken den første dag. Det var mest vaccinationer og chipmærkning af hunde. Desværre var jeg syg i halvdelen af praktikperioden så jeg kom ikke til at opleve meget mere.

De der tror de ved alt,
ved intet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg var i praktik
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 18:17
som dyrlæge så jeg, udover vacc. og tandraspning, 2 heste blive aflivet. 100-vis af handelsundersøgelser. en del røgten. 2 termologiskeundersøgelser. En operation, hvor en hest ben var vokset skævt sammen efter et benbrud (den oplevelse er jeg ikke andre forundt!). -Derudover det normale, mug, kolik etc etc..
Mvh. Tine

Arbejde søges, se min annonce her Deltids job søges
<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal om 2 uger..
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 18:19
Hejsa.. skal i praktik nu her om 2. uger. Hos min underviser, som berider.. Det bliver rigtig hyggeligt og sjovt (tror jeg). '
Hilsen Pil.
:-) Kærlighed starter med et blik ;-), vokser med et kys {>, og ender med en tåre. :{-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 tro eller lad vær
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:17
jeg fik lov til og vacinere to ponyer, dyrelægen vidste mig præsis hvordan, og hvad jeg skulle gøre, og hun stod ved siden af mig da jeg gjorde det.
og jeg gjorde det som det skulle gøres, hun sagde det selv.
jeg har da os før når jeg har haft dyrelæge ude, til min vallak når han har været syg, selv fået pencilin sprøjter til 3 dage som jeg selv skulle give ham.
fordi hun synes det var spild af penge hun skulle komme hver dag får og give en sprøjte, så kun jeg ligeså godt selv gøre det, så hun forklarede sådan og sådan, og hun så mig gøre det.
og det var som det sku være.

men tro hvad i vil.

hilsen charlotte.

Rigtige piger rider Dansk varmblod.
0
0
Svar på denne tråd
 
 har været i praktik 3 steder
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:28
8 kl: Jeg startede med at komme i praktik på Klarskovgaard her i korsør, det er sådan et Hotel/konference center, og jeg var i receptionen, fik lov at skrive ind på pc folks bar regninger osv, og tog imod beskeder/nøgler osv.

9 kl: Næste år var jeg i praktik på Noagaard heste og hundecenter (det er vist kun hestepension nu og jeg er uvenner med den nuværende ejer) Der var jeg med til at fodre, lukke heste ud/ind, muge HVER DAG, og så red jeg også 1 time hver dag på en sød connemara hoppe der skulle trænes lidt op igen efter en skade...

10 kl: Året efter det, var jeg i praktik i en børnehave (LOPPEN) i korsør, det var også skægt, og alle børnene var så søde :)
Jeg prøvede både at være i vuggestuen og børnehaven og legede med børnene og hjalp dem med perle strygning osv... Rigtigt skægt :)

Mvh Sofie Iversen

Fjordhingsteejer & madmor til 3 skønne misser
;-D
Min hjemmeside



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:30
...været i praktik på Statens Seruminstitut(IKKE rart!)i 8. klasse.

Jeg ville gerne "noget med dyr", og blev desværre sendt derud :-(

Jeg var der dog kun 2 dage - blev "syg" de sidste 3.
Kunne ikke holde ud at se på de stakkels mus, marsvin, rotter og kaniner, som skulle så mange grimme ting igennem, før de fik lov at dø.



I 9. klasse var jeg så ude på en avis (Det Fri Aktuelt), og der var jeg glad for at være.

Dér var jeg både med fotografer og journalister ude forskellige steder.
Og jeg fik lov at skrive nogle artikler :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:32
på Wilhelmsborg, men måtte desværre tage hjem den 1. dag da en hingst de havde i træning rykkede min skulder af led. Lorte krikke!! Udover det var det vildt spændende, at se staldene og opleve stemningen bag de lukkede døre!



Med venlig hilsen Marie M!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mig....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:36
I 8. klasse var jeg i praktik som damefrisør - ikke sagen. Lavede faktisk ikke andet end at soterer nogle ting og feje.

I 9. klasse var jeg til gengæld i praktik som dekoratør i Føtex - det var sjovt. Jeg prøvede en masse, bl.a. skuller der pyntes til jul ugen efter jeg var der, så alt julepyntet skulle finde frem. Det hjalp jeg så til med at ordne og alle var bare vildt søde.

I 10. klasse var jeg først en uge hos O.L. Hestecenter - jeg fik da prøvet, hvad det ville sige at være hestepasser, og det var bestemt ikke mig. Når jeg kom hjem engang ved 4-6 tiden, orkede jeg simpelthen ikke engang at begynde at strigle min egen hyp

Jeg prøvede også at være i praktik (også 10. klasse) ved en dyrehandler. Det var meget spændende, fik prøvet en masse. Startede f.eks. altid med at ordne dyrernes burer og give dem mad og vand. Og så var der ellers nogle varer der skulle på plads.


Det var det jeg har været i praktik som :o)


MvH Katrine

Samvittigheden er den del af os, der har det rædsomt, når den øvrige del af os har det dejligt!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 praktik
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:37
hejsa
jeg har væreten uge ved frisør, men det var bare at man skulle feje og tilbyde kunderne noget at læse i.
så har jeg været 4 mdr i en børnehave det er meget spændene, og 4 mdr i vuggestue, og 2 mdr ved en dagplejer. så har jeg været 2 mdr på et plejehjem det var ikk særligt sjovt, men en kæmpe oplevelse, og jeg har været på en skole for børn med et handicap og til sidst været på en rideskole.
det har alle steder været spændene og jeg har fået mange erfaringer og glæder ved at være de forskellige steder.
hvis du vil vide mere kan du jo bare skrive
hilsen Anja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Meldgaard....
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 19:46
Jeg var på Meldgaard... et islænder sted... det var ikke serlig fedt... *Suk*
Knus Naja

Haflinger vallak på 7 år med god gang og høje knæløft sælges!
Skriv eller ring...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Veterinærhøjskolen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 20:52
Jeg var i praktik sammen med en veninde på veterinærhøjskolen i Norge.
Det var meget spennende, vi fik være med til arbejde på laboratoriet, selvstendig, og vi var delaktige i obduktioner.
Til at starte med var obduktionene ulækre, men efterhånden blev de meget interresaante, og jeg lærte meget.
Vi hadde grise, kalve og køer inde til obduktion, dagen efter vi var stoppet kom der en hest ind...

opstaldnings-sted søges i Øster-Højst området, med tilgang til ridebane
0
0
Svar på denne tråd
 
 Militæret
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 20:59
jeps I så rigtigt, i 9 klasse var jeg inde og springe..... hihihi
og på handels-skolen var jeg i praktik i en tøjbutik


klem sanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 UPS.................
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 21:00
+passrer ikke I 8 klasse var jeg i militæret og i 9 klasse var jeg på danisco som laborant


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er godt nok rigtig mange
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 21:36
år siden jeg var i folkeskolens praktik ! Men jeg kan godt huske hvad jeg kom ud i:

i praktik som laborant på NovoNordisk og Gyproc i Kalundborg. Jeg vidste jeg ville være laborant da jeg var ung. Mine muligheder for uddannelse var meget begrænsede pga min svære høretab. Allermest ville jeg helst være dyrlæge eller læge, men jeg kan ikke bruge stetoskop og dette instrument er alfa og omega i disse fag.

Idag er jeg uddannet bioanalytiker (hospitalslaborant) og arbejder i en større in vitro diagnostisk virksomhed. Og tager altid kærligt mod praktikanterne.

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad jeg var ude som...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2004 23:23
I 8. klasse (en dag) var jeg ude som rengøringsmedhjælper! Det er IKKE et ønskejob og har ved gud heller aldrig været det, men eftersom vi kun kunne komme ud blandt forældrene i klassen, var udvalget mildest talt ret begrænset...

I 9. klasse har jeg været ude på Vilhelmsborg som berider hos Nikolai Kowalski. Jeg fulgte nok mere en staldpassers arbejde, idet jeg red (på en hest der lige var solgt til USA), striglede og sadlede op, mugede ud og ordnede heste osv. osv.! Men det var ok godt, og jeg var ikke den eneste som var i praktik derude, der var også en 16-årig anden praktikant, vi snakkede en del sammen. Men jeg fandt da ud af at jobbet som berider IKKE lige er mig, da jeg fik mere end rigeligt af at kigge på heste i 8 timer hver dag... Men, det er jo i sig selv et udbytte at finde ud af at man IKKE vil vælge den uddannelse! Så er der da en uddannelse mindre at vælge imellem. :-)


Hilsen Anne & Savannah!
~ Springsadel købes ~
0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 10:43
i Københavns lufthavn, på Hørsholm Rideskole og I en blomsterbutik
Med venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Praktik
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 12:09
Daws!

Jeg var i praktik på Sneslev Dyreklinik og Camilla Enemark (prof. springrytter)

Knus Kathrine

* Besøg min hjemmeside som er fyldt med info og billeder :-P *

* Rigtige piger rider, men seje tøser springer højt *

* En kæmpe hilsen til Camilla Enemark, Peter Ø. Andersen, Sandra Enemark og Kartni Nielsen fra Maglebjerg Ridecenter *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhhh jeg har
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 12:24
været mange steder:

Skejby Dyrlæge, Bahne, HMV, Fredgaard, Århus Rideudstyr og på søfartstyrelsens skoleskib "Hans Christian Andersen".

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 17:44
hey...

i 9. klasse var jeg i praktik i militæret, det var fanme sjovt og noget af en oplevelse.... kan jeg varmt anbefale, men man skal bestemt ikke være sart, det er hårdt..... men stadig sjovt....
0
0
Svar på denne tråd
 
 mit svar
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 18:09
Jeg var i:

8 klasse: Kvikly

9 klasse: Skanderborg dyrhospital

Rigtige rytter rider spring

Den rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDI

Tjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  10-01-2004 20:37
Det tror jeg godt nok ikke på. Hvis det var min pony, ville jeg da godt nok ikke lade en tilfældig pige prøve at ramme rigtigt.

...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet