Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Import fra USA
Forfatter: 
Dato:  15-09-2024 17:18

Billede

Jeg leger lidt med tanken om at hente en Percheron i Pensylvania.
men der er jo en hel masse spørgsmål der melder sig.
Jeg ved man skal betale told og moms af en hest der ikke er fra EU, men der er noget med at man kan undlade moms, hvis hesten er renracet.

Det er en race der halekuperes,og da hunde der er kuperet ikke kan bruges i hverken avl, udstilling og prøver, så ville jeg høre om det forholder sig lige sådan med heste..? Jeg har kigget lidt lovstof men er ikke stødt på det, udover at det er forbudt herhjemme at kupere og har været det i MANGE år.

Dernæst skal den jo stoppes i en flyver hjem. Hvad koster det sådan cirka..? Og er der forskel på prisen alt efter om det er en hingst kontra hoppe/vallak. Planen er nemlig en hingst.

Er der nogle der har prøvet sådan et eventyr og vil dele lidt erfaring ud..? På forhånd tak 🙏

Billede for blikfang og for at vise typen.

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Frankrig
Forfatter: 
Dato:  16-09-2024 14:47

Hvorfor ikke importere fra racens hjemland Frankrig? Så er du ude over alle de problemer. Men jeg er ret sikker på at den ikke må udstilles i DK, det gælder ihvertfald de Belgiske Heste som tidligere også blev halekuperet.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

0
0
Svar på denne tråd

Import fra EU
Forfatter: 
Dato:  16-09-2024 19:37

Tak for svar.

Grunden til at det skal være fra USA er simpelthen at kvaliteten er bedre til det jeg vil bruge den til.

jeg er ikke lykkedes med at finde de her højtstillede heste af "barok" ridetype i Europa og slet ikke i Frankrig. Det er de tunge trækheste de har, og det er jeg slet ikke ude i.

Jeg var ikke klar over at Belgiere ikke måtte stilles halekuperede, så det gælder nok desværre også Percheronen. Så er det spørgsmålet om man evt må starte klubstævner på den.

0
0
Svar på denne tråd

Anden race?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2024 11:28

Jeg bliver egentligt lidt ked af det du skriver, for på en eller anden måde så lykkes det amerikanerne at ødelægge alle racer. De amerikanske Shetlændere er små sportsponyer, de avler lystigt røde Frisere trods avlsmålet er at de SKAL være sorte osv.

Så jeg tænker at er dit ønske en mere sportspræget type, så er det ikke en Percheron du skal have, det er en tung trækhest på linje med Shire og Clydesdale.

Mvh. Charlotte

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

0
0
Svar på denne tråd

Tunge racer
Forfatter: 
Dato:  17-09-2024 12:48

Jeg er faktisk enig med Charlotte, og jeg ved godt at du sikkert vil ryste på hovedet og erklære os som avlsfundamentalister - men så må det være sådan.

Naturligvis må du bruge dine penge på lige nøjagtigt det du ønsker - men det er holdninger som dine, der er med til at udvande og i værste fald ødelægge særprægene hos vore forskellige hesteracer. Hvorfor ikke blot købe et blandingsprodukt som opfylder dine behov? Hvis du ønsker dig en avlshingst, så vil du alligevel støde panden mod muren, hvis du vil ind i en bestemt race med et avlsdyr, som ligger totalt udenfor avlsmålet :)

Når det så er klemt ud mellem sidebenene, så tænker jeg at du skal stille dine spørgsmål til én af de professionelle transportører, som lever af at krydse grænser med hestene - de er fuldt opdaterede på både regler og priser :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2024 13:43

Roskilde dyrskue skriver specifikt i deres regler, at halekuperede heste ikke må udstilles. Jeg kunne forestille mig at det gælder andre dyrskuer også.

Jeg tror heller ikke at man får lov til at ride stævner under DRF på dem. I deres etiske retningslinjer skriver de at

1. Omsorg for, og den veterinærmedicinske behandling af hesten, skal alene have til formål at fremme dens sundhed og velbefindende.

Hvilket betyder at halekuperede heste kun må startes, såfremt det kan dokumenteres at halen er blevet amputeret pga sygdom.

Det bliver nok en dyr fornøjelse, mener jeg har hørt om priser på omkring 50.000 for at få en hest transporteret fra USA til DK og dertil kommer jo så køb af hest, told, dyrlæge og hvad der elelrs følger med køb af hest. Men alt det ved et hestetransportfirma meget mere om.

Jeg har ingen kommentarer til race og type, ud over, at jeg først troede at det var en friser, da jeg så billedet

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd

Percheron
Forfatter: 
Dato:  17-09-2024 22:34

En Percheron er trækhestenes Araber. Den skal have et ædelt hoved bl.a. Jeg har ikke specifikt ønske om den skal gå i avlen heller. Der afholdes udstillinger og skuer for dem, og den type vinder. Jeg vil egentlig blot have en hest der tiltaler mig af sind og skind. Men det bliver en dyr fornøjelse har jeg fundet ud af, da en 2 års hingst med flere worldchampions i linjerne ligger på 30.000 dollars. Derudover kommer told og moms samt transport.

Så lige nu støver jeg nettet rundt for at se om der bare er en enkelt eller 3 stutterier i EU med den højstillede ædle type.
Jeg lurer også på PRE/Lusitano i 170-180 cm, de er ligeså svære at finde, hvis de skal være lidt barokke. Og koster nogenlunde det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider