Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjelm til stort hoved - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  15-09-2023 12:38

Da jeg har et kæmpe baghoved og ellers ikke er ret stor, ser jeg helt skør ud med hjelm på. Jeg er 164 cm høj, slank og bruger str. 60-61 i ridehjelm:-D Engang kunne man få de der ridehjelme med en forholdsvis tynd skal og trepunkts-lukning, men de er jo ikke i handel mere. Er der nogen der kan anbefale en ridehjelm som er så lille som mulig at se på? Eller som eventuelt har en af de gamle 80'er-hjelme til salg? Jeg ved godt, de ikke er så sikre som de nye modeller.

 

På forhånd tak:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  15-09-2023 21:00
Man kan stadig få de gammeldags ridehjelme endnu.https://www.agradi.com/horka-dressage-cap-black.htm
Jeg har selv redet meget med sådan en før i tiden. Og selvom den ikke er så god som dem de fleste bruger i dag, har den sparet mig for en del skrammer.
Men den har ikke nogen hagerem på, og jeg har haft en alvorlig ulykke, hvor min ridehjelm blev revet af. Men det er trods alt bedre end slet ikke at bruge ridehjelm.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv dig frem
Forfatter: 
Dato:  15-09-2023 21:31
Kære Trådstarter.

Du er nødt til at prøve dig frem.
Et spørgsmål er også - nu varierer hjelme en del i pasform, skal du bruge samme str til alle modeller??.

Jeg køber cwr fra hooks - service er elendig i den hooks jeg bor tættest på, men desværre har modellerne i andre butikker dårlig pasform for mig....

Køb ALDRIG en hjelm uden hagerem.
Er du i bevægelse, når du falder af, så bliver hjelmen let slynget af dit hoved.
Så, når det gælder, vil hjelmen ikke være der for at beskytte din hjerne.

Køb ALDRIG brugte hjelme.
Har hjelmen fået et slag, hvilket sælger evt ikke engang er klar over, så kan polstring være flækket og uden evne til at absorbere energien fra flere slag.

Mit råd er - fodmetoden.
Put sko på fødderne og gå ud at prøv dig frem.
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2023 22:09

Prøv dig frem. Både med hensyn til pasform, men også i forhold til farve. Måske ser en blå eller brun hjelm ikke lige så voldsom ud som en sort

 

Eller gå helt kontra og køb en med fuld bling, der signalerer "Her kommer mig og mit store hoved. Hvis du har et problem med det, så kig den anden vej"


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uden hagerem
Forfatter: 
Dato:  16-09-2023 11:35

Jeg kan nu heller ikke anbefale at man rider uden hagerem.

Hvis der sker noget, går det jo bare sådan her.

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Større rideudstyrsbutik
Forfatter: 
Dato:  17-09-2023 08:50

Jeg synes at du skal besøge en af de større rideudstyrsbutikker, de har generelt også større udvalg. Her på Sjælland kunne det fx være Lundemøllen ved Fuglebjerg. Og så prøv dig frem.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  18-09-2023 11:14

Enig med Charlotte - kig ind i en rideudstyrsforretning, som er tilpas stor til at have et godt udvalg i mærker og modeller. Og lad være med at fokusere alt for meget på, hvordan du selv synes, du ser ud ;)

I dag er det blevet moderne med hjelme med stor skygge, hvilket betyder at især helt unge piger ganske frivilligt rider rundt med en hjelm, der ser ENORMT stor ud på deres hoveder :)

 

Vær i øvrigt opmærksom på, at hvis du ønsker at ride på ridefaciliteter/rideklubber, som er under Dansk Rideforbund, så er de gamle hjelme et no-go. Klubberne er forpligtet til at sikre, at deres medlemmer/brugere henholder sig til de gældende sikkerhedsregler. Det kan man mene om, hvad man vil - men det er et faktum, at hvis der sker noget med en rytter, som rider rundt med en ikke-gældende ridehjelm, så vil det have konsekvenser for klubben.

 

I dag er der så mange forskellige ridehjelme, at langt de fleste af os kan finde en nogenlunde fiks hjelm - og vi kan i hvert fald alle finde én, som er udholdelig

 

Hilsen en rytter med et stort hoved...

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm til stort hoved - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2023 21:37

Mange tak for jeres svar. Jeg troede slet ikke, det var muligt at købe de gamle hjelme. Men selvfølgelig er sikkerhed også en prioritet. Hjælper remmen på hjelmen som der linkes til da slet ikke noget? Eller skal den fæstne bagpå også (trepunkt)?

 

Det lyder også som en god ide at kigge i butikker. Jeg ved bare dårligt hvor jeg skal starte, da det er mange år siden jeg har redet. Men Lundemøllen er noteret:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hagerem på ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  20-09-2023 15:19
Der er en elastik rem som holder hjelmen på plads, Men det vil nok være bedst hvis den havde tre punkts fæste. Hvis du er udsat for at blive smidt af hesten i høj fart, eller noget andet voldsomt, er der en risiko for at ridehjelmen bliver revet af. Men i de fleste tilfælde vil den jo nok yde en vis beskyttelse.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet med ...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2023 21:34

... Elastikken er også, at hvis du falder af og lander uheldigt, vipper den frem og brækker din næse. Der skal som minimun være trepunkts-fæste.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider