Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Akut boks/stald /løsdrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2024 21:55
Jeg er startet på et job, hvor de kun har to heste gående. Så tænker jeg har tænkt, hvad gør vi når, eller hvis den ene hest f. Eks skal på hospitalet? Hvor gør man af den anden hest?
Den/de er som siamesiske tvillinger, der tangere til seperationsangst. Findes der steder man kan komme med sin hest akut, loven siger jo de ikke må stå alene.
Jeg håber noget og vil tage denne debat seriøst.

D.C

0
0
Svar på denne tråd
 
 For det ...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2024 22:46

... Første må en hest gerne stå alene en kort periode i den slags situationer.

 

For det andet ville jeg spørge på hestehospitalet om ikke man kunne tage makkeren med, i det tilfælde at den ene skal indlægges. Det koster selvfølgelig at have den stående på hestehospitalet, men de penge er godt givet ud, hvis hestene lider af seperationsangst.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Impulsshopping
Forfatter: 
Dato:  16-02-2024 23:51
Jeg har det sidste år købt en pensioneret islænder som selskabshest i den erkendelse, at gamle Skipper snart trængte til at komme herfra.

Og jeg tror sgu at inden Skipper blev aflivet havde jeg købt en islænder hoppe inkl føllet i maven.
Og så har jeg jo lidt kreaturer.
De kalve til næste år laver jo ikke sig selv... Har som "næsten impulsshopping og kun med en knivspids fornuft " kommet til at købe en ungtyr og... Nåja, har en opstalder.

Detder med at forestille sig at min ridehest skulle være tider, de tanker er passe.

MEN - i mit netværk er jo indtil flere heste tosser.

Jeg har en mental liste over folk, som jeg kan ringe til og enten låne en hyp midlertidigt fx en unghest fra en avler - eller, hvis jeg spurgte pænt have Aslan stående på mit gamle opstaldningssted eller hos en ven, hvis jeg kun havde haft to og den ene fx skulle aflives...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider