Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 solsikkepiller
Forfatter: 
Dato:  24-08-2022 17:50

Nogen der har erfaring med at bruge solsikkepiller som strøelse? Er så vidt jeg kan se lavet af skallerne? Kan hestene mon finde på at spise dem? Hvor godt suger de?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Solsikke
Forfatter: 
Dato:  25-08-2022 23:29

Vi har snakket om det, men ikke testet det endnu. En nabo har netop hentet til fyret, så overvejer at spørge om lov til at købe nogle poser og se hvordan det arter sig.

 

Prisen er jo mere spiselig end træpiller, men er lidt bekymret for om det bliver for mørkt.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  10-11-2022 16:42

Stadig ingen med erfaringer? En forhandler skriver, at de bruges som strøelse i Tyskland, men mine søgeevner rækker ikke til at finde noget om det på tysk. Jo forhandlere der sælger dem som strøelse, men ingen hesteejere, der skriver om deres erfaringer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen succes
Forfatter: 
Dato:  27-12-2022 14:57

For et stykke tid siden købte jeg tre sække. Nu har jeg lige muget ud og hældt en enkelt sæk ud hvor han tisser og dækket med gamle snuskede spåner. Men men begge heste fandt straks pillerne og begyndte at spise af dem. De så ikke ud til at nyde dem, om det så var pillerne eller de beskidte spåner ved jeg ikke, men de fortsatte alligevel med at spise dem, så jeg endte med at lukke ind til boksen. Så håber jeg vallakken har glemt det til de skal ind senere idag eller hurtigt får tisset så meget på dem, at han ikke gider spise dem. Han spiste ikke halmpillerne, da jeg brugte dem, men hans (nu aflivede) mor og søster guffede løs i flere dage efter jeg havde hældt nogle ud i hans boks. Så jeg tvivler på jeg køber flere medmindre det bare er lidt prøvesmagning her i starten. Hvis de to sidste sække skal bruges bliver de begravet endnu dybere end denne sæk, hvor der også var nogle gamle spåner under og nok ikke en hel sæk af gangen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  08-01-2023 14:43

Spændende, det har vi faktisk ikke overvejet før.

0
0
Svar på denne tråd
 
 foræret væk
Forfatter: 
Dato:  20-01-2023 18:00

Jeg endte med at forære de to sidste sække væk til brændsel da hoppen stod og rodede i bunden efter pillerne i 3-4 dage.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider