Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Søger festsang der ikke kan synges
Forfatter: 
Dato:  11-08-2022 18:49
Halløj med jer :-)

Vi skal til 50 års fødselsdag på lørdag. Min mand er pludselig kommet i tanke om en sjov sang, men kan selvfølgelig ikke huske teksten.. Den skulle starte meget fint, men så blive mere og mere mærkelig, med for lange og korte sætninger der ikke rimer og ikke kan synges ;-) Er der nogen af jer der kender den/ved hvor den kan findes? Jeg har prøvet google, men finder desværre kun frem til et link fra 2004 der ikke virker længere.

På forhånd tak.

Mvh Anette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Festsang
Forfatter: 
Dato:  12-08-2022 12:08

Jeg tror godt at jeg ved, hvad det er for en sang du tænker på - men jeg har den desværre ikke.

 

Måske kan du finde noget egnet her: allanstade.dk/download-gratis- festsange/

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Der ligger...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2022 12:21

en her: Festsang der ikke rimer - om det så er den du tænker på, er jo en anden sag...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tag en sang, og ødelæg den
Forfatter: 
Dato:  12-08-2022 14:13
Konceptet er jo ret enkelt.

Du tager en tilfældig festsang.
Tæller hvor mange versefødder der skal være på hver linie, for at følge melodien.

Og så laver du om i teksten.
Første par vers uændret, så den kan synges.
Og så laver du et par linier med lidt ændret tekst, så der er 1-2 stavelser mere end melodien er beregnet til.

Og så laver du et par linier, længere og længere, med 4-5 stavelser for meget og så kan det slet ikke synges...
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider