Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sadelbom, højde
Forfatter: 
Dato:  20-06-2022 09:06
Ude ved siden af folden lægger to gamle telefon pæle. I stalden en stabel støbebeton.

Så, et af feriens projekter er at lave en sadelbom.

Men, hvilke højde?
Min egen Aslan er ca 155 cm i stangmål.
Dvs nedre kant ca 105 cm fra jorden vil forhindre ham i at gå under, og så kan han heller ikke gå over.

Men, hvis jeg i fremtiden får alt fra store ponier til store heste som opstaldere, hvilke højde er så passende? Strigle bommen bliver placeret, så hesten står med front imod foldene og kan se de andre.
Men, så er der også en hegnstråd lige foran og en fræk pony der går under eller tosset unghest, der går over vil få stød og sikkert panikke.

Eller - er jeg bare i gang med at overtænke??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2022 20:09

... At du overtænker det

 

Vores striglebom står ca. en meters penge over jorden, og vi har heste fra str shetlandspony og op til over 170 cm. De står alle fint ved bommen. Vi havde på et tidspunkt et shetlandsponyføl, og han gik under da han var lille, men ellers er der ingen der går under. Eller for den sags skyld kravler over

 

Min hest er fotomodel her. Han er 162 og bommen når ham ca. til midt på bringen. Billedet er taget i en lidt dårlig vinkel, men jeg håber at du kan få en fornemmelse af højden alligevel.

 

Billede

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overtræning
Forfatter: 
Dato:  20-06-2022 22:29
At have hest hjemme, er mega hyggeligt OG et helt nyt niveau af overtrækning.


Ja.
Jeg overtænker.

Tid til at fremskaffe pælebor.
Længe leve gode naboer.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Striglebom
Forfatter: 
Dato:  21-06-2022 10:17

Ja, du overtænker - helt klart

 

Vores striglebom (til Fjordheste) har ca. samme højde som IBHs, og den er helt fin.

 

Hvis du på et tidspunkt får en lille pony, som vil gå under, så kan du jo bare slå en tværpind på - eller lade ponyen selv få erfaring med stødhegnet ;)

 

God fornøjelse med projektet!

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider