Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bidstop mod husmus?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2022 14:03
Min mand og jeg er relativt fredsommelige mennesker.

Men, nu har en husmus nippet i afløbslangen til opvaskemaskine og slange til køkkenvandhane med udtræk.
Så, kører opvaskemaskine eller tænder vi for vandhane drypper det ud i skabet under håndvasken.

Vi har talt med vvs om udskiftning af vandhane, den del er der styr på.

Men, kan man smøre slanger ind i bidstop eller lignende, så risikoen for dyre repetitioner minimeres??

Vi kan ikke 100% undgå mus i ejendommen, da det er bindingsværk fra 1800 - men, vi er opmærksomme på det...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Musegift
Forfatter: 
Dato:  01-02-2022 07:45

Jeg tænker jeres hus og omgivelser er meget lig vores, og jeg har opdaget at det eneste der virker er musegift. Og så ville jeg skifte slangen til vandhanen ud med kobberrør, så har I da halveret problemet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske alligevel
Forfatter: 
Dato:  02-02-2022 12:34

Jeg faldt lige over det her
Bidstop


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Lund
Forfatter: 
Dato:  04-02-2022 18:44
Hej Charlotte.

Tak med ideen om bidstop, det var netop det vi søger.

Vi har vandhane med udtræk, og det skal vi have igen...
Og uanset hvad, så er der en bøjelig slange under køkkenbordet - det var den, som de har nippet i.

Vi kan chikanere mus ved regelmæssig at gå i seng med en køkkenlåge til under håndvasken, der er åben.
That's it.
Vi kan ikke pakke alle rør ind i metal (selvom det er fristende) da håndvasken så holder op med at gøre det som den skal kunne bevæge for at fungere
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kan man
Forfatter: 
Dato:  08-02-2022 19:08

Få musesikrede kabler, så det undrer mig meget, at man ikke kan få musesikrede slanger. Det tror jeg, man kan.

 

I øvrigt ved du jo godt selv, hvordan man undgår mus: En kat. Eller to.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2022 13:58

Jeg tror der er to katte i huset Tine .


0
0
Svar på denne tråd
 
 3 maine coon
Forfatter: 
Dato:  10-02-2022 21:28
Vi har 3 maine coon.
Og en entusiastisk jagthund.

En vigtig ting for kattes jagtfærdigheder er faktisk oplæring.
Kattene er racekatte, født og har levet de første 12 uger indendørs.
Men min hund Saga har oplært dem godt til at snuse efter ting og fange sådan noget som mus.

Saga er af racer der er avlet til "en blød mund", dvs bære bytte uden at tygge i det. Bærer Saga en mus, så er den våd af spyt men skades ikke yderligere. Fraset hunkatten (som har opdaget de andre ikke stjæler døde mus fra hende) så er katte og hund kun ude efter at fange, ikke slå ihjel.
Mus dør kun, hvis dyrene bliver for entusiastiske - eller hunden ruller sig i sit bytte.

Men det helt store problem med biologiske musefælder er, at de kan ikke komme ind under køkkenskabe.

Det vigtigste for at undgå mus er nok, at undgå frit tilgængelige fodermidler i skabe, skuffer og lignende beskyttede steder. Så alle fødevarer opbevares musesikkert.
Desværre VIL et par mus hvert år flytte ind og undersøge mulighederne for at bo i dette gamle HUS. Der går et par dage med rasleri, før de bestemmer sig for at det er for stressende med katte og hund der snøfter af begejstring hele dagen lige på den anden side af en gipsplade eller lignende.
Og det tager ikke mus lang tid at nible hul i en slange.

Ja, der findes armerede opvaskemaskineslanger. Bare ikke til en ASKO.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodermidler?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2022 09:25

Problemet med mus i skabene er at undgå at opbevare noget som helst der kan bides i. Jeg har fået ødelagt Tupperware skåle/bageunderlag og kasser med køkkenmaskiner der er bidt i stykker og eventuelt er der røget et par ledninger i farten.

Min svigerinde havde en uåbnet pose med tapetklister, da hun skulle bruge den var der bidt et hjørne af og alt tapetklisteret var væk.

 

Fødevarer opbevares i sikrede skabe/bøtter dvs hård plast og ikke blød!


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Museforebyggelse
Forfatter: 
Dato:  17-02-2022 18:56
Jeg er fuldstændig enig i det principielle i museforebyggelse.

Vi opbevare alle fødevarer i sikrede beholdere.

Men 100% undgå mus, det kan vi ikke.
Simpelthen fordi der er bittesmå revner mellem murværk og tømmer i bindingsværk, og uanset hvor omhyggelig man er med at pudse op skal man kun overse 1 sprække, så er det en sand svingdør for mus.
Når vejret skifter til dårligt vejr, så sker det at en mus forsøger at liste sig ind.
De forsvinder af sig selv typisk efter 1-2 døgn.
Men, visit det får vi.

Vi har forresten sprayet bidstop på slangerne til vaskemaskine efter reperation.
Pubad, man kan smage det på lugten - mus burde føle sig chikaneret nu.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider