Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min kærestes veninde
Forfatter: 
Dato:  02-12-2021 07:05

Hej med jer,

 

Sagen er den, at jeg er helt i vildrede. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg føler og hvad jeg ikke føler. Jeg har en søn fra et tidligere forhold, men har fået den dejligste, kærligste og mest oprigtige kæreste. Vi har været sammen i et års tid efterhånden. Han er flyttet til Sjælland i 6 mdr. for at færdiggøre sin uddannelse og der bor han så hos en veninde... og jeg kan bare mærke, at det æder mig op indvendigt. Det er en aftale de lavede allerede inden han mødte mig. Han kommer hjem i weekenderne og han forsøger virkelig, at berolige mig i, at jeg slet ikke synes det er fedt.
Jeg er ikke jaloux eller kontrollerende, og han må gerne have veninder! Men jeg synes det er så grænseoverskridende, at en anden kvinde skal bo så tæt med min kæreste. Vi har et rigtig godt forhold, vi stoler på hinanden, elsker hinanden meget højt, min søn ser ham som sin far og jeg er ikke i tvivl om, at han sætter stor pris på både mig og min søn. Vi snakker om hus og planlægger børn ud i fremtiden, så på den måde tvivler jeg ikke på ham. Men jeg kan mærke at det går over min grænse, at de bor sammen, står op sammen, spiser sammen, træner sammen, tager sammen hjem fra byen og bla bla bla.

Nogle øjeblikke tænker jeg virkelig, at jeg må tage mig sammen og husker på alle de grunde jeg har til ikke at bekymre mig, men hver gang jeg tænker på hvor meget de tilbringer tid sammen, så gør det virkelig ondt. Kan jeg tillade mig at have det sådan? Skal jeg tage mig sammen eller hvad skal jeg stille op? Han ved godt hvordan jeg har det, fordi vi har talt om det. Men jeg kan bare ikke slippe hvor intimiderende jeg synes det er, at en anden kvinde er så tæt på min kæreste i så mange måneder. Hvordan ville I have det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  02-12-2021 19:15
Hvorfor har du det skidt, hvad er det for nogle billeder?

Hvad er din kærestes forhold til vennen?
Havde du været jaloux, hvis han boede hos en gammel ven af modsatte køn?

Det, at det er en meget gammel aftale og, som jeg forstår det, at han fortæller dig frit om alt fra træning til at zigzagge hjem fra en bytur med sin bofælle,, synes jeg er et rigtig godt tegn.


Noget helt andet.
Har du prøvet at være i eksil i en anden landsdel?
Det er ikke fedt at være låst af en jobkontrakt eller uddannelse til et sted, når man hellere ville være derhjemme.
Hvad med at du aftaler med din kæreste, at din barn er hos sine bedsteforældre eller biologiske far, mens du tager på weekend hos kæresten.
Dels, det vil utvivlsomt betyde meget for ham, at nogen gider tage fra hjemegn hen til ens eksil - dels - du får set hvordan veninden reagere overfor din ven, når du vågner op i hendes lejlighed, men det er dig ved siden af din kæreste.

Mine instinkter siger mig, at hun vil synes det er fedt at møde sin bedste vens kæreste og den kommende mor til hans børn.
Og et godt tegn at brdstevennens kæreste kommer hen til ham, selvom han er tvunget væk.

Min læsemakker er en fyr. Har været min bedste ven i... Hø, 19 rå? Han er stadig høj, tandpastasmil og kort krøllet hår og sporty.
Men - min mand synes at være jaloux på ham, det svarer lidt til at skulle være jaloux på en bror.

De bedste venner er den familie man selv vælger - og har hun igennem flere år været SÅ loyal en ven at man kan sige "hey, jeg har et semester senere i din landsdel, hvor kan jeg bo, har du et råd" og svaret er "det finder vi ud af, du kan bo her de par måneder..."

Og. Desuden. Havde hun været hemmelig kærestepotentiale havde du opdaget det for længe siden, og undret dig for længst.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Frygten
Forfatter: 
Dato:  02-12-2021 20:01

Jeg synes det er grænseoverskridende fordi de er ikke gamle-gamle venner, de kender hinanden fra studiet de har gået på i halvandet års tid. Og jeg frygter bare hvad det kan udvikle sig til, når de bor så tæt og tilbringer så meget tid sammen. Jeg er bange for at han pludselig glemmer mig lidt... det er jo nok frygten mere end realiteten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemsel
Forfatter: 
Dato:  03-12-2021 06:41
Hvis du er bange for glemsel, så er den nem at fikse..

Spørg ham om, hvordan han har det med at være i Den Forkerte Landsdel.

Jeg er sjællænder.
Og har boet nogle år i Jylland.
For at være ærlig - jeg havde evig hjemve, som gnavede i min mave hvis jeg ikke holdt mig beskæftiget.
En aften alene hjemme uden ridning, hundetræning osv = helvedes forgård for mig...
Jeg havde SÅ meget hjemve. Og det blev ved.

At være sammen med gamle venner? Alle gik ud fra, at vi tog hen til dem.
Jeg havde ikke følelsen af et hjem, og det var skuffende at folk ikke havde overskud / interesse nok at komme hen til mig.

Hvis han har det en brøkdel på samme måde, så er det en stor fordel for hans følelsesliv, at du kommer hen til ham.

Og uanset om I bliver et trekløver, der spiller brætspil hele natten, eller om hun fører sig frem somom din kammerat er Best buddies og du er lillesøsteren, så tror jeg er par weekender i langbortistan er givet godt ud.
Omvendt, gider du ikke bruge tid på transport, men vil serviceres med han altid besøger dig, så kan du også slå ham op.
Du er jo enten misundelig på hende eller uden for meget tillid til ham.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider