Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forsikring af hest
Forfatter: 
Dato:  28-11-2021 22:31

Hej

Jeg er igang med at købe en ny hest. Denne gang skal der tegnes en forsikring med en højere dækning end jeg har haft ved tidligere heste, hvor jeg har anvendt den lokale hestekasse (forsikring da Max 18.000 kr). Har tidligere (først i nullerne) haft "rigtigt hesteforsikringsselskab" med højere dækning, men der sket meget på markedet siden da....
Hvilke erfaringer har I med de forskellige selskaber? Kan I anbefale et bestemt selskab.

tak, Caroline

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med en enkelt...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2021 17:38

afstikker til Kustos (for mange år siden, hvis de fortsat eksisterer, er det i hvert fald under andet navn..?), har mine heste været forsikrede i KD - har kun positive erfaringer med dem, derfor har jeg ikke gjort noget ud af at se på alternativer...

 

Har anvendt sygeforsikringen samt fået aflivet på både uanvendelighed og akut, uden problemer - de har dækket det forventede, pengene er udbetalt hurtigt og så har de i øvrigt en rigtig sympatisk kundeservice.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring tvivl
Forfatter: 
Dato:  29-11-2021 20:54

Jeg har tidligere brugt Kustos, Alm brand og First. Den sidste var rigtig god, men blev hurtigt dyr da betingelserne blev ændret.

For alle forsikringer har det været et problem når hesten bliver ældre, ja så trækkes antal % fra, jo ældre hesten er, hvorimod præmien er den samme. Så ved alder er de flyttet over i lokal hestekasse..lavere præmie & lavere dækning.

Har beregnet at det cirka er 10 % i årlig præmie af forsikringssum (liv og uanvendelighed), også en slags penge...især når man har hesten i mange år...

forsikrer I for hele købssummen? Eller kun delvis? Er i tvivl om jeg skal tilvælge sygeforsikring eller ej til en sund og rask ung hest...???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldersreguleret erstatning...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2021 19:03

vil jeg antage at alle forsikringsselskaber opererer med - hvis du f. eks. totalskader din 10 år gamle bil, får du jo heller ikke udbetalt nyværdi, til trods for at din præmie ikke er blevet lavere.

 

Jeg har typisk forsikret til købesum - og ja, når jeg har tegnet sygeforsikring har jeg gjort det fra starten, at hesten er ung forhindrer hverken sygdom eller skader, og en sygeforsikring skal under alle omstændigheder tegnes før skaden eller sygdommen indtræffer, hvis den skal give nogen mening.

 

Om det kan betale sig at forsikre er jo altid lidt af et lotteri - får man overskud på at have tegnet forsikring, kan man glæde sig over at man gjorde det og giver den underskud, over at man ikke fik brug for den...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Agria...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2021 09:37

Prøv at kigge på Agria, de adskiller sig fra de andre ved at de både forsikrer æældre heste og ved at de ikke nedsætter dækningen når hesten bliver ældre.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 @Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2021 08:44

gælder det ikke kun Agria's sygeforsikring?

Desuden nedskrives dækningen ganske rigtigt ikke, til gengæld stiger præmien...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  06-12-2021 17:04

Jeg tænker at det uanset vil være en fordel hvis man kun har én hest og gerne vil have sygeforsikring at den forsætter selvom præmien stiger?

 

Jeg mener også at deres livsfosikring forsætter modsat de andre forsikringsselskaber, den skal bare tegnes senestnår hesten er 15.

 

Men jeg ved ikke så meget om forsikringer, da det er alt for dyrt med de mange heste jeg har.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

Besøg os på Stutteri Lund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Livsforsikringen...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2021 18:45

fortsætter nu også i de andre selskaber, men den udbetalte sum nedskrives efterhånden som hesten bliver ældre - og det kan jeg dårligt forestille mig er anderledes hos Agria...

 

Alt andet ville også være en dårlig forretning - og for mig at se er det et helt rimeligt princip, der jo også gælder for alle andre typer forsikringer.

 

Og jo, helt fint at man har mulighed for at holde samme dækningsgrad på sygeforsikringen for de ældre heste, hvis man er villig til at lægge lidt mere i præmie.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider