Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hyggetråd -om julegaver og umulige ideer
Forfatter: 
Dato:  24-11-2021 14:58
Nu nærmer den søde juletid sig jo.

Så er det tid til julegave ideer - hvad ønsker I andre jer?
Har I geniale ideer, som bare SKAL med på listen?
Og ting, I ønsker jer, som I ikke regner med at få?
Og de ting, som ikke står på listen, er lettere crazy - men I faktisk gætter på er sandsynlige....?

Jeg ønsker mig kedelige ting, såsom gode bøger (fantasy og faglitteratur om kvæg!), men.... Jeg mangler flere gode ideer, gerne til ideer min lillebror kan finde og købe, uden at blive gråhåret af jagten.

Jeg har en skummel, skummel mistanke om, at min mand kan finde på at købe en limosinekviekalv - med den oplagte bagtanke, at den skal køres til og jeg garanteret også får en advarselstrekant - skilt til at hænge bagpå med teksten "Limosinekørsel forude!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjov ide
Forfatter: 
Dato:  26-11-2021 20:14

Friskt initiativ, du kommer med Dr. Who. Desværre siger responsen vel alt om hvor stille her er blevet.

Mit største ønske i år er en ny "Thyborøn habit" og en stor sten i vores lille skov, så jeg kan komme op igen efter at have krydset vejen til fods. Man er blevet en anelse gumbetung med årene.

 

Gad vide om Julle kommer igen i år eller om den er afleveret på DAKA.

 

Rigtig god Jul


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stor sten
Forfatter: 
Dato:  27-11-2021 06:45
Zzzz.
Kl 5-5.30.
Højhellig fridag, en af dem jeg har for få af for tiden...
Hunden har for et halvt år siden fået opgradering af rettigheder og må nu sove i sengen.
Vågner kvart, da hun putter sig. Hyggeligt og helt fint.

Men, at samle den mængde af folk man holder af tiltrækker jo kattene.
Odin, en ca 12 kilos knap et års maine coon ungkat kommer snigende. Lægger sig på min skulder. Fuld af kattekærlighed krammer han min arm og går i gang med at vaske menneske.
Så vågner man, bæstet varmer, plelsflåd holder på varmen og uanset hvor meget kærlighed og hengivenhed, man får skibet huden af... Efter et par skubbe kattehoved væk, så giver han næsten op - dvs går i gang med hunden.
Hunden beviser igen at hun er mere viis end de fleste mennesker.
Hun rejser sig og går.
Katten går.
Troede nogen, at vi kun har en kat?
Lillebror Oski spinder som en flymaskine (samme decibel) og laver mælketrædebevægelser, naturligvis mod den tyndeste tilgængelige hud, fx inderarme...
Når der er plads, putter storesøster Anemone. Hun har gennemskuet ansigsvask ikke er populært (men, man er maine coon og vil derfor ellers gerne). Så, hun lægger sig bare på hals og/eller brystkassen. Meget mildere. Men 5 cm pels imod ansigt....
Nu er jeg vågen....
Argh.

Hm, hvad med en skammel fra IKEA?
Lettere at pakke ind, holder et år, når den står udendørs.

Ja, jeg er optimistisk og jeg håber forresten at Julle ikke er sendt til DAKA
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jul, jul, jul ...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2021 22:53

... Jul, jul, jul ... Julle blev vist sendt til DAKA sidste år

Jeg har helt opgivet det med julegaveønsker. Har hvad jeg skal bruge og ellers køber jeg det selv. Ikke at jeg er rig, men jeg har ikke de store behov. Ud over, selvfølgelig, det hesten har brug for, og det kan jeg ikke bede andre at købe ...

 

Derfor er min strategi at købe en god ting til max. 100 kr til de voksne, og forvente noget lignende retur. Børn får selvfølgelig en "rigtig" gave.

Første år jeg gjorde det, købte jeg b.la. huer med pandelamper i. Sidste år købte jeg 20 m2 skov til dem. I år har jeg fundet flot julepynt på to forskellige hjemmesider. En, der har smukke ting i træ, og en anden, der sælger håndlavet julepynt i læder.

Jeg slipper ikke nemt over det, tvært imod, det kræver en del hovedbrud at finde på det rigtige, men jeg hygger mig meget mere med det, end at skulle vride hjernen for at komme med ønsker.

 

Savner forresten af og til at have kat, men den der morgenvækning får mig til at genoverveje


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider