Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tur muligheder med hest
Forfatter: 
Dato:  20-11-2021 12:49
Hey.
Jeg tænkte at jeg lige ville skrive et indlæg og spørge om det var nogle der ved og eventuelt kunne anbefale nogle gode tur muligheder på syd sjælland gerne i køge,Næstved,Ringsted og Roskilde området.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Feddet
Forfatter: 
Dato:  22-11-2021 19:42
Jeg har hørt, at det skønneste sted er at køre ned til Feddet...

Der er forskellige skove, som der er adgang til med skovkort.
Og skove, som du ikke kan købe adgang til,, de tilhører især Bregentved. Bregentved er ved at åbne op og lave ridelaug - fungere det ikke pga uhensynsfulde rytter, der tvinger Bregentved til at vælge imellem jægere og ryttere, så er det jo rytterne der får lavest prioritering. Så, kan du ikke købe skovkort men rider du ind alligevel ødelægger du det lidt for mine venner der er ved at etablere ridelaug.

Omkring Hedeland skulle der være kæmpe stisystem - men jeg har aldrig været der selv.

Havde jeg en turglad opstalder, så ville jeg bare ride lange, lange ture på de små veje i området, hvor jeg bor.
Her er smukt.
Men, opstalderen har kun lige sendt hesten til tilridning, så...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis ikke ...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2021 23:03

... Bregentved har ændret holdning til ridning i skovene, er de håbløse at have med at gøre. Undersøgte det for nogle år siden. Dengang krævede det, at man var et antal ryttere, der gik sammen om at danne et laug. Der var en bindingsperiode på fem år, hvor man ikke kunne skifte medlemmer i lauget, ej heller opsige aftalen Dertil kostede det en formue. Så alt i alt, ikke en reel mulighed.

 

Jeg husker muligvis lidt forkert, men jeg mener, at man skolle være fem. Bindingsperiode som sagt fem år. Pris 25.000 om året. Det fremgik ikke helt tydeligt, om prisen var pr. person eller for hele lauget. Men stadigvæk noget af en investering, i og med at man var bundet i de fem år. På det tidspunkt kostede et ridekort ml. 500 og 1000 kr. om året andre steder.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det må..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2021 13:43

være lidt mere vestligt end det angivne område (der i øvrigt omfatter lige så meget Midt- og Øst- som Sydsjælland.. ), kan jeg anbefale at kigge på Sorø Akademi's skove - de er både store, varierede og der kan købes såvel dags- som årskort, der med gælder til de fleste af dem.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider