Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fremdadgående hest på springbanen
Forfatter: 
Dato:  28-09-2021 18:29

Hej Hestenettet

 

Jeg er en pige på 14 som har fået en ny hest for 2 måneder siden. Vi har sprunget omkring 3 gange og jeg oplever at Han hjerner imod springet. Han er Ikke ung og han har masser af erfaring i spring. Jeg ved at grunden til at han Styrter imod springet er fordi han bliver glad. Men mit problem er at jeg bliver ret nervøs og usikker og jeg ved ikke hvordan jeg skal holde ham tilbage. Hvis jeg ikke holder ham ordentligt tilbage bukker han. Har I nogle gode metoder til at holde en stærk hest tilbage? Please hjælp

0
0
Svar på denne tråd
 
 Råd til springhest
Forfatter: 
Dato:  30-09-2021 09:49

Mit råd er at du skal have fat i en springunderviser, da det er næsten sikkert at det er din usikkerhed der smitter af på hesten. Så det bedste du kan gøre er at få en underviser der kan hjælpe jer begge sammen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lav andet?
Forfatter: 
Dato:  01-10-2021 19:10
Om hesten bliver stresset, begejstret eller bare har lært at forbinde en springbane med fuld fart frem - det vides ikke.

Men jeg havde nok fået et par timers undervisning, både i grundridning og dressur, men også i spring, for at rette op på det, der er bag ved problemet.

Og så havde jeg brugt springbanen til alt muligt andet end dressur.
Lav slangegange mellem springene,, rid i 8 taller, temposkifte, sidebevægelser.
Alt godt kan også trænes der?
Skridt af på springbanen.

Hesten kan få en ide om, at man skal have tempo på, bare fordi at det plejer man der. Så - den vane bryder du ved at lave andre ting.
Er hesten utryg - lav hyggelige ting der.
Er du utryg - lav hyggelige ting der.

Og så et spring, og skridt så af.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak, mere svar
Forfatter: 
Dato:  02-10-2021 18:44

Hej,

Tusind tak for rådene. Jeg får faktisk undervisning gerne flere gange om ugen. På dressur banen går det super også selvom han er springpony og nogle ting lige skulle opfriskes.

Jeg bruger 3-delt bid fordi han er superrrrrr nem at stoppe på dressurlandshold. Lidt omvendt på spring?🥴

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider