Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Har du et godt råd?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2021 15:22

Hej,

Jeg er på højskole og har valgt litteratur som fag, hvor vi lige nu er igang med at spørge folk om de har nogle gode råd, som de har mod på at dele. Det kan være alt - stort som småt.

Håber i har lyst til at komme med nogle råd - alt er anonymt.

God dag!

Bh.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd
Forfatter: 
Dato:  09-09-2021 17:56
Hav ALT dit hestefoder i musesikre beholdere.
Også godbidder, gulerødder. Alt! Mus og rotter er et bøvl at komme af med, når de først er der.

Når du køber hest, så vær opmærksom på, at det du tror du drømmer om, og det du har brug for, faktisk ikke nødvendigvis er det samme. Og er det du har brug for ikke i hesten du ser, så videre. Er der noget som stinker i sælgers fortælling, så videre.
Jeg er til klinisk handelsundersøgelse. Egentlig ikke fordi jeg frygter hesten fejler noget. Men fordi jeg køber hest, så er ejeren typisk nogen jeg faktisk kan lide (vi har noget til fælles, tiltrækkes man af samme heste type,, så har man ofte meget mere til fælles.) Og det er ret fedt at sælger halvandet år efter salg sender en SMS - jeg er lige på vej hjem fra min kusines fødselsdag. Skal jeg ikke holde ind ved dig og så spiser vi en pizza, når jeg kører hjemad? @!#$ happens når man sælger/køber levende dyr, og sælger er ikke nødvendigvis bevidst om fejlene. Kan en prof ikke se det, er det okey at køber og sælger ikke så det på handelstidspunktet. Vælg dine kampe med omhu.

Opstilling betyder nærmest alt - forekommer det mig for tiden...
Vær opmærksom på, at du livslangt kan lære mere.

Når hesten bøvler, så se ind i dig selv.
Er det hestens problem, eller reagere den på dig selv?

Når det er svært - tænker jeg på min barndoms ridelærer og han kommentar "hvem havde sagt det skulle være let?" Leveret med glæde, entusiasme og et lille buk i knæene, der fremhævede hans skæve ben efter 75 år i sadlen...

...
Var det ikke det, du mente??
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider