Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad er der sket med pigerne fra tv?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:47

Hej.


Jeg kom til at se det program med de piger på den der rideskole/klub hvor de er trækkere og må så få en gratis ridetime, og hende der så gern v ha hendes egen pony, men som forældrene ik har råd til.


kan ik husk hva programmet hedder, men sikkert flere af jer der har set det..


Og ved d r ret gammelt d program så ku egentli godt tænke mig a vide om hun får hendes pony osv?


hilsen mette.



Nu som hesteløs.. Igen igen!!!


Mangler du en til at ride din hest? Og står den omkring Lemvig? Så skriv:D


Lev livet... Du kommer alligevel aldrig levende ud af det...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Defekt?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:52
Er dit keyboard defekt siden du mangler så mange bogstaver i din tekst?



mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde fest? - lej en Weber Ranch Kettle grill


Gode tilbud


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skriv dog Dansk
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:54
Hvor er det bare irriterende med alle dem der ikke kan Dansk længere. Så synd at lærerne ikke magter opgaven.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. 8-9 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummrelum
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:54

Adi-girl


HVis det er det inde fra KBH hvor de blandt andet rider i Drehaven, så mener jeg med 100% sikkerhed at det hed Rideskolen.


Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rideskolen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:55

Hedder det ik bare rideskolen? Kom faktisk osse til at tænke på hvad der er sket siden?



Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 19:56

skallstorp


Og hvorfor er det lige lærernes skyld at forældrene lader deres poder have mobil og gå på chatten, som ødelægger deres skrivemåde... For det du læser har intet med skolen at gøre, og det kaldes i de fleste munde for "SMS"-sprog


Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjllfhkgujftf
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 20:30
Hedder det: " Er vi rige, mor?"

Team

Susie & Fina.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud fra det Adi-girl skriver ...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 20:45

... burde det vist hedde: Er vi fattige mor

Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 efter første ang det blev sendt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 21:06

Var de i studiet i børne 1'eren. Hende der vil have hest fandt vist en part på en hest midlertidigt indtil hun selv ville få råd til en... De andre kan jeg ikke huske noget om!!



Doodie

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2006 21:25

jeg har set det 1 gang på dr1, "rideskolen" hedder det.


Men fangede slet ikke det var en serie...så æv! jeg er vidst gået glip af noget.


Det afsnit jeg så:


Det var hende den mørkhårede pige der (lidt buttede), hun havde part på en hvid pony, men så skulle den desværre sælges. Så hun var ret ulykkelig...


så hendes mor, da hesten bliver solgt og er væk, så siger moderen; " EJ det var da ærgerligt den nåede at blive solgt ellers havde vi købt den ", de havde også mormor med ude og kikke på den. Fordi mormor havde penge...så det var også en mulighed, men tror ikke mormor forstod hintet


Jeg syntes bare det er så synd for hende pigen! da hun trækker ponyen ud til kræmmeren, der hentede den. Hun var også ret interesseret i at låne en hest af ham kræmmeren, men han havde/kendte ikke nogle der ville låne hende en hest.


Det er faktisk en god serie, ville da gerne vide hvad der skete med hende jeg nævner...har hun fået et helt stutteri nu ? :)


Mvh Heidi ~{nu med part, Jens, 5 år og...traver, men den bedste af slagsen set til dato}~

0
0
Svar på denne tråd
 
 programmet
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 08:25

hedder rideskolen og blev lavet ude på Gentofte rideklub. Jeg ved ikke hvordan det er gået pigerne siden.


Så det første gang det blev sendt, den har ikke rigtig fanget som genudsendelse.


Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan huske
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 09:43

"Rideskolen"


Kan huske jeg så alle 6 afsnit første gang det blev sendt. Derefter var pigerne i studiet, så vi kunne høre hvordan det var gået dem.


Jeg mener at begge piger faktisk endte med at få en pony. Kan være lidt i tvivl om hende den ældste, måske havde hun blot fundet en god part. Men hun og familien var i hvertfald ude og se på ponyer i løbet af serien. Den ældste af pigerne ville ride DM dressur. Folk med deres gang på den pågældende rideskole må jo vide om det lykkedes for hende.


Men de rider vel næppe pony mere, på grund af alderen.



Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jeg da
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 10:05
gået let og elegant henover. Hvornår blev det sendt???

Pia Nielsen

Rytter til ditte søges-se præs.


Den der elsker-lever.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har set noget..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 13:05

.. der hed "rideskolen", men mener det jeg så var på engelsk?


Det var vidst 4 piger, og... når ja, det blev sendt i barcuda, eller hvad det hedder, om onsdagen. Så det ikke så mange gange, da jeg altid er ude på rideskolen på det tidspunkt


Nåmen, nej .. det var 3 piger. En mørk pige, en lys pige med brunt hår, og en lys pige med rødligt hår. Mener jeg. ;)

Kan ikke sådan helt huske afsnittende, men en af gangene var det hvor de red en tur. Og så stejlede hesten med pigen med det røde hår, så hun faldt ud over en klippeskrant (staves?), den mørke pige forsøgte at få pigen op, men hun faldt også ned. Så det hængte på den brunhårede pige, hun kunne ikke lide at galoppere på hendes hest (ved ikke om det var hendes), men hun gjorde det alligevel og fik hentet hjælp.

Snakker jeg om noget andet end jer ?




mvh. Frederikke og Mirla

~©~


*** Mirla, altid elsket ***

** Lock hvor er du nu? **

* Dina, ALTID savnet *

~~~~~~~~~~~~~~



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 13:19

Hvad hed den røde araber hingst egentlig?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 13:42

Frederikke vs. mirla


Den serie du snakker om hedder Rideklubben, og er baseret på bogserien Sadelklubben ;)


Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder


Tjek vores HP

www.camilse.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 He he he
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 13:53
Pigen med det mørke hår og krøller, Emilie. Vi har hest det samme sted. Hun har en hingst på 2 år, og er i gang med at købe en til pru.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til jer alle..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 17:26

Hej igen.


tak for hjælpen.. og til jer der klager over at jeg forkorter ordene må i meget undskylde jeg trådte jer over tæerne.. men troede ikke det gjorde noget... og vi lever vel i et frit land? og desuden handler dette indlæg om noget helt andet.. og har da set andre indlæg hvor folk skriver på samme måde..


og til jer andre.. det hedder rideskolen.. og ja d r vidst gentofte.. Der er ingen der snakker med pigerne i dag?


Synes det er synd for hende der er ude og kigge på hingst og da hun tror hun får ham, siger faren de ik har råd alligevel.. der havde jeg medlidenhed med hende... Håber i hvert fald hun fik en hest at ride på til hendes stævner!


hilsen mette.



Nu som hesteløs.. Igen igen!!!


Mangler du en til at ride din hest? Og står den omkring Lemvig? Så skriv:D


Lev livet... Du kommer alligevel aldrig levende ud af det...




0
0
Svar på denne tråd
 
 namename
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 18:00

Husker ikke filmen, selvom der nok ikke gik noget forbi min næse, da jeg var lille og heste-glad (Afhængig!).


Jeg kan til gengæld huske nogen bøger, eller mere en serie, med nogen rideskole tøser. Den ene havde rottehaler/fletninger og briller. Bøgerne var røde. Desværre kan jeg ikke huske mere, da det var biblioteksbøger =)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo snakker med Emilie
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 11:36
Jeg snakker med Emilie! Læs indlæg 18/9
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 21:01
jeg troede at programmet rideskolen var et underholdningsprogram, og ikke et dokumentar program... hmm... måske vi ikke lige tænker på det samme...

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 20:56

Faldt lige over denne gamle gamle tråd og man kan faktisk se programmerne her hvis det har interesse www.dr.dk/NU/player/#/rideskolen (dog mangler episode 1 og 6 ;( )


Men håber da for hende at hun fik sin hest til slut hende emilie. og DR burde lave nogle flere af sådanne programmer, elskede bare denne dokumentar da jeg var 12-13 år gammel :)



MCK


http://minkpinks.blogspot.com/


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 21:06

endnu et indlæg omkring programmet www.heste-nettet.dk/forum/1/100851/ 100851/ hvis andre end mig så serien og syntes det er lidt sjovt at læse om og se tilbage på :)



MCK


http://minkpinks.blogspot.com/


"Brutality begins where knowledge ends.

Ignorance and compulsion appear simultaneously."

~ Charles de Kunffy


0
0
Svar på denne tråd
 
 Serie....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 21:10

Hvor pudsigt det er ikke længe siden jeg så serien på DR's hjemmeside! Rigtig hyggeligt "Wendy" serie



Don´t tell me the sky is the limit,

if there are footprints on the moon!

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 22:58

Skallstorp: og så skrives "dansk" i øvrigt med lille d. Sagde en dansklærer. (Dén bad du selv om).


Kh

Maria


Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09


Skal du have lavet dåbs-, fødselsdags- eller bryllupskage?

Send mig en PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:14

Maria *1979*:


Hvis man synes et indlæg er for svært at læse pga. trådstarters "sms-sprog" så er det da virkeligt heldigt at der findes eksretmt mange indlæg skrevet i alm. dansk. Hvorfor ikke læse og svare i et af dem, i stedet for at komme med et surt opstød.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 iugheire
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:34

vildt man kan svines for og skrive med stavefejl hva nu hvis det var en ordblind der skrev herinde skal personen så svines til ???

jeg gider eks ikke skriv med store bogstaver ret tit selvom jeg godt ved at eks navne staves med stort :) så må man jo lade være og læse indlægget hvis man er sart

rideskolen er serien fra dk med de unge piger der trækker på en rideskole


rideklubben eller sadelklubben er en australsk serie om nogle piger og deres eventyr baseret på en bog :)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Faldt også
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:54

over den i sidste uge og kom til at se afsnittene for sjov. Men ærgerligt at det sidste afsnit ikke findes, så fandt ikke ud af hvordan det gik dem. Man burde lave nogle flere af sådan nogle udsendelser om folk og heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, hvad mon der er sket...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2021 13:22

Gammel, gammel tråd, men...Jeg fik en mindre nostalgitrip for nyligt og genså serien.
Jeg havde en meget lille birolle i serien, som blev optaget på Gentofte Rideklub (Sporten) i 1997.

Husker alle hesten og alle pigerne og deres navne, det var jo mine veninder. Vi må alle være et sted mellem 35 og 40 år i dag. Gad vide hvor folk er henne i verden? Selv forlod jeg Sporten omkring 1999, og mistede kontakt til de fleste, samt der begyndte at komme drenge og fester ind i mit liv, så hestene gled i baggrunden... hvordan det endte for Misse og Emilie ved jeg ikke...

 

Men Sporten, ponyerne og pigerne sender jeg stadig den dag i dag af og til mange varme tanker for at have gjort mine teenageår fuldstændig fantastiske :) hvor var det en skøn tid!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider