Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hårdere bid?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2021 23:06

Hej alle,

Jeg har en traver på 8, som er meget stærk i munden når man rider.

Hun er en meget nervøs hest og er meget hoppe dvs. hun tit løber med mig.

Jeg bliver ikke bange, men det skaber en meget farlig situation når man, som mig, nogle gange rider i rabatten ved vejen, hvor der kommer biler.

Jeg har overvejet et hårdere bid, men ved ikke rigtigt om det er den vej jeg vil gå, så vil meget gerne høre om andre imput og holdninger til det.

Glæder mig til at høre fra jer


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 08:18

Hårdere bid lyder som en rigtig dårlig løsning; i bedste fald en lappeløsning, om man vil - hvis det virker.

 

Jeg ville nok alliere mig med en rigtig dygtig (heste-)adfærdsekspert, som kan hjælpe med træningen, så hesten kan få lidt bedre styr på sine nerver. Ekstra smerter (hårdere bid) hjælper sjældent en hest til at slappe mere af. ;)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nervøs traver
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 11:01
Put vat i ørerne på hende.... det bruges meget på travbanen.
Det dæmper hende ned...
Hygge
Sprit
1
0
Svar på denne tråd
 
 Bissen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 13:12

Mange tak, det tænkte jeg også så jeg er glad for jeg ikke er den eneste


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vat i øre
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 13:14

Mange tak for forslaget, jeg har dsv prøvet det uden succe. Det som om hun bliver mere nervøs ved ikke at have muligheden for at hører hvad der kommer bag ved hende.


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 14:47

Har du overvejet at nogel travheste bare ikke egner sig som rideheste?

 

Har du fået hesten undersøgt for diverse smerter, ubehag?

 

Passer dens udstyr?

 

Får du undervisning?

 

Laver du tillidsarbejde med den?

 

Der er mange ting jeg vil mene du skal igennem inden du begynder at stoppe stærkere udstyr på den.


** R.I.P Scarlett og Pinot Noir**

2
0
Svar på denne tråd
 
 Travhest
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 15:48

Jeg har aldrig overvejet at hun ikke er egnet som ridehest, for det ved jeg hun er. Hun er bare meget energisk nogle gange, specielt når hun er hestegal, ligesom alle andre hopper. Hun kan det samme som alle andre heste, selvom hun er travhest, og min dyrelæge har sagt hun er blevet så fin og smuk efter jeg har fået hende fra travcenteret, og der er intet galt med hende.

Hendes udstyr passer også perfekt, jeg rider både med og uden saddel, og der er ingen forskel i hendes måde at reagere på, og jeg har sørget for at trensen passer til hende også. Hvis der var noget der irriterede hende ville hun ikke gå med det. Hun er fantastisk god til at sige fra, på en god måde.

Jeg har fået undervisning på hende tidligere, men er stoppet, da jeg ikke havde tid, penge eller lyst til det mere. Men jeg arbejder selvfølgelig stadig med hende og det går stille og rolig fremad især med dressuren. Og ja jeg laver også tillidsarbejde og øvelser fra jorden, hun er kommet så langt siden jeg fik hende.


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Travhest som ridehest
Forfatter: 
Dato:  29-07-2021 15:52

Og jeg vil aldrig nogensinde sige at nogle bestemte heste ikke egner sig som ridehest. Med den rigtige træning kan alle heste blive rideheste, nogle er bare sværere end andre. Det er i hvert fald min holdning.


Jeg sadler af og siger tak for turen ;)

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider