Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridebukser - til equisude.
Forfatter: 
Dato:  13-06-2021 06:08
Aslan har været, øhm, erotisk buttet og lidt til siden februar.
Han kom hjem slut marts, sammen med dertil indkøbte selskabshest, som nu har kaldenavnet Skipper.

Aslan kan ikke passe sin western sadel.
Jeg købte derfor en brugt wintec sadel, fin og i god stand, som slankekurtøj.
Men, konen her opdagede lidt sent, at det var da en kombi?
Men, hey, med andet kopfjern vil den passe Skipper, så beholdt den og købte en wintec Pro.
Måske skal Skipper rides senere, så kan jeg ride på Aslan og en part på Skipper?
Ahh, den dressursadel sidder jeg bedre i.
Men - mine stakkels sommerridebukser kan slet ikke med overfladen af equesude.
Har redet x1 i mine sommerbukser, den lokale rideudstyrsbiks sælger et mærke fairplay, som jeg har er glad for.
Men når man efter en tur i sommerbukser mangler grip på balder og inderlår - så vil jeg ikke ride mere i den midlertidige sadel med det buksemærke. Og ellers har jeg en hel del karlslund vinterbukser., men de er for varme til sommerbrug...

Men, hvilke bukser holder til equisude?
Som ikke går i stykker, og som ikke er glatte på dén overflade.
Som jeg kan ride i ved 20-28 grader?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg ....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2021 20:35

... Red i en wintec-sadel red jeg i ridebukser uden skind eller grip. Det gik fint, var hverken for glat eller blev slidt unødigt.

Dengang eksisterede grip ikke, så jeg har ingen erfaring med den kombination. I fuldskindsbukser syntes jeg, at man kom til at sidde for godt fast, men det er muligvis bare mig, der har den fornemmelse, jeg bryder mig ikke om at blive for fikseret i sadlen.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for din erfaring ibh
Forfatter: 
Dato:  13-06-2021 22:33
...
Suk.
Luksus problem.

Jeg kan faktisk ikke finde "helt almindelige ridebukser uden grip og andet fancy" i mine to lokale rideudsryrsbiks'er...

Suk.
Jeg drømmer om svale sommerbukser.
... Eller en hest, der har tabt sig og kan passe sin gamle western sadel, hvor mine bukser er egnede til!
Suk...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken ...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2021 18:38

... Størrelse bruger du? Jeg har to par liggende uden skind eller grip, du kan få for en symbolsk betaling. De er i str 46 og i bomuld.

 

Billede

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2021 20:10
Jeg plejer at bruge 42-44, også kendt som str madglad.

Hvis de er meget små i størrelsen, så er det måske en mulighed?
Kram herfra - jeg tror ikke nødvendigvis at jeg passer dem, men jeg er super glad for dit overskud!

Jeg har reklameret i butikken - opdatering - hun har sendt min reklamation videre. Det var nemlig helt nye bukser...
Butiksejeren fortæller, at den meget lokale måde grip er faldet af (især - venstre balde) gør, at hun tænker, der er fejl på buksen og hun forventer at firmaet giver mig nye bukser...
Hun rider selv i en equisude sadel, og siger at grip og equisude normalt er en velfungerende kombo??

Suk.
Jeg føler mig så dåååm, for jeg kan ikke gennemskue, om equisude og grip er elendig eller om det kun er det ene par bukser?
Jeg har så meget lyst til at anskaffe mig et par sommerbukser i et andet mærke, men, hvad nu hvis det bliver glat? Eller? Eller?
Argh.
Lille hestebasse. Tag og tab dig.

... Jeg tror at jeg går en tur med hund og hest, ja jeg gør...
Tænke, tænke, overtænke
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-06-2021 12:39

De mørkeblå bukser er mindre end de tofarvede. Så vidt jeg husker det, var de små i størrelsen. Også derfor, jeg aldrig rigtig fik dem brugt

De har ligget i skabet i mange år og bliver foreløbigt liggende, så du siger bare til, hvis du skifter mening.

 

Det kunne godt lyde som en fejl i grippen i dine bukser. Som sagt har jeg ingen erfaring med grip og kunststofsadler, men min første tanke, er, at det skulle da kunne fungere ...?


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider