Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dilemma om bryllup og rund fødselsdag
Forfatter: 
Dato:  10-06-2021 21:59
Hej Hestenettet!

Min kære svigermor fylder 60 år til d. 22 oktober 2022. Vi har siden sommer 2020 aftalt med hende, at vi skal sætte kryds i kalenderen med at vi skal fejre hende i udlandet i 2 uger omkring hendes fødselsdag.

Skruer vi tiden frem til idag får jeg pludselig en besked fra min mor om at min bror har fundet en dato for hvornår ham og hans kone skal giftes og at det ligger på d. 22 oktober 2022.
Min kæreste og jeg reagerer straks og appellerer til at de evt. Kunne finde en anden dato, da vi selvfølgelig ikke vil misse deres bryllup. De melder tilbage at selvfølgelig rykker de den for vores skyld, og at de alligevel ikke rigtig tænkte at datoen var den rette da de lige har købt hus og skal bruge penge på at gøre den i stand. Vi ånder lettet op og bliver glade for deres tilbagemelding.

14 dage senere ringer min bror og siger at de alligevel holder brylluppet på nævnte dato og de vil ikke ændre datoen, da det var den dato min bror friede til sin kæreste. Altså den 22/10-2020.

Vi ender med at igen appellere om de ikke kan finde en anden dato da vi ville være meget kede af at gå glip af brylluppet. (desuden havde min bror udvalgt mig som Best man)

De melder tilbage nej det kan de ikke, da de allerede har bestilt ringene. Derudover siger de at det er fint vi ikke kommer vi kan bare fejre dem en anden dag.

Nu står jeg og føler lidt at jeg skal vælge mellem min bror eller min svigerfamilie.
Han er min tvillinge bror og vi har gået igennem så meget sammen. Jeg har egentlig altid tænkt at jeg ville prioritere hans bryllup før alt andet men efter deres melding er jeg kommet i tvivl. Jeg føler vildt dårlig samvittighed af at jeg potentielt bliver nød til at melde afbud til hans bryllup. Men på samme tid så havde jeg jo også en aftale i forvejen.
Hvad tænker i, er jeg gal på den ift. At jeg nok vælger min svigermor?
0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  11-06-2021 09:49

Kunne du ikke tage en snak med svigermor om rejsen kan rykkes så I er hjemme til bryllup den 22 oktober.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tal med begge parter
Forfatter: 
Dato:  12-06-2021 08:18
Jeg ville tale med begge parter.

Nu har du talt med din bror.
Nu er tiden kommet til, at tale med din svigermor.


Jeg er stor fan af, at overholde aftaler.
Men, dels, det er din bror. Best man - du er jo stemplet til at være hans nærmeste - selvom han lyder til at være moden nok, til at respektere du har en anden aftale, som også er vigtig.

...
Men, hvad siger svigermor?
Kan resten af familien ikke tage afsted mens du (og kæreste?) rejser hjem /tager senere afsted.
En vigtig detalje er, at lige nu har DK styr på Corona situationen. Det har resten af verden ikke. Der kan godt ske ting, så vi oktober igen ikke har styr Corona.
Så - svigermors skønne ide om rejse kan stadig nå at gå i skuddermudder.

Go fest og/eller rejse.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Tag til bryllup
Forfatter: 
Dato:  15-06-2021 14:39

Stod jeg i samme situation, havde jeg valgt min bror. Det er klart, at de ikke kan indrette det efter jer, og jeg er sikker på at svigerfamilien sagtens kan forstå, at en tvillingebrors bryllup trumfer en 60 års fødselsdag


Blogger for Moodings

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider